Skocz do zawartości
Piotrek

Tomtom Rider czy Zumo 390

Recommended Posts

Czy może BMW? Ceny wszyskich są od czapy więc przemilczjąc tą kwestię czy ktoś ma porównanie, używał, miał w łapkach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

garmin 62s

W życiu bym nie trafił w nektóre miejsca, gdyby nie on. Przydatny też na łódkę, do szybowca, trekking po górach itp. i często jest brany za telefon :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To zależy: jeżeli lubisz zwiedzać chęchy, gubić się, omijać autostrady i trasy ekspresowe pomimo, że chciałbyś pojechać najszybciej jak możliwe, to kupuj Garmina.

Jak chcesz jechać zawsze tam gdzie chcesz, bierz TomTom-a ... :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Unikam pływania i latania bo jestem zwierze lądowe wiec nie potrzebuje super uniwersalnego sprzętu. Tylko auto i moto mnie interesuje.

Od kilku lat mam Automapę na telefonie ale po ubiegłym sezonie wiem że dla mnie to się na moto nie nadaje. Do tego jest już tak napakowana zachciankami programistów, że nie spełnia podstawowego zadania bo mój sprzęt się nie wyrabia a na nowy Windows nie robią. Tomtoma używałem ostatnio jakieś 15 lat temu i poza brakami w mapach Polski już wtedy swietnie estymował czasy dojazdu czego dziś nie mogę powiedzieć o AM.

Z tego co widziałem tylko BMW ma ludzką rozdzielczość dlatego zwróciłem na niego uwagę ale to Garmin więc nie wiem jak z tym błądzeniem ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Musisz rozroznic dwie kwestie. Urzadzenie i mapa. To sa dwie rozne rzeczy ale bardzo zalezne od siebie i razem wspolpracujace. Nawet najlepszy odbiornik z gowniana mapa bedzie mozna schowac do kieszeni. Adekwatnie najlepsza mapa na nic sie zda jesli odbiornik bedzie ja slabo wyswietlal w sloncu, wieszal sie albo gubil sygnal. Okresl najpierw jakie masz potrzeby a pozniej mozna zaczac szukac wedlug kryterii.

1. Czy urzadzenie ma byc odporne na warunki atmosferyczne? (woda, kurz, piach)

2. Jaki ekran (wielkosc, widocznosc w sloncu, rozdzielczosc)?

3. Tylko drogi utwardzone czy offrad tez?

4. Komunikaty glosowe i bluetooth?

5. Jakie mapy ma obslugiwac? Glownie Polska czy Europa tez? Moze jeszcze wschod?

6. Ekran dotykowy czy obsluga za pomoca przyciskow?

7. Kwestia obslugiwanych kart pamieci?

8. Czas pracy bez zasilania na dedykowanym akumulatorze/opcjonalnie bateriach, mozliwosc pracy z zasilaniem?

9. Wyznaczanie tras z mozliwoscia duzej liczby punktow posrednich?

10. Obsluga sladow?

11. Aparaty, MP3, obrazki i inne duperele?

To tylko przyklady. Jak widac nie ma urzadzenia do wszystkiego. Sa prawie idealne ale cena wtedy straszy. Jedne maja prawie wszystko w zestawie do innych trzeba dokupowac kazda pierdole.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak podszedłem do tematu i pomijając rozdzielczość jak z Atari ;-) zostało to co w temacie.

Trudno mi jednak z marketingowego bełkotu producentów wywnioskowć jak sprawdzają się urządzenia. Czy mapy mają błędy, czy sprzęt działa szybko, nie zawiesza się itp. Dlatego szukam kogoś z realnymi doświadczeniami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tomtom sprawdzony przez przyjaciela zaprawionego w podróżach. Jego zdaniem dla każdego kto nudzi się w weekendowe popołudnia albo nie zawsze chce trafić na miejsce po asfalcie.

Osobiście nie miałem okazji korzystać.

W wyprawach nie motorowych używam Garmin 62stc, długość pracy na baterii (z możliwością wymiany) jest MEGA ! Najlepsza opcja to wyznaczenie własnej trasy poprzez bazgranie "widzimisię" na ekranie albo zapamiętywanie ścieżki (sprawdza się w wycieczkach bez pkt odniesienia). Do wyboru jest też opcja trasy drogowej. W miejscach gdzie inne sprzęty zawodziły przez brak sygnału ten sprawuje się b.dobrze. Ekran dobrze czytelny w słoneczne dni, precyzyjny dotyk. Czasami denerwuje brak głosu brunetki gdy sami wybieramy trase, pozostaje spoglądanie na wyświetlacz, który trzeba włączyć a on marnuje energie.

Edytowane przez Ogrodnik
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
To zależy: jeżeli lubisz zwiedzać chęchy, gubić się, omijać autostrady i trasy ekspresowe pomimo, że chciałbyś pojechać najszybciej jak możliwe, to kupuj Garmina.

Jak chcesz jechać zawsze tam gdzie chcesz, bierz TomTom-a ... :lol:

Już myślałem kupię i sam sprawdzę ale kolejny post utwierdził mnie w mojej subiektywnej ocenie tomtoma z którym miałem styczność na jednej wycieczce. Garminowcy już dawno zapomnieli o układanej trasie, wypili po kilka piw a gość dalej wykałaczką wbijał punkty pośrednie

Wysłane z mojego XT1032

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

faktem jest że od kilku aktualizacji Garmin jest spontanicznie twórczy tylko przy wbijaniu "najkrótszej" lub "off", asfaltowo jest bezbłędnie.

Zresztą to tylko dodatek do orientacji przestrzennej i dobrej analogowej mapy ;)no i mięśnia zwanego "muskiem"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tomtom sprawdzony przez przyjaciela zaprawionego w podróżach. Jego zdaniem dla każdego kto nudzi się w weekendowe popołudnia albo nie zawsze chce trafić na miejsce po asfalcie.

Zdecydowanie chciałbym trafić tam gdzie zamierzałem ;-)

Może być Garmin :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jednym i drugim trafisz w końcu do celu , współrzędne to w końcu wartość stała. Trasy były wyznaczane podobnie i tylko czasem różniły się o parę kilometrów przy porównaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W CNE do Garmina zrypana kategoria drog to norma. W ostatnich wersjach jednak naprawde sporo poprawili i teraz wyglada to calkiem niezle. Na Polske darmowa UMP daje naprawde rade bo jezdze z nia w aucie na codzien. Mozna sie przyczepic tylko podczas nawigowania do precyzji prowadzenia. Chodzi mi o to ze jak droga rozwidla sie pod bardzo malym katem na dwa pasy i jest komunikat trzymaj sie lewej badz prawej nie zawsze jest to jednoznacznie widoczne. Mozna sie troszke pogubic. Kazda nawigacja ma jednak jakies swoje male niedociagniecia. Automapa tez nie jest taka super. W Garminie cenie przede wszystkim stabilnosc systemu, brak gubienia sygnalu nawet w gestym lesie, odpornosc na warunki atmosferyczne, bardzo przyzwoity ekran i jego widocznosc w sloncu, obsluge sladow, Mam Montane.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja próbowałem korzystać na motocyklu z różnych systemów. Ostatecznie korzystam z czegoś takiego: Mam na tankbagu otwartą mapę z aktualnym wycinkiem. Plecak ślepi mi przez ramię i oznajmia ludzkim głosem gdzie mam się kierować. Rozwiązanie nie zawsze się sprawdza bo trzeba mieć kumaty Plecak.

W momencie kiedy wjeżdżam do jakiegoś miasta przełączam się na dowolną niemą nawigację w telefonie żeby widzieć trasę a Plecak czyta mi wszystkie blachy na drodze i konfrontując te dane oraz kontrolując spokojnie ruch na drodze, zawsze jakoś trafiamy do celu.

Wada jest taka, że Plecaki umiejące czytać prawidłowo mapy to towar wysoce deficytowy.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Używam Igo albo Auto mapy w smartfonie . Smartfon w kieszeni połączony niebieskim czymś z kaskiem ,gada mi do ucha, gdzie mam jechać. Smartfon wodotoporny ( jak admina ) tylko szajsung ( xcower II )- jak muszę, ( a prawie nigdy nie muszę ),wyciągam z kieszeni i patrzę .

Ofem nie jeżdżę . Ale ważniejsze drogi gruntowe są .

Odkąd mam w smartfonie - nawigacja typu nawigacja 5 cali( na windows mobile Igo) leży i się kisi .( Mogę za środki NBP odstąpić - bo już do niej nie wrócę )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem już jechać po Garmina jednak diabeł tkwi w szczegółach. Uchwyt samochodowy nie ma gniazda zasilania i trzeba za każdym razem wpinać w nawigacje.

Na plus dla Tomtoma jest kluczykowa blokada uchwytu i na drugi kluczyk nawigacji.

Zakupilem, zamontowałem i jak protestuje to napiszę coś więcej bo pierwszy wrażenie straszne. Jak bym się cofnął do epoki pary tylko nic nie dymi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kupiłeś Toma Toma i nie dymi ???

Reklamuj szajs ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie no tomtom ja bym nie zainwestowal tej kasy w ta navi.Ale to moje zdanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem już jechać po Garmina jednak diabeł tkwi w szczegółach. Uchwyt samochodowy nie ma gniazda zasilania i trzeba za każdym razem wpinać w nawigacje.

Na plus dla Tomtoma jest kluczykowa blokada uchwytu i na drugi kluczyk nawigacji.

Zakupilem, zamontowałem i jak protestuje to napiszę coś więcej bo pierwszy wrażenie straszne. Jak bym się cofnął do epoki pary tylko nic nie dymi.

No i jaki wynik testu?

Tak wyszło, że dylemat mi "się przyspieszył" i czas coś kupić.

To zamykanie na kluczyk, to rozumiem jakieś akcesoryjne?

Bo w zestawie nie widzę: http://allegro.pl/nawigacja-motocyklowa-tomtom-rider-czestochowa-i4297463056.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam TomTom Rider - Polecam. Urządzenie jest solidne a mapy Europy dokładne ponadto mają dożywotnią aktualizację.

Edytowane przez Jezier

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i jaki wynik testu?

Tak wyszło, że dylemat mi "się przyspieszył" i czas coś kupić.

To zamykanie na kluczyk, to rozumiem jakieś akcesoryjne?

Bo w zestawie nie widzę: http://allegro.pl/na...4297463056.html

Zobacz TomTom Rider Premium Pack. Ja kupiłem bo chciałem też uchwyt do auta.

Mapy są bardzo dokładne. Leśne i polne drogi. Na szczęście przy wyznaczaniu trasy pyta czy ominąć drogi gruntowe. Co kilkanaście dni podłączam do kompa i zawsze nawi sobie instaluje jakieś aktualizacje map więc są w miarę na bieżąco.

Najbardziej nie podoba mi się rozdzielczość. Utrudnia to znacznie przeglądanie map i planowanie tras. Chyba trzeba to robić na komputerze. W Garminie pewnie jest tak samo bo taka sama rozdzielczość. Możliwe, że to przyzwyczajenie z nawi w telefonach gdzie dużo więcej widać.

Najbardziej podoba mi się wyznaczanie trasy alternatywnej bo jest to ta którą chcę jechać jak nie chcę jechać pierwotnie wyznaczoną.

Przydaje mi się też podłączenie telefonu i gadaczki w kasku po BT - widzę kto dwoni.

Edytowane przez Piotrdk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×