Skocz do zawartości
skala

Problem z regulatorem napięcia?

Recommended Posts

Ja dziś też rozmawoalem i potencjalnie produkcja na wtorek i wysyłka, środę dostawa. Udało się dodzwonić za 15 razem plus minus

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taka ogólna uwaga - może się komuś przydać.

Czasem postępujemy szablonowo i prosto. Chcemy sprawdzić napięcie ładowania - podpinamy miernik i odczytujemy .... Jeżeli pomiar przekracza 14,5V to uznajemy, że mamy problem z regulatorem napięcia, co nie jest czymś dziwnym - w motocyklach nie tylko w "naszych", ale, ale .... zanim zdecydujemy się na zakup nowego reglera warto jest sprawdzić stan połączeń prądowych, masowych, a szczególnie stan akumulatora. Może się bowiem tak zdarzyć, że opory na połączeniach czy akumulator z wewnętrznym zwarciem lub uszkodzony będzie generował wyższe napięcie ładowania pomimo, że silnik będzie kręcił, odpalał i ogólnie nic nie będzie wskazywało na to, że mamy problem prądowy.

Tutaj warto jest przed pomiarem poczyścić styki, sprawdzić jakość podłączenia akumulatora jak też w przypadku za wysokiego napięcia ładowania zrobić podmianę akumulatora i ponownie sprawdzić ładowanie.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przyszło co miało przyjść, Bardzo estetycznie wykonane i co co najważniejsze działa, się nie grzeje - ogólnie: jak się już człowiek dodzwoni, troszkę poczeka to już dalej wszystko z planem :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To i o moim casusie.

W ramach kolejnych sprawdzeń moto stwierdziłem najpierw ubywanie elektrolitu (zbyt szybkie), napięcie w instalacji przy ok. 3000 obr. bez obciążenia ok.14,8 V z obciążeniem ok. 15,5 V.

Popoprawiałem styki, złączki i masę (co było na widoku) ale bez wyraźnego efektu.

Zamiast czyścić dalej kolejne złączki i stacyjkę postanowiłem dobudować mały obwód z przekaźnikiem gdzie "gorszy" sygnał ze stacyjki jedynie uruchamia przekaźnik łączący akumulator z regulatorem (oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik).

Efekty - napięcie na akumulatorze przy 3000 obr. 14,4 V niezależnie od obciążenia.

Proszę o opinię czy tak można ?.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ERNB.Elektyykiem zawodowym nie jestem ale uważam , że zle nie zrobiłeś. Po prostu zrobiłeś obejście stacyjki. Miej tylko baczenie na wartość prądową przekażnika i oby ci tylko nie zginął kiedyś ten "słabszy" prąd ze stacyjki sterujący przekaznikiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ERNB.Elektyykiem zawodowym nie jestem ale uważam , że zle nie zrobiłeś. Po prostu zrobiłeś obejście stacyjki. Miej tylko baczenie na wartość prądową przekażnika i oby ci tylko nie zginął kiedyś ten "słabszy" prąd ze stacyjki sterujący przekaznikiem.

Dziękując za opinię w uzupełnieniu dodam, że nie popisałem się z pomiarami :? (a dokładniej z ich precyzyjnym przeniesieniem na forum) oczywiście pod obciążeniem napięcie spada o ile pamiętam do ok. 14V natomiast nigdy nie przekracza 14,4 V.

Co do dopuszczalnego obciążenia przekaźnika jestem ostrożnym optymistą - ostatnie jazdy pod pełnym obciążeniem (H4 główne + H1 - dodatkowe oświetlenie oraz grzane manetki, jak również częste testowanie akumulatora rozrusznikiem) niczego nie popsuły.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś podobnego w tym temacie.

W ramach instalacji gniazda zapalniczki i dodatkowego kabla do akumulatora - aby nie zdejmować plastiku do jego ładowania/ dodatkowo zainstalowałem wskaźnik napięcia na akumulatorze. Dzięki niemu wiadomo jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem. Po odpaleniu mamy kontrolę napięcia ładowania. W razie zbyt wysokiego napięcia / powyżej 14,7 V/ świeci się czerwona dioda.

Ustrojstwo przeszło "próbę" pozytywnie, zobaczymy jak będzie dalej..... czyli w sezonie.

Niestety urządzenie nie jest wodoszczelne. Trzeba to brać pod uwagę przy ewentualnym montażu :?

2013%5C12%5C07%5Cbikepics-2621722-800.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

witam mam taki problem chyba, strasznie grzeje sie mi regulator oraz 3 zolte kable idace od alternatora co jest grane moze ktos podpowiedziec ldnowanie bez swiatel od 14,2 do 14.8 ze swiatlami od 13.8 do 14.2 w czym tkwi problem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.... strasznie grzeje sie mi regulator ...

Nie znam takiej jednostki temperatury, ale strasznie może być ;)

A zastanowiłeś się dlaczego regulator napięcia składa się głównie z radiatora ??? ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ale grzeje sie ponad norme przewody idace od alternatora te 3 zolte tez sa gorace

Aha ... - a jaka jest norma?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

napewno nie jest normlane ze przewody sa gorace ze zaczynaja parzyć w rece a ich izolacja robi sie bardzo miękka moze udzieli ktos jakiejs wskazowki a nie robi sobie jaja

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No jest - przewody muszą być grube .

O Takie grube _______ albo grubsze .

Może warto poczytać - a później jak ktoś zapyta - popisać się wiedzą ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

usunolem wtyczke przy regulatorze i po lutowalem kable i przewody zrobily sie letnie czyli wszystko wrocilo do normy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

usunolem wtyczke przy regulatorze i po lutowalem kable i przewody zrobily sie letnie czyli wszystko wrocilo do normy

Oczy krwawią...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

usunolem wtyczke przy regulatorze i po lutowalem kable i przewody zrobily sie letnie czyli wszystko wrocilo do normy

Oczy krwawią...

Dla Ciebie Rasta:

Usunąłem wtyczkę przy regulatorze. Polutowałem kable. Przewody zrobiły się letnie - czyli wszystko wróciło do normy.

Choć dalej nie wiadomo którą wtyczkę i o jakie kable chodzi to oczy nie powinny Ci krwawić ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trzy wtyczki ? = Rasta współczuję .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Trzy wtyczki ? = Rasta współczuję .

Ależ w szczegóły elektryczne się w żadnym wypadku nie zagłębiałem ;)

Swoją drogą, naprawdę Wam od tego oczy nie krwawią? Ludzie tak piszą w korespondencji zawodowej? ;(

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×