Skocz do zawartości
kwasyl

aprilia pegaso 650 przerywa gaśnie strzela w tłumik

Recommended Posts

Dobrą wyposażoną efkę ze znaną historią dostaniesz za 6000zł. Ile te Aprilki kosztują?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pali jak tir, nie wiem czy to normalne...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pali jak tir, nie wiem czy to normalne...

Widzisz ... bo to jest złe podejście do spalania. Paweł tankuje zawsze za 50.- i niezależnie czym jeździ, jak szybko, w jakim terenie jego motek pali za 50.- ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Aaaaaaa... na to nie wpadłem...

Alien, ja bym.na prawde mocno przeswietlil droge paliwa z baku do cylindra, tam gdzies musi byc babol.

Afrajde z jazdy mozna mieć i przy 5l na setkę, mozesz mi wierzyć ;-) nie zalamuj rąk, na spokojnie poczytaj, podumaj, podeprzyj sie manualem i działaj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

od 3tyś w górę. Jak szukałem BMW to nie mogłem w takiej cenie znaleźć. Może źle szukałem :( Na razie jeszcze przyszły rok pojeżdżę aprilką i postaram się uzbierać na BMW Bardzo mi się podoba wersja dakar :)

Na tą chwilę postaram się naprawić aprilkę. Lubię siedzieć w garażu i grzebać tak jak pisałem mechanika i elektryka nie jest mi obca.

Mam znajomego co naprawia Junaki i inne starocie ja mu przy nich elektrykę robiłem gość jeszcze bardziej świrnięty ode mnie :P

A propo działania to codziennie staram się coś porobić tylko żona ciągle mruczy że siedzę całe popołudnie w garażu :P

Wpadłem na jeszcze jeden fajny pomysł, ze względu na to, że śruby w naszych motorach z biegiem czasu rdzewieją to każdą którą odkręcę zamienię na nierdzewną a niech chociaż ładnie wygląda :)

Edytowane przez alien19999
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko wiesz .... śruby nierdzewne są drogie i ciężkie. Nie dość, że dorównasz ceną beemce to będzie jeszcze więcej palić ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam znajomego co ma warsztat ślusarski wisi mi przysługę to mi śruby załatwi :) więc koszt nie będzie droższy niż flaszka dobrej wódki :P

ze spalaniem to jeszcze zobaczymy jak wyreguluje gaźniki pod serwisówkę, posprawdzam dyszę ewentualnie wymienię

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alien, masz zajawke i umiejętności, czyli juz jestes wygrany, kwestia tylko czasu! Sorki za pytanie, bo nie wiem jak tam jest, tylko hipotetyzuje, zakladam ze masz kranik podcisnieniowy, czyli nie musisz go zamykac na postoju? Jesli tak, to on "otwiera"sie tylko wtedy kiedy podcisnienie dziala na zawor membranowy w nim. To podcisnienie musi sie skads brać, najczesciej jest brane wezykiem z kolektora ssacego, jesli tak j3st u Ciebie, to ja bym przesledzil tę drogę, j3sli gdzies po drodze od kolektora do kranika jest nieszczelnosc - podcisnienie na wolnych obrotach jest za niskie żeby otworzyc zaworek w kraniku. Nie wiem czy jasno to napisalem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kranik jest przelotowy bez membrany. Z praw fizyki powinno być tak. Skoro wężyk jest niżej niż zbiornik to w nim zawsze powinno być paliwo. Gaźnik jest trochę wyżej więc musi wytworzyć podciśnienie (gdy w zbiorniku jest mniej paliwa). W moim przypadku wygląda to tak jak by w zbiorniku odpowietrzenia nie było i tworzyło się podciśnienie na tyle duże , że przy średnich obrotach gaźnik nie był w stanie go przezwyciężyć a przy dużych obrotach sobie z nim radził.

Powiedz mi proszę gdzie jest odpowietrzenie zbiornika? W korku paliwa?

może być jeszcze opcja że zamiast podciśnienia w wężyku zrobiło się ciśnienie w skrajnym przypadku jest to możliwe np zapłon za wczesny lub niedomykający zawór ssący Jeszcze nie sprawdziłem luzu tego piątego zaworu, muszę to dziś zrobić.

ps.

Właśnie wróciłem z garażu, rozebrałem gaźniki i tak:

Uszczelki na wlocie paliwa (taki trójnik z uszczelkami) strasznie skruszałe trzeba wymienić jak dostanę.

Uszczelki na mocowaniu pływaka (tam gdzie zaciąga paliwo) do wymiany słabo trzymają jak dostanę, jak nie to jakiś oring dopasuję.

Od czoła gaźnika na dole są po 2 dysze na gaźnik(bez rozbierania) ta mniejsza dysza przy jednym z gaźników całkiem zapchana.

W jednym gaźniku brakuje oringu od dyszy powietrza.

myślę że to są te główne usterki u mnie. Jak tylko dostanę części to poskładam go do kupy i sprawdzę.

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na temat mechaniki w motorach mam skromną wiedzę ale temat mechaniki nie jest mi obcy. Jestem mechanikiem samochodowym i w samochodach radzę sobie bez problemu ;)

No to i tu sobie poradzisz, moto to taka sama mechanika jak wszędzie - motki nawet prostsze są od samochodów.

Tylko każdy się boi .....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja się nie boję :) nie jednego grata reanimowalem. Tylko czesci tak strasznie drogie że bardziej oplaca sie samemu pokombinowac. Głupi oryginalny oring od dyszy powietrza 37 zł to normalnie kpina!

Wysłane z mojego LIVE przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

22202465773_d9c39fd27e_o.jpgAprilia_Pegaso 650 - '97 - Service Manual

sprawdź na pewno czy nie masz sitka na wlocie do gaźnika, w trójniku. Z trójnika wystaje tylko obwódka tego sitka, a miałem na początku podobne objawy. Na niskich obrotach w czasie jazdy było czuć delikatne szarpnięcia i chwilowy spadek obrotów. Na wyższych obrotach było ok. Na tym schemacie nr 1. No i pali troszkę za dużo, u mnie przy normalnej jeździe 5 -5,5.

Edytowane przez dito

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

22202465773_d9c39fd27e_o.jpgAprilia_Pegaso 650 - '97 - Service Manual

sprawdź na pewno czy nie masz sitka na wlocie do gaźnika, w trójniku. Z trójnika wystaje tylko obwódka tego sitka, a miałem na początku podobne objawy. Na niskich obrotach w czasie jazdy było czuć delikatne szarpnięcia i chwilowy spadek obrotów. Na wyższych obrotach było ok. Na tym schemacie nr 1. No i pali troszkę za dużo, u mnie przy normalnej jeździe 5 -5,5.

No nie miałem filterka ale już zamówiłem. Czekam na dostawę części i będę składał.

Powiedz mi czy jak jeździsz swoją Aprilią na 5-tym biegu około 80-90km/h to ci lekko szarpie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powiedz mi czy jak jeździsz swoją Aprilią na 5-tym biegu około 80-90km/h to ci lekko szarpie?

Nie wiem, nie zwróciłem uwagi :). Jutro sprawdzę, ale delikatne szarpanie czuć na 4 i 5 przy zbyt małych obrotach, podobno w singlach to normalne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem, nie zwróciłem uwagi :). Jutro sprawdzę, ale delikatne szarpanie czuć na 4 i 5 przy zbyt małych obrotach, podobno w singlach to normalne.

Trzymaj rowno gaz i zobacz czy raz jedzie szybciej a raz wolniej( tak przy okolo 3500obr). No i na tym 5 biegu 90 u mnie nie da sie jechac.

Będę wdzięczny za każdą informację.

Wysłane z mojego LIVE przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A łańcuch masz rozciągnięty równo?

Przed demontażem napinacza był jakiś dziwnie luźny (znakom na kołach brakowało pół zęba). Teraz jak wkładałem napinacz to go bardziej naciągnąłem i znaki lepiej na siebie pasują są praktycznie idealnie.

Wiem można wyjąc łańcuch i go zmierzyć czy za bardzo nie wyciągnięty ale to musiał bym silnik pruć bo nie ma sprzętu do rozkuwania łańcucha. Postaram się go poskładać tak jak teraz jest i zobaczę czy pomogło czyszczenie gaźnika (w jednym dysza była zapchana. Taka mała na wlocie do cylindra pewnie coś zasysa bo skierowana jest w stronę przepływającego powietrza) Regulacja poziomu paliwa (w jednym gaźniku był trochę za wysoki) no i napięcie bardziej tego łańcuszka. Jak nie pomorze będę pruł wszystko ale wtedy to już pierścienie też nowe założę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:lol:

Pytałem o łańcuch napędowy :lol:

upss sorry :oops: Kupiłem motor w tym roku to łańcuch i zębatki jak nowe wyglądają, gość miał fakturę na wymianę całego zestawu napędowego co by potwierdzało moje spostrzeżenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pruj po całości. Morze pomorze...

Dam jej szanse :) będę miał całą zimę żeby ją rozebrać i złożyć.

Problemem są tylko części mało dostępne i strasznie drogie. Zanim rozbiorę to sprawdzę ciśnienie itd.

W moim samochodzie(opel frontera 2,4) też robiłem remont kapitalny silnika teraz chodzi jak pszczółka fakt pół zimy to trwało ale też w głównej mierze problem był z częściami. Żałuję tylko, że nie zrobiłem zdjęć jak samochód wyglądał jak go dostałem a jak wygląda teraz :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trzymaj rowno gaz i zobacz czy raz jedzie szybciej a raz wolniej( tak przy okolo 3500obr). No i na tym 5 biegu 90 u mnie nie da sie jechac.

Będę wdzięczny za każdą informację.

nie, przy 3,5 tys. obrotów jest równiutko i bez szarpania na każdym biegu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

hmm muszę ją do niedzieli złożyć i wypróbować jutro po szkoleniu idę do garażu i nie wyjdę jak jej nie złożę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To może zamiast remontu za grubą kasiorkę kupisz inny motocykl??

Przypadkiem mam w swojej ofercie ładne BMW ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×