Skocz do zawartości
MiKo

Niedziałający prędkośćomierz i drogomierz

Recommended Posts

A jaki masz odstęp między tarczą a czujnikiem? powinno być c.a 0,5 mm.

Serwisówka każe zmniejszać jeśli jest > 1mm i zwiększać jeśli jest <0,1mm.

Robi się to przekładając podkładkę z jednej strony ucha czujnika na drugą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po ostatniej jeździe mam problem z obrotomierzem. Na zimnym odpaleniu podryguje tylko wskazówką (podchodzi do ok. 2-3 tys delikatnie drga i zatrzymuje się), na ciepłym spada do zera i nie reaguje. Reakcja na manetkę na zimnym wzmaga "podrygiwanie", po rozgrzaniu nie reaguje w ogóle. Cóż to może być :?: Stawiam na cewkę, ale nie mam pojęcia jak ją sprawdzić. :|. Kostki sprawdzone i przeczyszczone, drogomierz i prędkościomierz działa należycie. Nie ma związku między ruszaniem kierownicą -> wykluczyłem uszkodzenie przewodu. Pomożecie? :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cewka? A co ma cewka do wiatraka? :lol: Pardon, może się nie znam. Wytłumacz mi swój tok myślenia.

Ja raczej szedłbym tropem czujników, kostek, przewodów… Co mi mówi, że znajdziesz jakieś przetarcie, uszkodzenie albo miejsce, gdzie mogła wedrzeć się woda i "bruździ". :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydawało mi się, że to właśnie od cewki (ilości "zapłonów") idzie informacja o ilości obrotów, ale może się mylę :lol:. Co do kabli to było pierwsze o czym myślałem i wszystkie kostki przeczyściłem i aplikowałem preparat do połączeń elektrycznych. Na wodę też nie stawiam, bo u mnie od miesiąca (do dziś :lol: ) nie padało, a żadnych przepraw wodnych nie robiłem. Ktoś może orientuje się jaka jest droga sygnału o obrotach w naszych maszynach? Będę szukał po nitce do kłębka :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tez mi sie wydaje, ze od cewki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest taki czarno zielony kabelek wg schematu biegnący z kompa wtrysku do cewki nr 1 i licznika. Podaje impulsy które wyzwalają iskrę na świecy 1 i wchodzą na sterowanie silnikiem krokowym obrotomierza - tak się zastanawiam, jakby można podać licznikowi np 10 imp/sek żeby obrotomierz wyświetlił 1200 obr/min? Można by sprawdzić czy działa silnik krokowy i układ sterujący silnikiem krokowym. Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tez mi sie wydaje, ze od cewki.

I znów się czegoś "naumiałem". :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chciałem tylko dodać jak w temacie że prędkościomierz w połowie wyprawy do Rumunii ni z stąd ni z ową t sam się naprawił! Okłamywał, okłamywał, spał i pokazywał i...... i w pewnym momencie zatrybił i funguje do dziś. Moto pochodzi z Włoch i w temperaturach rumuńskich 35 stopni C ożył ciekawa sprawa :D :?: :shock:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

haha, mi prędkościomierz zniknął na jakieś 100-200 km podczas deszczu w Szwecji 2 tyg temu i sam się zreanimował nieco po tym, jak przestało padać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

właśnie dokładnie tak samo mi sie działo, w końcu się okazało że to ta złączka pod kanapą ma jakieś problemy - potem było już tak że cały czas nie działał tylko w deszczu zaczynał :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podłączę się pod temat w sprawach licznikowych.

Wracając z Mazur z ciekawości obserwowałem pracę licznika i odległościomierza w porównaniu z GPS-em. Dokładnie 200km przed celem według wskazań GPS, spojrzałem na odległościomierz i podliczyłem po przybyciu do celu. Wybił 136 mil (218km). W międzyczasie GPS nie przeliczał trasy, ani jej nie zmieniał, więc tutaj raczej błędu w obliczeniu nie było. Jakby nie spojrzeć wynik zawyżony o 10%.

Jak to wygląda u Was?

Prędkościomierz zawyża w stosunku do prędkości "satelitarnej" również około 10%, czy to się przekłada bezpośrednio na zliczanie przebiegu?

Wszystko pasowałoby gdybym milę przeliczał, jako 1,5 km. Czy to zaniedbanie ze strony konstruktora licznika? Włochom z Veglia nie chciało się dokładnie skalować?:) Szperałem z ciekawości na FAQ Chaingang'u, ale tam powszechnie znany jest jedynie problem underreading'u liczników.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawyzanie licznikow o 10% to celowe dzialanie producentow. Glownie samochodow ale podejrzewam, ze przeklada sie to rowniez na motocykle. Kiedys czytalem, ze jest na to jakas specjalna dyrektywa UE.

I nawet znalazlem:

W Unii Europejskiej obowiązuje dyrektywa Komisji Europejskiej 77/433/EWG, dopuszczająca tylko zawyżanie pomiaru przez prędkościomierz. Nie może on więc nigdy pokazywać odczytu niższego od prędkości rzeczywistej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawyżone wskazanie prędkości nie budzi mojego zdziwienia, ale ciekawi mnie jak to się przekłada na przebieg? W puszce nigdy nie zauważyłem, żeby odległościomierz jakoś specjalnie przekłamywał, mimo, że prędkość również jest zawyżona.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oznaczałoby to, że przejechałeś jedynie 900km, gdy odległościomierz pokazuje, że masz już 1tys. za sobą… Ciekawe obserwacje jeśli chodzi o spalanie :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Oznaczałoby to, że przejechałeś jedynie 900km, gdy odległościomierz pokazuje, że masz już 1tys. za sobą… Ciekawe obserwacje jeśli chodzi o spalanie :?

Otóż to. 10% na większą skalę już robi jakąś różnicę. Dotychczas nie miałem okazji sprawdzenia, głównie ze względu na krótkie trasy. Przyjrzę się jeszcze przy okazji kolejnego wyjazdu na znanej trasie i porównam z liczyłem w samochodzie, no i innym GPS-em.

Spróbuję pogrzebać też przy samym czujniku, a przynajmniej przeczyścić i nasmarować, co trzeba.

W sumie ciekawi mnie jak działa ten czujnik, kto wie czy nie był zmieniany na inny.

Tymczasem może ktoś ma u siebie licznik w milach?

@Bajer - obserwowałeś u siebie licznik przebiegu w porównaniu z GPSem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po pierwsze mila to nie 1,6 tylko 1,59 - ( to daje 216,24km ) czyli ok 8% ) niewiele, ale jednak. Po drugie to jaki był stan opon i ciśnienie. Przy zużytych oponach i niskim ciśnieniu koło ma mniejszą średnicę co daje jakiś błąd pomiarowy bo musi się więcej razy obrócić. Analogowe mierniki prędkości i przebiegu są ze sobą mechanicznie powiązane i biorą dane z jednego miejsca, ale przy przebiegu "X" może nastąpić wytarcie pewnych elementów i też trochę "cyganić"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1 lądowa mila angielska to 1,60934 kilometra :) - mam licznik w milach i porównując do samochodu wskazania się zgadzają(tak pi razy drzwi :) ), im większe koło tym wpływ ciśnienia i zużycia opony jest mniejszy - obwód to 2pir - więc im większy promień to zmiany jednostkowe w mm (ciśnienie zużycie) stanowią mniejszy % - ale na pewno jakiś wpływ mają. Producenci zawyżają wskazania prędkości - im wyższa prędkośc tym większa różnica ale z tego co wiem to odległości są mierzone w miarę dokładnie - przy legalizacji tachografów wskazanie licznika jest weryfikowane na odcinku pomiarowym i musi być zgodne z klasą pomiarową urządzenia z tego co pamiętam dop. błąd to do 4% Pzdr :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Opona jest dobra, ciśnienie było nawet 0,2 wyższe niż zalecane, obciążenie motocykla 100%.

Próbowałem sobie to sobie na chłopski rozum przełożyć i jeśli czujnik byłby wadliwy to raczej spodziewałbym się niedoszacowania przebiegu - mniejsza ilość obrotów. Z resztą czujnik jest jeden, a przekłamania prędkości są w granicach 5-8km/h. No to albo Włosi nie potrafią liczyć, albo siła nadprzyrodzona przekręca za szybko cyferki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 lądowa mila angielska to 1,60934 kilometra :) - mam licznik w milach :

Ja mam licznik w milach od 1992 roku ( Volvo USA ) i trzeba było forum BMW żebym się dowiedział żem w błędzie :beer: Muszę przeliczyć ile km przejechałem nieświadomie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przejechałeś 1,21% więcej jak liczyłeś milę 1,59 km - na każdy tysiąc + 12,1 km - w granicach błędu :-)

Czujnik na pewno jest dobry a my rozmawiamy bardziej w "akademicki" sposób i myślę że najlepiej podejść "filozoficznie" - pali tyle ile wlejemy a przejechaliśmy tyle ile chcieliśmy - idealnych pomiarów nie ma - zawsze są jakieś błędy - idealna jest tylko miłość - a największy błąd to zamiast jeździć to liczyć itd amen :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"Świnte słowa” :) Amen.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

moto mi nie pali ;) nie wiem czemu. Mechanik z polecenia nie ogarnia niestety tematu wogóle.. Po podpięciu do kompa pokazuje się info, że czujnik prędkościomierza nie działa. ahh jejjj :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już kiedyś wcześniej pisałem, że odczyty komputera nie zawsze dają jednoznaczne odczyty. Są defekty których komputer nie czyta, a są takie, które trzeba dobrze zinterpretować. Pomijam fachowość mechanika.

Jeżeli nie ma awarii elementów mechanicznych czy np. przebić na WN ( tego komputer najprawdopodobniej nie pokaże) to trzeba iść tropem wskazania - bowiem prędkościomierz może nie działać nie z tego powodu że jest zepsuty, ale np. z powodu braku zasilania, które połączone jest z innym ważnym elementem nie wskazanym przez komputer lub przerwanym połączeniem co komputer wskazuje jako błąd czujnika. Tak czy owak - wszystko trzeba zacząć od początku jeżeli tutaj mamy pomóc: Czy jest zasilanie w paliwo - wtryskiwacz "pluje" paliwem? Czy jest na świecy iskra?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie po jeździe w deszczu zatrzymał się prędkościomierz i zegar. Rozłączenie przewodów od prędkościomierza oraz wyjęcie i ponowne włożenie bezpieczników całkowicie usunęło problem.

Ronczez

F 560 GS 2005

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×