Skocz do zawartości

Recommended Posts

strzałka ja miałem niedawno podobny dylemat ,przewody to z miedzianym rdzeniem powinny być z tego co wyczytałem tu i ówdzie (jeden kolo mi doradzał kupić z malucha ,bo ponoć tak robią i działa, ale w maluchu mają rdzeń węglowy czy jakiś więc myśle że nie bardzo to będzie grało) ja miałem przebicie na fajce i iskra szła bokiem zamiast na świece,po zdemontowaniu okazało się że kabel WN był ''ciulowy ''na końcówce ,nie wiem czy się wypalił z czasem czy co ,w każdym razie zmieniłem fajki na NGK i gra teraz jak należy ,a przewody ''trochę skróciłem i zostawiłem oryginalnie jak były.ps. przewody są wykrecane zarówno z fajek jak i z cewek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak dla przypomnienia zeby wiedzial co zaklada:

Układ zapłonowy dobiera / projektuje się w całości, a nie poprzez jeden element - choć składa się z pojedynczych elementów. Impuls po pierwotnej stronie + wysokie napięcie po wtórnej stronie + przesył ( oporność kabla i fajki czy łącznika i fajki w przypadku fajkocewki ), a na końcu odpowiednio dobrana świeca nie tylko pod względem ciepłoty, ale także innych parametrów ( opornościowych także ) - zmiana jednego parametru wpływa na cały układ i jego pracę.

Jeżeli chodzi o oporność fajki to oprócz tego co zostało wcześniej napisane dochodzi funkcja przeciwzakłóceniowa. Nawet jak motek pojedzie niezauważalnie inaczej pod względem pracy silnika to może się okazać, że na osiedlu sąsiedzi po mrówkach w telewizorze będą wiedzieć, że człowiek "X" jedzie motorem ;)

No to na koniec dodam ( powtórzę ) w eFce fabryka przewidziała fajki 1 kiloomowe ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zrobiłem na tych fajkach dobre 20kkm i złego słowa nie powiem :)

Puknięte.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po dokładnym obejżeniu fajek zdecydowałem , że do wymiany nadajq się przewody . Zakupiłem silikony BERU . Po Wymianie mam nowe objawy , po odpaleniu Moto nie da się wkręcić na obroty, kaszle i ksztusi się . Objawy znikają po włączeniu świateł, a powracają kiedy je gasze. Gdzie szukać przyczyny ? Pozdrawiam

W -W

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może w ładowaniu??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może w ładowaniu??

Możliwe, ale wygląda na przebicie / przetarcie / uszkodzenie kabla ( może wiązki ).

Zmierzenie napięcia ładowania to pierwszy krok - cokolwiek jest problemem, a drugim to zmierzenie pobór prądu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale dziwne, że objawy pojawiły się dopiero po wymianie przewodów.

Choć z drugiej strony napisane jest, że pojawiły się nowe objawy a o starych ani słowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale dziwne, że objawy pojawiły się dopiero po wymianie przewodów.

Bo czasem wystarczy niewiele poruszyć ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo ciężko zdiagnozować konkretne objawy .Motor kupiony dopiero w tamtym roku . To trochę za mało , aby własną praktyką występujące drobne symptomy połączyć w konkretną diagnoze . Sprawdzę całą wiązkę , trochę będzie szkoda zniszczyć cały peszel. Mam jeszcze jedno pytanko, czy czerwony Przycisk na prawej manetce odcina także zapłon ?Szukam powiązania z przyciskiem świateł.

Bardzo dziękuję za wasze sugestie i rady.

Pozdrawiam W_W

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zmierzyłem napięcie bez wł. Świateł 17 - 15V . po włączeniu świateł spada do 14,5 V . I tu łączą się inne szczegóły w spójną całość . Kiedy kupiłem motor akumulator był uszkodzony, padnięta jedna cela . Po wymianie aku nic się nie działo Na motorze Zrobiłem 1K km . Teraz mogę domniemać że moje problemy są spowodowane uszkodzonym alternatorem lub regulatorem napięcie .Co wy na to? Jest to logiczne?

Pozdrawiam W_W

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No coś tam wspominałem o ładowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

http://f650gs.pl/topic/6602-brak-ladowania/page__p__214995#entry214995

Tu masz opisane jak sprawdzić alternator (stator - chyba fachowo). Jeżeli to nie alternator to wówczas raczej regler.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymieniłem regulator , motorek ożył, będę jeszcze potrzebował regulacji gaźnika i w końcu będzie ok.

Pozdrawiam W_W

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

może trochę odbiegnę od tematu ale u mnie też było podobnie,okazało się że regulator dał sobie siana,a zarazem aku miał 9V z haczykiem czyli złom(prawdopodobnie cela poszła bo miał ładowanie ponad 15V) założyłem nowy (tu z forum dostałem linka do gostka co skleja temat) ,być może to też spowodowało usterki w zapłonie ,w każdym razie po wymianie regulatora,akumulatora, oraz fajek WN moto lata jak tralala a ładowanie jest książkowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×