kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 10 Maj 2014 Mam duży problem z moja aprilia moto bardzo podobny do bmw i mam nadzieje ze mi ktoś pomoże za co z góry dziękuję . A więc zaczęło się tak : kupiłem moto niesprawne . Poprzedni właściciel nie mógł sobie poradzić z gaźnikami kupił nawet komplet gaźnikow ale z starszego modelu . Udało mi się złożyć gaźnik do kupy i motor odpalił . Ustawiłem poziom paliwa , sprawdziłem luz zawodowy i na wszystkich zaworach mam 0.15 . Jak motor jest zimny to odpala na ssaniu i potrafi zgarnąć raz lub dwa razy przyczym przez pierwsze 20 sekund ma niskie obroty bo oko 1800 obrotów na minutę . Jak juz chodzi to po 20 sekundach dostaje obroty takie jakie powinien mieć na ssaniu około 3500 obrotów na minutę . Jak juz motor się rozgrzeje to na wolnych obrotach zaczyna przerywać co jakiś czas (około co 10-20 sekund) zdążą się ze gaśnie . Podczas gdy wolno przyspieszam silnik dlawi się przerywa strzela w tłumik , dzieje się tak do około 4000 obrotów na minutę . Jeśli przyspieszenie gwałtownie to jest dobrze nic nie przerywa , motor przyspiesza płynnie . Tak przy około 5-6 5 tys obr słychać takie metaliczne Brzeczenie , słychać to tylko podczas jazdy . Do 5 tys obr nic nie słychać . Wymieniłem moduł zapłonowy zrobiłem przegląd całej instalacji i zmierzył em napięcie wynosi ono pomiędzy 14.2 a 15v . Mam zamontowany mały wyświetlacz napięcia na stałe wiec na bieżąco kontrolę ladowanie . Bardzo proszę o pomoc . Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 11 Maj 2014 1. Ładowanie powinno wynosić międyz 13.9V a 14.4V. 15V to już nieco za dużo chyba 2. Spróbuj po zgaszeniu motocykla zakręcić kranik i napisz jak rano odpali. 3. Jak strzela w tłumik to ma chyba za bogatą mieszankę ustawioną. 4. Jaki poziom paliwa ustaliłeś?? 5. Czy ustawiałeś gaźnik wg serwisówki?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 11 Maj 2014 (edytowane) 1. Ładowanie według serwksowki powinno wynosić od 13 do 15v 2. Zawsze po zgaszeniu moto na noc odrazu zakrecam kronik paliwa 4,5. Właśnie z ustawieniem poziomu paliwa miałem problem bo nie mogłem za duzo znalesc na ten temat . Śrubke od składu mieszanki Mam wykrecona 3 obroty, iglice na drugi ząbek od góry Jeszcze jedno jak silnik zgaśnie i chce go odpalić to od czasu do czasu silnik chyba próbuje odpalić do tylu . Czy to jest możliwe ? Obrotomierz zamiast do przodu zaczyna kręcić się do tyłu . Edytowane 11 Maj 2014 przez kwasyl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2014 Zajrzałem do łańcuszka rozrządu . Czy mógłby mi ktoś napisać jak powinien być ustawiony rozrzad w wersji na gaźniku . Ja mam ustawione na środkowym znaku numer 1. Pozdrawiam Kamil Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 13 Maj 2014 (edytowane) Widzialem ten temat . U mnie w moto dziwnie to trochę wygląda u mnie ponieważ walki rozrządu nie są pod tym samym kątem i wygląda to tak jak by był rozrzad przedstawiony o jeden ząbek Edytowane 13 Maj 2014 przez kwasyl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DARIUSZ243 8 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2014 Widzialem ten temat . U mnie w moto dziwnie to trochę wygląda u mnie ponieważ walki rozrządu nie są pod tym samym kątem i wygląda to tak jak by był rozrzad przedstawiony o jeden ząbek najlepiej wstaw fotki aby można było by lepiej się przyjrzeć , całej sprawie gdyż na odległość jest ciężko . :shock: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 14 Maj 2014 (edytowane) Tak było ustawione . widać ze walki nie są pod tym samym kątem .rozrzad jest ustawiony na środkowa kreskę podpisana 1 Edytowane 14 Maj 2014 przez kwasyl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Po pierwsze primo - ile razy trzeba powtarzać: pierwsze czytamy watki pokrewne, a potem zakładamy nowe, pytamy. Ile to razy było pisane: "... znaki pokryte, krzywki wałków na zewnątrz... " Na początek: Masz złą fazę rozrządu podczas sprawdzania / ustawiania ! Polecam jednak przeczytanie przynajmniej: http://f650gs.pl/topic/1959-regulacja-zaworow-w-f650-tutorial/page__hl__zawor%C3%B3w__fromsearch__1 Są też inne w tej samej sprawie ;) Tak na marginesie: w tej fazie zaworów też się nie sprawdza / reguluje ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Oczywiście przed podejściem do ustawiania rozrządu przeczytałem cały temat który mi podałeś w linku wyżej . Tłok na gorze , zablokowałem silnik i tak wyszło , jak chciałem przekręcić silnik jeszcze raz to walki rozrządu ustawione były w pozycji pracy a w takiej pozycji z tego co wiem to nie można ustawiać rozrządu . Przedstawiłem rozrzad o jeden ząbek na kreskę oznaczają numerem 3 . Teraz walki są pod tym samym kątem względem siebie . Dodaje zdjęcia . Wszystko złożyłem do kupy i odpaliłem aprilke . Odrazu po odpaleniu było słychać ze silnik lepiej pracuje , lżej mu było . Przestał przerywać . Po jeździe próbnej wyraźnie było czuć ze ma więcej mocy , silnik przestał metaliczne Brzeczec powyżej 5 tys obrotow . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Źle, ale nie będę Ci psuł nastroju dobrze wykonanej pracy. Pewnie jesteś dumny z tego co pokazujesz na zdjęciach. Jak Ci jeździ dobrze to dobrze ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Nie jestem dumny . To jak ja mam to ustawić ? Motor niby chodzi dobrze ale skoro piszesz ze źle ustawiłem rozrzad to bym chciał wiedzieć jak to zrobić dobrze . Chciałem ustawić walki rozrządu tak jak w linku wyżej ale walki nie idzie u mnie tak ustawić , jak walki mają być ustawione na zewnątrz to u mnie krzywki są skierowane do dołu . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Ci w Aprilce zawsze coś skomplikują - to nie są "normalne" motory ;) Nawet mnie zmylą czasami :lol: Masz wszystko na 118 stronie - najlepiej przejrzyj całość - w innych miejscach też coś tam jest ;) http://bmw650f.free....pair_Manual.pdf Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Dziękuję za serwisowe Jarek. Mam jeszcze jedno pytanie , zamontowalem na stałe woltomierz i napięcie wacha się od 14v do 15v . Jak włączę światła to napięcie skacze do 15v czasem nawet 15.2v . Podczas jazdy bez świateł mam 14,4v a jak zacz6nam hamowac to podskakuje do 15v czy to jest normalne ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Po pierwsze primo to trzeba sprawdzić poprawność tych wskazań - co w tym samym czasie pokazuje multimetr ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 Porównywałem te wskazania z multimetrem i pokazywał te same wartości . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2014 ....czy to jest normalne ? Już poza granicą normalności, ale jeszcze bez szoku. Potrafi być nawet z 18 ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 20 Maj 2014 Ja już nie mam pojęcia co boli moje moto . Rozrząd ustawiłem według serwisowki . Gaźniki ustawiłem przy pomocy tego tematu http://f650gs.pl/topic/1553-samodzielne-ustawienie-skladu-mieszanki-regulacja-gaznikow/ . Np dzisiaj z rana chodził dobrze nie przerywal a po południu po odpaleniu chodzi 10,15 sekund i gaśnie , odpalam i ponownie 10,15 sekund i znowu to samo . Dziś zdjalem magneto bo myślałem ze to może być klin zerwany i dlatego ma takie humory , klin jest cały ale zauważyłem ze wal ma około 0.5 mm luzu , czy to może być przyczyną ? Co jeszcze mogę sprawdzić ? Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie moim problemem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 25 Maj 2014 (edytowane) Problem rozwiązany , wymieniłem cewkę zaplonowa i moto odzylo . Wczoraj przejechałem 200km i jak narazie wszystko jak należy , Przy okazji sprawdziłem spalanie i wyszło 6 na sto przy średniej prędkości 90kmh . Mam jeszcze jedno pytanko gdzie powinienem założyć osłonę z załącznika . Moto kupiłem nie sprawne i trochę rozkręcone i nigdzie nie mogę przypasywać tego plastiku . Edytowane 26 Maj 2014 przez kwasyl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotr_ 196 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2014 ... nigdzie nie mogę przypisywać tego plastiku . Jutro zerknę u siebie może gdzieś taki znajdę :), to dam znać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2014 Skąd sprowadzane? Może to dekiel tablicy rozkładu jazdy? :beer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2014 http://timm.dmhost.pl/mat_naw20/allegro/DSCN2563.jpg ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rzeżucha 562 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2014 a pod tą osłoną jest taka paskudna gąbka, pewnie żeby wchłaniać olej wyciakający spod pokrywy :D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2014 Wielkie dzięki Jarek . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kwasyl 0 Zgłoś ten post Napisano 26 Maj 2014 (edytowane) Moto kupiłem w szkocji . Edytowane 26 Maj 2014 przez kwasyl Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotr_ 196 Zgłoś ten post Napisano 27 Maj 2014 http://timm.dmhost.p...ro/DSCN2563.jpg ;) noo u mnie to takich bajerów nie ma :D, dlatego nie mogłem zlokalizować tej pokrywy... Tak przy okazji kwasyl może gdzieś pośmigamy jak już poskładasz moto? Mieszkamy całkiem blisko :D, jeżeli to Trzcianka koło Piły. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach