Skocz do zawartości
Xerxes

Proszę o opinię na temat Dakara

Recommended Posts

Witam...

Jest takie ogłoszenie:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1288280856

Proszę o opinię na temat tego motoru, czy coś mu brakuje, czy ze zdjęć coś wynika...

I ewentualnie o sprzedawcy - jeśli ktoś zna..

W rozmowie telefonicznej, sprzedawca twierdzi, że wszystko super, same ahy, ohy i że to typowy "motor miejski" ???

On czy ja się nie znam?

I troszkę głupie, dodatkowe pytanie na tym forum - GS 650 Dakar czy KT 640 Adventure (to jest mój główny problem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaki problem oczywiście że BMW kto by tam KT latał ;)

Tak na pierwszy rzut oka lusterka się różnią przednia szyba też chyba nie oryginalna.

Rada jedna bierzesz osobę która się zna i oglądasz na żywo z fotek nikt ci nie powie co to jest tak naprawdę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak dla mnie to ładnie wygląda, szyba oryginał i lusterka też z tego co widzę, ale tak jak kolega pisze, trzeba zobaczyć w realu jak się sprawy mają, bo na zdjęciu wygląda ładnie, ale to tak jak z kobietą , o niczym nie świadczy ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jaki problem oczywiście że BMW kto by tam KT latał ;)

Tak na pierwszy rzut oka lusterka się różnią przednia szyba też chyba nie oryginalna.

Rada jedna bierzesz osobę która się zna i oglądasz na żywo z fotek nikt ci nie powie co to jest tak naprawdę

Mi się wydaje, że zarówno szyba jak i lusterka są oryginalne (tu wnioskuję po specjalistycznych śrubach). Wygląda nieźle i nawet ma stelaże i mocowania pod oryginalne kufry co rzadko się zdarza. Niestety żeby stwierdzić na 100% trzeba zobaczyć i posłuchać jak silnik pracuje.

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fakt pomyliłem miałem zwidy chyba i wydawało mi się że jedno lusterko jest prostokątne ;) dobrze że od jutra wolne :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na moje wygląda ładnie. Żadnych większych zauważalnych na pierwszy rzut oka problemów :D Jeżeli jesteś chętny do obejrzenia to mogę się z Tobą wybrać, aktualnie przebywam w Poznaniu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Na moje wygląda ładnie. Żadnych większych zauważalnych na pierwszy rzut oka problemów :D Jeżeli jesteś chętny do obejrzenia to mogę się z Tobą wybrać, aktualnie przebywam w Poznaniu ;)

Dzięki śliczne..

Tak się składa, że w tym tygodniu nie mam się jak wybrać..

Jak nie pójdzie do kogoś wcześniej to po 1 list. bym się uśmiechnął..Oczywiście, jakaś rekompensata by była... :beer:

Dzięki za pomoc wszystkim fachowcom...

Obawiam się, że jeszcze będę prosił o pomoc szanownych forumowiczów...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no cóż wygląda idealnie, ciekawe co z bliska i na ucho...

a co do "motór miejski" a takie handlarze to się tak znają na tych modelach jak znają :? stąd też cena "zaokrąglona" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Lusterka i szyba jest oryginalna. Jedyne co musisz sprawdzic to sie przejechac i zobaczyc czy nie jest za wysoki dla Ciebie. No i oczywiscie czy prosto jedzie :lol:.

pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Lusterka i szyba jest oryginalna. Jedyne co musisz sprawdzic to sie przejechac i zobaczyc czy nie jest za wysoki dla Ciebie. No i oczywiscie czy prosto jedzie ;).

pozdro

Mam 180 cm, tak że chyba dam rade..

Poza tym teraz jeżdżę Yamahą TT600 - chyba jest trochę wyższa, trudniejsza, bardziej dzika...

Nie wiem, czy GS da radę w terenie, tak jak teraz jeżdżę, ale na YouTube widzę, że w sprawnych rękach jest całkiem dzielny..

I cały czas ten dylemat: KTM czy GS..

Naczytałem się tyle że łeb pęka, wiem , że nie ma uniwersalnych moto ale dylemat pozostaje...

Jak widzę boczną dróżkę, gdzieś w las, pola to zawsze mnie ciągnie..

Da radę Dakar czy nie?

:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

osobiście , podkreślam jeszcze raz OSOBIŚCIE ( nie urażąjąc nikogo i z pełnym szacunkiem dla forumowiczów )wybrał bym uwaga... KTMa :lol: - agresywny wariat, BMKa - łagodna i słabo z emocjami , no chyba że Ci się hample zapalą z tyłu tak jak mi w centrum Wrocka , ale trafiłem na taki zadbany egzemplarz z wyspy ;) chłopaki z forum sobie chwalą te sprzęty, faktycznie piec jest prosty i niezawodny i łagodnie oddaje moc, Dakar robi swoje w terenie co widać po wyczynach forumowiczów, a zwykły GS fajnie gnie na asfaltach, chociaż można by lepiej gdyby podnóżki nie ograniczały :) a w KTMie podoba mi się to, że ma cechy podobne do Dakara a najbardziej to diabeł z charakterem lekko nie przewidywalny :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jak widzę boczną dróżkę, gdzieś w las, pola to zawsze mnie ciągnie..

Da radę Dakar czy nie?

Mam nadzieję, że było to pytanie retoryczne... :lol:

Bierz i sie nie zastanawiaj - tyle z mojej strony :twisted:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Lusterka i szyba jest oryginalna. Jedyne co musisz sprawdzic to sie przejechac i zobaczyc czy nie jest za wysoki dla Ciebie. No i oczywiscie czy prosto jedzie ;).

pozdro

Mam 180 cm, tak że chyba dam rade..

Poza tym teraz jeżdżę Yamahą TT600 - chyba jest trochę wyższa, trudniejsza, bardziej dzika...

Nie wiem, czy GS da radę w terenie, tak jak teraz jeżdżę, ale na YouTube widzę, że w sprawnych rękach jest całkiem dzielny..

I cały czas ten dylemat: KTM czy GS..

Naczytałem się tyle że łeb pęka, wiem , że nie ma uniwersalnych moto ale dylemat pozostaje...

Jak widzę boczną dróżkę, gdzieś w las, pola to zawsze mnie ciągnie..

Da radę Dakar czy nie?

:lol:

W lesie czy na polach to nawet mój zwykły gs daje radę mimo, że umiejętności mam niewielkie. A co do ktm-a, podobno jest to bardziej terenowy motocykl ale niewygodny na dalsze podróże i o wiele bardziej wymagający jeżeli chodzi o serwisowanie, zależy kto co lubi. Jeśli zamierzasz pomykać tylko w terenie Bierz ktm-a, jeśli chcesz dalszej turystyki nie zawsze tylko enduro polecam bmw.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ja dodam swoje 4 grosze...

Wyglada ładnie na zdjeciach, i nawet ma gmole i stelaże pod kufry boczne i srubki-trzymaczki do kufrów, a nie zaślepki. Troszke moja uawge przykuła stópka centralna (ktora nie jest oryginalna w Dakarach z tego co wiem) no i ze jest pomalowana na szaro-srebrno - ale nie wiem czy to dobrze czy źle ;).

A czy Dakar da rade w terenie? Trza bylo przyjechac na zlot to bys zobaczyl....:) Decyzja nalezy do Ciebie, choc tu jest inaczej niż z żoną, motor zawsze mozna sprzedac :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
osobiście , podkreślam jeszcze raz OSOBIŚCIE ( nie urażąjąc nikogo i z pełnym szacunkiem dla forumowiczów )wybrał bym uwaga... KTMa ;) - agresywny wariat, BMKa - łagodna i słabo z emocjami , :)

Ciekawe czy ktoś jeszcze z tego forum też by tak wybrał?

:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawe czy ktoś jeszcze z tego forum też by tak wybrał?

:lol:

Jężeli bym większy nacisk kładł na jazdę w terenie niż na turystykę, bez dwóch zdań KTM lub Yamaha xt 660 r.

Ciebie "ciągnie w las" , Takiej radości w terenie jak miałeś na TT600 nie doznasz na Dakarze, co nie znaczy że w terenie nie daje sobie rady.Chłopaki z forum poligony orzą Dakarami i robią to rewelacyjnie :beer:

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Takiej radości w terenie jak miałeś na TT600 nie doznasz na Dakarze

Niestety ale z tym bym polemizowal... :?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Takiej radości w terenie jak miałeś na TT600 nie doznasz na Dakarze

Niestety ale z tym bym polemizowal... :?

tt600E.jpg

Zdj%C4%99cie006%20%282%29.jpg

Oojjjjjjjjjjj Dakarowy, toż wiadomo że najlepszym uniwersalnym , wszechstronnym i wszedobylskim motorem na świećie jest BMW w wersji Dakar ( z całym szacunkiem do zwykłych GS 650 ale polemizujemy o jeżdzie w terenie) i dlatego to właśnie te maszyny stoją w naszych garażach :beer:

Ale objektwnie patrząc , to do wyszlenia się w ciężkim terenie poręczniejsza będzie TT600.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sory nie doczytalem - myslalem o Yamaha XT660 (drobna roznica TT600 :twisted: ), o... o... takiej myslalem :oops:

Przynajmniej poklazales zdjecie swojej niuni... :lol: :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
osobiście , podkreślam jeszcze raz OSOBIŚCIE ( nie urażąjąc nikogo i z pełnym szacunkiem dla forumowiczów )wybrał bym uwaga... KTMa :lol: - agresywny wariat, BMKa - łagodna i słabo z emocjami

a to ciekawe, że chwalisz KTM-a i jego agresję i "wariactwo", a sam jeździsz wiadrem. no takie wiadro to dopiero brak emocji porównując go gs-ów (oczywiście nie urażając nikogo). :mrgreen:

a tak chyba najtrafniej opisał sytuację Vengosh i te podstawowe różnice. zależy do czego potem to moto ma służyć i gdzie jeździć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś mi się wydaje, że jednak w garażu powinny stać 2 moto - GS i jakiś o wiele lżejszy cross..

Jeżdżę na moto od hm.. 30 lat, Miałem wiele, koło 15..

Zawsze ciągnęło mnie w lasy, nie hard ale taki lekki i średni teren.. A jednocześnie jest tyle miejsc do zwiedzenia..

W tym roku postanowiłem zmienić motor na bardziej cywilizowany, bardziej drogowy, ale taki, abym mógł w razie czego pociągnąć po leśnych szutrach, dróżkach i innych dziwnych ścieżkach.

Od 3 tygodni czytam, oglądam, myślę, kalkuluję i dzięki między innymi, temu forum oraz oczywiście advrider.pl mój wybór powoli pada na Dakara. Chyba też na moje ustatkowanie motorowe ma wpływ wiek który osiągnąłem i fakt, że podróżuję przeważnie sam.

KUPUJE, SZUKAM GS DAKARA.

Koniec i basta..

Najgorsze jest to, że za parę lat niestety jakiś czoper już będzie musiał być.. :lol:

Aha, jutro jadę obejrzeć to moto, co było głównym wątkiem tego tematu..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zawsze ciągnęło mnie w lasy, nie hard ale taki lekki i średni teren.. A jednocześnie jest tyle miejsc do zwiedzenia..

W tym roku postanowiłem zmienić motor na bardziej cywilizowany, bardziej drogowy, ale taki, abym mógł w razie czego pociągnąć po leśnych szutrach, dróżkach i innych dziwnych ścieżkach.

Do tego o czym piszesz, Dakar będzie IIDDEEAALLNNYY :beer:

POWODZENIA W ZAKUPIE

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A więc.

Byłem i oglądałem moto...

Moto ogólni oki, ale mam parę pytań:

- przez rurkę odmy wyleciał olej a właściwie tak jak by coś w postaci oleju się wysączyło. Minimalne ilości ale silnik jest oblepiony. Na ziemię nie kapie nic.

Czy to możliwe, że z powodu zalania zbyt dużej ilości oleju tak było? Wziernik (miarka) oleju jest prawie cała zasłonięty - to chyba jest za dużo oleju? Czy to może być, że odmą wywaliło olej?

- niektóre śruby (np.: mocujące dekiel filtra oleju) 2 śruby są zardzewiałe a 3 nie - o co tu chodzi?

- prawy dekiel silnika, na dole jest uszczelniony jakimś silikonom (wychodzi coś jelonkowatego przy uszczelce) - było coś robione?

- napis Dakar na lewym baku jakiś taki odchodzący, jakby się łuszczył lakier.. Normalne?

Proszę uprzejmie o opinie..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×