mc.augu 271 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Zwracam się do Was z następującym pytaniem. Mam w swoim GS`ie podwyższaną szybę. Wciąż bez skutecznie próbuję ustalić źródło zawirowania powietrza powodującego mocny nie przyjemny furgot (hałas) wiatru pod kaskiem. Chodzi właśnie o ten łomot, furgot wiatru - nie szum. Podczas pozycji siedzącej szyba (bądź inny element moto) powoduje tak nie fortunne zawirowanie opływającego go powietrza, że te wpada wprost pod dolną część kasku. Dłuższa jazda bez zatyczek staje się znacznie nie przyjemna. Jednocześnie dodam iż problem ten nie występuje podczas jazdy na stojąco, wtedy to słychać tylko przyjemny cichy szum opływającego kask wiatru. Czy Wy macie w swoich GS`ach również ten problem? Czy akurat ja mam tak niefortunny układ wzrostu do układu elementów motocykla, że ten wiatr akurat trafia pod dolną krawędź kasku powodując ten mocny hałas? Dodaję zdjęcie na którym widać jaką mam szybę. Bardzo proszę o podzielenie się Waszymi opiniami na ten temat. Może jakieś pomysły na rozwiązanie problemu, który znacznie obniża przyjemność dłuższego podróżowania z prędkościami od około 80km/h, Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 (edytowane) Miałem identyczną szybę i przerobiłem ten temat organoleptycznie :cool: na te dość wątpliwe doznania nie pomoże nawet ogromny deflektor (ja założyłem) te szyby mają bardzo zaokrąglone do wewnątrz boki, cały pęd powietrza owiewa szybę i od około 30-40 cm wali prosto na nas. Wsiądź na moto bez rękawiczek i sam zobacz gołą ręką jak idzie wiatr od szyby przy jeździe. Ja już byłem tak zdesperowany że obmyślałem powolne podgrzewanie boków szyby i próbę ich odgięcia, tak żeby szyba była bardziej płaska a nie w formie zrolowanej gazety :twisted: wyjście to: 1. Zmiana Kasku (i tak powietrze nawala, z tym że ciszej) 2. Zmiana szyby (podobno Dakarowa lepiej chroni) lub http://sklep.motomoto.pl/F650GS-DAKAR-01-03/3617-Szyba-ZTechnik-Z2263-National-Cycle.html 3. Zmiana moto :-D Edytowane 1 Wrzesień 2014 przez nokian66 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krs 3 658 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Miałem ten sam problem w moim małym GSie. Praktycznie nie jeździłem bez zatyczek. Do tego stopnia mnie to irytowalo, że jakiś czas jeździłem bez szyby. Deflektor za to pozwalał odciążyć szyję przy szybkich przelotach, ale sprawiał, że było jeszcze głośniej. Najlepszym kompromisem między komfortem i wyglądem byłaby chyba ta mała owiewka, którą ma np Rasta. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mc.augu 271 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Nokian66 a Ty w jaki sposób rozwiązałeś problem? Zamiana szyby na niską fabryczną? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Nokian66 a Ty w jaki sposób rozwiązałeś problem? Zamiana szyby na niską fabryczną? patrz pkt 3 :-D 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 754 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Ja zmieniłem na tą szybę: http://f650gs.pl/topic/6994-s-szyba-turystyczna-do-bmw-f650gs i to był strzał w 10... cicho i przyjemnie i przy moim wzroście (191cm) nie potrzebuję żadnych deflektorów... Tyle, że przy poprzedniej szybie (co prawda z deflektorem) nie czułem tego co Wy... ale to może dlatego, że ja nieczuły jestem... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 146 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 (edytowane) Może zbyt duże prędkości ??? Edytowane 1 Wrzesień 2014 przez ben Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Problem leży w konfiguracji wzrost kierownika i wielkość szyby ;). Na początek spróbowałbym jak będzie się sprawować z jakimś deflektorem a jeśli to nie pomoże to szukał innej szyby. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 924 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 u mnie pomógł deflektor Darkojada z regulacją góra-dół i kąt nachylenia (do kupienia w scooterlandzie w Wawie na Modlińskiej), tylko ja mam szybę akcesoryjną Givi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
nokian66 1 262 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2014 Problem leży w konfiguracji wzrost kierownika i wielkość szyby ;). Na początek spróbowałbym jak będzie się sprawować z jakimś deflektorem a jeśli to nie pomoże to szukał innej szyby. Największy problem to w geometrii szyby, jak co niektórzy zauważyli, lepiej już się jeździ bez niej! Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 2 Wrzesień 2014 Ja również miałem w poprzednim swoim GS-e taką szybę jak Ty.Faktycznie porażka.Kupiłem coś takiego http://allegro.pl/bmw-f650-01-03-turystyczna-producent-i4517911756.html i był to dobry zakup.Aerodynamika zdecydowanie się poprawiła,niebo a ziemia na + oczywiście dla Loostera.Błędem było tylko to ( jak dla mnie ),że kupiłem przyciemnianą a nie przezroczystą. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
DYROTON 1 611 Zgłoś ten post Napisano 2 Wrzesień 2014 Tylko zmiana szyby. Jesteś pewnie zbyt wyskoki lub szyba zbyt niska lub zbyt nachylona pod kątem. Idealnie będzie pasować i wyglądać szyba od dakara czarna i pod innym kątem. Najlepiej spotkać się z kimś kto taką szybą ma i zrobić zamiankę by przetestować. Niestety te szyby trzymają swoją cenę i ciężko je dostać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Artur_P 257 Zgłoś ten post Napisano 2 Wrzesień 2014 (edytowane) W swoim byłym sprzęcie rozwiązałem to kupując szybę Ztechnik V-Stream + 15 cm deflektor. Sama szyba powodowała przekierowanie strumienia prosto na kask. Wtedy huk był gorszy niż bez jakiejkolwiek osłony. W takiej konfiguracji uzyskałem nieporównywalnie cichszą jazdę. Łączny koszt 680 złociszy. Edytowane 2 Wrzesień 2014 przez Artekles Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 2 Wrzesień 2014 Tak kolego,tylko zmiana szyby,ale zgadzam się,że oprócz szyby jeszcze wiele czynników ma wpływ na komfort jazdy.Trudno przypisać,znaleźć jedno rozwiązanie dla każdego.Jeśli chodzi o wzrost,to średni 177 centów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 2 Wrzesień 2014 Tylko zmiana szyby. Jesteś pewnie zbyt wyskoki lub szyba zbyt niska lub zbyt nachylona pod kątem. Idealnie będzie pasować i wyglądać szyba od dakara czarna i pod innym kątem. Najlepiej spotkać się z kimś kto taką szybą ma i zrobić zamiankę by przetestować. Niestety te szyby trzymają swoją cenę i ciężko je dostać. Tylko od którego Dakara, bo obydwie są czarne, a kształtem różnią się diametralnie :-P 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotr13 6 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2014 Nokian 66 zamienił motocykl na mój , a ja ujeżdżam jego F650 Gs. W pierwszym tygodniu wymieniłem szybę na wysoką Ztechnik , która w górnej części jest tak wyprofilowana , że powietrze omija kask. Komfortowo można jechać 120 - 130 km/h. Polecam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2014 Nokian 66 zamienił motocykl na mój , a ja ujeżdżam jego F650 Gs. W pierwszym tygodniu wymieniłem szybę na wysoką Ztechnik , która w górnej części jest tak wyprofilowana , że powietrze omija kask. Komfortowo można jechać 120 - 130 km/h. Polecam Tyle to ja bez szyby mogę komfortowo, tylko się muszę mocniej trzymać ;] Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krzbur 72 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2014 mc.augu ja mam standardową w dakarze tzn. http://motoprofi.com/bikephoto/4082/bmw_f_650_gs_dakar_2002_2.jpg . Jakbyś był kiedyś w Białymstoku to napisz wcześniej na priva to podmienimy albo moim się przejedziesz i zobaczysz czy dalej będzie to samo. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mc.augu 271 Zgłoś ten post Napisano 3 Wrzesień 2014 mc.augu ja mam standardową w dakarze tzn. http://motoprofi.com...akar_2002_2.jpg . Jakbyś był kiedyś w Białymstoku to napisz wcześniej na priva to podmienimy albo moim się przejedziesz i zobaczysz czy dalej będzie to samo. Ok super. To by było najlepsze rozwiązanie. Jeżeli jest ktoś na forum jeszcze z okolic woj. podlaskiego może bliżej Augustowa to chętnie spotkałbym się żeby tak na chwilę zamienić owiewki i sprawdzić czy to rozwiąże problem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pit202 27 Zgłoś ten post Napisano 11 Wrzesień 2014 ech kiepsko , w oryginalnej szybie głośno i z motoru ściąga , w turystycznej fajniej chroni przed naporem wiatru ale huk mam taki w kasku ze bez zatyczek nie da sie za daleko pojechać, zdecydowanie ciszej mam jak podniosę się z siodełka i jestem jakies 40cm wyżej, a po przeczytaniu całego wątku straciłem nadzieje na poprawienie sprawy. chyba że istnieją jakies lepsze szyby do dakara 2004 ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 11 Wrzesień 2014 (edytowane) Znakiem tego turystyczna jest za niska, z drugiej strony aby sie za taka turystyczna szyba schować tak, aby nie było czuć wiatru, to szyba musi być jak "żagiel" Co prawda to w 8setce, ale ta szyba zdecydowanie chroniła w 100% przed wiatrem, za to miała tez masę minusów.. o których nie chce mi sie po raz kolejny pisać :-P podobnie będzie w Dakarze ;-) Edytowane 11 Wrzesień 2014 przez dakarowy 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach