Skocz do zawartości
xcmichal

Zębatka zdawcza 14 zamiast 16 zębów?

Recommended Posts

Przed wyjazdem w ukraińskie karpaty wpadłem na pomysł założenia mniejszej o dwa zęby zębatki zdawczej (14 zębów) praktykował już ktoś z was takie zabawy?

Moim założeniem jest to że wydaje mi się że pomoże mi to w pokonywaniu stromych długich podjazdów. Na ukrainę mam blisko więc asfaltową niższą prędkość przelotową moge sobie pominąć. Jeździł już ktoś z was tak? Są jakieś odczuwalne zmiany?

Misiek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

2 zeby na zebatce zdawczej to juz dosc sporo. W Dakarze nie czulem potrzeby zmiany przelozen. Oryginalne ustawienie nie jest wcale takie zle. W pokonywaniu podjazdow pomoze szlifowanie techniki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A planujesz wymienić tylko zdawczą czy dużą także ?

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w xsie mialem zamiast 15/47 wstawione przez jakis czas 14/49. teraz mam znow oryginalne przelozenia. wtedy chodzilo o poprawienie hamowania silnikiem na stromych zjazdach w gorach, przy jezdzie z kolegami na duzo lzejszych motocyklach.

jak zmienia sie przelozenia, predkosci maksymalne, jaka bedzie wymagana dlugosc lancucha i inne mozesz zobaczyc na http://www.gearingcommander.com

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kuma kupiła 800 z zębatką zdawczą o ząbek mniejszą - moje odczucia były raczej negatywne - szybko powróciła do standardowego przełożenia, ale ona raczej nie jeździ w terenie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam 15 na zdawczej w eFce (Funduro) i bardzo sobie chwalę, szczególnie w mieście i poza asfaltem. Większy zakres pracy i elastyczność na 2 i 3 biegu. 2 można wbić wcześniej, nie trzeba piłować na 1, a na 3 da się przejechać całe miasto. Natomiast wzrasta Ci prędkość obrotowa konieczna do uzyskania danej prędkości, różnica jest odczuwalna, bo jak jechaliśmy na Mazury w dwie eFki, to ja sobie 5 wbijałem spokojnie przy ok. 80km/h, podczas gdy kolega na seryjnym przełożeniu wachlował 4/5, musiał utrzymywać ponad 90km/h, żeby nim nie telepało na 5.

Megagame ma natomiast w Dakarze przełożenie zmodyfikowane w drugą stronę, tyle, że nie wiem czy nie ruszał tylniej zębatki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

2 zeby na zebatce zdawczej to juz dosc sporo. W Dakarze nie czulem potrzeby zmiany przelozen. Oryginalne ustawienie nie jest wcale takie zle. W pokonywaniu podjazdow pomoze szlifowanie techniki :)

Nie miałem jak dotąd problemu z pokonywaniem wzniesień, ale zawsze musiałem trzymać moto na większej prędkości by przypadkiem w newralgicznym miejscu nie zgasł. Druga para kaloszy to właśnie zjazdy i hamowanie silnikiem do którego jestem przyzwyczajony w 4x4, w efce nie ma czegoś takiego jak hamowanie silnikiem na stromych zjazdach (hamuje dopiero przy wyższych prędkościach obrotowych a na I biegu potrafi się przecież sporo rozpędzić).

Gearingcommander znam, nawet wyszło mi że przy mniejszej zebatce łańcuch teoretycznie będzie wolniej się zużywał (a przecież raczej jest odwrotnie).

Misiek

Nie planuje zmiany tylniej zębatki. Chodzi raczej o szybkie przełożenie zdawczej na wyjazd a po powrocie do domu powrót do pierwotnej konfiguracji która mi wystarcza na jazdę w koło komina.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ile zębatka kosztuje? 40 zł? Po prostu kup, przełóż i sprawdź jak ci z tym. To są bardzo subiektywne odczucia i nic nie zastąpi osobistego testu, a że w tym wypadku przekonanie się na własnej skórze kosztuje niewiele - spróbuj ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A praktykował ktoś zmiany w celu uzyskania nieco większej v max w f650 dakar. Trochę mi brakuje przy przelotach

wyszło spod kciuka :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A praktykował ktoś zmiany w celu uzyskania nieco większej v max w f650 dakar. Trochę mi brakuje przy przelotach

wyszło spod kciuka :-)

Tylna zębatka o 2 czy 4 zęby większa, plan na najbliższą zmianę napędu za radą JackaJ.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1 ząb mniej na zdawczej, to ~3 zęby więcej na dużej.

Ja w ramach uciszania na****nia zmieniłem zdawczą na 1 ząb mniej i zmieniając napęd wrócę do standardowej konfiguracji. Jeżeli zmiana będzie przed wakacyjną, długą trasą to może nawet pokuszę się o zmianę w drugą stronę ale nie dla zwiększenia prędkości a dla zmniejszenia obrotów.

Teraz (przy -1 ząb na zdawczej) na minus są krótsze! biegi. Na plus: niższa V max; większe przyspieszenie; 6tka stała się biegiem z przyspieszeniem :o ; w gęstym korku nie trzeba tyle wachlować góra/dół - 2ka daje radę :) ; w terenie (niestety) jeszcze nie miałem, ale spodziewam się że również plusy przesłonią minusy :D

Operacja zmiany jest prosta, szybka i stosunkowo tania.... więc jak już ktoś pisał - nie ma się co długo zastanawiać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... 6tka stała się biegiem z przyspieszeniem :o...

Zawsze była Dave ;-) :-)

teraz chyba pali więcej :-P dajcie spokój przełożenie fabryczne jest ok ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze była Dave ;-) :-)

teraz chyba pali więcej :-P dajcie spokój przełożenie fabryczne jest ok ;-)

Tia.... To przejdź się na zmienionym.

A o dziwo więcej nie pali. W każdym razie nie znacznie więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylna zębatka o 2 czy 4 zęby większa, plan na najbliższą zmianę napędu za radą JackaJ.

Tylna większa, a jak wtedy zmieniamy przednią?

wyszło spod kciuka :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylna większa, a jak wtedy zmieniamy przednią?

wyszło spod kciuka :-)

No razem z tylną i łańcuchem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1:3 gdzieś czytałem ale nie na 100%

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
To wiem ale jaka relacja zębów

wyszło spod kciuka :-)

Przód standard

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A właśnie dzisiaj wpadłem na to że może poprzedni właściciel zmienił. Ile zębów ma dakar?

wyszło spod kciuka :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1:3 gdzieś czytałem ale nie na 100%

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

np. 6 postów wcześniej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No przecież napisałem :)

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A właśnie dzisiaj wpadłem na to że może poprzedni właściciel zmienił. Ile zębów ma dakar?

wyszło spod kciuka :-)

16/47

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki. Z samego rana będę liczył. Tylko liczydło muszę znaleźć bo po 7 się gubię ;-)

wyszło spod kciuka :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×