Skocz do zawartości
Eljot

Z komisu - Dakar 2003r, 49 kkm, Rzeszów

Recommended Posts

ta oferta:

http://otomoto.pl/bm...w-M3793702.html

Byłem i oglądnąłem, chcieliśmy odpalić sprzęt, ale akumulator słabo kręcił,

podobno do wymiany bo długo nie jeździł. Więc silnika nie posłuchałem :-(

Kluczyki do baku i stacyjki są różne - czy tak ma każdy Dakar?

Bardzo pochylony na bok gdy opiera sie na stopce, wrażenie jakby się miał zaraz

w tą stronę glebnąć - taka uroda :?:

I najciekawsze: spocona śruba pod lewym deklem silnika. Drobnostka czy poważny sygnał

problemów?

Z góry dzięki za porady.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może sprzedającemu nie zależy na sprzedaży skoro nawet kablami nie próbował odpalić motocykla??

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kluczyki powinny byc jednakowe. Tzn ten sam do stacyjki, wlewu oraz schowka. W sumie fabryka dawała 3 w komplecie przy czym jeden serwisowy. Jesli masz rożne tzn ze z jakichs powodow zamek stacyjki, korka wlewu badz schowka był wymieniany. Łatwo to ustalic. Z reguły jeden zamek nie pasuje i to było wymieniane. Jeśli stacyjka to bym sie zastanowił dlaczego. Może po prostu siadła a może ktoś sie do niej dobierał...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już ktoś wcześniej oglądał ten egzemplarz i sobie odpuścił, nie pamiętam co było nie tak. Ogólnie wystawiony jest już bardzo długo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

On się przechyla tak mocno na stopkę i to jest akurat fajne bo łatwo go postawić na nierównym terenie. Jeśli mówiąc lewy dekiel silnika masz na myśli ten od strony pompy wody to pewnie uszczelniacze puszczają. Tam jest pod spodem taka dziurka, którą ma to uciekać na zewnątrz jak coś.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

podstawa to uruchomić silnik i zobaczyć jak jeździ

tu bym polemizował, dla mnie podstawą jest ogolny stan techniczny moto, przede wszystkim rama i podzespoly od ktorych zalezy życie kierownika, jezeli wszystko to wyglada moze nie idealnie ale budzące zaufanie, dopiero myśle o odpaleniu sprzeta, w innym przypadku nawet nie zawracam sobie głowy odpalaniem silnika. Mialem juz kilka takich kwiatkow, np. spawana laga, peknieta rama pod kanapą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolejne pytania :)

1. podobno bolączką silnika Rotax'a jest bendix. Jak poznać czy jest na wykończeniu?

2. czy BMW dołącza do tego modelu jakiś komplet kluczy serwisowych?

3. ślady wycieku spod dekla zauważyłem, bo na kolektorze był ślad oleju. Nie wiem czy to efekt defektu pompy wody. Załączam zdjęcie gdzie zaznaczyłem obszar śladów oleju: 2014%5C10%5C05%5Cbikepics-2700658-full.jpg

4. na ramę komis daje pisemną gwarancję. spotkał się ktoś z Was jak to w praktyce wygląda?

5. ile obrotów ma silnik gdy moto jedzie 100 km/h? (przy standardowym napedzie)

6. czy siedzienie tu jest obniżone czy nie? da się jeszcze podwyzszyć? (mam 186 cm i lubię wysoko)

7. po czym moga być te dwa białe paski na owiewce nad lampą?

8. kufry boczne to są takie ze zmienianą objętością?

9. jak jest w tym roczniku sprawdzany poziom oleju? bagnet czy okieno i gdzie tego szukać?

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ad1. Było o bendixie sporo. Ostatnio chyba Vengosh pisał o tym. Użyj wyszukiwarki.

ad2. Jesli chodzi Ci o zestaw narzedzi to i owszem. Powinien byc pod kanapa.

ad6 Siedzenie wyglada mi na standardowe.

ad7. Moze ktos jakis deflektor tam montował albo cos w tym stylu. Ewentualnie wizja artystyczna poprzedniego własciciela lub zamaskowane rysy.

ad8. Tak to kufry vario z regulowana pojemnoscia.

ad9 Jest okienko. Na wysokosci korka wlewu oleju od strony przedniego widelca.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ad1. Może i tak ale myślę, że to raczej z przebiegu wynika. Słychać uderzenie przy gaszeniu

Ad2. Tak ale chyba na niewiele się zdają.

Ad3. Od pompy wody troche jakby daleko. Raczej uszczelka albo co innego tu się nie wypowiem

Ad4. Też Ci mogę dać na ramę gwarancję co mi tam

Ad5. Nie wiem

Ad6. Z tego co widzę to chyba standard (tu mogę się mylić)

Ad7.Po naklejkach??

Ad8. Tak

Ad9. nie wiem, mam eFkę tam jest bagnet.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ad3. Ten otwór od pompy jest na wysokości węży. Tam co zaznaczyłeś to może uszczelka pod pokrywą puszczać (60 zł w BMW). Jeśli puszcza tędy to olej ze sprzęgła a nie płyn chłodniczy.

Ad5. Przy 100km/h 4000 na 5 biegu. Na 4 przy 4000 80km/h. Na 3 przy 4000 60km/h.

Ad9. Jest okienko od wewnątrz przy główce z lewej strony (patrząc siedząc na nim). Trzeba zagrzać i zobaczyć czy coś tam będzie. Bo jak dasz gazu to i tak zassa olej do silnika i oczko będzie puste. Trzeba popatrzeć jak bardzo mu się tam stan zmienia.

Ogólnie jak nie odpala to ciężko się spodziewać, żeby ktokolwiek to kupił. Jak odpali to sprawdź czy po rozgrzaniu nie gaśnie po wkręceniu na obroty i schodzeniu z obrotów (filtr paliwa albo przygotowanie mieszanki (sondy itd.)). Zmierz grubość tarcz. To wiele mówi o przebiegu. Jeśli będą za nowe tzn., że były wymieniane i moto może mieć sporo więcej niż teoretycznie twierdzi sprzedawca. Nówki mają 5mm grubości. Po 50kkm przebiegu trzeba by się spodziewać czegoś bliżej 4mm ale to zależy od stylu jazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×