Skocz do zawartości
kwasyl

aprilia pegaso 650 przerywa gaśnie strzela w tłumik

Recommended Posts

Pochodzę z trzcianki ale obecnie mieszkam w szkocji .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem posiadaczem Aprili Pegaso z 1997 roku i mam pewne pytanie. Czy w jakiejś wersji były montowane inne koła rozrządu? Ja w mojej mam tylko 2 znaki na prawym kole (na wałku wlotowym). Na którym z tych znaków powinien być ustawiony rozrząd? Pytam ponieważ przy wyższych obrotach jak by łańcuszek hałasował. Jak można sprawdzić czy łańcuszek rozrządu nie ma za dużego luzu?

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poszukaj, to temat rzeka, opisany na forum dość dobrze. Potem można będzie gadać o szczegółach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cześć,

podaj maila to podeślę Ci serwisówkę do tego modelu i do samego silnika. Może Ci się przyda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki wysłałem na PW mój adres mailowy. Na temat mechaniki w motorach mam skromną wiedzę ale temat mechaniki nie jest mi obcy. Jestem mechanikiem samochodowym i w samochodach radzę sobie bez problemu ;)

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak na szybko.

http://f650gs.pl/top...inacz-rozrzadu/

http://f650gs.pl/top...przeglo-zawory/

Jest tego więcej, serwisówka do beemki też dużo daje (nie wiem jak wygląda do Pegaso). Jeśli nie widzisz wszystkich wątków, to może oznaczać, że masz napisane za mało postów (niektóre wątki widać od 3 lub 5-ciu postów bodajże).

A odgłosami to się chyba każdy na początku stresował. Taki silnik po prostu. Łańcuszek raczej nie hałasuje sam z siebie, jeśli już to jest to raczej wina napinacza łańcuszka.

Powodzenia.

Edytowane przez JacekJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ok, a takie inne pytanie gdzie w Polsce mogę dostać części do Aprilli Pegaso. Na początek bym wymienił napinacz i zobaczę co będzie dalej. Dziś jak będę miał chwilę to zabiorę się za sprawdzenie luzów na zaworach i wymontuje gaźniki, może to w nich przyczyna. Zwłaszcza, że prze chodzeniu na wolnych sama gaśnie a przy jeździe z prędkością obrotową poniżej 3500-4000 obr/min dziwnie szarpie jak by raz wolniej a raz szybciej jechała do tego jeszcze potrafi wypalić paliwo z wężyka jak by zbiornik nie nadążał podawać paliwa(żeby było jasne kranik czysty, zbiornik też. Po chwili postoju odpala praktycznie od razu i jedzie dalej). Przy wyższych obrotach nic takiego się nie dzieje. Ciężko przy takich objawach jeździć wolno :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...jak by zbiornik nie nadążał podawać paliwa(żeby było jasne kranik czysty, zbiornik też. Po chwili postoju odpala praktycznie od razu i jedzie dalej)....

Tu bym szukał przyczyny. Jeżeli nie masz po drodze dodatkowego filtra paliwa to jest to dziwny objaw.

Czy demontowałeś kranik?? Tam prawdopodobnie taj jak w BMW jest sitko. Może ono jest zapchane??

Odpowietrzenie zbiornika drożne??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może być też membranka podciśnienie walnięta, jeśli to kranik podciśnieniowy. Sprawdź może czy masz takie same objawy kiedy jest zatankowany na full.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kranik wyciągałem bo lutowałem w nim kontraktron od rezerwy. Jest czysty. Membrany do których są podpięte iglice są całe. Zbiornik mam ciągle zatankowany na ful :P

Ciekawe jest to że przy wyższych obrotach nie ma problemu. Może jest jakieś siteczko na wejściu wężyka w gaźnik, gdzieś tu na forum o tym czytałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sitka w gaźniku u mnie nie było, pewnie już je ktoś "zgubił". Jutro przeczyszczę cały gaźnik i zobaczymy.

Rozrząd mam rozebrany i widzę że napinacz jest wstępnie napinany ręcznie i może tu jest problem. Mam jeszcze pytanie odnośnie napinacza. Ile powinna wystawać ta sprężynka w środku? u mnie wystaje jakieś 5mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W serwisówce powinno być napisane dość dokładnie i w miarę prosto jak sprawdzić napinacz. Nie wiem, o której sprężynce piszesz. W efce chyba nie było żadnej wystającej w standardzie. W nowych teraz dodają taką sprężynkę wstępnie dociskającą napinacz, zanim dojdzie ciśnienie oleju.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Była, ale i tak mierzy się do napinacza, a nie sprężynki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Według instrukcji w pegaso są 2 sprężyny. W ogóle dość mocno można ręcznie napiąć ten napinacz właśnie go zamontowałem i wydaje mi się że jest ok ale ta sprężyna w środku jakaś za krótka jest. Mam nadzieje że jak dostanie oleju to nie napnie zbyt mocno łańcuszka. W samochodach jest to trochę lepiej rozwiązane.

Przy okazji sprawdziłem luzy zaworowe i mam tak

ssące od strony koła 0,08mm , 0,13mm

wydechowe od koła 0,15mm , 0,18mm

ten jeden ssący ma trochę mały luz.

Może wy macie jakąś inną serwisówkę bo u mnie jest napisane tylko dokręcić lekko do oporu, włożyć sprężynkę tą większą przekręcić 5 razy zgodnie ze wskazówkami zegara i zablokować nakrętką.

Na pewno po tej operacji łańcuszek jest ciaśniej niż był, znaki lepiej na siebie pasują. Mam tylko nadzieję, że po dostaniu ciśnienia oleju za mocno się nie napnie.

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Racja, już pamiętam. Trzeba było ją dobrze docisnąć, żeby śruba załapała gwint. Tak czy tak, jest jak pisze Jarek, mierzy się głębokość, na którą wchodzi napinacz od brzegu głowicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy okazji sprawdziłem luzy zaworowe i mam tak

ssące od strony koła 0,08mm , 0,13mm

wydechowe od koła 0,15mm , 0,18mm

ten jeden ssący ma trochę mały luz.

A mnie się wydaje, że wydechowe, ale jak masz serwisówkę to trzeba jej zaufać ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

według serwisówki aprili

Zawory ssące luzy 0,1-0,19

Zawory wydechowe 0,1-0,19

dodatkowy zawór 0,07-0,10

z tego co się orientuję to w BMW jest trochę inaczej

Nie da się jakoś założyć silnika od BMW do aprilli będę miał mniejszy problem z częściami :)

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo w Aprilii inzyniery dolozyly jeszcze jeden zawor nie? Ja bym wrócił na chwilke do tego paliwa. Nie wiem jak masz u siebie, bo nie widzialem, ale czy pomiedzy zbiornikiem/kranikiem masz pompę? Czy bezposrednio, grawitacyjnie jakby wacha leci do gaziora?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Racja dołożyli :P Benzyna leci bezpośrednio nie ma pompki silnik musi jakoś zaciągać. Dziwne, że przy szybszej jeździe nie ma najmniejszych problemów.

A takie jeszcze pytanie czy wasze BMW wkręcają się na obroty do czerwonego pola? Bo moja aprilia nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ile Ci pali? Ja bym szukał po stronie paliwowej chyba mocniej, jeśli nie masz pompki, to masz o jeden element mniej. Wyjścia sa dwa, albo nie dostaje paliwa, albo ją zalewa skoro na wolnych gaśnie.

ps. ja akurat nie jeżdżę BMW, więc większość tych problemów jest mi jakby to powiedzieć - obca. Taki dajmy na to napinacz, u mnie jest, ale w manualu jak byk stoi napisane - nie ruszać :D

Edytowane przez Seb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A pali zależy jak jeżdżę jakieś 7-8 litrów / 100km

I mówisz, że kupiłeś Apri bo na Bemkę Cię nie stać ;) Adyć to pali prawie tyle co kiedyś Żuk ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×