Skocz do zawartości
skala

Problem z regulatorem napięcia?

Recommended Posts

Witam!

Posiadam BMW F650 1996 r.

Bylem ostatnio w warsztacie i elektrycy stwierdzili uszkodzony regulator napiecia, podawał za wysokie napięcie ( w granicach 16 V) Kupilem nowy regulator ale niestety okazalo sie, że nie ładuje on wcale i po pewnym czasie akumulator rozladowuje się. Nowy regulator różni się od starego ilością kabli, stary ma 3 żółte i czerwony, zielony i brązowy, a nowy nie ma tego brązowego, ale producent regulatora twierdzi że to nie powinno mieć znaczenia i powinien działać. Miał może ktoś podobne problemy z regulatorem? I jeśli miałby ktoś z okolic Krakowa oryginalny z 6-cioma przewodami to prosiłbym o kontakt.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skoro stary ladowal za duzo to znaczy, ze nowy albo nie dziala albo ten kabel jest potrzebny. Reklamuj regulator poki czas.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Co mówi schemat elektryczny F650? Do czego jest brązowy kolor i do czego pozostałe? 3 zółte zazwyczaj do diód regulatora. Czerwony i zielony to chyba dwa różne plusy, brązowy masa, ale gdybam sobie jedynie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam dziś zostawiłem motorek na postojówce i siadł akumulator odpaliłem na pych a po 3 km zgasł i czuć było spaleniznę prawie 2 km pchałem do domu w domu okazało się że Regulator napięcia pod spodem jest spaloni aż kable 2 straciły izolacje a stwierdziłem że regulator był już wymieniany bo kable są lutowane i teraz nie wiem czy wystarczy kupić z allegro ( Regulator napięcia Aprilia Pegaso BMW F 650 600 ) 2 lata gwarancji na niego dają czy jest coś innego nie tak w motorku a dopiero nim 400 km zrobiłem. podładowałem akumulator i pojechałem 2.5 km zgasiłem motorek a tu kupa dymu z pod siedzenia ściągnełem siedzenie a regulator napięcia zapalił plastik pod sobą tak że dziura na wylot ale ugasiłem ufff co za stres

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jesli możesz kup oryginalny, jeśli nie to upewnij się, że ten nieoryginalny wejdzie, w miejsce oryginalnego. Poza tym a może nawet przede wszystkim zastanów się dlaczego regulator się spalił - być może powodem jest jeszcze jakaś inna usterka układu elektrycznego. Sama dezintegracja regulatora może być tylko jego pochodną. Jeśli się nie znasz poszukaj pomocy fachowca - elektryka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sugeruję abyś poszedł za radą Alika. Dobry elektryk sprawdzi co trzeba, kable, alternator, podłączenie - nie jest wykluczone że masz zwarcie gdzieś.... i robi się grzałka z kabli. Moim zdaniem nie powinieneś jeździć do czasu ustalenia przyczyny Twoich kłopotów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

na pewno najlepiej kupić oryginał - ten z Aprilii może pasować ale oprócz wymiarów sprawdź parametry(moce alternatorów muszą być takie same) Po tym co się zdarzyło to raczej na pewno przyczyną jest zwarcie w instalacji a zniszczony regulator to tylko efekt - sprawdź dobrze instalację i wymień każdy podejrzany przewód (tzn, z niepewną z izolacją) - pisałeś o lutowanych przewodach - może były nieodpowiednio zaizolowane Sprawdź czy nie ma obwodów nie zabezpieczonych bezpiecznikiem Tak jak pisał Jarek - jeżeli nie potrafisz tego zrobić sam to pozostaje elektryk - instalacja jest prosta więc każdy samochodowy da radę - byle chciał -i nie ma co jeżdzić po po pierwsze niebezpieczne po drugie można niepotrzebnie zwiększyć koszty Powodzenia :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

zamówiłem plastik i regulator elektryk kable popalone wymienia i napewno podjadę do elektryka by posprawdzał i nie wiem czy regulator w inne miejsce nie zamontować by miał chłodzenie lepsze

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

regulator nie grzeje się normalnie w jakiś szczególny sposób - Jesteś pod wrażeniem tego co Ci się przydarzyło ale tak jak pisaliśmy to że się spalił to niekoniecznie jego wina Gdyby taka usterka się zdarzała u innych to mógł by to być powód to szukania innego miejsca instalacji bo może występował by błąd konstrukcyjny - ale tak nie jest - dlatego uważam że nie ma co poprawiać BMW tylko zamontować go prawidłowo tam gdzie jest przewidziany - powodzenia :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Abstrachując troche od tematu uważam,że miejsce gdzie znajduje się regulator (f650) nie jest zbyt trafne. Regulator wytwarza sporo ciepła i nie jest ono w żaden sposób odprowadzane.Od dłuższego casu zastanawiam się nad przeniesieniem go w okolice klaksonu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"sporo" to rzecz względna - cewki podczas pracy zawsze są ciepłe i wydaje mi się że tyle - będę bronił swojego poglądu że nie jest to "typowy" moim zdaniem problem w F-ce więc nie ma potrzeby poprawiać konstruktorów - koło klaksonu będzie większy problem z wilgocią a to mu bardziej zaszkodzi - ale każdy ma swoje zdanie - :beer: Powodzenia :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odprowadzenie ciepła ma zapewnić to użebrowanie na regulatorze. Z drugiej strony może lepiej pod kanapą niż na ramie, na dole tam gdzie chlapie i gdzie trafia regularnie błoto, wilgoć i kamienie jak w niektórych motocyklach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

byłem u elektryka i powiedział że dużo prądu pobiera akumulator 13 amper i szybko gorący był regulator teraz muszę kupić akumulator a jaki powinien być do f 650 z 1999r ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
byłem u elektryka i powiedział że dużo prądu pobiera akumulator 13 amper i szybko gorący był regulator teraz muszę kupić akumulator a jaki powinien być do f 650 z 1999r ?

Nie neguję, że akumulator jest padnięty, ale ciekaw jestem jak doszedł do tego, że akumulator pobiera 13 A ??? Jak to zmierzył?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

morze V mam sklerozę ale w domu rozebrałem i dolałem destylowanej wody bo było mało ładuję i widzę że akumulator był nie raz rozkręcany zobaczę czy nie kupię nowego bo najbardziej boję się że mi się znów zapali

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mówisz, że mało wody :lol: - a jaki jest prąd ładowania akumulatora w motku ??? Ile jest w stanie przeżyć akumulator po ładowaniu - trzyma cały czas czy się potrafi rozładować jak stoi np. po 2 tygodniach ???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Odprowadzenie ciepła ma zapewnić to użebrowanie na regulatorze. Z drugiej strony może lepiej pod kanapą niż na ramie, na dole tam gdzie chlapie i gdzie trafia regularnie błoto, wilgoć i kamienie jak w niektórych motocyklach.

Alik pije do mnie i Giselle :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pij, pij Leffku ten Shiraz :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

motor mam od miesiąca dopiero na elektryce się nie znam haha nawet nie wiem gdzie jest filter oleju ale się dowiem śmigam bez regulatora bo boję się do podłączyć ale dziś całą noc podładuję akumulator to podłączę regulator i na postoju regulator będę obmacywał czy nie za goący a jutro wytestuję kask nolana szczękowy 101 z e baya wreszcie mi go dowieźli

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
.. na elektryce się nie znam haha nawet nie wiem gdzie jest filter oleju...

Aaa - no widzisz - to u Ciebie filtr jest zapchany i prąd przejść nie może - to się grzeje :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bez regulatora to bym raczej nie jezdzil bo jak bedzie przeladowywal to spierdzielisz wiecej rzeczy w elektryce.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

motorek byłw warsztacie naprawiającym motocykle w głogowie elektryk znalazł zwarcie przewodów przy główce ramy i powiedział że mam za słaby regulator napięcia więc zadzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem regulator gosciu powiedział że 10 % regulatorów jest wadliwych odesłałem mój a oni mają przysłać następny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miejsce zwarcia - klasyczne w GSach. Ale co do tych regulatorow to dziwne. 10% to poziom kiepskich chInskich produkcji. :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli mamy kolejne rozwiązanie zagadki pt.: na co wpływa główka ramy? Główka ramy wpływa na wszystko! ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×