harry^ 5 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2014 Krótka historia: Długo szukałem odpowiedniego egzemplarza BMW F 650 GS, który spełniałby moje oczekiwania (tj. pełna historia serwisowa, nienaganny stan, bez przykrych historii w przeszłości). Po długim polowaniu znalazłem motocykl spełniający moje wymagania. Dodatkowym ale równie istotnym celem jaki sobie założyłem jest przystosowanie tego motocykla dla osoby posiadającej prawo jazdy kat. A2 (zobaczymy czy mi się to uda). Jestem na początku tej ścieżki, chcę ją opisać dla wszystkich "potomnych". Motocykl: BMW F 650 GS 2004r (TWIN) Moc silnika: 37kW Cel: umożliwienie LEGALNEJ jazdy w/w motocyklem osobie posiadającej prawo jazdy kat. A2 Wymagania dot. kat. A2: - moc nie przekraczająca 35kW - stosunek mocy do masy własnej nie większy niż 0,2kW/kg Problem: 2kW za dużo. Rozwiązanie: obniżenie mocy o 2kW i modyfikacja wpisu w Dowodzie Rejestracyjnym. Sposób rozwiązania problemu z forów/stron typu scigacz.pl: - obniżenie mocy u mechanika potwierdzone np. fakturą z opisem dokonanej zmiany - wizyta w hamowni i potwierdzenie nowej mocy - wizyta na Stacji Diagnostycznej i przegląd w związku z modyfikacją parametrów motocykla (z zapisaniem nowych parametrów) - wizyta w Wydziale Komunikacji z w/w dokumentami w celu dokonania zmiany w Dow. Rej. (zmiana wartości mocy motocykla) .. i można legalnie jeździć. NIESTETY WYŻEJ OPISANA ŚCIEŻKA (przynajmniej w Wydziale Komunikacji SP w Tarnowie) NIE DZIAŁA !!! Po rozmowie z Kierownikiem w/w wydziału na temat rozwiązania mojego problemu, przedstawię Wam konkluzję: Zgodnie z tym jaką interpretację przepisów z ministerstwa otrzymał WK, modyfikacji może dokonać (aby była podstawą do zmiany wpisu dot. mocy w Dow. Rej) wyłącznie AUTORYZOWANY PRZEDSTAWICIEL PRODUCENTA danego motocykla. Modyfikacja musi zostać potwierdzona odpowiednim certyfikatem wystawionym przez APP, w którym będzie opis zastosowanej blokady z efektem jaki ma ona dać (prawdopodobnie związane jest to z homologacją pojazdu). Następnie konieczne są odwiedziny na hamowni (tutaj nie ma nic o specjalnych wymaganiach) i potwierdzenie aktualnej mocy. Dalej zostaje wizyta w Stacji Diagnostycznej i badanie techniczne w związku z modyfikacją. Na końcu wszystkie w/w papiery składamy w WK i zmieniamy wpis w Dowodzie Rejestracyjnym i Karcie Pojazdu. Rozmawiałem z najbliższym mi lokalizacyjnie serwisem BMW (Rider w Krakowie), wysłałem zapytanie dotyczącym wykonania blokady - wczoraj wysłałem maila i czekam na odpowiedź z ich strony. O wyniku poinformuję w kolejnym poście. Z tego co widzę, ministerstwo musiało się wkurzyć.. bo chyba dużo osób kupowało szlifiery, blokowało je u kolegów mechaników (albo tylko formalnie dławiło) i rejestrowało pod A2. Teraz sprawa zrobiła się bardziej skomplikowana.. a właściwie może okazać się nieopłacalna - zobaczymy ile za coś takiego zarząda ASO. Nie zamierzam wymieniać silników, kupować innego modelu itd. chcę aby dokładnie tym motocyklem jeździła osoba z kat. A2. Sposobów ograniczenia mocy znam conajmniej kilka.. tutaj się rozchodzi o 3KM !!! (a nie jak w przypadku wielu innych motocykli o kilkanaście czy kilkadziesiąt) ;-) Zobaczymy czy gra warta jest świeczki.. o swoich przygodach poinformuję. Proszę o RZECZOWE posty, bez trollowania czy dywagacji ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 25 Luty 2014 [...] Proszę o RZECZOWE posty, bez trollowania czy dywagacji ;-) Kusisz, oj kusisz ;] 10 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2014 Przywiozlem zdlawionego x-challenge z Niemiec. Jesli system jest podobny to koszty powinny byc znosne. Tutaj szczegoly http://f650gs.pl/topic/5077-odblokowanie-zdlawionego-motka-czyli-w-poszukiwaniu-dodatkowych-19-kucy/ Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 426 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2014 2004 twin?! Coś czuje ze ten egzemplarz to już ma nagrane.w papierach Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Doodek 15 038 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2014 Może 2spark miało być. .. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 426 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2014 Może Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 2 Marzec 2014 2004 twin?! Coś czuje ze ten egzemplarz to już ma nagrane.w papierach Uważaj, bo też Ci się oberwie :s 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sadlisaj 0 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 I jaki był koniec tej historii (zastanawiam się nad kupnem gs'a i interesują mnie koszty związane z przeróbką na A2) ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 I jaki był koniec tej historii ... Zacznijmy nie od końca, a od początku. Przywitalnia zaprasza ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 708 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 twin spark, padre Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sadlisaj 0 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 Przywitalnia odwiedzona. twin spark, padre Nie rozumiem. Wracając do tematu - wiem że zdławić mogę go sam podmieniając uchwyt cięgna gazu. Kwestia późniejszej papierologi i przede wszystkim kosztów z tym związanych. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 688 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 A nie lepiej zrobić kat. A i się nie martwić? Wtedy kupujesz co chcesz i jeździsz legalnie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 446 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 papierologię zaczyna się w Przywitalni Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 Nie rozumiem. Po 2 postach to nawet nie masz prawa rozumieć. Po 500 w krótkim okresie ... może, może .... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 24 Lipiec 2015 papierologię zaczyna się w Przywitalni Był - Jarek Ci to mówi ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach