Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ok, ten pomiar już zrozumiałem. Mam jeszcze pytanie co do drugiego pomiaru czyli sprawdzenia oporności. Rozumiem, że wykonuje go w ten sposób, że ustawiam miernik na pomiar oporności, czerwony kabel miernika stykam kolejno z każdym żółtym natomiast czarny kabel miernika łącze z masą motocykla i przy wyłączonym silniku sprawdzam odczyt, jeśli wartość wynosi 1 to jest OK i prąd nie `ucieka`. Proszę o poprawienie jeśli źle rozumuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poprawnie tylko, że nie tyle prąd nie ucieka co nie ma zwarcia do masy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, dzięki. Postaram się jeszcze dziś zrobić pomiary i dam znać co wyszło.

Oto co wyszło z pomiarów:

- napięcie z alternatora wynosi przy każdej kombinacji ok. 20V ( przy zwiększeniu obrotów zwiększa się )

- oporność wynosi 1

Wygląda więc na to , że to jednak regulator wariuje bo napięcie ładowania potrafi dojść nawet do 17V ( zaczyna wtedy bulgotać aku ) ale po włączeniu świateł momentalnie spada do ok. 12V. W samochodzie mam ładowanie ok. 14V niezależnie czy światła są włączone czy nie.

Jaki więc regulator polecacie? Czy takie allegrowe za ok. 100zł warto kupować czy lepiej szukać oryginalnych używanych?

Edytowane przez tomiqu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To wychodzi na to, że stator masz OK.

Przy założeniu, że aku dobry to wszystko wskazywałoby na regler.

Jeżeli chodzi o reglery to tak:

- kupiłem używany jakieś 1,5 roku temu i właśnie jestem na etapie kolejnej wymiany.

- za 100 może (lecz nie musi) pochodzić tyle samo co ten mój używany

- na forum jest polecany człowiek z Rzeszowa, który produkuje regulatory. Cena może nie niska bo 215zł ale już kilku forumowiczów zakupiło ten regulator i na razie działają. Ja coś na ten temat może będę mógł powiedzieć za 1,5 roku.

Oto link do regulatorów z Rzeszowa

http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakby co mogę przywieźć kilka regli z Rzeszowa na zlot ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten z Rzeszowa to widzę, że uniwersalny więc pewnie potrzebne będą jakieś przeróbki...

Zamówiłem jednak z allegro, jest identyczny jak mój ( nawet te same kolory kabli ) , dają 2 lata gwarancji i brak jej utraty w przypadku samodzielnego montażu. Jest też możliwość zwrotu w ciągu 10 dni jeśli będzie coś nie tak.

Koszt 121zł już wysyłką. Zobaczymy :)

Mam jeszcze pytanie co do oryginału, czy oznaczenie zaczyna się od "SH" ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli chodzi o ten kabelek to mam taki i też nie jest podłączony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli pewnie tak ma być, dzięki za sprawdzenie. Jak regulator dojdzie to dam znać czy coś się poprawiło w kwestii ładowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Regulator dziś doszedł, chwila niepewności , podłączenie ( nie obyło się bez małego problemu bo we wtyku nowego regulatora trzeba było przepiąć jednego pina w drugie miejsce bo nie pasował do wtyczki wychodzącej z alternatora ) i sprawdzenie mienikiem napięć:

- na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami - ok. 14,50 - 14,53V

- na wolnych obrotach z włączonymi światłami drogowymi i światłem stopu - ok. 14,17 - 14,20V

- podczas zwiększania obrotów napięcia nie zmieniają się i są stabilne

Czyli wszystko jest tak jak być powinno przy sprawnym ładowaniu :)

Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc , a w szczególności Centrino i Zygmuncik za rzeczowe zdiagnozowanie problemu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×