Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy to może być coś innego niż padający akumulator? Ostatnio odpalając rano motka miałem pewne problemy. Objawy:

po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaczyna brzęczeć (jakiś przekaźnik?) w okolicach stacyjki. Po wciśnięciu starteru rozrusznik kręci pół obrotu z zdycha, nie ma siły kręcić. W trakcie kręcenia spadek napięcia jest tak duży, że resetuje mi scotoilera (wersja elektroniczna), który jest bezpośrednio podłączony do klem. Po minucie ponawiam rozruch i rozrusznik kręci normalnie, motek odpala. Klemy dokręcone. Typował bym na akumulator, tylko dlaczego po minucie normalnie odpalił? Będę wdzięczny za sugestie, jestem w trasie i jak mi padnie, to chcę wiedzieć gdzie szukać przyczyny...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeczytałem i pośmiałem się z wyceny "rzeczoznawcy" firmy ubezpieczeniowej sprawcy kolizji...

ja mialem tak przy zdechnietym aku, tyle ze pozniej bylo tylko gorzej, moze najprosciej podlącz miernik pod klemy i zobacz ile po nocy bateria ma V

Edytowane przez nokian66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie wiem czemu wsypał mi sie cytat z innego postu?? Mila, wypowiedz byla do twojego aku

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, to prawdopodobnie akumulator. GS potrzebuje dość sporego prądu rozruchowego i jak aku jest już na wyczerpaniu to dzieją się różne dziwne rzeczy. Szybka wymiana zużytego akumulatora ma jeszcze jeden ważny aspekt - oszczędność sprzęgła rozrusznika. Przy słabym prądzie sprzęgiełko dostaje bardzo w kość.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też myślę że to aku, padło, pewnie ma jakieś zwarcie. Możliwe również że masa nie kontaktuje, jest poluzowania albo brudna.

Edit:

masa na aku i w miejscu gdzie przykręcona jest do motka ...to bym sprawdził

Edytowane przez gsdakar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no dobra... YB12AL-A2 ma odpowietrznik po lewej stronie jak wynika ze zdjęć w internecie...

a ja mam u siebie wężyk z prawej strony, zatem, albo nie ten akumulator, albo wężyk ktoś przełozył... wcześniej... kiedyś ;) (tak to jest jak się ma używany sprzęt)

czy ktoś z tu zgromadzonych poratuje informacją na temat umiejscowienia owego odpowietrzenia w swojej maszynie (F650 '93)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oryginalnie jest wężyk z lewej strony ale w zasadzie nie robi to raczej różnicy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no dobra... YB12AL-A2 ma odpowietrznik po lewej stronie jak wynika ze zdjęć w internecie...

a ja mam u siebie wężyk z prawej strony, zatem, albo nie ten akumulator, albo wężyk ktoś przełozył... wcześniej... kiedyś ;) (tak to jest jak się ma używany sprzęt)

czy ktoś z tu zgromadzonych poratuje informacją na temat umiejscowienia owego odpowietrzenia w swojej maszynie (F650 '93)

Aleś upierdliwy ;)

Przełóż wężyk i będziesz miał jak za czasów produkcji motka ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

upierdliwy? ja przez to całą noc nie spałem :P

czyli wąż na lewo i jazda! Tylko teraz pewnie będzie za krótki ;) co za młot to zmienił... zapewne jakiś uczciwy handlarz :/

zerknijcie na to - długość postu przeraża, można rzec - sprawa dla twardzieli ;)

http://f650gs.pl/topic/3028-uszkodzony-regulator-napiecia-alternator-lub-spadki-w-instalacji-elektrycznej/page__st__60

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie wiem..... Z tego co kojarze wymienialem aku w Dakarze na dokladnie taki model - YUASA YB12 AL-A2 i wezyk pasowal. Nastepny byl zelowy i taki polecam. Zero problemow z obsluga a i wezyk mozna wypierdzielic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... a i wezyk mozna wypierdzielic.

To nie ten dział, ale już Ci niewiele brakuje ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zelowy znalazlem jak dotad tylko jeden... Jaki masz model?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zelowy znalazlem jak dotad tylko jeden... Jaki masz model?

Nie pamietam..... Moto poszlo do Augusta ale chyba to byl JMT. W kazdym badz razie cos markowego. Do tanich akumulatorow typu MOTO-BATT, POWER-BATT itp. jestem mocno uprzedzony.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja to miałem u siebie taki dziwny przypadek, że jak nacisnąłem starter to nawet nie zakręcił rozrusznikiem. Przygasły wszystkie kontrolki i zegarek. Zupełnie tak jakby się klema rozłączyła. Zabrałem zapłon, wyjąłem kluczyk i od nowa całe odpalanie i zapalił na dotyk. Raz mi się tylko coś takiego zdarzyło. Poza tym odpala bez najmniejszych problemów. Akumulator swego czasu padł mi dość mocno. Ale go naładowałem i trzyma napięcie (teoretycznie).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a jak to jest z tym prądem rozruchowym? w tych naszych motocyklach?

jaki powinien być? czy im więcej tym lepiej?

bo chyba jednak czas kupić nowy, może uda się coś z AGM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja kupiłem żelowy firmy Landport GB12AL-A, ale za krótko użytkuję żeby mieć konkretną opinię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×