Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć,

Czy znacie jakiegoś godnego polecenia elektryka w warszawie?

Mam w F650GS z 2002 roku gdzieś jakieś zwarcie i nie mogę podłączyć akumulatora bo jak próbuje to od razu widze, że jest źle i boje się, że wybuchnie albo coś. Nie znam się na tym ani trochę i potrzebuje pomocy.

Z góry dzięki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O!

A co mu się stało? I co znaczy "to od razu widze, że jest źle"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O!

A co mu się stało? I co znaczy "to od razu widze, że jest źle"?

Podłączam + do +, - do - i zaraz lecą iskry, a przewody się robią gorące i zaczynają dymić. Dalej mogę się tylko domyślać co by się działo jakbym ich nie rozłączył.

A zaczęło się od tego, że się wyładowywał akumulator, więc go wyjąłem i naładowałem, włożyłem jeszcze raz i nie chciał odpalić. Uznałem, aku jest nieżywy. Więc wsadziłem nowy. W międzyczasie chyba nic się nie powinno dziać, stał sobie w garażu motocykl. No ale jednak coś musiałem spartaczyć - bo samo się nic nie dzieje - bo gdzieś musiało powstać jakieś zwarcie. No bo nie da się podpiąć tego akumulatora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra.... jak się przewody robią gorące, to jest źle. Myślałem, że może spłoszyły Cię malutkie iskierki.

Które przewody się grzeją? Te cienkie czy grube?

Jeżeli nic nie przerabiałeś, to na początek nie podłączaj gniazda zapalniczki (cieńsze przewody przy aku). Ono było bez bezpiecznika bezpośrednio do aku i jeżeli kabel gdzieś przygniotło, to mogłoby dać taki efekt.

Jak grube, to szukałbym w stronę rozrusznika (i przekaźnika), bo taki prąd żeby dymiły 'grube' kable, to chyba tylko tam idzie bez bezpieczników. A jak nie, to musi być jakieś przetarcie między aku a bezpiecznikami.

Odpowiadając na pytanie w temacie: niestety nie znam nikogo godnego polecenia.

Z sentymentu do moto mogę Ci pomóc po weekendzie. Podkreślam: pomóc. Ja nie jestem elektrykiem/mechanikiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziękuję Ci Dave za deklaracje chęci pomocy i za rady. Myślę, że rozważniej będzie jednak udać się po pomoc do kogoś kto elektrykiem i / lub mechanikiem jest więc poczekam jeszcze może ktoś kogoś poleci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moze Szparag? Chwala go. Namiary znajdziesz na forum.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym odlaczyl najpierw regulator i sprawdz co sie dzieje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra.... jak się przewody robią gorące, to jest źle. Myślałem, że może spłoszyły Cię malutkie iskierki.

Które przewody się grzeją? Te cienkie czy grube?

Jeżeli nic nie przerabiałeś, to na początek nie podłączaj gniazda zapalniczki (cieńsze przewody przy aku). Ono było bez bezpiecznika bezpośrednio do aku i jeżeli kabel gdzieś przygniotło, to mogłoby dać taki efekt.

Jak grube, to szukałbym w stronę rozrusznika (i przekaźnika), bo taki prąd żeby dymiły 'grube' kable, to chyba tylko tam idzie bez bezpieczników. A jak nie, to musi być jakieś przetarcie między aku a bezpiecznikami.

Odpowiadając na pytanie w temacie: niestety nie znam nikogo godnego polecenia.

Z sentymentu do moto mogę Ci pomóc po weekendzie. Podkreślam: pomóc. Ja nie jestem elektrykiem/mechanikiem.

gniazdo jest podłączone przez bezpiecznik, w modelach do 2004 roku, bezpiecznik jest oddzielnie na kablu, pózniej powinien być w skrzynce z innymi bezpiecznikami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
gniazdo jest podłączone przez bezpiecznik, w modelach do 2004 roku, bezpiecznik jest oddzielnie na kablu, pózniej powinien być w skrzynce z innymi bezpiecznikami

Podłączałem, to wiem. ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Regulator był zepsuty, przez to kable się trochę spaliły ale na szczęście tylko kable.

W Stajni Motocyklowej zamontowali mi nowy regulator napięcia i spory kawałek wiązki elektrycznej - trochę to trwało ale wszystko nareszcie działa i moto śmiga.

Dave- gniazdo zapalniczki odłączyłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×