Skocz do zawartości
Tomasz

Yamaha FJR 1300 mial ktoś?-(+)(-)opinie zbieram :)

Recommended Posts

Witam

Jako, że póki co mam Dakara ale kiedyś to może ulec zmianie, zbieram opinie o typowym asfaltowych turystykach, padło na Yamahę FJR 1300.

Póki co to tylko przymiarki, nie linczujcie. :D

Może ktoś miał, używał i może się wypowiedzieć w temacie rzeczowo :D

Edytowane przez Tomasz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tomko podejmij męską decyzję i kup tego 1200 ;-) :-D

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem, używałem przez 1,5 roku. Dla kogoś kto lubi DOBRE drogi - jest to po prostu motocykl docelowy. Jedyne do czego można się przyczepić (a i tak tylko złośliwcy się przyczepiają) to brak szóstego biegu i... grzanie w jajka w modelach do 2006 roku. O wadzie w postaci cykających prowadnic zaworowych pewnie doczytasz, ale to taki urok - albo nauczysz się z tym żyć, albo kupisz model po 2006 :) (ten po 2006 ponoć mniej grzeje w jajka :D )

Historia modelu: pierwsze - 2001-2002, potem mały lift od 2003 (wygląd ten sam, ale deko większe hamulce przód, dołożony schowek na lewym wypełnieniu, migacze w owiewce a nie na patykach, możliwość "mania" abs-u, kufry boczne w standardzie, od 2006 duży lift - wyglądają deko inaczej - "groźniej", regulowana wysokość kanapy, inne zegary (jest termometr), pewnie jeszcze kilka innych rzeczy o których nie wiem (nie miałem polifta). Nowy model od 2013 bodajże. Od 2006 można było kupić inwalidę - półautomat (elektroniczne sterowanie sprzęgłem).

Generalnie - motocykl ciężki (jakieś 270 kg), co czuć przy... przetaczaniu po placu. Bardzo stabilny, daje frajdę i w turystyce i w szybszym przemieszczaniu się, duże możliwości regulacji zawieszeń (ale tylny amor - z opinii kolegów będących po wymianie na akcesoryjne) - dość słaby i miękki nawet przy najtwardszych nastawach. Napęd praktycznie bezobsługowy (no bo co to zmienić 2 setki oleju raz na 2 lata) i... mam wrażenie że dużo łagodniejszy niż kardan w GS-ie.

Jak jakieś dodatkowe pytania - pisz śmiało, tyle że... jak widać na moim przykładzie - wszyscy i tak skończymy na GS-ach :P

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

arthurr, dzięki za pełną opinie :)

Głowny powód hamujący mnie przed zakupem szosowego turystyka to jakość polskich dróg, ograniczenia prędkości i brak dróg szybkiego ruchu w PL.

Masz racje, że GSy wbijają się idealnie w nasze potrzeby ;)

Edytowane przez Tomasz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja w niedziele jade po odbiór Hondy cbf 1000 z 2011 roku, Yamahę FJR 1300 nie na moją kieszeń ale maszyna super wygląda z kuframi od 2010 roku ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znowu dupe zawracasz... ;). Bylo brac ta 80tke zanim sprzedajacy sie rozmyslil :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Znowu dupe zawracasz... ;). Bylo brac ta 80tke zanim sprzedajacy sie rozmyslil :)

Ale R80tkę gs? :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×