Skocz do zawartości
sebeszczyn_18

Gmole + halogeny Hella Micro DE do F 650 GS Dakar

Recommended Posts

Zrobiłem sobie gmole... Fakt, chodziło też o kasę którą musiał bym wyłożyć za oryginały ale przede wszystkim o halogeny, które miałem później zamontować, a w gmolach kupnych by mi się nie zmieściły... Wydrukowałem parę zdjęć, na których się wzorowałem + swój pomysł w głowie + piwko :drinkbeer: ...i zacząłem działać :cool:

Elementy po wygięciu przed spawaniem:

DSC02007.jpg

Przypunktowane na moto:

DSC02008.jpg

DSC02009.jpg

Przed spawaniem:

DSC02010.jpg

Pomalowane:

DSC02012.jpg

Tak się prezentują na moto:

DSC02014.jpg

I jeszcze mocowania halogenów:

DSC03163.jpg

DSC03164.jpg

I pełna prezencja w dzień ;-)

DSC03286.jpg

Gmole zrobione z prostej rurki bezszwowej, a halogeny to Hella Micro DE.

W przyszłości chce do nich zrobić osłonki alu, coś na kształt Touratecha. :-P

Edytowane przez sebeszczyn_18
  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Super, zero kompromisów ;)

Nie klęknie Ci aku od tych halogenów? Może lepiej "żarówki" ledowe tam wstawić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie klęknie Ci aku od tych halogenów? Może lepiej "żarówki" ledowe tam wstawić?

Też się o to martwiłem, i faktycznie jak sprawdzam ładowanie na jałowym biegu to z tam niecałych 14V przysiada do 12,9V po ich załączeniu. Ogólnie jeżdżę z tym już około miesiąca, włączonymi cały czas w dzień (żeby mnie widzieli) a w nocy jak tylko nie oślepiam innych kierowców (bo drogę doświetlają pięknie...) Akumulatora nie doładowywałem w ogóle prostownikiem i trzyma.

Fakt, jak po mieście się pojeździ, cały czas skrzyżowanie postój, skrzyżowanie, postój i do garażu, to rano ciężko kręci, ale kręci :) Ogólnie to tak 2-3 km przed domem wyłączam żeby akumulator się doładował i jest spokój.

Edytowane przez sebeszczyn_18

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Punkty mocowania gmoli wyglądają jakby chciały puścić przy glebie, ale może nie będzie okazji sprawdzać ;)

Z tym widzeniem w dzień to raczej nie chodzi o oświetlenie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Noo Ameryki to Ty nie odkryłeś - mam tak już drugi rok :) Polecam osłonki do tych halogenów - Hella je produkuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

FALCON, pytają - odpowiadam ;-) podrzuć jakieś źródło do tych osłonek. :)

Z tym widzeniem w dzień to raczej nie chodzi o oświetlenie ;)

Trzy punkty oświetleniowe z żarówkami 55W raczej łatwiej wpadają w oko niż zwykłe światło mijania :cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Osłonki kupiłem razem z Halogenami w komplecie. Stara fota - teraz przeniosłem je niżej.

DSC02964.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z doświadczenia Ci mówię wymień żarówki w halogenach na słabsze, 2x35W, kiedyś nie posluchałem Cyklego i musiałem się wybecalować na nowy aku

ponadto czy halogeny przy przewrotce nie są narażone na dewastację?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ponadto czy halogeny przy przewrotce nie są narażone na dewastację?

Cały motocykl przy wywrotce narażony jest na dewastacje, zależy tylko jaka ta wywrotka będzie, :D

Edytowane przez jakoob
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oryginalnie górny gmol jest mocowany w trzech punktach, u Ciebie widzę tylko dwa z przodu do ramy , czy w tylnej części też jest mocowany?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja swoje halogeny przeniosłem na dolny pałąk górnego gmola. Ostatnia gleba pokazała, że to był dobry pomysł :)

Żarówki mam normalne 50 W i nic się nie dzieje, ale fakt - używam ich sporadycznie wracając w nocy z WRO do domu 10 km.

Edytowane przez FALCON

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja swoje halogeny przeniosłem na dolny pałąk górnego gmola.

dzisiaj się tak zastanowiłem po jeździe i zdecydowałem że też tak zrobię. :)

Oryginalnie górny gmol jest mocowany w trzech punktach, u Ciebie widzę tylko dwa z przodu do ramy , czy w tylnej części też jest mocowany?

Nie do końca, ja wzorowałem się na gmolach Touratech-a. trzeci punkt podparcia gmola opiera się na gumie o silnik. Wrzucam fotę jak to wygląda ;)

url.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie do końca, ja wzorowałem się na gmolach Touratech-a. trzeci punkt podparcia gmola opiera się na gumie o silnik. Wrzucam fotę jak to wygląda ;)

url.jpg

Jest wersja z trzema punktami podparcia. W moim bylym Dakarze jest wlasnie taka. Naprawde daje rade :). Jakis czas temu robil to HOLAN na wzor TT.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też się o to martwiłem, i faktycznie jak sprawdzam ładowanie na jałowym biegu to z tam niecałych 14V przysiada do 12,9V po ich załączeniu. Ogólnie jeżdżę z tym już około miesiąca, włączonymi cały czas w dzień (żeby mnie widzieli) a w nocy jak tylko nie oślepiam innych kierowców (bo drogę doświetlają pięknie...) Akumulatora nie doładowywałem w ogóle prostownikiem i trzyma.

Fakt, jak po mieście się pojeździ, cały czas skrzyżowanie postój, skrzyżowanie, postój i do garażu, to rano ciężko kręci, ale kręci :) Ogólnie to tak 2-3 km przed domem wyłączam żeby akumulator się doładował i jest spokój.

z doświadczenia Ci mówię wymień żarówki w halogenach na słabsze, 2x35W, kiedyś nie posluchałem Cyklego i musiałem się wybecalować na nowy aku

ponadto czy halogeny przy przewrotce nie są narażone na dewastację?

Ja swoje halogeny przeniosłem na dolny pałąk górnego gmola. Ostatnia gleba pokazała, że to był dobry pomysł :)

Żarówki mam normalne 50 W i nic się nie dzieje, ale fakt - używam ich sporadycznie wracając w nocy z WRO do domu 10 km.

Jeżeli używasz sporadycznie tych halogenów, to aku na 2x55W da radę, jak zrobisz jedną chłodną, zamgloną noc motocyklem z grzanymi manetkami, to go potem nie odpalisz. Zapalanie "na pingwina" w nocy to nic przyjemnego-przerabiałem to. Proponuję 2x35W bo też rewelacyjnie doświetlają, a różnica w komforcie aku bezcenna. Inna sprawa, że od drgań, te żaróweczki H3 potrafią paść kilka razy w sezonie, więc dobrze je mieć w zapasie. Np.

zarowka-reflektorowa-h3_19204.jpg

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ostatnio jak sobie jeździłem w trasie z jedną 35W xenon a potem w lesie po wywrotce stałem 15 minut na obu lampach to potem niestety już nie odpalił. Aku dwuletnie więc nie należy do najnowszych jednak tak czy inaczej trzeba uważać z postojami. Mnie to kosztowało pchanie w nocy 2km przez lasy tego słonia.

Najlepiej woltomierz założyć i co jakiś czas upewniać się że jeszcze na odpalenie będzie :P.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×