Skocz do zawartości
TataKazika

KTM 950, zamieniać czy nie zamieniać ?

Recommended Posts

Czołem Forumowicze

Od kilku dni męczą mnie dylematy jak w tytule.

Temat do dyskusji, która mam nadzieje pomoże mi w podjęci decyzji której potem nie będę żałował,

Wypatrzyłem sobie coś takiego:

http://elefant.otomoto.pl/ktm-inny-adventure-950-M3836259.html

No i teraz

Zamieniać czy nie zamieniać ??

Kwestia finansowa zostaje z boku, bo powiedzmy że poszło by 1:1

że to jest inny motor mam świadomość,

że niestety nie BMW też mam świadomość :(

że KTM będzie miła lepsze własności jezdne, zawieszenie i silnik, wg opinii znalezionych w necie wychodzi że tak, a przekonam się na własnej skórze..

najbardziej nurtujące pozostają kwestie techniczne, takiej zamiany

na minus zamiany:

1. Zamieniam dobrze znany mi motocykl ( i w dodatku BMW ) z znanym i pewnym przebiegiem na nieznanego KTM-a z przebiegiem 71.000 km, co może skutkować tym że zamiast jeździć, będę w nim grzebał i się w ku...

2. KTM tzw. golas bez wyposażenia, a moim dakarze mam kpl. kufrów, wysoką szybę, tankbag, grzane mamety itp.

3. mam wrażenie jak bym cofnął się w rozwoju technicznym, ( w KTM gaźnik zamiast wtrysku, brak ABS-u, brak grzanych manetek ...)

4. awaryjność ???

na plus

Inny motocykl, inna klasa, podobno lepsze zawieszenie, mocniejszy ( nie wiadomo czy lepszy) silnik,

.. i co wy na to,

ps.

ponieważ znam atmosferę naszego forum dopuszczam że będzie tu spam :), ale liczę na poważnie podpowiedzi, szczególnie ludzi którzy jeździli bądź jeżdżą tym sprzętem.

Edytowane przez TataKazika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Siedziałes już na takim KTMie?

Jeśli nie, to usiądź - możliwe, że juz nie będziesz miał dylematów :D

Na forum africa twin mój kolega Grucha zmienił ostatnio Afrykę na 950 - możesz się go podpytać czy żałuje ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zmieniać! :D Do tej pory z wypiekami na twarzy wspominam, co prawda krótką ale zawsze, przejażdżkę na jego 950-tce :)

Jest moc! :)

Edytowane przez Tomasz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie pytaj, będzie stronniczy :-D

wysłano z wodoszczelnego

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Siedziałem, i nawet klika merów przejechałem, ... ale możliwe że za krótko :cool:

pierwsze wrażenia: jak by lżejszy od dakra ( choć w teorii nie ), i o dziwo jak by niższy ( stoję prawie całymi stopami na ziemi, a na dakarze palcami ), pomimo iż znów z teorii KTM powinien być wyższy,. i twardyyyy tył się prawie nie ugiął jak go dosiadłem, tak ma być ? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
możesz też spytać Jasinka ;-)

... nawet miałem dzwonić do Jasinka, ale doszedłem do wniosków takich jak admin, jeszcze by mi odradzał :),

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jazda może będzie fajniejsza, ale przestoje mogą być dłuższe. A wyjazd gdzieś dalej robi się ryzykowny. BMW zapewnia niezawodność. Kto ciąga motek na przyczepie, to mu wisi, ale jeśli masz dojechać i wrócić, to już niezawodność się ceni. Częściej słyszy się o KTM-ach wracających na lawecie, niż BMW. Może poczekaj i celuj w 800-kę.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to w ogóle nikogo nie pytaj kto miał :D

słyszałem że wartością dodaną do KTM są frywolne wdówki B)

Edytowane przez Marcin N
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No dobra parę słów ode mnie ;-)

Jazda na 950 i 650gs to porównanie konia z osiołkiem, przy czym osiołek może wolniej, ale zawsze dojeżdża na miejsce :-D

A poważnie, ja osobiście miałem pecha ze skrzynią biegów, co nie jest regułą. 950 jest pancerna (spotkanie z koziołkiem). Gdybym był mechanikiem brałbym go bez wachania ;-)

Edytowane przez jasinek
  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... mój kolega Grucha zmienił ostatnio Afrykę na 950 - możesz się go podpytać czy żałuje ;)

Ten Twój kolega wszystko widzi idealnie - nawet jak jest coś nie tak, a ulubiona koleżanka pyta ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czołem Forumowicze

Od kilku dni męczą mnie dylematy jak w tytule.

Temat do dyskusji, która mam nadzieje pomoże mi w podjęci decyzji której potem nie będę żałował,

Wypatrzyłem sobie coś takiego:

http://elefant.otomo...0-M3836259.html

No i teraz

Zamieniać czy nie zamieniać ??

Kwestia finansowa zostaje z boku, bo powiedzmy że poszło by 1:1

że to jest inny motor mam świadomość,

że niestety nie BMW też mam świadomość :(

że KTM będzie miła lepsze własności jezdne, zawieszenie i silnik, wg opinii znalezionych w necie wychodzi że tak, a przekonam się na własnej skórze..

najbardziej nurtujące pozostają kwestie techniczne, takiej zamiany

na minus zamiany:

1. Zamieniam dobrze znany mi motocykl ( i w dodatku BMW ) z znanym i pewnym przebiegiem na nieznanego KTM-a z przebiegiem 71.000 km, co może skutkować tym że zamiast jeździć, będę w nim grzebał i się w ku...

2. KTM tzw. golas bez wyposażenia, a moim dakarze mam kpl. kufrów, wysoką szybę, tankbag, grzane mamety itp.

3. mam wrażenie jak bym cofnął się w rozwoju technicznym, ( w KTM gaźnik zamiast wtrysku, brak ABS-u, brak grzanych manetek ...)

4. awaryjność ???

na plus

Inny motocykl, inna klasa, podobno lepsze zawieszenie, mocniejszy ( nie wiadomo czy lepszy) silnik,

.. i co wy na to,

ps.

ponieważ znam atmosferę naszego forum dopuszczam że będzie tu spam :), ale liczę na poważnie podpowiedzi, szczególnie ludzi którzy jeździli bądź jeżdżą tym sprzętem.

Może niektórych zaskoczę swą wypowiedzią.. ale będę szczery... :)

NIE KUPUJ LC8..

myślę że ten motocykl nie jest dla Ciebie..

i nie chcę aby wybrzmiała tutaj jakaś ironia... bo jestem daleki od tego..

Mam wrażenie że nie wiesz tak naprawdę jakim motocyklem jest lc8, a jest on zupełnie czymś innym niż małe BMW,

jeżeli zależy Ci na stelażach i manetkach grzanych, jeżeli nie brakuje Ci zawieszenia.. ani mocy...

to będzie zły ruch...

Duży KTM da masę frajdy.. ale osobie której wiele brakuje na motocyklu na którym lata dotychczas...

między lc8 a f650 GS są lata świetlne.. i tak jak napisał Jasinek wolisz, miłego sympatycznego i milusińskiego osiołka, czy narowistego ogiera, bardzo trudnego do opanowania..

ja 6 lat latam na lc8, i mam duży respekt do tej maszyny... cały czas się jej uczę...

jeżeli jednak mylę się a w duszy gra Ci szaleństwo zapraszam na forum pomarańczy orangepower.pl popytasz, poczytasz i zapewne się wiele dowiesz...

Duży KTM lubi tak...

1236922_710369775646283_1739369490_n.jpg

1175511_10201168732414342_636534882_n.jpg

969831_655069074509687_1829646032_n.jpg

65585_10151407085256738_779908212_n.jpg

46504_539154352767827_584763965_n.jpg

GS-a jednak najbardziej lubi tak:

worldrider-14cp.jpg

i teraz sam sobie odpowiedz na pytanie gdzie Ci jest bliżej...?

ps. nie wiem czy ten konkretny egzemplarz Kata jest ok.. teraz sporo ludzi szuka lc8 prawie wszystkie zostały już oglądnięte.. ja bym za 15 raczej nie kupił tego

  • Like 11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ex1, a ile twój LC8 pali?

Pewnie tyle ile się wieje

wysłano z wodoszczelnego

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaje mi się, że ex, mimo tego że ma ktma dobrze prawi ;).

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ex1, a ile twój LC8 pali?

Średnio ok 6,to czasem na trasie zejdź poniżej 6l. W terenie i jak się rozkręca to tak od 7-9 l

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... jak się rozkręca to tak od 7-9 l

Ale to chyba na cały remont, a nie codziennie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajna wypowiedź. Daje do myślenia i rozstrzyga parę dylematów.

Na pewno jeden: czy jesteś ciiiii..ą czy nie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bardzo miło wspominam dzień spędzony na Jasinkowym KTM-ie ale myślę, że za słaby ze mnie kierownik żeby ogarnąć to w jakimś cięższym terenie....Na dłuższym dystansie po asfalcie na Dakarze mniej dupa boli :-)

2012-06-16+19.45.07.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×