Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Szanowne Grono.

Noszę się z zamiarem kupna szyby do mojej efki. Znalazłem kilka w internecie,ale nie wiem która będzie odpowiednia do efki, tak aby nie ocierała kierownica.

Może ktoś kupował do swojego motorka, lub jest dobrze zorientowany by doradzić jaką kupić. Wklejam dwa linki z szybami.

1. http://allegro.pl/nowa-szyba-bmw-f-650-98-00-kolory-wysoka-jakosc-i3920513001.html

2. http://allegro.pl/szyba-mra-touring-bmw-f-650-st-97-07-i3920141157.html

3. http://allegro.pl/bmw-f650-98-00-turystyczna-i3983902308.html

Pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A ta nr 3, to jest sporo wyższa? Osłania trochę kask?

Wysokość szyby loster 50cm. Nie pamiętam dokładnie ile ma oryginalna - ok. 46cm (w starszych modelach jest chyba jeszcze niższa)

Edytowane przez enlil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

3 jest fajna bo jest końcówka wygięta do góry. Może nieco odpychać wiaterek do góry

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

3 jest fajna bo jest końcówka wygięta do góry. Może nieco odpychać wiaterek do góry

Właśnie to mnie interesuje bardzo. Tylko wysokość musi być też odpowiednia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uwaga z tymi szybami. U mnie w eFce bylo ciszej z niska szyba, tzn oryginalna owiewka. Po zalozeniu wysokiej givi zrobilo sie glosno bo cale powietrze zaczelo walic w kask a nie w klatke piersiowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uwaga z tymi szybami. U mnie w eFce bylo ciszej z niska szyba, tzn oryginalna owiewka. Po zalozeniu wysokiej givi zrobilo sie glosno bo cale powietrze zaczelo walic w kask a nie w klatke piersiowa.

Ale była z takim "wywinięciem" na górze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko zależy od wysokości szyby. Nie wiem jaka jest wysokość szyby Givi.

Teraz sprawdziłem i szyba MRA z linku nr 2 ma wysokość 460mm (http://www.motobagaz...-97-p-2828.html) i jest podobno wyższa od standardowej. Czyli oryginalna ma mniej niż 460

Loster mi kiedyś odpisał, że ich szyba do Efki ma wysokość 500mm.

Oczywiście na to, gdzie będzie wiatr oprócz wysokości samej szyby ma znaczenie też wzrost kierownika.

Karol8888 ma lostera na swojej Fce więc może by się wypowiedział czy dobrze chroni przed wiatrem? http://f650gs.pl/top...post__p__201097

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jestem z niej Bardzo zadowolony,oryginalna BMW dawała mi pędem powietrza w twarz a ta LOSTERA idealnie kierunkuje pęd powietrza nad kask.Mam wzrostu 1.78 metra.Dodam że mam kumpla też ma BMW F650ST i tez tą szybę i też jest BARDZO zadowolony nie ma porównania z oryginałem pod względem kierunkowania powietrza oraz motocykl o wiele lepiej wygląda więc dochodzą też względy estetyczne ;-)

Edytowane przez karol8888
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak jest ze sztywnością tej szyby?? Oryginał jest dość giętki i jak mam założony deflektor to przy pewnej szybkości zaczyna niemiłosiernie miotać oryginałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na Allegro szyba Loster opisana jest jako do rocznika 93-97. Ma to znaczenie? Chyba nie różni się kształtem od 99'?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy szyba do F650 ST jest taka sama jak w F650 Fanduro 95'?

Czy warto kupić kolorową lub przyciemnianą, ma to jakieś znaczenie użytkowe czy tylko estetyczne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Inne mocowanie i kształt na dole. Nie pasują.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy warto kupić kolorową lub przyciemnianą, ma to jakieś znaczenie użytkowe czy tylko estetyczne.

Ja mam oryginalną szybkę zamalowaną na czarno i jeżdżę bez problemu, jednak troszkę wyższą, którą zamierzam kupić wezmę tylko lekko przyciemnianą, żeby widzieć drogę przed sobą. Estetyka to kwestia gustu, ale wysokie szyby tak rewelacyjnie nie wyglądają w efce (moim zdaniem). Komfort jazdy za to rośnie mocno.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Inne mocowanie i kształt na dole. Nie pasują.

Ale komu odpowiedziałeś? Mi czy Pellcowi? A może w obu przypadkach tak jest?

Edytowane przez JacekJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też mam zamalowaną. Nie przeszkadza mi to w jeździe. Tak myślałem, o przezroczystej (oryginalnej + deflektor) z uwagi raczej na wygląd i wiatr. Zastanawiam się, czy to że jest zamalowana nie poprawia np. widzenia zegarów (zasłania je przed słońcem itp.). A jaka lepsza, praktyczniejsza zamalowana czy przezroczysta - mała sonda dla tych co mieli/mają doświadczenia z taką i taką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Funduro ma szybę, która zachodzi, obejmuje przedni reflektor.

8.png

A wersja ST ma szybę zaczynającą sie wyżej

19.png

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli ja mam chyba ST. Przynajmniej szybę i cały przód bo reszta to Fanduro - przynajmniej z dowodu :D .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W przypadku mocowania szyby w F650 nie ma podziału na wersje standard i ST, tylko jest podział ze względu na rocznik produkcji:

- jedno mocowanie szyby dla roczników 93-96 (widać, szyba schodzi niżej - obejmuje reflektor jak określił Marcin). Dodatkowo w tych rocznikach przednie kierunki są wbudowane w czachę

8.png

- inne mocowanie szyby w nowszych modelach 97-00 (szyba jest nad reflektorem, a kierunki nie są wbudowane)

20121110_124301_1024x768.jpg

W Losterze na akcji mają źle opisany rocznik 98-00 - powinno być 97-00.

Trzeba dokładnie sprawdzić jakie kto ma mocowanie szyby w swoim motku i taką szybę zamawiać. Różnice są widoczne gołym okiem.

Edytowane przez enlil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z tego co pamiętam to JacekJ ma mocowanie dla nowszych roczników

IMG_6972_1575x1050.JPG

Pellc również masz nowszą czachę 97-00 mimo, że w dowodzie masz 1995

DSCF2563.JPG

ale np. fka, którą polecał dakarowy jest z 1995 roku i ma starszą czachę i mocowanie szyby. Zresztą szyba na poniższym zdjęciu chyba również jest lostera tylko do tych starszych roczników.

104886285_1_644x461_bmw-f650-super-stan-bytow.jpg

tyle w temacie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Profi objaśnienie! Nad kierunkowskazami też się zastanawiałem ale teraz już wiem - dzięki!!

A co z przezroczystością? Kwestia gustu czy jakieś praktyczne zastosowanie.

Nie liczę na obserwowanie drogi przez nią bo wygodniej nad, poza tym i tak się zawsze nieco pobrudzi więc czy jest sens?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bierz ciemną - i tak patrzysz ponad szybą. To nie sport, żeby się powyżej 180 skladać za owiewką i przez nią patrzeć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co z przezroczystością? Kwestia gustu czy jakieś praktyczne zastosowanie.

Nie liczę na obserwowanie drogi przez nią bo wygodniej nad, poza tym i tak się zawsze nieco pobrudzi więc czy jest sens?

Nie mam doświadczenia. Obecnie mam przezroczystą oryginalną szybę.

Myślę, że lekkie przyciemnienie nie będzie przeszkadzać, ale trzeba się przymierzyć. Zaletą szyby przezroczystej może być możliwość przyklejania od wewnątrz np. winietek.

.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×