B_J_Johnes 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Nie mam jeszcze motocykla i szukam. Wybór padł na bmw f650 Mam w okolicy ofertę kupna motocykla bmw z 1994 roku. Przebieg ok. 45 tyś. To ta oferta: http://olx.pl/oferta/bmw-f-650-oryginal-CID5-ID7nn6r.html#5f6141d735 Zajechałem do pobliskiego warsztatu zapytać się czy nie mają może w usłudze jakichś wstępnych oględzin motka przed kupnem - powiedzieli nie. Ale zapytał się co zamierzam kupić i mówi żebym nie kupował (chociaż chyba za bardzo nie kojarzył dokładnie modelu), bo jak to bmw to słaba dostępność części i drogie. Doradzał żebym wybrał sobie jakiegoś japończyka (np. transalp). Jak wy to oceniacie? Czy różnica w cenie poszczególnych podzespołów jest aż tak duża żeby z niego rezygnować na początku przygody z motocyklami? No i sam egzemplarz. Rozmawiałem przez telefon. Właściciel wydaje się w porządku. Ma warsztat samochodowy. Jak się go zapytałem o to czy nie będzie problemu go sprawdzić powiedział, że ma warsztat na miejscu i można z niego korzystać. Co sądzicie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Paweł powie Pewex ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 865 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Ja to myślę że niech się ten który Ci radzi - doedukuje :) A Ty - kupuj, po prostu, no chyba że wolisz zbić się w jedną wielką bezkształtną japońską masę, nie twierdzę że złą, ale oryginalne to na tyle co karkówka na grillu mniej więcej ;) Napisał ten, który jeszcze nie ma moto wcale - ale wyboru nie zmienia ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Debian 742 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Z tymi częściami to nie jest żle - pierwsze z brzegu: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupy/i51724 http://www.larsson.pl/index.php?c=l&bid=101069 Czy drogie? Sam oceń Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Może po prostu mechanik nie umie naprawiać beemek ?? 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Może po prostu mechanik nie umie naprawiać beemek ?? No coś Ty ... w tamtych okolicach naprawia Ven :lol: :beer: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 865 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 (edytowane) Centrino, to z pewnością :-D Edytowane 21 Październik 2014 przez Seb Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 No coś Ty ... w tamtych okolicach naprawia Ven :lol: :beer: No dobra, przekonałeś mnie ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
B_J_Johnes 0 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 A gdzie Ven urzęduje? Może by pomógł z podejrzeniem tego sprzęta? Czy tak tylko tu sobie żartujecie?:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Specjalizuje się w zaciskach hamulcowych :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 865 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Czy tak tylko tu sobie żartujecie? :-D :-D :-D Też na początku nie mogłem zaczaić, a potem... Cóż, wsiąkłem :-D :-D :-D Ale tym razem nie żartują... Chyba :cool: 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Geoborek 447 Zgłoś ten post Napisano 21 Październik 2014 Nie mam jeszcze motocykla i szukam. Wybór padł na bmw f650 Mam w okolicy ofertę kupna motocykla bmw z 1994 roku. Przebieg ok. 45 tyś. To ta oferta: http://olx.pl/oferta...html#5f6141d735 Zajechałem do pobliskiego warsztatu zapytać się czy nie mają może w usłudze jakichś wstępnych oględzin motka przed kupnem - powiedzieli nie. Ale zapytał się co zamierzam kupić i mówi żebym nie kupował (chociaż chyba za bardzo nie kojarzył dokładnie modelu), bo jak to bmw to słaba dostępność części i drogie. Doradzał żebym wybrał sobie jakiegoś japończyka (np. transalp). Jak wy to oceniacie? Czy różnica w cenie poszczególnych podzespołów jest aż tak duża żeby z niego rezygnować na początku przygody z motocyklami? No i sam egzemplarz. Rozmawiałem przez telefon. Właściciel wydaje się w porządku. Ma warsztat samochodowy. Jak się go zapytałem o to czy nie będzie problemu go sprawdzić powiedział, że ma warsztat na miejscu i można z niego korzystać. Co sądzicie? Ja bym powiedział, że musisz się dobrze zastanowić, zaraźliwe cholernie to to jest, niewiele osób potem przesiada się na inne marki. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
LosTerenos 498 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 A gdzie Ven urzęduje? Może by pomógł z podejrzeniem tego sprzęta? Czy tak tylko tu sobie żartujecie? :) Ven najczęściej urzęduje w krzakach, pozuje do zdjęć na okładki czasopism modowych :D 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
B_J_Johnes 0 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 No to rzeczywiście trudno go namierzyć;) Ale chyba i tak nie jest z moich okolic, bo nie kojarzę tych krzaków xD Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ludziepodrozuja 580 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 (edytowane) Tak jak juz napisano, po zakupie tego motka nie chce sie żadnego innego. ;-) Ale cena tego egzemplarza trochę z kosmosu.... Edytowane 22 Październik 2014 przez ludziepodrozuja Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
enlil 3 208 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 Ceny części do BMW są podobne do japońskich. Jest jak wszędzie coś kosztuje drożej u Japończyków coś u Niemców. Nie ma tak, że jak kupisz BMW, to zbankrutujesz. Jak kupisz paścia, to wtedy możesz zbankrutować, ale to się tyczy BMW jak również Hondy, Suzuki itd. Z częściami do BMW F650 nie ma problemów z nowymi jak również używanymi. Jak kupujesz używany motocykl, to musisz dobrze trafić wtedy zminimalizujesz późniejsze wydatki i czas na naprawy. Co do cen, to jeżeli Fka jest dobrze utrzymana ze znaną historią serwisowania, to cena... hmm.. może nie wydawać się taka zła. Ale jest to tylko moje zdanie. Jeżeli właściciel jest w stanie udowodnić tezę, o której piszę w ogłoszeniu i potwierdzić, że stan jest perfekcyjny czyli poszczególne podzespoły były wymieniane, naprawiane i są w stanie nienagannym, to już można jakoś uzasadnić cenę. W ogłoszeniu pisze tylko o napędzie (łańcuch, zębatki) oraz o oponach. Reszta to jest wielka niewiadoma... więc cena dla mnie też... Dodatkowo ten konkretny egzemplarz jest golasem. Oprócz kufra centralnego nie ma nic - np. grzane manetki, handbary, gmole, stelaż pod kufry. Jak byś chciał to wszystko dołożyć, to cena wzrośnie o co najmniej 1000 zł. Nie rozumiem też dlaczego kupując mam np. bardziej ufać właścicielowi serwisu samochodowego, którego nie znam? No chyba, że gość jest znany, a serwis polecany. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
B_J_Johnes 0 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 (edytowane) Z tym jego serwisem chodzi o to, że nie boi się żeby kupujący mógł w nim dokładnie przejrzeć moto. Z drugiej strony nie jest zabudowany, więc przy wstępnych oględzinach nie ma co go specjalnie rozkręcać. A ja i tak jestem zielony w tym temacie i szukam kogoś kto mi pomoże. Póki co wszyscy w rozjazdach. A co do opon to one i tak mają conajmniej dwa sezony, bo on ich nie zmienial. Inna sprawa, że mało na nich jeździł. Cena też mnie niesatysfakcjonuje, ale przynajmniej odpadają mi koszty transportu. No i licze ze cos wytarguję, ale do tego potrzebny mi jest wlasnie fachowe oko. Edytowane 22 Październik 2014 przez B_J_Johnes Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
PEDROF650ST 23 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 strzała wprawdzie mam trochę nowszą wersję ( ST z 99r) , ale z tymi częściami to znowu nie jest jakaś masakra, robiłem już w ciągu 3,5 sezonu sprzęgło(tarcze i sprężyny), fajki WN kupiłem w larsonie, opony trochę gorzej dostępne 18 cali z przodu ,w zwykłej eFce jest chyba 17, no i nieszczęsny regulator napięcia ,ale tojuż wada fabryczna ponoć wszystko dostępne na wyciągnięcie ''myszki''klik i kupiłeś , tak że myślę że nie jest najgorzej jeżeli chodzi o części. odnośnie sprawdzenia to myślę ze najlepiej było by do jakiegoś zaufanego gostka podjechać, ktoś kto nie ma pojęcia o motocyklach za bardzo miarodajnej opinii ci nie poda. a najśmieszniejsze ze jak byłem na kupnie to targały mną podobne emocje- sprzęt mało popularny to skąd części, ba kto się za serwis tego grzmota weźmie- okazało się że z częsciami nie ma problemu a motorynkę sobie sam naprawiam( jeszcze nie miałem awarii która by mnie zmusiła do szukania kogoś ''mądrzejszego'';-)) a chciałem kupić jajko(GSX600-750F), ale w sumie to mi przypasowała wygodna pozycja i tak już się stało że zakupiłem BMW. sorki ze się tak rozpisałem ale to temat rzeka jest wiec... pomagam na ile mogę. P. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 Nawet najwprawniejsze oko nie jest w stanie bez rozebrania wykluczyć pewnych rzeczy - ryzyko jakieś zawsze istnieje - choć z pewnością doświadczona osoba ( mechanik, użytkownik ... ) jest w stanie pewne ryzyko zminimalizować. Przykład: Wahacz. Szarpiąc za wahacz, nawet najbardziej fachowo, możemy stwierdzić, że nie ma luzów - co nie oznacza, że w środku sworznie i łożyska są kompletnie zardzewiałe - tlenek żelaza nawet ze smarem potrafi zrobić taką "pastę wypełniającą", że luzu nie będzie żadnego, ale jak się rozbierze to .... :shock: ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
PEDROF650ST 23 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 (edytowane) Nawet najwprawniejsze oko nie jest w stanie bez rozebrania wykluczyć pewnych rzeczy - ryzyko jakieś zawsze istnieje - choć z pewnością doświadczona osoba ( mechanik, użytkownik ... ) jest w stanie pewne ryzyko zminimalizować. Przykład: Wahacz. Szarpiąc za wahacz, nawet najbardziej fachowo, możemy stwierdzić, że nie ma luzów - co nie oznacza, że w środku sworznie i łożyska są kompletnie zardzewiałe - tlenek żelaza nawet ze smarem potrafi zrobić taką "pastę wypełniającą", że luzu nie będzie żadnego, ale jak się rozbierze to .... :shock: ;) oooO powiem ci że masz rację ,przerabiałem to podczas ostatniego serwisu(w styczniu) tak sobie dłubę, dłubę hmm ach ...zajrzę a co mi tam , paczę a tu rudy smar, kur zapiał, no i musiałem wszystko demontować ,czyścić i smarować a luzu jak nie było tak nie ma. jak moto ogląda laik ,do tego napalony na jazdę to nawet jak by ktoś kartkę przykleił SKŁADANO Z 2-ÓCH to jej nie zauważy- nie żebym się z jakiś autorytet uważał - Broń Boże Edytowane 22 Październik 2014 przez PEDROF650ST Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 22 Październik 2014 oooO powiem ci że masz rację... ... ooo się nie spodziewałem normalnie, że mogę mieć rację - tak tylko pisałem :lol: :beer: 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach