Skocz do zawartości
misieq73

akumulator wyrzuca elektrolit

Recommended Posts

przejechałem sie troche po lesie i na ramie i silniku pojawiły sie paskudne zacieki i plamy... zżarło farbę. po zdjęciu boczka i topu nibybaku oraz smoka filtra powietrza okazało sie że wężyk odprowadzania oparów z aku nie był założony lub się zsunął... martwi mnie jednak to, że aku "się gotuje", nie wiem co jest z nim nie tak ... ładowanie sprawdziłem i wynosi 14,2 V na wolnych obrotach a przy dodawaniu gazu spada wiec wydaje się ok. akumulator to kwasówka "obsługowa" czyli z korkami. czy miał ktoś podobne objawy? w junaku na maluchowej prądnicy i kombinowanym regulatorze nie było to dziwne, ale w przypadku układu fabrycznego nie wydaje sie normalne... z góry dzieki za sugestie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ładowanie sprawdziłem i wynosi 14,2 V na wolnych obrotach a przy dodawaniu gazu spada wiec wydaje się ok.

No jeżeli przy dodawaniu gazu spada, to nie tak do końca ok ;-)

Powinno być na odwrót, czyli około 13-13,5 na wolnych, a przy gazowaniu około 14 (jak dobrze pamiętam max 14,5V) więcej nie powinien przepuścić regulator ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

przejechałem sie troche po lesie i na ramie i silniku pojawiły sie paskudne zacieki i plamy...

Ja miałem podobnie jak zsunął się wężyk. Pojeździłem po dziurach i poleciało kilka kropel głównie na osłonę kabli. Chyba nie musiało Ci się tam od razu gotować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no u mnie niestety wylało się więcej niż kilka kropel... na ramie ślady "spłynięcia" aż po wachacz, plamy na głowicy, osłonie kabli i filtra... spaliło farbę i wyszedł podkład... dlatego pomyślałem że sie gotowało.. czytałem wątek o aku żelowych, mam takie tyle że "troche wieksze" w instalacji fotovoltaicznej i sprawują się spoko tyle że z tego co wiem lubią stałą temperaturę, przy dużych amplitudach temperatury, spada żywotność aku. ale jeśli się powtórzy taka sytuacja to chyba będę musiał o takim pomyśleć do moto.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee, bez różnicy czy żelówka, czy inny, jak masz duże różnice temperatur, to i bateria AA tego nie wytrzyma ;-)

Wymień na żelka będziesz zadowolniony :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×