Skocz do zawartości
Qbik

po 3 tyg nie chce odpalić aku ok

Recommended Posts

Nie było mnie 3 tygodnie, motor stał pod chmurką, przy próbie odpalenia rozładowałem akumulator ale zero reakcji,

Wykręciłem jedną ze świec i jest sucha, wniosek - nie dociera do niej paliwo.

Sprawdziłem kranik i przewód paliwo leje się jak wściekłe

Jakiś pomysł co mam spr lub zrobić, żeby odpalił?? Pogoda w sam raz na motor, a ja muszę się autem tłuc :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podjedz do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego niech Ci zbadają aku. Sklepy sprzedające taki towar zazwyczaj posiadają też urządzenie kontrolne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przyczyny mogą być różne, może na początek zatankuj :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pobujaj nim trochę... w lewo i prawo.

Serio mówię!

:)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
pobujaj nim trochę... w lewo i prawo.

Serio mówię!

:)

Maksymy gorkiego :-)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Maksymy gorkiego :-)

Myślisz, że to one się zepsuły?

Będę obserwował watek ... chyba byłem na labie jak o tym uczyli :lol:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Paliwo jest 3/4 baku, aku naladowalem i jest 100%

Jak wlałem kilka kropli pod świece to zaczal sie krztusić wiec ewidentne paliwo do swiecy nie dociera.

Bujac bujalem ;)

Moze jakoś woda sie do gaźnika dostała (z benzyny czy coś) mozna jakoś spuścić z faznikow to co tam jest??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słyszałem o tej magicznej srubce, a da sie do niej dostać bez rozbierania motoru??

Do gaźnika mam słaby dostep :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może pływaki się zacięły w pozycji zamkniętej a w komorze paliwo wyparowało??

Może się paliwko "zestarzało"??

Na dole gaźnika są dwie śróbki, widoczne od strony lewej. Odkręć je i zobacz czy paliwo poleci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Słyszałem o tej magicznej srubce, a da sie do niej dostać bez rozbierania motoru??

Do gaźnika mam słaby dostep :/

Powiem Ci to po męsku:

Zegnij kark i się popatrz, a nie pytaj o wszystko! Masz dziwny ten motor - inni mają fajny dostęp ;)

Po tym co i jak piszesz to raczej nawet z wyjętym gaźnikiem tych śrubek nie odkręcisz - uprzedzając pytanie: odkręcamy w lewo ;)

Jak się dostać do gaźnika, jak rozebrać airbox ... jest już napisane w innych wątkach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

engineside-1.jpg

Na tym zdjęciu zaznaczone jako: crab drain screw

Z tą różnicą, że w eFce dostęp do obu jest z lewej strony.

I tak jak napisał Jarek, odkręca się w lewo ;)

Edytowane przez Centrino
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek dzięki pisząc byłem przy motorze :) tylko z prawej strony stad pytanie ;)

Śrubki znalazłem odkręciłem, i spuściłem trochę wody, która tam się wytraciła z paliwa :/

Motor odpalił także dzięki za pomoc

Ps. Co do odkręcania, to dzięki za info bo chciałem wciskać 8)

Edytowane przez Qbik
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli masz wodę w gaźnikach ( miałeś ) to obowiązkowo trzeba całkowicie opróżnić bak i go solidnie przepłukać - będziesz miał czym rozpalać ognisko ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wyjeżdżając nie zamknąłem kranika, a były spore upały wiec woda sie wytraciła, na szczęście nie było jej za duzo ;) na razie przejechałem juz prawie 100 km i póki co ok, ale Spr, dzieki za pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wyjeżdżając nie zamknąłem kranika, a były spore upały wiec woda sie wytraciła ...

:lol:

No dobra - w Afryce nie zginiesz z pragnienia ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powiem tak, w czasie kiedy miałem taką samą Efkę, często po myciu motocykla przy wlewie paliwa, zostawała mi woda. Prawdopodobnie nie było drożnego odpływu nadmiaru paliwa, jest tam takie zabezpieczenie. Zauważyłem też, że motor zawsze po oblaniu go wodą leciutko się krztusił...

A jeżeli Ty mówisz, że stał 3 tygodnie pod gwiazdami...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

co do odpływu pod wlewem to czyściłem go na początku sezonu, na szczęście spuszczenie z gaźników "wodnego paliwa" pomaga

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×