TataKazika 1 384 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 (edytowane) Czołem Forumowicze Od kilku dni męczą mnie dylematy jak w tytule. Temat do dyskusji, która mam nadzieje pomoże mi w podjęci decyzji której potem nie będę żałował, Wypatrzyłem sobie coś takiego: http://elefant.otomoto.pl/ktm-inny-adventure-950-M3836259.html No i teraz Zamieniać czy nie zamieniać ?? Kwestia finansowa zostaje z boku, bo powiedzmy że poszło by 1:1 że to jest inny motor mam świadomość, że niestety nie BMW też mam świadomość :( że KTM będzie miła lepsze własności jezdne, zawieszenie i silnik, wg opinii znalezionych w necie wychodzi że tak, a przekonam się na własnej skórze.. najbardziej nurtujące pozostają kwestie techniczne, takiej zamiany na minus zamiany: 1. Zamieniam dobrze znany mi motocykl ( i w dodatku BMW ) z znanym i pewnym przebiegiem na nieznanego KTM-a z przebiegiem 71.000 km, co może skutkować tym że zamiast jeździć, będę w nim grzebał i się w ku... 2. KTM tzw. golas bez wyposażenia, a moim dakarze mam kpl. kufrów, wysoką szybę, tankbag, grzane mamety itp. 3. mam wrażenie jak bym cofnął się w rozwoju technicznym, ( w KTM gaźnik zamiast wtrysku, brak ABS-u, brak grzanych manetek ...) 4. awaryjność ??? na plus Inny motocykl, inna klasa, podobno lepsze zawieszenie, mocniejszy ( nie wiadomo czy lepszy) silnik, .. i co wy na to, ps. ponieważ znam atmosferę naszego forum dopuszczam że będzie tu spam :), ale liczę na poważnie podpowiedzi, szczególnie ludzi którzy jeździli bądź jeżdżą tym sprzętem. Edytowane 24 Kwiecień 2014 przez TataKazika Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 631 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Mój ktm ma 18 lat ;) Twój wybór Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Wez jeszcze pod uwage dwa razy wieksze spalanie :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mygosia 2 801 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Siedziałes już na takim KTMie? Jeśli nie, to usiądź - możliwe, że juz nie będziesz miał dylematów :D Na forum africa twin mój kolega Grucha zmienił ostatnio Afrykę na 950 - możesz się go podpytać czy żałuje ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Ja bym zamienił bez chwili wahania :-D 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomasz 385 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 (edytowane) Zmieniać! :D Do tej pory z wypiekami na twarzy wspominam, co prawda krótką ale zawsze, przejażdżkę na jego 950-tce :) Jest moc! :) Edytowane 24 Kwiecień 2014 przez Tomasz Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 740 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 możesz też spytać Jasinka ;-) 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 631 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Nie pytaj, będzie stronniczy :-D wysłano z wodoszczelnego 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
TataKazika 1 384 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Siedziałem, i nawet klika merów przejechałem, ... ale możliwe że za krótko :cool: pierwsze wrażenia: jak by lżejszy od dakra ( choć w teorii nie ), i o dziwo jak by niższy ( stoję prawie całymi stopami na ziemi, a na dakarze palcami ), pomimo iż znów z teorii KTM powinien być wyższy,. i twardyyyy tył się prawie nie ugiął jak go dosiadłem, tak ma być ? :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
TataKazika 1 384 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 możesz też spytać Jasinka ;-) ... nawet miałem dzwonić do Jasinka, ale doszedłem do wniosków takich jak admin, jeszcze by mi odradzał :), Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Jazda może będzie fajniejsza, ale przestoje mogą być dłuższe. A wyjazd gdzieś dalej robi się ryzykowny. BMW zapewnia niezawodność. Kto ciąga motek na przyczepie, to mu wisi, ale jeśli masz dojechać i wrócić, to już niezawodność się ceni. Częściej słyszy się o KTM-ach wracających na lawecie, niż BMW. Może poczekaj i celuj w 800-kę. 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 740 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 (edytowane) to w ogóle nikogo nie pytaj kto miał :D słyszałem że wartością dodaną do KTM są frywolne wdówki B) Edytowane 24 Kwiecień 2014 przez Marcin N 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jasinek 6 039 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 (edytowane) No dobra parę słów ode mnie ;-) Jazda na 950 i 650gs to porównanie konia z osiołkiem, przy czym osiołek może wolniej, ale zawsze dojeżdża na miejsce :-D A poważnie, ja osobiście miałem pecha ze skrzynią biegów, co nie jest regułą. 950 jest pancerna (spotkanie z koziołkiem). Gdybym był mechanikiem brałbym go bez wachania ;-) Edytowane 24 Kwiecień 2014 przez jasinek 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 ... mój kolega Grucha zmienił ostatnio Afrykę na 950 - możesz się go podpytać czy żałuje ;) Ten Twój kolega wszystko widzi idealnie - nawet jak jest coś nie tak, a ulubiona koleżanka pyta ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ex1 477 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Czołem Forumowicze Od kilku dni męczą mnie dylematy jak w tytule. Temat do dyskusji, która mam nadzieje pomoże mi w podjęci decyzji której potem nie będę żałował, Wypatrzyłem sobie coś takiego: http://elefant.otomo...0-M3836259.html No i teraz Zamieniać czy nie zamieniać ?? Kwestia finansowa zostaje z boku, bo powiedzmy że poszło by 1:1 że to jest inny motor mam świadomość, że niestety nie BMW też mam świadomość :( że KTM będzie miła lepsze własności jezdne, zawieszenie i silnik, wg opinii znalezionych w necie wychodzi że tak, a przekonam się na własnej skórze.. najbardziej nurtujące pozostają kwestie techniczne, takiej zamiany na minus zamiany: 1. Zamieniam dobrze znany mi motocykl ( i w dodatku BMW ) z znanym i pewnym przebiegiem na nieznanego KTM-a z przebiegiem 71.000 km, co może skutkować tym że zamiast jeździć, będę w nim grzebał i się w ku... 2. KTM tzw. golas bez wyposażenia, a moim dakarze mam kpl. kufrów, wysoką szybę, tankbag, grzane mamety itp. 3. mam wrażenie jak bym cofnął się w rozwoju technicznym, ( w KTM gaźnik zamiast wtrysku, brak ABS-u, brak grzanych manetek ...) 4. awaryjność ??? na plus Inny motocykl, inna klasa, podobno lepsze zawieszenie, mocniejszy ( nie wiadomo czy lepszy) silnik, .. i co wy na to, ps. ponieważ znam atmosferę naszego forum dopuszczam że będzie tu spam :), ale liczę na poważnie podpowiedzi, szczególnie ludzi którzy jeździli bądź jeżdżą tym sprzętem. Może niektórych zaskoczę swą wypowiedzią.. ale będę szczery... :) NIE KUPUJ LC8.. myślę że ten motocykl nie jest dla Ciebie.. i nie chcę aby wybrzmiała tutaj jakaś ironia... bo jestem daleki od tego.. Mam wrażenie że nie wiesz tak naprawdę jakim motocyklem jest lc8, a jest on zupełnie czymś innym niż małe BMW, jeżeli zależy Ci na stelażach i manetkach grzanych, jeżeli nie brakuje Ci zawieszenia.. ani mocy... to będzie zły ruch... Duży KTM da masę frajdy.. ale osobie której wiele brakuje na motocyklu na którym lata dotychczas... między lc8 a f650 GS są lata świetlne.. i tak jak napisał Jasinek wolisz, miłego sympatycznego i milusińskiego osiołka, czy narowistego ogiera, bardzo trudnego do opanowania.. ja 6 lat latam na lc8, i mam duży respekt do tej maszyny... cały czas się jej uczę... jeżeli jednak mylę się a w duszy gra Ci szaleństwo zapraszam na forum pomarańczy orangepower.pl popytasz, poczytasz i zapewne się wiele dowiesz... Duży KTM lubi tak... GS-a jednak najbardziej lubi tak: i teraz sam sobie odpowiedz na pytanie gdzie Ci jest bliżej...? ps. nie wiem czy ten konkretny egzemplarz Kata jest ok.. teraz sporo ludzi szuka lc8 prawie wszystkie zostały już oglądnięte.. ja bym za 15 raczej nie kupił tego 11 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Fajna wypowiedź. Daje do myślenia i rozstrzyga parę dylematów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 ex1, a ile twój LC8 pali? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 631 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 ex1, a ile twój LC8 pali? Pewnie tyle ile się wieje wysłano z wodoszczelnego 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Wydaje mi się, że ex, mimo tego że ma ktma dobrze prawi ;). 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 co prawda nie mam Dakara, ale mi się to zdjęcie podoba ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Motor jak motor, ale gość wygląda na twardziela. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ex1 477 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 ex1, a ile twój LC8 pali? Średnio ok 6,to czasem na trasie zejdź poniżej 6l. W terenie i jak się rozkręca to tak od 7-9 l Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 ... jak się rozkręca to tak od 7-9 l Ale to chyba na cały remont, a nie codziennie ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dominik 124 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Fajna wypowiedź. Daje do myślenia i rozstrzyga parę dylematów. Na pewno jeden: czy jesteś ciiiii..ą czy nie :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 24 Kwiecień 2014 Ja bardzo miło wspominam dzień spędzony na Jasinkowym KTM-ie ale myślę, że za słaby ze mnie kierownik żeby ogarnąć to w jakimś cięższym terenie....Na dłuższym dystansie po asfalcie na Dakarze mniej dupa boli :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach