Skocz do zawartości
harry^

Rejestracja F650GS pod kat. A2

Recommended Posts

Krótka historia:

Długo szukałem odpowiedniego egzemplarza BMW F 650 GS, który spełniałby moje oczekiwania (tj. pełna historia serwisowa, nienaganny stan, bez przykrych historii w przeszłości). Po długim polowaniu znalazłem motocykl spełniający moje wymagania. Dodatkowym ale równie istotnym celem jaki sobie założyłem jest przystosowanie tego motocykla dla osoby posiadającej prawo jazdy kat. A2 (zobaczymy czy mi się to uda). Jestem na początku tej ścieżki, chcę ją opisać dla wszystkich "potomnych".

Motocykl: BMW F 650 GS 2004r (TWIN)

Moc silnika: 37kW

Cel: umożliwienie LEGALNEJ jazdy w/w motocyklem osobie posiadającej prawo jazdy kat. A2

Wymagania dot. kat. A2:

- moc nie przekraczająca 35kW

- stosunek mocy do masy własnej nie większy niż 0,2kW/kg

Problem: 2kW za dużo.

Rozwiązanie: obniżenie mocy o 2kW i modyfikacja wpisu w Dowodzie Rejestracyjnym.

Sposób rozwiązania problemu z forów/stron typu scigacz.pl:

- obniżenie mocy u mechanika potwierdzone np. fakturą z opisem dokonanej zmiany

- wizyta w hamowni i potwierdzenie nowej mocy

- wizyta na Stacji Diagnostycznej i przegląd w związku z modyfikacją parametrów motocykla (z zapisaniem nowych parametrów)

- wizyta w Wydziale Komunikacji z w/w dokumentami w celu dokonania zmiany w Dow. Rej. (zmiana wartości mocy motocykla)

.. i można legalnie jeździć.

NIESTETY WYŻEJ OPISANA ŚCIEŻKA (przynajmniej w Wydziale Komunikacji SP w Tarnowie) NIE DZIAŁA !!!

Po rozmowie z Kierownikiem w/w wydziału na temat rozwiązania mojego problemu, przedstawię Wam konkluzję:

Zgodnie z tym jaką interpretację przepisów z ministerstwa otrzymał WK, modyfikacji może dokonać (aby była podstawą do zmiany wpisu dot. mocy w Dow. Rej) wyłącznie AUTORYZOWANY PRZEDSTAWICIEL PRODUCENTA danego motocykla. Modyfikacja musi zostać potwierdzona odpowiednim certyfikatem wystawionym przez APP, w którym będzie opis zastosowanej blokady z efektem jaki ma ona dać (prawdopodobnie związane jest to z homologacją pojazdu). Następnie konieczne są odwiedziny na hamowni (tutaj nie ma nic o specjalnych wymaganiach) i potwierdzenie aktualnej mocy. Dalej zostaje wizyta w Stacji Diagnostycznej i badanie techniczne w związku z modyfikacją. Na końcu wszystkie w/w papiery składamy w WK i zmieniamy wpis w Dowodzie Rejestracyjnym i Karcie Pojazdu.

Rozmawiałem z najbliższym mi lokalizacyjnie serwisem BMW (Rider w Krakowie), wysłałem zapytanie dotyczącym wykonania blokady - wczoraj wysłałem maila i czekam na odpowiedź z ich strony. O wyniku poinformuję w kolejnym poście.

Z tego co widzę, ministerstwo musiało się wkurzyć.. bo chyba dużo osób kupowało szlifiery, blokowało je u kolegów mechaników (albo tylko formalnie dławiło) i rejestrowało pod A2. Teraz sprawa zrobiła się bardziej skomplikowana.. a właściwie może okazać się nieopłacalna - zobaczymy ile za coś takiego zarząda ASO.

Nie zamierzam wymieniać silników, kupować innego modelu itd. chcę aby dokładnie tym motocyklem jeździła osoba z kat. A2.

Sposobów ograniczenia mocy znam conajmniej kilka.. tutaj się rozchodzi o 3KM !!! (a nie jak w przypadku wielu innych motocykli o kilkanaście czy kilkadziesiąt) ;-)

Zobaczymy czy gra warta jest świeczki.. o swoich przygodach poinformuję.

Proszę o RZECZOWE posty, bez trollowania czy dywagacji ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

[...]

Proszę o RZECZOWE posty, bez trollowania czy dywagacji ;-)

Kusisz, oj kusisz ;]

  • Like 10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

2004 twin?! Coś czuje ze ten egzemplarz to już ma nagrane.w papierach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może 2spark miało być. ..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2004 twin?! Coś czuje ze ten egzemplarz to już ma nagrane.w papierach

Uważaj, bo też Ci się oberwie :s

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jaki był koniec tej historii (zastanawiam się nad kupnem gs'a i interesują mnie koszty związane z przeróbką na A2) ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I jaki był koniec tej historii ...

Zacznijmy nie od końca, a od początku. Przywitalnia zaprasza ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przywitalnia odwiedzona.

twin spark, padre

Nie rozumiem.

Wracając do tematu - wiem że zdławić mogę go sam podmieniając uchwyt cięgna gazu. Kwestia późniejszej papierologi i przede wszystkim kosztów z tym związanych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie lepiej zrobić kat. A i się nie martwić?

Wtedy kupujesz co chcesz i jeździsz legalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie rozumiem.

Po 2 postach to nawet nie masz prawa rozumieć. Po 500 w krótkim okresie ... może, może ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

papierologię zaczyna się w Przywitalni

Był - Jarek Ci to mówi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×