MTBiker 2 175 Zgłoś ten post Napisano 5 Lipiec 2013 Ja dziś też rozmawoalem i potencjalnie produkcja na wtorek i wysyłka, środę dostawa. Udało się dodzwonić za 15 razem plus minus 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 5 Lipiec 2013 Taka ogólna uwaga - może się komuś przydać. Czasem postępujemy szablonowo i prosto. Chcemy sprawdzić napięcie ładowania - podpinamy miernik i odczytujemy .... Jeżeli pomiar przekracza 14,5V to uznajemy, że mamy problem z regulatorem napięcia, co nie jest czymś dziwnym - w motocyklach nie tylko w "naszych", ale, ale .... zanim zdecydujemy się na zakup nowego reglera warto jest sprawdzić stan połączeń prądowych, masowych, a szczególnie stan akumulatora. Może się bowiem tak zdarzyć, że opory na połączeniach czy akumulator z wewnętrznym zwarciem lub uszkodzony będzie generował wyższe napięcie ładowania pomimo, że silnik będzie kręcił, odpalał i ogólnie nic nie będzie wskazywało na to, że mamy problem prądowy. Tutaj warto jest przed pomiarem poczyścić styki, sprawdzić jakość podłączenia akumulatora jak też w przypadku za wysokiego napięcia ładowania zrobić podmianę akumulatora i ponownie sprawdzić ładowanie. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 9 Lipiec 2013 Przyszło co miało przyjść, Bardzo estetycznie wykonane i co co najważniejsze działa, się nie grzeje - ogólnie: jak się już człowiek dodzwoni, troszkę poczeka to już dalej wszystko z planem :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ernb 4 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2013 To i o moim casusie. W ramach kolejnych sprawdzeń moto stwierdziłem najpierw ubywanie elektrolitu (zbyt szybkie), napięcie w instalacji przy ok. 3000 obr. bez obciążenia ok.14,8 V z obciążeniem ok. 15,5 V. Popoprawiałem styki, złączki i masę (co było na widoku) ale bez wyraźnego efektu. Zamiast czyścić dalej kolejne złączki i stacyjkę postanowiłem dobudować mały obwód z przekaźnikiem gdzie "gorszy" sygnał ze stacyjki jedynie uruchamia przekaźnik łączący akumulator z regulatorem (oczywiście przez dodatkowy bezpiecznik). Efekty - napięcie na akumulatorze przy 3000 obr. 14,4 V niezależnie od obciążenia. Proszę o opinię czy tak można ?. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
waldek 1 9 Zgłoś ten post Napisano 23 Październik 2013 ERNB.Elektyykiem zawodowym nie jestem ale uważam , że zle nie zrobiłeś. Po prostu zrobiłeś obejście stacyjki. Miej tylko baczenie na wartość prądową przekażnika i oby ci tylko nie zginął kiedyś ten "słabszy" prąd ze stacyjki sterujący przekaznikiem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ernb 4 Zgłoś ten post Napisano 30 Październik 2013 ERNB.Elektyykiem zawodowym nie jestem ale uważam , że zle nie zrobiłeś. Po prostu zrobiłeś obejście stacyjki. Miej tylko baczenie na wartość prądową przekażnika i oby ci tylko nie zginął kiedyś ten "słabszy" prąd ze stacyjki sterujący przekaznikiem. Dziękując za opinię w uzupełnieniu dodam, że nie popisałem się z pomiarami :? (a dokładniej z ich precyzyjnym przeniesieniem na forum) oczywiście pod obciążeniem napięcie spada o ile pamiętam do ok. 14V natomiast nigdy nie przekracza 14,4 V. Co do dopuszczalnego obciążenia przekaźnika jestem ostrożnym optymistą - ostatnie jazdy pod pełnym obciążeniem (H4 główne + H1 - dodatkowe oświetlenie oraz grzane manetki, jak również częste testowanie akumulatora rozrusznikiem) niczego nie popsuły. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
MaHi 77 Zgłoś ten post Napisano 7 Grudzień 2013 Coś podobnego w tym temacie. W ramach instalacji gniazda zapalniczki i dodatkowego kabla do akumulatora - aby nie zdejmować plastiku do jego ładowania/ dodatkowo zainstalowałem wskaźnik napięcia na akumulatorze. Dzięki niemu wiadomo jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem. Po odpaleniu mamy kontrolę napięcia ładowania. W razie zbyt wysokiego napięcia / powyżej 14,7 V/ świeci się czerwona dioda. Ustrojstwo przeszło "próbę" pozytywnie, zobaczymy jak będzie dalej..... czyli w sezonie. Niestety urządzenie nie jest wodoszczelne. Trzeba to brać pod uwagę przy ewentualnym montażu :? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 witam mam taki problem chyba, strasznie grzeje sie mi regulator oraz 3 zolte kable idace od alternatora co jest grane moze ktos podpowiedziec ldnowanie bez swiatel od 14,2 do 14.8 ze swiatlami od 13.8 do 14.2 w czym tkwi problem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 .... strasznie grzeje sie mi regulator ... Nie znam takiej jednostki temperatury, ale strasznie może być ;) A zastanowiłeś się dlaczego regulator napięcia składa się głównie z radiatora ??? ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/03/Regulatory-napiecia-wydzielane-cieplo.html?m=1 Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 ale grzeje sie ponad norme przewody idace od alternatora te 3 zolte tez sa gorace Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 ale grzeje sie ponad norme przewody idace od alternatora te 3 zolte tez sa gorace Aha ... - a jaka jest norma? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 napewno nie jest normlane ze przewody sa gorace ze zaczynaja parzyć w rece a ich izolacja robi sie bardzo miękka moze udzieli ktos jakiejs wskazowki a nie robi sobie jaja Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 No jest - przewody muszą być grube . O Takie grube _______ albo grubsze . Może warto poczytać - a później jak ktoś zapyta - popisać się wiedzą ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Czerwiec 2014 OMG Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2014 usunolem wtyczke przy regulatorze i po lutowalem kable i przewody zrobily sie letnie czyli wszystko wrocilo do normy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2014 usunolem wtyczke przy regulatorze i po lutowalem kable i przewody zrobily sie letnie czyli wszystko wrocilo do normy Oczy krwawią... 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2014 usunolem wtyczke przy regulatorze i po lutowalem kable i przewody zrobily sie letnie czyli wszystko wrocilo do normy Oczy krwawią... Dla Ciebie Rasta: Usunąłem wtyczkę przy regulatorze. Polutowałem kable. Przewody zrobiły się letnie - czyli wszystko wróciło do normy. Choć dalej nie wiadomo którą wtyczkę i o jakie kable chodzi to oczy nie powinny Ci krwawić ;) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
jakubmw 0 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2014 o te 3 od alternatora trzeba czytac wczesniejsze wpisy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
komir 842 Zgłoś ten post Napisano 9 Czerwiec 2014 Trzy wtyczki ? = Rasta współczuję . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2014 Trzy wtyczki ? = Rasta współczuję . Ależ w szczegóły elektryczne się w żadnym wypadku nie zagłębiałem ;) Swoją drogą, naprawdę Wam od tego oczy nie krwawią? Ludzie tak piszą w korespondencji zawodowej? ;( 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2014 mnie nie akurat - ja "usnołem" ;-) i mam zamknięte oczy :-P Pzdr :beer: 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach