Skocz do zawartości

Recommended Posts

[...]

Zwiększenie ciśnienia spalin powoduje "??" szybsze usuwanie spalin z komory spalania przez co zwiększa efektywnośc spalania "??"

Mogę się mylić, ale powiadają, że do odważnych świat należy:

Na moje, usuwanie spalin z komory spalania spowodowane jest samym faktem tegoż spalania, które to powoduje zwiększenie ciśnienia spalin i ich ujście tyłem. Czyli nijak to zwiększenie ciśnienia we wydechu nie powinno mieć wpływu na samo spalanie w silniku. Czy jednak się mylę? ;D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakoob, dawaj dalej, zawstydzisz MEL :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarku oczywiste jest że wydech sie rozszerza - było, że się nie rozszerza ;), ale nie w takim stopniu jak gaz - zgadzam się!. Czyli ciśnienie rośnie :)- rośnie objętość, a ciśnienie dopiero w obiekcie zamkniętym lub o ograniczonym ujściu w stosunku do przyrostu objętości. Wydech jest jednak otwarty. Jeżeli mówimy, że rośnie ciśnienie w wydechu to musimy też powiedzieć, że to działa w dwie strony i utrudnia przewietrzanie (opróżnianie) komory spalania ;) P.S. bandaż można również zastosować w celu ochrony skóry przed oparzeniem o układ wydechowy motocykla :) - Zdecydowane TAK, a reszta to "placebo"

Zwiększenie ciśnienia spalin powoduje "??" szybsze usuwanie spalin z komory spalania przez co zwiększa efektywność spalania "??"

No właśnie jak pisałem- jak pomijamy rozszeżalność wydechu w związku z wyższą temperaturą to pomińmy wzrost ciśnienia. Jeżeli natomiast mówimy o wzroście ciśnienia to powiedzmy o utrudnionym przewietrzaniu, a co za tym idzie gorszą jakość mieszanki w komprze spalania, wyższą temperaturę w silniku ( gorzej się chłodzi), zagrożenie dla sondy lambda, która może osiągnąć zbyt wysoką temperaturę .....

Dalej bym czekał na jakieś argumenty za "wyższością" bandażowania dla efektywniejszej pracy silnika - co do ochrony kierownika przed temperaturą nie dyskutuję bo to oczywiste!

W moim przekonaniu należy rozróżnić układy spalinowe grawitacyjne ( piec CO, kominek, kocioł gazowy .... ) od układów o wymuszonym przepływie spalin. Jak w układzie grawitacyjnym wzrost temperatury poprawia ruch powietrza w ciągu kominowym, a co za tym idzie poprawia się "cug" to w przypadku układów motoryzacyjnych mam poważne wątpliwości - szczególnie jak część wydechów "wychodzi na dół".

To dodajmy jeszcze, że w układach grawitacyjnych w wzdłuż ciągu kominoego odbywają się "dwa ruchy". Jeden to zasysane powietrze, które po zewnętrznych ściankach jest zasysane do wewnątrz komina i w środku są "wyciągane" spaliny. Tutaj temperatura ma kluczowe znaczenie dla pracy układu, ale niech tym zjawiskiem zajmą się budowlańcy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

P.S. bandaż można również zastosować w celu ochrony skóry przed oparzeniem o układ wydechowy motocykla :) - Zdecydowane TAK, a reszta to "placebo"

Od razu mówiłem, że bandaż jest po to żeby szpytki nie przyjarać, a Wy tu jakieś dysputy filozoficzne prowadzicie. Poza tym objętość wydechu uzależniona jest tak naprawdę od tego czy bandaż jest elastyczny czy dziany, i czy jest z zapinką czy bez.

Teraz czuję, że zakasowałem wszystkich swoją wiedzą :lol:

  • Like 12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Od razu mówiłem, że bandaż jest po to żeby szpytki nie przyjarać, a Wy tu jakieś dysputy filozoficzne prowadzicie. Poza tym objętość wydechu uzależniona jest tak naprawdę od tego czy bandaż jest elastyczny czy dziany, i czy jest z zapinką czy bez.

Teraz czuję, że zakasowałem wszystkich swoją wiedzą :lol:

Jesteś prawdziwą kopalnią wiedzy :)

Taki omnibus na GS,ie :)

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jesteś prawdziwą kopalnią wiedzy :)

Taki omnibus na GS,ie :)

Potwierdzam - gdyby nie Vengosh to tak wielu rzeczy o serwisie GS'a byśmy nie wiedzieli - nie wiedzielibyśmy, że mogą być zepsute rzeczy, które nigdy same się nie psują :lol:

  • Like 11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wreszcie Gadacie do rzeczy! :lol:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wreszcie Gadacie do rzeczy! :lol:

Wiesz , to wszystko w trosce o Ciebie :) i te bandaże też oczywiście :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bandaż stanowi izolację termiczną przez co zwiększa temperaturę wewnątrz wydechu, im wyższa temperatura tym większa objętośc gazu im większa objętośc gazu tym większe ciśnienie zakładając że wydech się nie rozszerza, a nie rozszerza się.

nie chce mówić że fizyka na tym poziomie była w szkole podstawowej.....

Tylko, cała rzecz w tym, żeby nie przesadzić z ciśnieniem wewnątrz rury wydechowej, bo jeszcze będzie taki "preszer", że zrobi cofkę przez zawór wydechowy... ;) :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko, cała rzecz w tym, żeby nie przesadzić z ciśnieniem wewnątrz rury wydechowej, bo jeszcze będzie taki "preszer", że zrobi cofkę przez zawór wydechowy... ;) :lol:

Teraz mi się przypomniało.

Jak do silnika dodaje się turbinę to jest silnik doładowany z przodu, a jak się owinie bandażem wydech to jest silnik odrzutowy z tyłu :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytałem starego Boyle'a i Bernoulliego. Hmm. Dalej nic.

Czekam na wywód.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytałem starego Boyle'a i Bernoulliego. Hmm. Dalej nic.

Czekam na wywód.

Prawo Boyle'a dotyczy gazy doskonałego, znaczy się, nie przyda nam się do spalin w rurze wydechowej... :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo ciekawy temat, aż muszę wtrącić swoją światłą uwagę :

Zdecydowanie najkorzystniejsze są bandaże różowe - nie dotyczy najlepszych motorów tam sprawdzają się tylko pomarańczowe.

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prawo Boyle'a dotyczy gazy doskonałego, znaczy się, nie przyda nam się do spalin w rurze wydechowej... :lol:

A ja bym nawet powiedział, że ze względu na wysoką temperaturę i niskie ciśnienie spaliny można potraktować jako gaz doskonały. Chociaż wybór równania stanu nie ma wielkiego wpływu na zagadkę bandaży ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłop "kompana" z podróży przerobił, kasę wydał, nacieszył nasze oczy ... a wy tutaj takie pierdoły wypisujecie. O opanowanie apeluję ... kolega ZaToN to fajny gość i nie zakopujcie jego wątku spamem! Plizzzzz... ;)

Tez trochę pisze do siebie - niestety :roll:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

[...]

Tez trochę pisze do siebie - niestety :roll:

Grunt to konstruktywna (samo)krytyka!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Bardzo ciekawy temat, aż muszę wtrącić swoją światłą uwagę :

Zdecydowanie najkorzystniejsze są bandaże różowe - nie dotyczy najlepszych motorów tam sprawdzają się tylko pomarańczowe.

Pomarańczowa panzertaśma raczej :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ja bym nawet powiedział, że ze względu na wysoką temperaturę i niskie ciśnienie spaliny można potraktować jako gaz doskonały. Chociaż wybór równania stanu nie ma wielkiego wpływu na zagadkę bandaży ;-)

Wątek powinien się zwać "bandażozagadka".

Po 90 latach prób Koncern uzyskał gaz doskonały. Były nawet próby udowadniania że można nim oddychać na losowej grupie osadzonych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wchodzę w wątek, przygotowany do czytania zażartych dyskusji na temat przewagi akrapovica nad leo vince (lub na odwrót), a Ci tu dalej o bandażach. W razie gdyby ktoś chciał to do Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych (inaczej TZMO) mam przysłowiowy "rzut beretem".

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli rozumiem że stosowanie bandaży od kolektora w stronę wydechu w takiuch samochodach jak Pagani, Ferrari, Lamborghini etc. jest po to żeby mechanik się nie popażył, ?? :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli rozumiem że stosowanie bandaży od kolektora w stronę wydechu w takiuch samochodach jak Pagani, Ferrari, Lamborghini etc. jest po to żeby mechanik się nie popażył, ?? :-D

Nie wiem jaki efekt daje "popażenie" ale może po prostu chodzi o obniżenie temperatury w komorze silnika? Tak twierdzi człowiek który posiada jeden z tych niewygodnych głośnych czerwonych samochodów ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chodzi o ciszę / niektórzy mówią wygłuszenie, ale także o izolację cieplną i wyprowadzenie ciepła z "przed" auta za auto - co w ciepłym klimacie ma znaczenie nie dla mechanika, ale bogatego jegomościa. Wiecie ... czymś musi być uzasadniona taka cena, np. bandażem o cud właściwościach ;)

No chyba, że ktoś wierzy, że jak Ferrari tak ma, to musi być to coś nadzwyczaj extra ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×