Skocz do zawartości

Recommended Posts

Postaram się pokrótce opowiedzieć o przeróbkach, które przeszła moja beemka.

Zaczęło się od wyjazdu na wyprawę do Azji centralnej.

Postanowiłem wtedy przekształcić standardowe BMW F650 ST w turystyczne enduro z prawdziwego zdarzenia. Modyfikacje objęły m.in.:

- przedni błotnik od crossa

- sprężyny progresywne

- 27 litrowy zbiornik paliwa

- aluminiowa płyta pod silnik

- osłona na reflektor

- gmole

- stelaże pod sakwy

- stelaż na 5 litrowy kanister

- podwyższenie kierownicy

- handbary

Efekt był taki

_MG_0800.jpg

_MG_0292.jpg

_MG_1019.jpg

Motocykl sprawdził się w 100%.

Po powrocie motocykl wymagał odświeżenia. Wpadłem na pomysł żeby mocno go odchudzić i pozbyć się „zbędnych” elementów.

Moim zamierzeniem było stworzenie czegoś na wzór szeroko rozumianego SCRAMBLERA.

Np. takiego jak ta honda :slina:

BMW F650ST może nie jest najlepszą bazą do tworzenia tego typu wynalazków, ale ze względu na więź sentymentalną i fakt, że i tak już go mocno przeinwestowałem, nie zamierzam się go pozbywać, a czymś jeździć przecież muszę :D

Początkowe założenia obejmowały jedynie pozbycie się tzw. „czachy” i zamontowanie lampy do przedniego zawieszenia.

Szybko okazało się, że oryginalny zbiornik zahacza o nową lampę i trzeba go czymś zastąpić. Przymierzałem kilka zbiorników od crossów, ale żaden nie pasował, poza tym zmiana zbiornika wymaga zmiany siedzenia i tu mój pomysł spalił na panewce, a motocykl utknął w garażu.

DSC_0797.JPG

DSC_0796.JPG

DSC_0791.JPG

Zacząłem szukać pomocy u lokalnych mechaników, ale większość pukała się w głowę albo dawała pomocne rady żebym kupił sobie crossa.

W Internetach nie znalazłem ani jednego sensownie przerobionego BMW F650, na którym mógłbym się wzorować.

Wysłałem zapytania ofertowe ;) do warsztatów zajmujących się tuningiem, upiększaniem, czyli szeroko pojmowaną customizacją wszelkiego rodzaju motocykli.

Ci od chopperów od razu powiedzieli, że nie są zainteresowani przerabianiem beemki.

W końcu dogadałem się z Redem z Red Hot Chili Customs ze Szczecina. Po ustaleniu ogólnej koncepcji wysłałem motocykl do Szczecina :?

Początkowo ustaliliśmy, że przeróbki mają obejmować:

- montaż lampy Trail Tech Eclipse

- dopasowanie używanego lub zrobienie nowego zbiornika paliwa

- modyfikację tylnej części ramy

- zrobienie nowego siedzenia

- zastąpienie airboxa filtrami stożkowymi K&N

- zastąpienie oryginalnego tłumika czymś bardziej rasowym, padło na Leo Vince

- wykonanie błotników, z zastrzeżeniem że mają być metalowe

- piaskowanie i malowanie proszkowe całej ramy i obręczy kół

- wymiana opon

- malowanie silnika

- wymiana kierownicy na Accel 28 mm

- ogarnięcie całej elektryki

Przy okazji do wymiany poszedł napęd, łożyska wahacza, klamki. Trzeba było też zregenerować tylny amortyzator.

Wszystko trwało 6 miesięcy i pochłonęło dużo kasy, ale efekt końcowy przerósł moje oczekiwania.

Sam w życiu bym tego tak nie zrobił.

Zresztą oceńcie sami ;)

1660704_758966524160198_253975532_n.jpg

1901499_758966554160195_1747817925_n.jpg

1779697_758966420826875_885012591_n.jpg

1922262_758966437493540_1337645244_n.jpg

1780784_758966610826856_44070250_n.jpg

1891037_758966490826868_1113740648_n.jpg

1619640_758966507493533_552121393_n.jpg

1959905_758966590826858_119994960_n.jpg

1517820_758966460826871_1789861352_n.jpg

1964828_758966540826863_1909024229_n.jpg

1964889_758966424160208_747705308_n.jpg

  • Like 56

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A że tak zapytam: z czego ten bak podszedł i jak "wyhaczyłeś" lampę ( z tą całą obwódką ) ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratuluję efektu... Rewelacja! :slina: Widać dużo zacięcia i wizję o kosztach nawet nie wspominając :)

A z ciekawości muszę zapytać:

- o ile kg odchudziłeś sprzęt, bo w końcu od tego się zaczęło

- czy planujesz jakąkolwiek boczną ochronę chłodnicy? Wygląda na mocno narażoną przy kontakcie z podłożem ;)

- jaki diagnosta Ci to przepuścił bez lusterek i tak zamontowaną tablicą? O ile lusterka pewnie doczepisz, to tablicę też bym tak chciał :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A że tak zapytam: z czego ten bak podszedł i jak "wyhaczyłeś" lampę ( z tą całą obwódką ) ?

bak jest od Hondy FT500, a lampę kupiłem w stanach za 250$

Gratuluję efektu... Rewelacja! :slina: Widać dużo zacięcia i wizję o kosztach nawet nie wspominając :)

A z ciekawości muszę zapytać:

- o ile kg odchudziłeś sprzęt, bo w końcu od tego się zaczęło

- czy planujesz jakąkolwiek boczną ochronę chłodnicy? Wygląda na mocno narażoną przy kontakcie z podłożem ;)

- jaki diagnosta Ci to przepuścił bez lusterek i tak zamontowaną tablicą? O ile lusterka pewnie doczepisz, to tablicę też bym tak chciał :D

Jeszcze nie wiem ile waży, dam znać jak sprawdzę.

Chłodnica to największy problem w całej tej modyfikacji, na razie zostaje tak jak jest.

Tablica i lusterka to jedno, brak prędkościomierza też może zaniepokoić pana diagnostę :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ZaToN, wreszcie napisałeś :beer:

Wyszło niesamowicie!

Też chciałem zapytać o diagnostę, ale Dave mnie wyprzedził. No to ja się spytam jak tym się jeździ, ponieważ wygląda naprawdę zacnie? :roll:

Edytowane przez enlil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powiem zupełnie "strzeże" , że planuje coś takiego zrobić. Szukam bazy z papierami, ale myślę o zwiechach dakarowych - część części już mam. Zobaczymy co z tego wyjdzie i kiedy.

Gratki ZaToN !!! :beer:

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ZaToN, wreszcie napisałeś :beer:

Wyszło niesamowicie!

Też chciałem zapytać o diagnostę, ale Dave mnie wyprzedził. No to ja się spytam jak tym się jeździ, ponieważ wygląda naprawdę zacnie? :roll:

Diagnostą się nie martwię, to mili i wyrozumiali ludzie, zwłaszcza ci znajomi.

A co do jazdy to już nie mogę się doczekać, bo jeszcze nawet na nim nie siedziałem :( jest ciągle w Szczecinie.

Dostanę go dopiero na Wrocławskich Targach Motocyklowych 15 marca, już nie mogę się doczekać.

Ma być wystawiony w mistrzostwach motocykli custom :D.

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To co, zlot forumowy 15 marca we Wroclawiu? ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratki :)

Od razu widać że cacko jest na WRO blaszkach :)

Wobec tego targi Wrocławskie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motocykl super bomba, zajebisty, lux torpeda.

Ale to pokrętełko nad lampą....

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to pokrętełko nad lampą....

Widzę, że nie tylko mi się podoba. Piękna jest ta lampa. Nawet do kustomowej armatury by się nadawała.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powiem krótko, ZAJE...STY :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.....szczeka na podlodze :)

wyszedl niesamowicie. Graty!

tylko mam obawy ze bedzie szkoda go po krzakach teraz ciorac :)

Jakiemasz plany z nim zwiazane ? Bedzies jezdzil nim tylko na przejazdzki czy wyprawy gdzies dalej tez ? Jak planujesz montowac bagaz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam nadzieję, że uda mi się wybrać na te targi aby motorek obejrzeć live.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niesamowicie wygląda, super, chyba zaczne sie rozgladać za jakąś ubitą ST;)

Ile tak w przyblizeniu trzeba by szykować kasiory za samą przeróbke w firmie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratki! Piekny sprzet.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podziel się informacją, jaki rząd wielkości trzeba liczyć na taki zabieg, ew. jakie skrajne oferty dostałeś :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

taki cafe racer kross bardzo fajny :)

Nom, to sie nazywa scrambler ;). Wyszla naprawde ciekawa bestia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podziel się informacją, jaki rząd wielkości trzeba liczyć na taki zabieg, ew. jakie skrajne oferty dostałeś :)

z częściami i całą robocizną wyszło trochę ponad 8 tysięcy :(

początkowo liczyłem, że zmieszczę się w pięciu, ale potem stwierdziłem, że chce żeby wyglądał jak nówka

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×