przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 8 Październik 2010 Witam Wszystkich, Często łapię się na tym, że nie jestem pewien na którym biegu jadę, czy też macie taki problem, czy zdarza się to tylko mnie? Znalazłem w necie niedrogie rozwiązanie: http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-bi ... 40413.html Czy ktoś z Was sprawdzał taki wyświetlacz? Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam Przemek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
KRUZOE 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Październik 2010 Dla mnie to lipa i nie będzie działać u nas w f650gs. Widziałem kiedyś takie wyświetlacze dedykowane do naszych maszynek koszt ok 400zł Nie powiem, bo akurat taki bajer by się przydał. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
sledziuj 1 Zgłoś ten post Napisano 9 Październik 2010 Pisałem kiedyś do sprzedawcy oferującego podobny produkt. Okazuje się że trzeba prawdopodobnie przerobić (nawiercić) czujnik biegu neutralnego w skrzyni biegów. Nie chciałem się w to bawić, więc nie ciągnąłem tematu dalej :) :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 9 Październik 2010 jak się pomyle z 4 na 5 albo z 3 na 4 to bardzo nie boli - czesto wydaje mi sie że jestem na 4 a to juz 5 (efekt braku 6) ale wtedy sprawdzam obroty do prędkości, przy normalnych zębatkach 100km/h to 4tys jeśli odpowiednio inaczej to szybko obliczam jaki mam bieg problemem może być przykładowo dojeżdzanie do świateł i nadzieja że się ma 2 albo 3 a tu 1 i guma na koło dęba i niedajboshe siup gleba :roll: przy niskich biegach dla pewności zbijam do 1 poczym spowrotem w góre przykładowo do 3 to nie zabiera aż tyle czasu :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 10 Październik 2010 jak się pomyle z 4 na 5 albo z 3 na 4 to bardzo nie boli - czesto wydaje mi sie że jestem na 4 a to juz 5 (efekt braku 6) ale wtedy sprawdzam obroty do prędkości, przy normalnych zębatkach 100km/h to 4tys jeśli odpowiednio inaczej to szybko obliczam jaki mam biegproblemem może być przykładowo dojeżdzanie do świateł i nadzieja że się ma 2 albo 3 a tu 1 i guma na koło dęba i niedajboshe siup gleba :roll: przy niskich biegach dla pewności zbijam do 1 poczym spowrotem w góre przykładowo do 3 to nie zabiera aż tyle czasu :) Sprawa u mnie dotyczy biegów 4 - 5 lub 3 - 4, jak nie mam pewności robię tak jak napisałeś. Nie jest to problem znaczący, a mino to nie miał bym nic przeciwko wyświetlaczowi pokazującemu aktualny bieg Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 11 Październik 2010 Nie powiem, ze wyswietlacz by mi sie przydal. Ja jestem poczatkujacym bikerem i nieraz mam problem z okresleniem biegu na ktorym jade. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jackx 137 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2010 Przy redukcji używam metody na słuch... im mocniejsze walnięcie tym niższy bieg wbijam. Jedynka jest nie do pomylenia ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 974 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2010 Najpewniejsze jest - gdy jedziesz na 5 piegu - podnosisz wajche noga do gory i jest dluzszy luz/skok i nie czuc oporu :D wtedy zawsze wiem ze jade na 5-tce :D a z innymi biegami - zazwyczaj czuje sie konkretny po predkosci, jaka sie aktualnie jedzie, albo jak napisal Jackx - po glosniejszycvh stukach ku dolowi, choc mi ta skrzynia bardzo rzadko zgrzyta/stuka dzieki uzywaniu tzw. i nielubianego tutaj miedzygazu :D ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 23 Październik 2010 Znalazłem na Allegro, cena niewspółmiernie wysoka http://allegro.pl/show_item.php?item=1287105401 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MiKo 988 Zgłoś ten post Napisano 23 Październik 2010 cena owszem bezsensu, a do czego to sie podpina te 4 kabelki? (opócz jednego wiadomo do masy :twisted: ) pdf z instrukcją po włosku :| Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
gsdakar 2 013 Zgłoś ten post Napisano 23 Styczeń 2011 Znajomy założył licznik biegów do V-stroma podłączany tylko do elektryki i mówił mi, że to działa w ten sposób: Użądzenie monitoruje obroty silnika i prędkość motocykla poczym magicznym sposobem pokazuje, który bieg jest aktualnie włączony. Oczywiście ma zacięcia i czasami się myli ale po chwili pokazuje właściwy ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 24 Styczeń 2011 Nie wiem jak w GSie (z pewnoscia mozna to znaleźć w sieci), ale wiele motocykli ma czujniki biegów wyprowadzone np. w celu modyfikowania przez CDI kąta wyprzedzenia zapłonu. Te kabelki podpina się do owych czujników i gotowe. Zapewne każdy model ma odpowiednie okablowanie i instrukcję do którego pina w centralce się wpiąć. Jako świeżak mogę tylko powiedzieć - ja jadę na słuch i czuja. Do góry zapinam biegi tak, żeby utrzymać obroty i ciąg na odpowiednim poziomie. W dół - hamuję i w momencie, gdy z doświadczenia wiem, że zacznie szarpać (tu przydaje się obrotomierz - czasem), noga do wajchy, palec na klamkę, międzygaz, pyk, puszczam sprzęgło i jeśli wszystko zagra to gładko wytracam prędkość dalej. Pod koniec wszystko nieco przyspiesza. Ale nie mam oporów przed wyhamowaniem i redukcją na postoju z 2 do 1. Niby to niezgodne ze sztuką i potencjalnie niebezpieczne (niemożność natychmiastowej ucieczki jakiemuś kamikadze w 4oo), ale z dwojga złego wolę zatrzymać się na 2 niż na siłę "międzygazić". Z resztą - z 2 też można ruszyć ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
eMJ 9 Zgłoś ten post Napisano 22 Czerwiec 2015 Odkopię trochę temat. Czy ktoś już zamontował wyświetlacz biegów w swojej maszynie i czy działa to poprawnie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach