Szalonypingwin 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 Cześć, Czy znacie jakiegoś godnego polecenia elektryka w warszawie? Mam w F650GS z 2002 roku gdzieś jakieś zwarcie i nie mogę podłączyć akumulatora bo jak próbuje to od razu widze, że jest źle i boje się, że wybuchnie albo coś. Nie znam się na tym ani trochę i potrzebuje pomocy. Z góry dzięki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 O! A co mu się stało? I co znaczy "to od razu widze, że jest źle"? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Szalonypingwin 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 O! A co mu się stało? I co znaczy "to od razu widze, że jest źle"? Podłączam + do +, - do - i zaraz lecą iskry, a przewody się robią gorące i zaczynają dymić. Dalej mogę się tylko domyślać co by się działo jakbym ich nie rozłączył. A zaczęło się od tego, że się wyładowywał akumulator, więc go wyjąłem i naładowałem, włożyłem jeszcze raz i nie chciał odpalić. Uznałem, aku jest nieżywy. Więc wsadziłem nowy. W międzyczasie chyba nic się nie powinno dziać, stał sobie w garażu motocykl. No ale jednak coś musiałem spartaczyć - bo samo się nic nie dzieje - bo gdzieś musiało powstać jakieś zwarcie. No bo nie da się podpiąć tego akumulatora. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 No dobra.... jak się przewody robią gorące, to jest źle. Myślałem, że może spłoszyły Cię malutkie iskierki. Które przewody się grzeją? Te cienkie czy grube? Jeżeli nic nie przerabiałeś, to na początek nie podłączaj gniazda zapalniczki (cieńsze przewody przy aku). Ono było bez bezpiecznika bezpośrednio do aku i jeżeli kabel gdzieś przygniotło, to mogłoby dać taki efekt. Jak grube, to szukałbym w stronę rozrusznika (i przekaźnika), bo taki prąd żeby dymiły 'grube' kable, to chyba tylko tam idzie bez bezpieczników. A jak nie, to musi być jakieś przetarcie między aku a bezpiecznikami. Odpowiadając na pytanie w temacie: niestety nie znam nikogo godnego polecenia. Z sentymentu do moto mogę Ci pomóc po weekendzie. Podkreślam: pomóc. Ja nie jestem elektrykiem/mechanikiem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Szalonypingwin 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 Dziękuję Ci Dave za deklaracje chęci pomocy i za rady. Myślę, że rozważniej będzie jednak udać się po pomoc do kogoś kto elektrykiem i / lub mechanikiem jest więc poczekam jeszcze może ktoś kogoś poleci. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 Moze Szparag? Chwala go. Namiary znajdziesz na forum. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 No tak! Że też nie pomyślałem.... Szparag, czyli Stajnia Motocyklowa: http://www.stajniamotocyklowa.pl/ ul. Mińska 25 Zadzwoń i się umów. Mają busa i mogą odebrać moto od Ciebie z garażu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
flash 15 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 Ja bym odlaczyl najpierw regulator i sprawdz co sie dzieje. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 No dobra.... jak się przewody robią gorące, to jest źle. Myślałem, że może spłoszyły Cię malutkie iskierki. Które przewody się grzeją? Te cienkie czy grube? Jeżeli nic nie przerabiałeś, to na początek nie podłączaj gniazda zapalniczki (cieńsze przewody przy aku). Ono było bez bezpiecznika bezpośrednio do aku i jeżeli kabel gdzieś przygniotło, to mogłoby dać taki efekt. Jak grube, to szukałbym w stronę rozrusznika (i przekaźnika), bo taki prąd żeby dymiły 'grube' kable, to chyba tylko tam idzie bez bezpieczników. A jak nie, to musi być jakieś przetarcie między aku a bezpiecznikami. Odpowiadając na pytanie w temacie: niestety nie znam nikogo godnego polecenia. Z sentymentu do moto mogę Ci pomóc po weekendzie. Podkreślam: pomóc. Ja nie jestem elektrykiem/mechanikiem. gniazdo jest podłączone przez bezpiecznik, w modelach do 2004 roku, bezpiecznik jest oddzielnie na kablu, pózniej powinien być w skrzynce z innymi bezpiecznikami Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 21 Luty 2014 gniazdo jest podłączone przez bezpiecznik, w modelach do 2004 roku, bezpiecznik jest oddzielnie na kablu, pózniej powinien być w skrzynce z innymi bezpiecznikami Podłączałem, to wiem. ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Szalonypingwin 0 Zgłoś ten post Napisano 7 Kwiecień 2014 Regulator był zepsuty, przez to kable się trochę spaliły ale na szczęście tylko kable. W Stajni Motocyklowej zamontowali mi nowy regulator napięcia i spory kawałek wiązki elektrycznej - trochę to trwało ale wszystko nareszcie działa i moto śmiga. Dave- gniazdo zapalniczki odłączyłem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach