Skocz do zawartości
przemekdab

wyświetlacz biegów

Recommended Posts

Witam Wszystkich,

Często łapię się na tym, że nie jestem pewien na którym biegu jadę, czy też macie taki problem, czy zdarza się to tylko mnie?

Znalazłem w necie niedrogie rozwiązanie:

http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-bi ... 40413.html

Czy ktoś z Was sprawdzał taki wyświetlacz?

Proszę o wasze opinie.

Pozdrawiam

Przemek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dla mnie to lipa i nie będzie działać u nas w f650gs.

Widziałem kiedyś takie wyświetlacze dedykowane do naszych maszynek koszt ok 400zł

Nie powiem, bo akurat taki bajer by się przydał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pisałem kiedyś do sprzedawcy oferującego podobny produkt. Okazuje się że trzeba prawdopodobnie przerobić (nawiercić) czujnik biegu neutralnego w skrzyni biegów. Nie chciałem się w to bawić, więc nie ciągnąłem tematu dalej :) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak się pomyle z 4 na 5 albo z 3 na 4 to bardzo nie boli - czesto wydaje mi sie że jestem na 4 a to juz 5 (efekt braku 6) ale wtedy sprawdzam obroty do prędkości, przy normalnych zębatkach 100km/h to 4tys jeśli odpowiednio inaczej to szybko obliczam jaki mam bieg

problemem może być przykładowo dojeżdzanie do świateł i nadzieja że się ma 2 albo 3 a tu 1 i guma na koło dęba i niedajboshe siup gleba :roll: przy niskich biegach dla pewności zbijam do 1 poczym spowrotem w góre przykładowo do 3 to nie zabiera aż tyle czasu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
jak się pomyle z 4 na 5 albo z 3 na 4 to bardzo nie boli - czesto wydaje mi sie że jestem na 4 a to juz 5 (efekt braku 6) ale wtedy sprawdzam obroty do prędkości, przy normalnych zębatkach 100km/h to 4tys jeśli odpowiednio inaczej to szybko obliczam jaki mam bieg

problemem może być przykładowo dojeżdzanie do świateł i nadzieja że się ma 2 albo 3 a tu 1 i guma na koło dęba i niedajboshe siup gleba :roll: przy niskich biegach dla pewności zbijam do 1 poczym spowrotem w góre przykładowo do 3 to nie zabiera aż tyle czasu :)

Sprawa u mnie dotyczy biegów 4 - 5 lub 3 - 4, jak nie mam pewności robię tak jak napisałeś. Nie jest to problem znaczący, a mino to nie miał bym nic przeciwko wyświetlaczowi pokazującemu aktualny bieg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie powiem, ze wyswietlacz by mi sie przydal. Ja jestem poczatkujacym bikerem i nieraz mam problem z okresleniem biegu na ktorym jade.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy redukcji używam metody na słuch... im mocniejsze walnięcie tym niższy bieg wbijam. Jedynka jest nie do pomylenia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najpewniejsze jest - gdy jedziesz na 5 piegu - podnosisz wajche noga do gory i jest dluzszy luz/skok i nie czuc oporu :D wtedy zawsze wiem ze jade na 5-tce :D a z innymi biegami - zazwyczaj czuje sie konkretny po predkosci, jaka sie aktualnie jedzie, albo jak napisal Jackx - po glosniejszycvh stukach ku dolowi, choc mi ta skrzynia bardzo rzadko zgrzyta/stuka dzieki uzywaniu tzw. i nielubianego tutaj miedzygazu :D ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

cena owszem bezsensu, a do czego to sie podpina te 4 kabelki? (opócz jednego wiadomo do masy :twisted: ) pdf z instrukcją po włosku :|

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znajomy założył licznik biegów do V-stroma podłączany tylko do elektryki i mówił mi, że to działa w ten sposób:

Użądzenie monitoruje obroty silnika i prędkość motocykla poczym magicznym sposobem pokazuje, który bieg jest aktualnie włączony. Oczywiście ma zacięcia i czasami się myli ale po chwili pokazuje właściwy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem jak w GSie (z pewnoscia mozna to znaleźć w sieci), ale wiele motocykli ma czujniki biegów wyprowadzone np. w celu modyfikowania przez CDI kąta wyprzedzenia zapłonu. Te kabelki podpina się do owych czujników i gotowe. Zapewne każdy model ma odpowiednie okablowanie i instrukcję do którego pina w centralce się wpiąć.

Jako świeżak mogę tylko powiedzieć - ja jadę na słuch i czuja. Do góry zapinam biegi tak, żeby utrzymać obroty i ciąg na odpowiednim poziomie. W dół - hamuję i w momencie, gdy z doświadczenia wiem, że zacznie szarpać (tu przydaje się obrotomierz - czasem), noga do wajchy, palec na klamkę, międzygaz, pyk, puszczam sprzęgło i jeśli wszystko zagra to gładko wytracam prędkość dalej. Pod koniec wszystko nieco przyspiesza. Ale nie mam oporów przed wyhamowaniem i redukcją na postoju z 2 do 1.

Niby to niezgodne ze sztuką i potencjalnie niebezpieczne (niemożność natychmiastowej ucieczki jakiemuś kamikadze w 4oo), ale z dwojga złego wolę zatrzymać się na 2 niż na siłę "międzygazić". Z resztą - z 2 też można ruszyć ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odkopię trochę temat. Czy ktoś już zamontował wyświetlacz biegów w swojej maszynie i czy działa to poprawnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×