Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 (edytowane) dym lekko niebieski będzie od oliwy dym biały (w zasadzie para) o takim słodkim zapachu będzie pochodził z płynu chłodniczego. Edytowane 12 Marzec 2014 przez Centrino Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Więc Centrino jeśli dym pochodzi z płynu chłodniczego to co powinienem Twoim zdaniem zrobic? :cool: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 władza uderza do głowy :) A co?? Masz problem, że władza usunęła Twój debilny post?? Więc Centrino jeśli dym pochodzi z płynu chłodniczego to co powinienem Twoim zdaniem zrobic? :cool: Czyli wniosek, że w spalinach czuć płyn chłodniczy czy tak tylko pytasz?? PS Pytania kieruj bardziej do Jarka - to jest osoba, która najlepiej nakieruje Cię na diagnozę problemu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Koledzy bez agresji :cool: Chodzi o to że jak płyn jest w spalinach to chciałbym wiedziec skad? ;-) Jeśli macie jakies teorie to chętnie przeczytam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Chodzi o to że jak płyn jest w spalinach to chciałbym wiedziec skad? ;-) W miażdżącym przypadku z pękniętej głowicy lub uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Pytanie jest inne: skąd wiadomo, że u Ciebie to płyn jest w spalinach? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 (edytowane) Płyny w spalinach świadczy raczej o uszkodzonej uszczelce między cylindrem a kanałem płynu. Może jeszcze świadczyć o pęknięciu głowicy. I zapewne o czymś jeszcze może świadczyć ale do głowy mi nie przychodzi ;) Ale musisz być pewny, że to jest płyn PS Jarek był pierwszy ;) Edytowane 12 Marzec 2014 przez Centrino 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Wczesniej tak nie dymił jak teraz wiec, myślałem że skoro dymi i po podpowiedziach Centrino oraz taty to będzie płyn. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Widzisz ... nie jest wykluczone, że jest tak jak myślicie, ale zwróć uwagę na moment - tankowanie - jesteś pewny, że paliwo nie zawiera czegoś co może "dymić" ;) Wchodzicie w robotę i koszty - więc dobrze jest przemyśleć wszystkie za i przeciw, wyciągnąć wnioski,a potem dopiero rozbierać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Najpierw upewnij się jaki zapach mają spaliny. Później nam to opisz. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Najpierw upewnij się jaki zapach mają spaliny. Później nam to opisz. To nie jest jedyne kryterium. "Dym", woń ... pojawi się tylko w przypadku pewnego, nie małego, spalania glikolu czy co tam masz w układzie chłodzenia. Pierwsze trzeba się upewnić czy układ jest szczelny czy gdzieś nie wycieka, gdzieś się nie przedostaje .... , a potem dopiero można wyciągać dalej idące wnioski. Doświadczony mechanik może oczywiście po jakości spalin z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że to płyn jest w spalinach, ale tutaj tez muszą wystąpić pewne okoliczności. Powtarzam - Wy macie motek przed sobą i z całą pewnością Wam jest łatwiej ocenić sytuację. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Tankowanie jakimś słabym paliwem słabo realne (zawsze orlen). Poza spalinami na uszczelke wskazywałoby zwiększone ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym. :cool: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Tankowanie jakimś słabym paliwem słabo realne (zawsze orlen). Poza spalinami na uszczelke wskazywałoby zwiększone ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym. :cool: A wiesz jakie jest właściwe ciśnienie w tym układzie ? A wiesz czym może być spowodowane zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia? A to jeszcze musisz się zdecydować: czy dmucha do układu czy wydmuchuje z układu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Nie wiem jakie ale chyba nie takie, żeby wyrzucic korek ze zbiorniczka wyrównawczego po odpaleniu. Sądzimy, że dmucha do układu... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 No dobrze! Widzę, że nasza rozmowa jest dość jednostronna. Widać, że niewiele Cię zastanawia z tego co staramy się Ci przekazać - masz plan w głowie i gdzieś w środku bronisz decyzji o słuszności uszkodzenia ... uszczelki w w głowicy. Niech tak zostanie. Może masz rację, niezależnie od naszych argumentów i próbie pomocy w pewniejszym zdiagnozowaniu problemu niż tylko przeczucie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 W najbliższych dniach wpadnie do mnie mechanik i to oceni ;-) Dam znac co i jak. Nie wiem czy to uszczelka ale chyba jak nie rozbiore to się nie dowiem. Zastanawia :-) gdyby mnie nie zastanawiało to nie szukałbym porady u bardziej doświadczonych. Opcje lichego paliwa odrzucam bo jakieś 6 literków, które spuściłem z baku dałem bratu do jego hondy i wszystko grało jak w zegarku. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 784 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Nie wiem jakie ale chyba nie takie, żeby wyrzucic korek ze zbiorniczka wyrównawczego po odpaleniu. Sądzimy, że dmucha do układu... To jeszcze na koniec - tak ode mnie ;) Jak może w sprawnym zbiorniczku wyrównawczym "wyrzucić korek" jak zbiorniczek jest atmosferyczny ;) Zamiast zdejmować głowicę to bym sprawdził przewód odpływowy zbiorniczka czy jest drożny, a także korek w chłodnicy czy pracuje jak należy ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kaczorek94 11 Zgłoś ten post Napisano 12 Marzec 2014 Czyli Jarku Twoim zdaniem korek powinien byc na swoim miejscu i nie powinno w nim zebrac sie takie ciśnienie? :cool: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach