Skocz do zawartości
kwasyl

aprilia pegaso 650 przerywa gaśnie strzela w tłumik

Recommended Posts

Jak już wyjmiesz gaźnik to przedmuchaj wszystkie dysze. Te od czoła gaźnika w rurze dolotowej też. Miałem podobny problem tylko w drugą stronę. Jak jeździłem 80-90 km/h to mi po paru kilometrach gasł. Jak jeździłem 110-130 km/h nie było problemu. Skończyło się na tym, że wymieniłem zestaw naprawczy w obu gaźnikach. Przy wymianie wszystkich elementów, zauważyłem uszkodzony oring od dyszy wolnych obrotów w jednym z gaźników. I nie wiem czy czasem to nie była ta przyczyna.

U mnie jak zgasł to gaźniki były suche tzn w wężyku nie było paliwa. Dopiero jak się zatrzymałem i postałem chwile, to do wężyka zaczęło napływać paliwo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podobno można ale nie bardzo sobie to wyobrażam, moim zdaniem wygodniej i bardziej "kulturalnie" jest wyjąć najpierw airbox.

Edytowane przez Slimak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak masz w tą nowszą wersję to nie wiem. W starej wystarczy odkręcić śruby od ramy, airbox idzie do tyłu i gaźnik wychodzi bez problemu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po odkręceniu śrub od airboxa nie wiele się przesuwa do tyłu praktycznie wcale. Wyjąłem gaźnik bez cofania airboxa ale założenie już nie będzie takie proste mam wrażenie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po odkręceniu śrub od airboxa nie wiele się przesuwa do tyłu praktycznie wcale. Wyjąłem gaźnik bez cofania airboxa ale założenie już nie będzie takie proste mam wrażenie

nie śrubki od airboxą tylko od ramy!

Aprilia.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie miałem na myśli śrubek którymi skręcamy airboxa do kupy takie malutkie tylko mocujące całość do ramy. Z drugiej strony u mnie to tak nie wygląda jak na zdjęciach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie miałem na myśli śrubek którymi skręcamy airboxa do kupy takie malutkie tylko mocujące całość do ramy. Z drugiej strony u mnie to tak nie wygląda jak na zdjęciach.

aa ok to nie wiem. U mnie tak to się wyciąga tylko trzeba jeszcze pamiętać o wydechach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak wyglądał po wyjęciu. Mam nadzieję, że to winowajca.

post-4554-0-98526400-1459456698_thumb.jpg

Edytowane przez LeonZ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym zdjął pokrywki z gaźników i obejrzał membrany pod kątem pęknięć. W ogóle bym to wszystko rozebrał, wyczyścił, wymienił oringi i jeśli reszta gra, złożył tak jak było.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Poważnie nad tym myślę bo szczerze mówiąc po wyglądzie ogólnym podejrzewam, że dawno nikt tu nie zaglądał. O ile ogólne wyczyszczenie czy też przedmuchanie nie stanowiłoby jakiegoś problemu dla mnie to na rozebranie całkowite lub jakąkolwiek wymianę raczej się nie odważę za pierwszym razem. Musze dać do kogoś kto już miał z tym do czynienia. Mam tu na wsi takiego co w tym siedzi.

Takie oringi czy membrany to z jakiego źródła się zaopatrujecie ? Na co jeszcze zwrócić uwagę jak już mam to wydłubane?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sam dasz radę. Rozkręć, wyczyść i złóż jak było. Oringi ze zwykłego sklepu z uszczelnieniami, membrany, jeśli popękane, to z neta. Nie dawaj do rzeźników, bo popsują. Rób foty jakby cy, żeby się nie pogubić. To naprawdę dość proste. Jakby co, pytaj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nawet jak bym wymienił te oringi itd to skąd mam pewność że gaźnik jest właściwie wyregulowany bo synchronizacji jezeli takową się robi zapewne , to sam nie przeprowadzę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak masz wyjęty gaźnik to poza czyszczeniem, sprawdz poziom paliwa oraz stan zaworków blokujących dopływ paliwa jest to na forum gdzieś dokładnie opisane. Oringi w gumowym za rogiem a inne uszczelki np pod komorę pływaków ja kupowałem w larssonie. Przypuszczam że membrany też mają bo to popularny gaźnik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nawet jak bym wymienił te oringi itd to skąd mam pewność że gaźnik jest właściwie wyregulowany bo synchronizacji jezeli takową się robi zapewne , to sam nie przeprowadzę

Dlatego piszę, żebyś złożył identycznie jak jest. Są spore szanse, że zadziała. Większe, niż że mechanik bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia to ustawi.

Edytowane przez JacekJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym zdjął pokrywki z gaźników i obejrzał membrany pod kątem pęknięć. W ogóle bym to wszystko rozebrał, wyczyścił, wymienił oringi i jeśli reszta gra, złożył tak jak było.

Membrany wyglądają dobrze. Zastanawia mnie tylko ustawienie iglicy. Ja mam na czwartym rowku od góry. Czy ktoś chciał zaoszczędzić na paliwie? Zostawić czy dać na drugi od góry?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na początek napisz, czy motek wcześniej działał poprawnie, czy coś się stało nagle, a może nie masz pojęcia, bo go kupiłeś dopiero. Jeśli było ok, to składaj tak jak jest, chyba że wolisz szukać ideału zamiast dobrego ustawienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak niedawno kupiłem i nawet jeszcze nie zdążyłem wyjeździć zbiornik bo właśnie zaczęły się przygody że powyżej 100km/h gasł i tak naprawdę nie wiem jaki ma apetyt na paliwo. Z pełnego zbiornika zlałem jakieś 9 ltr a przejechane jest około 70 mil. Raczej chodził normalnie ale nie mam punktu odniesienia.

Dodatkowo widzę że te śrubki do regulacji pod gaźnikiem sa nierównomiernie wkręcone tzn widzę różnicę pomiędzy nimi w wkręceniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skoro już ten wątek jest tak rozwinięty do dopiszę.

Do aprili pegaso 650 1996 rok pasują przednie lagi od aprili pegaso 650 1997-2002

Zawieszenie sprawuje się dobrze. Zmusiły mnie do wymiany puszczające uszczelniacze na lagach. W nowszym zawieszeniu uszczelnienie jest trochę lepiej dopracowane.

Teraz mam zamiar włożyć tylny amortyzator z regulacją od BMW 650 GS Dakar.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×