Skocz do zawartości
mc.augu

Ffffuuurgotanie wiatru i związany z tym hałas

Recommended Posts

Zwracam się do Was z następującym pytaniem. Mam w swoim GS`ie podwyższaną szybę. Wciąż bez skutecznie próbuję ustalić źródło zawirowania powietrza powodującego mocny nie przyjemny furgot (hałas) wiatru pod kaskiem. Chodzi właśnie o ten łomot, furgot wiatru - nie szum. Podczas pozycji siedzącej szyba (bądź inny element moto) powoduje tak nie fortunne zawirowanie opływającego go powietrza, że te wpada wprost pod dolną część kasku. Dłuższa jazda bez zatyczek staje się znacznie nie przyjemna. Jednocześnie dodam iż problem ten nie występuje podczas jazdy na stojąco, wtedy to słychać tylko przyjemny cichy szum opływającego kask wiatru.

Czy Wy macie w swoich GS`ach również ten problem? Czy akurat ja mam tak niefortunny układ wzrostu do układu elementów motocykla, że ten wiatr akurat trafia pod dolną krawędź kasku powodując ten mocny hałas?

Dodaję zdjęcie na którym widać jaką mam szybę. Bardzo proszę o podzielenie się Waszymi opiniami na ten temat. Może jakieś pomysły na rozwiązanie problemu, który znacznie obniża przyjemność dłuższego podróżowania z prędkościami od około 80km/h,

2.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem identyczną szybę i przerobiłem ten temat organoleptycznie :cool: na te dość wątpliwe doznania nie pomoże nawet ogromny deflektor (ja założyłem) te szyby mają bardzo zaokrąglone do wewnątrz boki, cały pęd powietrza owiewa szybę i od około 30-40 cm wali prosto na nas. Wsiądź na moto bez rękawiczek i sam zobacz gołą ręką jak idzie wiatr od szyby przy jeździe.

Ja już byłem tak zdesperowany że obmyślałem powolne podgrzewanie boków szyby i próbę ich odgięcia, tak żeby szyba była bardziej płaska a nie w formie zrolowanej gazety :twisted:

wyjście to:

1. Zmiana Kasku (i tak powietrze nawala, z tym że ciszej)

2. Zmiana szyby (podobno Dakarowa lepiej chroni) lub http://sklep.motomoto.pl/F650GS-DAKAR-01-03/3617-Szyba-ZTechnik-Z2263-National-Cycle.html

3. Zmiana moto :-D

Edytowane przez nokian66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem ten sam problem w moim małym GSie. Praktycznie nie jeździłem bez zatyczek. Do tego stopnia mnie to irytowalo, że jakiś czas jeździłem bez szyby. Deflektor za to pozwalał odciążyć szyję przy szybkich przelotach, ale sprawiał, że było jeszcze głośniej. Najlepszym kompromisem między komfortem i wyglądem byłaby chyba ta mała owiewka, którą ma np Rasta.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nokian66 a Ty w jaki sposób rozwiązałeś problem? Zamiana szyby na niską fabryczną?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nokian66 a Ty w jaki sposób rozwiązałeś problem? Zamiana szyby na niską fabryczną?

patrz pkt 3 :-D
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja zmieniłem na tą szybę:

http://f650gs.pl/topic/6994-s-szyba-turystyczna-do-bmw-f650gs

i to był strzał w 10... cicho i przyjemnie i przy moim wzroście (191cm) nie potrzebuję żadnych deflektorów...

Tyle, że przy poprzedniej szybie (co prawda z deflektorem) nie czułem tego co Wy... ale to może dlatego, że ja nieczuły jestem...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może zbyt duże prędkości ???

Edytowane przez ben

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Problem leży w konfiguracji wzrost kierownika i wielkość szyby ;). Na początek spróbowałbym jak będzie się sprawować z jakimś deflektorem a jeśli to nie pomoże to szukał innej szyby.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

u mnie pomógł deflektor Darkojada z regulacją góra-dół i kąt nachylenia (do kupienia w scooterlandzie w Wawie na Modlińskiej), tylko ja mam szybę akcesoryjną Givi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Problem leży w konfiguracji wzrost kierownika i wielkość szyby ;). Na początek spróbowałbym jak będzie się sprawować z jakimś deflektorem a jeśli to nie pomoże to szukał innej szyby.

Największy problem to w geometrii szyby, jak co niektórzy zauważyli, lepiej już się jeździ bez niej!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja również miałem w poprzednim swoim GS-e taką szybę jak Ty.Faktycznie porażka.Kupiłem coś takiego http://allegro.pl/bmw-f650-01-03-turystyczna-producent-i4517911756.html i był to dobry zakup.Aerodynamika zdecydowanie się poprawiła,niebo a ziemia na + oczywiście dla Loostera.Błędem było tylko to ( jak dla mnie ),że kupiłem przyciemnianą a nie przezroczystą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko zmiana szyby. Jesteś pewnie zbyt wyskoki lub szyba zbyt niska lub zbyt nachylona pod kątem. Idealnie będzie pasować i wyglądać szyba od dakara czarna i pod innym kątem. Najlepiej spotkać się z kimś kto taką szybą ma i zrobić zamiankę by przetestować. Niestety te szyby trzymają swoją cenę i ciężko je dostać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W swoim byłym sprzęcie rozwiązałem to kupując szybę Ztechnik V-Stream + 15 cm deflektor. Sama szyba powodowała przekierowanie strumienia prosto na kask. Wtedy huk był gorszy niż bez jakiejkolwiek osłony. W takiej konfiguracji uzyskałem nieporównywalnie cichszą jazdę. Łączny koszt 680 złociszy.

0bddf9b84bd3d6dem.jpg

Edytowane przez Artekles

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak kolego,tylko zmiana szyby,ale zgadzam się,że oprócz szyby jeszcze wiele czynników ma wpływ na komfort jazdy.Trudno przypisać,znaleźć jedno rozwiązanie dla każdego.Jeśli chodzi o wzrost,to średni 177 centów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tylko zmiana szyby. Jesteś pewnie zbyt wyskoki lub szyba zbyt niska lub zbyt nachylona pod kątem. Idealnie będzie pasować i wyglądać szyba od dakara czarna i pod innym kątem. Najlepiej spotkać się z kimś kto taką szybą ma i zrobić zamiankę by przetestować. Niestety te szyby trzymają swoją cenę i ciężko je dostać.

Tylko od którego Dakara, bo obydwie są czarne, a kształtem różnią się diametralnie :-P

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nokian 66 zamienił motocykl na mój , a ja ujeżdżam jego F650 Gs.

W pierwszym tygodniu wymieniłem szybę na wysoką Ztechnik , która w górnej części jest tak wyprofilowana , że powietrze omija kask. Komfortowo można jechać 120 - 130 km/h.

Polecam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nokian 66 zamienił motocykl na mój , a ja ujeżdżam jego F650 Gs.

W pierwszym tygodniu wymieniłem szybę na wysoką Ztechnik , która w górnej części jest tak wyprofilowana , że powietrze omija kask. Komfortowo można jechać 120 - 130 km/h.

Polecam

Tyle to ja bez szyby mogę komfortowo, tylko się muszę mocniej trzymać ;]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mc.augu ja mam standardową w dakarze tzn. http://motoprofi.com/bikephoto/4082/bmw_f_650_gs_dakar_2002_2.jpg . Jakbyś był kiedyś w Białymstoku to napisz wcześniej na priva to podmienimy albo moim się przejedziesz i zobaczysz czy dalej będzie to samo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mc.augu ja mam standardową w dakarze tzn. http://motoprofi.com...akar_2002_2.jpg . Jakbyś był kiedyś w Białymstoku to napisz wcześniej na priva to podmienimy albo moim się przejedziesz i zobaczysz czy dalej będzie to samo.

Ok super. To by było najlepsze rozwiązanie. Jeżeli jest ktoś na forum jeszcze z okolic woj. podlaskiego może bliżej Augustowa to chętnie spotkałbym się żeby tak na chwilę zamienić owiewki i sprawdzić czy to rozwiąże problem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ech kiepsko , w oryginalnej szybie głośno i z motoru ściąga , w turystycznej fajniej chroni przed naporem wiatru ale huk mam taki w kasku ze bez zatyczek nie da sie za daleko pojechać, zdecydowanie ciszej mam jak podniosę się z siodełka i jestem jakies 40cm wyżej, a po przeczytaniu całego wątku straciłem nadzieje na poprawienie sprawy.

chyba że istnieją jakies lepsze szyby do dakara 2004 ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znakiem tego turystyczna jest za niska, z drugiej strony aby sie za taka turystyczna szyba schować tak, aby nie było czuć wiatru, to szyba musi być jak "żagiel"

Co prawda to w 8setce, ale ta szyba zdecydowanie chroniła w 100% przed wiatrem, za to miała tez masę minusów.. o których nie chce mi sie po raz kolejny pisać :-P podobnie będzie w Dakarze ;-)

DSC03871.JPG

DSC03904.JPG

Edytowane przez dakarowy
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×