Skocz do zawartości
dwapro

Planuję zakup - proszę o opinie

Recommended Posts

http://allegro.pl/bmw-f650-gs-dakar-okazja-i1305717022.html znalazłem coś takiego niedaleko domu - co myślicie? I wiem, że okazji nie ma :D

Na pewno nie ma:

1. Grzanych manetek (hamsko zdjętych) :)

2. Lusterek :roll:

3. Prawdopodobnie Dakarowego koła przedniego (wygląda na 19) - nawet na pewno :evil:

4. Plastików na kierownicy (tam gdzie przełączniki ABS itp) czyli zapewne ABS-u. :roll:

5. KIerunkowskazów po lewej (no chyba że faktycznie zakupił i da za darmo)

6. Tylniej klapy - osłony zadupka/schowka.

7. Śrubki mocującej licznik. :twisted:

8. Wogóle ogólnie golas i wg mnie po niezłym dzwonie, bądź z niezłą przeszłością. :oops:

Plus dodatkowo to, co gość npisał, czyli drobny szlif, wgniotki prawego wydechu i tyle ze zdjęć, a jak znam życie w realu będzie tylko gorzej... :) jedyne co miałoby za nim przemawiać to cena, ale w tym stanie moim zdaniem nie jest wart nawet 7 tysięcy PLN :?

Jeśli Cię powyższe nie zniechęca, to przeczytaj co sam napisałeś: "...i wiem , że okazji nie ma..." :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
http://allegro.pl/bmw-f650-gs-dakar-okazja-i1305717022.html znalazłem coś takiego niedaleko domu - co myślicie? I wiem, że okazji nie ma :D

Na pewno nie ma:

1. Grzanych manetek (hamsko zdjętych) :)

2. Lusterek :roll:

3. Prawdopodobnie Dakarowego koła przedniego (wygląda na 19) - nawet na pewno :evil:

4. Plastików na kierownicy (tam gdzie przełączniki ABS itp) czyli zapewne ABS-u. :roll:

5. KIerunkowskazów po lewej (no chyba że faktycznie zakupił i da za darmo)

6. Tylniej klapy - osłony zadupka/schowka.

7. Śrubki mocującej licznik. :twisted:

8. Wogóle ogólnie golas i wg mnie po niezłym dzwonie, bądź z niezłą przeszłością. :oops:

Plus dodatkowo to, co gość npisał, czyli drobny szlif, wgniotki prawego wydechu i tyle ze zdjęć, a jak znam życie w realu będzie tylko gorzej... :) jedyne co miałoby za nim przemawiać to cena, ale w tym stanie moim zdaniem nie jest wart nawet 7 tysięcy PLN :?

Jeśli Cię powyższe nie zniechęca, to przeczytaj co sam napisałeś: "...i wiem , że okazji nie ma..." :beer:

Druzgocąca recenzja, ale właśnie na taką liczyłem. Moto na mój gust na 100 % po dzwonie, bo cały przód nieoryginalny. Jeśli do tego motor jest do rejestracji, nie ma chyba sensu tracić czasu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bbrrrrr :? ależ tragizm i to w naszej okolicy takiego zonka sprzedają :roll: ściema straszna, ale jakiś biedak się jak zwykle nabierze... taki co to u nas najpierw nie poczyta :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
bbrrrrr :? ależ tragizm i to w naszej okolicy takiego zonka sprzedają :roll: ściema straszna, ale jakiś biedak się jak zwykle nabierze... taki co to u nas najpierw nie poczyta :twisted:

dlatego ja robię najpierw zawsze "risercz" :D nikt nie opisze pojazdu lepiej, niż użytkownicy takich samych maszyn :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólnie proponuję zakup od właściciela, który użytkował motocykl od jakiegoś czasu.

Np. dwa sezony. Mile widziałbym, gmole, czy inne drobne dodatki.

Oznaczać to będzie, że ktoś inwestował w motocykl, a nie tylko do..pier...:-) jeździł.

Trzeba się zapytać o powód sprzedaży.

Dobra odpowiedz to: Wymiana na nowszy model.

Ogólnie czy wszystko działa. To podstawa!

Pierwsze to nr VIN. Sprawdzamy, czy rok produkcji podany przez właściciela pasuje do VIN'u.

Trzeba pytać o wymianę oleju i to szczegółowo, czyli: jaki, kiedy zmieniany, co ile zmieniany.

To podstawa w silniku! Jeśli gościu będzie się jąkał to znaczy, że tego nie pilnował i ma już dużego minusa.

W jakim stanie napęd (łańcuch i zębatki), opony. To wszystko się liczy, nie trzeba wywalać od razu 1500 zł.

Czy nie pocą się lagi. Tarcze hamulcowe, czy nie mają dużego progu.

Ogólnie musicie wyczuć czy właściciel/sprzedający ma jakieś pojęcie o maszynce.

Jeśli nie to jeszcze nie tragedia, może serwisował w autoryzowanym serwisie. Super! (Jakiś paragon by się przydał)

Gorzej jak u "Pana Wiesia".

To tak wstępnie...

Kupowanie od handlarzy, którzy z braku laku na szrocie pakują do busa leżącego pod płotem grata jest trochę ryzykowne. Są oczywiście ludzie którzy specjalizują się w sprowadzaniu motocykli, wtedy sprawa jest troszkę inna.

Reguły nie ma, ale po co narażać się na wydatki i latanie po "mechanikach"

...Lepiej cieszyć się jazdą!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
To, że rocznik ma znaczenie wiem, ale największe ma dla mnie przebieg i to jak właściciel dba/ł o maszynę. Temat otwarty poszukiwania trwają. :geek:

Święta racja. Siedziałem dzisiaj na F650 i naprawdę fajna maszynka. Gdyby nie to, że w niedzielę jadę obejrzeć GS z 2001 to chyba wziąłbym tą F650 z lat 90siątych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie poddawaj się emocjom siedząc na pierwszym motku :D zawsze będzie wypas - zmacaj jak najwięcej motków to i opinia i wizja Ci się wyklaruje - jak masz kase na GSpo2000r. to nie zaprzątaj sobie głowy F650, niema sensu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
nie poddawaj się emocjom siedząc na pierwszym motku :D zawsze będzie wypas - zmacaj jak najwięcej

Dobra dewiza na życie :)

Dzięki za radę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może i baby nie mają pojęcia o ocenie stanu technicznego motocykla , ale ja kupując kolejne i je później użytkując przekonałam się , że.:

1.rzadko który własciciel moto powie , że coś jest z motocyklem nie tak,co chyba jest logiczne-nikt nie będzierobił sobie pod górkę .

2.Na zdjęciach nawet najgorszy złom może wyglądać super.

3.Najwazniejsze to przejechać się i posłuchać moto.Ten kto już jeździł będzie wiedział jakie odgłosy mogą zaniepokoić .

4.Jak sprawdzić czy rama jest prosta,czy koła nie biją ,czy nie ma nigdzie wycieków ,czy nie brakuje jakiś śrub i innych oryginalnych elementów lub są zastąpione jakimiś innymi bez warsztatu mechanicznego chyba każdy potrafi

5.Stwierdzenie , że zarysowania w dystalnych punktach powstały jak"wyjeżdżając z garażu zahaczyłem o coś tam" należy włożyć między bajki.

6.Komplet dokumentów o serwisowaniu motocykla też o niczym nie świadczy.

6.A reasumując uczciwy przedawca nie bęzie miał nic przeciwko podjechaniu z mdo stacji obsługi jesli nie mamy pod reką zaufanego mechanika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Święte słowa, no że tak powiem, z ust mi to wyjęłaś... :D te same lub podobne spostrzeżenia tyczą się również kupna auta. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sorry ,to zboczenie zawodowe.Jeśli moto po jednej stronie w kilku WYSTAJĄCYCH najbardziej na zewnątrz punktach ma slady zarysowań to chyba jasne , że leżalo i nie koniecznie musiała to być gleba parkingowa.Każda taka gleba może mieć przełożenie na to czy nasz motek będzie potem jechal prosto , czy lubił zbaczać z trasy przy wiekszych predkościach-uwaga poparta złym doświadczeniem niestety. :cry:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jako ze jestem malo doswiadczony w zakupach motocyklowych to bardzo bylbym wdzieczny za precyzyjne i praktyczne wskazowki jak sprawdzic potencalny przedmiot zakupu. Alicja wspomniala m.in. ze

...

3.Najwazniejsze to przejechać się i posłuchać moto.Ten kto już jeździł będzie wiedział jakie odgłosy mogą zaniepokoić .

4.Jak sprawdzić czy rama jest prosta,czy koła nie biją ,czy nie ma nigdzie wycieków ,czy nie brakuje jakiś śrub i innych oryginalnych elementów lub są zastąpione jakimiś innymi bez warsztatu mechanicznego chyba każdy potrafi

...

No wlasnie, a jak ktos nie jezdzil? Jakie konkretnie odglosy powinny zaniepokoic? Czy w przypadku F650GS sa jakies odglosy typowe dla tego modelu a rzadko spotykane w innych, ale jednosczesnie zupelnie normalne i nie swiadczace o niczym niepokojacym? Rozumiem, ze nalezy wsluchac sie zarowno w prace samego silnika jak i w prace skrzyni biegow/sprzegla.

Czy jest jakas prosta metoda na sprawdzenie czy rama jest prosta? Wiem, ze najlepiej byloby pojechac ze sprzetem na pomiar geometrii, ale w moim miescie wolaja sobie za taka ekspertyze 300zl, a jednoczesnie slyszalem, ze tak naprawde to taki pomiar i tak o niczym nie swiadczy, bo przeciez dobrze wyprostowana rama tez da akceptowalny wynik. Moj instruktor ze szkoly jazdy radzil mi swego czasu wykonac kilka osemek na takim sprzecie. Jak sie motocykl "wali" w zakret w jedna strone to znak, ze "cos nie tego". Faktycznie tak jest?

Z tymi bijacymi kolami to jak to sprawdzic w praktyce? No i jak bije, to czy to wina zawieszenia czy moze samej felgi?

No i na koniec jeszcze jedna prosba. Wszyscy wspominaja o koniecznosci sprawdzenia luzu na lozysku glowki ramy. No fajnie... tylko jak to sie sprawdza? Prosilbym o taka lopatologiczna instrukcje :D

Jak komus przyjdze do glowy jeszcze jakas wskazowka praktyczna a'la "zakup motocykla dla opornych" to bede wdzieczny (i pewnie przyszle pokolenia rowniez). :)

Aha... przypomnialo mi sie, jak to jest z tymi przegrzanymi tlumikami w F650-tkach? Czy tlumiki z wyraznymi przebarwieniami o czyms swiadcza czy tez po prostu ten model tak ma?

Przepraszam za lamerskie pytania, ale sami rozumiecie, z takim doswiadczeniem nikt sie nie rodzi, a najlepiej uczyc sie na bledach... a jeszcze lepiej nie swoich :)

Toster

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie panowie zaraz udzielą ci zaraz wielu mądrych technicznie rad , a ja powiem krótko:Weź ze sobą na oglądanie moto kogoś kto już jeżdzi i będzie wiedziała na co praktycznie zwrócić uwagę ,przejedzie sie i oceni.I tu znowu nie mogę się oprzeć kąsliwej uwadze-panowie co to jeździcie jeszcze , bo sezon się nie skończył pomóżcie koledze , bo kupi złom! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

najrozsadniej to kupic motor u dealera BMW lub pojechac samemu np do Szwajcarii:)) wiem ..teoria:)

Ale..90% jak nie 99% motocykli to po jakims tam zdarzeniu, mniejszym lub wiekszym. Wystarczy sprawdzic cene u delaera w Niemczech, Wloszech, Francji, etc,Jasne, dealer chce wiecej , ale nie AZ tyle zeby nie oszacowac ceny rzeczywistej, Niemiec , Farancuz czy Szwajcar glupi nie jest, i zna wartosc dobrego motocykla, zatem...skoro nasze ceny sa porazajaco nizsze to mowi to samo za siebie. Dobrym rozwiazaniem jest kupno motocykla od osoby ktora "trudni" sie sprowadzeniem, z reguly , ale nie na 100% taki ktos stara sie doprowadzic motorek do pelnej sprawnosci. Zakladam tu taka "kupiecka rzetelnosc" , owszem naprawiac moga ale to co jest naprawialne, czyli motorki z powaznych crashow traktuja jako dawcow dla tych mniej puknietych. Pociech to moze niewielka ale lepiej nie wierzyc w bajki w "bezwypadkowych" bo takich praktycznie nie ma

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nie musisz kupować moto kolo swojego domu to zadzwoń do mnie dam ci namiary na kogoś , kto sie na tym zna i zajmuje zawodowo796190103

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak sprawdzic luz na glowce ramy?

Powoli jadac naciskaj kilka razy hamulec przedni i jak uslyszysz delikatne stukniecie przy pierwszej fazie nurkowania, powinienes tez to poczuc na delikatnie na manetkach, to znaczy ze jest luz.

Jak sprawdzic czy rama jest prosta?

Tu jest troche trudniej. Rozpedz sie, zapnij 2 bieg i psc kierownice. Jak jest wszystko OK to moto powinno jechac prosto. Mozna to samo tez sprawdzic wrzucajac na luz.

Jak puscisz kierownice i go lekko kladzie na ktoras strone to jest cos nie tak i na pewno rama jest krzywa. Kat glowki ramy wzgledem osi przedniego zawieszenie to fabrycznie dopuszczalne +/- 3 stopnie. Jak bedzie juz np 5st to bedzie taki sam efekt. Niestety nasze bmw sa wrazliwe na to.

Zadko sie zdarza zeby takie kladzenie sie motocykla zalezalo od innych czynnikow ( opona, krzywa oska itp ).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ad. głowki ramy:

charakterystyczne dla zużytego łożyska jest "przerwa" przy ustawieniu kierownicy na wprost - kręcąc ze skraju na skraj czujesz jakbyś "na wprost" miał taki punkt, znacznik - powinno wszystko chodzić gładziutko

Ad. rama:

jazda bez trzymanki to dobry wyznacznik, ale uważaj na czynniki zewnętrzne : niewidoczna pochyłość drogi, wiatr itp gupio żebyś stwierdził że rama krzywa tylko dlatego że Cię ściągało na krzywym asfalcie :D powiem że rzadko mi się udawało na mieście bez trzymanki jechać długo prosto, zawsze mi ciągnie lekko w jedna albo w drugą wcześniej czy później... no chyba że mam rame krzywą w obie strony na raz :? :)

Ad. odgłosy

jak nigdy nie słyszałeś GSa to się lepiej nie wsłuchuj bo się załamiesz :-o Rotax jest bardzo twardy i jest w nim sporo poprawnych ale głośnych odgłosów: wrzucanie jedynki, znajdowanie luzu to może Cię przerazić na początek - oczywiście równa praca, czy brak jakiegoś łupania (przez Ł) przy gaszeniu to podstawa, ale pamiętaj że to nie pracuje jak japońska rzędóweczka :) (dzięki Bogu !!! :))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×