Skocz do zawartości

Recommended Posts

niezupełnie ten,

ale króciutko miałem samuraja (a to chyba bardzo podobne samochody), "gniotsa nie łamiotsa"

bardzo mało miejsca - w zasadzie zmieści się tylko kierowca + łopata+kalosze :-D

wjedzie wszędzie i zabawa jest super

benzynę żłopał jak wielbłąd

myłem go wężem ogrodowym na zewnątrz i wewnątrz

to bardzo spartański samochód

zależy do czego go potrzebujesz

ja nie miałem żadnych problemów, pomalowałem go nawet całego hammeritem :twisted: i super się prezentował

mechanicznie nic się nie działo więc w zasadzie nie wiem czy serwis jest drogi, ale patrząc na konstrukcję sądzę że nie

odradzam Ci diesla, pamiętam, że wiele tych silników to były problemy z układem wtryskowym i turbosprężarką

bierz benzynę, tylko niestety autko dużo jej pije. Myślę jednak że to nie trzeba brać zbytnio pod uwagę bo nie jest to samochód na długie trasy i ciągłą jazdę, po prostu człowiek umęczy się i uszarpie i radości nie będzie żadnej.

oczywiście przypuszczam, że rozmawiamy o 4x4 (bo są chyba też napędem tylko na przód)? popatrz na podwozie, ja swoje zabezpieczałem, ale widziałem auto kolegi dość mocno skorodowane

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakarowy miał chyba do czynienia z Jimi, jak dobrze kojarzę to jego ojciec albo teściu takim jeździ.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sąsiad chciał (chce) kupić i trochę z nim jeździłem pooglądać.Moje wrażenia Najwiecej problemów z rdzą poza tym OK Zużycie paliwa spore ale da się podobno utrzymać na poziomie ok 8l.Da się założyć LPG.Zawieszenie dość mocne silniki ładnie pracują.Ciasno ale da się wytrzymać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to skoro pytasz...

Suzuki Jimny ma mój ojciec od 1,5 roku, kupił go 1,5 rocznego, z przebiegiem 11 tyś km, silnik w benzynie 1,3 (chyba 60 czy 70KM) - najpopularniejszy silnik na łańcuchu rozrządu (silnik niewiarygodnie cichy, jeżdżąc z dzieciakami po lesie mogliśmy naoglądać się zwierzyny z bardzo bliskiej odległości, bo samochodu przy wolnej jeździe, w zasadzie nie słychać z odległości 10m?).

Ojciec używa go na polowania i sporadycznie na dojazdy do pracy, autko jest małe ale za to wjeżdża wszędzie, poza tym ze względu na rozmiary dosyć mocno w nim trzęsie co nie jest zbyt komfortowe, ale coś za coś..

Standardowo ma napęd na tył, po załączeniu 4x4 dołącza się przód, świetnie radzi sobie na blokadzie mostów, jest wolno ale skutecznie, myślę że na oponach typowo terenowych można z nim zrobić prawie wszystko w ciężkim terenie. Trzeba pamiętać żeby wyłączać napęd 4x4 na asfalcie (twardej nawierzchni), w innym przypadku mechanizm można szybko uszkodzić ;-)

Od początku stoi na zwykłych "asfaltowych" oponach i ani razu nie udało mu się go zakopać, zawsze wyjeżdża o własnych siłach, a lekko nie ma, błoto, śnieg, z przyczepką po polu, lesie - oczywiście wszystko w ramach rozsądku :-)

Jazda nim mimo wszystko jest bardzo przyjemna, na asfalcie do 100-120 km/h jest ok, powyżej to jak kto woli :roll: ma świetne wspomaganie układu kierowniczego, brakuje mu tylko klimatyzacji :-P

Lubi żłopać paliwo, ale trudno się dziwić, skoro ma tak mały (słaby) silnik, spalanie to ok. 10l/100km - to praktycznie max, ale utrzymuje się w zasadzie cały czas na tym poziomie, praktycznie niezależnie od jazdy, może raz mu 8l/100km wyszło :-P

Trzeba pamiętać o częstym przesmarowywaniu mostów, w tym modelu zaniedbanie tego może powodować bardzo kosztowne problemy, poza tym w zasadzie odkąd go ma, poza tankowaniem i smarowaniem mostów nie robi nic, ale to młody niezjeżdżony jeszcze rocznik.

Dla amatorskiej jazdy terenowej jest jak najbardziej ok, zanim go ojciec kupił szukaliśmy jakiejś terenówki (polecano nam różnej maści Samuraje, Patrole, jakieś Toyoty - wiadomo większe lepsze ale starsze, wybraliśmy młody samochód niezajeżdżony w terenie i był to strzał w 10 w jego przypadku.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O jak ładnie to nam kolega Dakarowy opisał. Mam tylko jeszcze jedno małe dopytanie: ma blokadę tylko międzymostową czy też na mostach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dakarowy nie ma blokad:-D

wysłano z daleka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może chodziło bardziej o reduktor niż blokadę mostów, nie doktoryzowałem się z tego tematu ☺

http://moto.trojmiasto.pl/Suzuki-Jimny-m280.html

Tu w miarę sensownie opisują problemy używanych modeli Jimny, no i jest coś o napędzie

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam tylko jeszcze jedno małe dopytanie: ma blokadę tylko międzymostową czy też na mostach?

Takie auto się kupuje, aby jeździć pod mostem , a nie mostami, ale między mostami jak najbardziej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pierwsze pytanie do czego takie auto. Ja próbowałem nim pojeździć przed zakupem swifta i za słaby komfort. W Grecji mógłbym nim jeździć , bo dach można zrzucić i wjedzie wszędzie. Oczywiście tylko benzyna, ale jak się nie miało wcześniej żadnej terenówki to radzę zrobić jazdę próbną. Ostatnia rzecz , dla mnie tylko w automacie , przy wykorzystywaniu zgodnie z przeznaczeniem chyba najlepsza rzecz , a silnik ten benzynowy nie jest mistrzem mocy, osobiście uważam że powinien być ciut mocniejszy.

A skoro o terenówkach to takie coś na spacerze widziałem

122af0597df5ffea006a207036b05148.jpg

Mój też sroce spod ogona nie wypadł

7ffba04511759a70d3d34a74f5035c1c.jpg

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A skoro o terenówkach to takie coś na spacerze widziałem

122af0597df5ffea006a207036b05148.jpg

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Po napisach sądząc silnie rozrywkowy.Brakuje tylko jakiejś bombowej laski za kierownicą :D
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napis nad przednim nadkolem nie napawa optymizmem ;).

@ Artex - jak chcesz jeździć?

W terenie ostrym, czy rodzinnie poza miasto?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Napis nad przednim nadkolem nie napawa optymizmem ;).

@ Artex - jak chcesz jeździć?

W terenie ostrym, czy rodzinnie poza miasto?

mega tru z napisem ;)

potrzebuję małego auta na miasto oraz wycieczki

jeśli teren to bez ekstrawagancji

na trasie i tak nie jeżdżę szybciej niż 110, a najdalej mam 100km do rodziców

na pewno brałbym wersję z automatem, ale mało ich :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może chodziło bardziej o reduktor niż blokadę mostów, nie doktoryzowałem się z tego tematu ☺

http://moto.trojmias...Jimny-m280.html

Tu w miarę sensownie opisują problemy używanych modeli Jimny, no i jest coś o napędzie

http://4x4.auto-swia...ny-maluch/gpqyh

Oj tam, dane techniczne to sobie sam mogłem znaleźć, bardziej myślałem że troszkę go pomęczyłeś w terenie i opiszesz swoje doznania ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest tu kilku samochodowych offroad-owców na forum, to pewnie coś dorzucą.... Ale jak chcesz jeździć po mieście, to przekładając na motocykle mniej więcej jakbyś szukał CCMa na dojazdy do pracy.

W temacie blokad, to w standardzie nie ma blokad mostów. Jest kilku producentów takiej modyfikacji (elektryczne lub pneumatyczne) a koszt pod 10tysi za oś. No i jeżeli nie chcesz się pakować w offroad, to Ci to nie potrzebne.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

powiem tak ... błoto wciąga :-) nasze auto miało być tylko i wyłącznie wyprawówką i jest, ale czasem zdarza się pojechać w błoto, choć fakt - nigdy nie upalałem samochodu, nie topiłem w wodzie

1781867_423561537775562_2091880245_n.jpg?oh=3660ebe1ba34b032687f787e9bccc811&oe=553FE94E&__gda__=1429345706_f3cbb0f01e84aed052f45d1fff1ee576

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest tu kilku samochodowych offroad-owców na forum, to pewnie coś dorzucą.... Ale jak chcesz jeździć po mieście, to przekładając na motocykle mniej więcej jakbyś szukał CCMa na dojazdy do pracy.

W temacie blokad, to w standardzie nie ma blokad mostów. Jest kilku producentów takiej modyfikacji (elektryczne lub pneumatyczne) a koszt pod 10tysi za oś. No i jeżeli nie chcesz się pakować w offroad, to Ci to nie potrzebne.

fakt to może nie być auto dla mnie, ciągle myślę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cos czuje ze do takiej jazdy SUV bylby lepszym rozwiazaniem.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

fakt to może nie być auto dla mnie, ciągle myślę

A ja to myślę że może być :) gdyby tak nie było, nawet nie wziąłbyś go pod uwagę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak chcesz jeździć na wycieczki, to wydaje mi się ten samochód zbyt mały :(. Ale przymierz się do niego po swojemu, może będzie Ci odpowiadał. Co do jazdy w terenie - jest to samochód godny polecenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Tylny napęd stały w zimę kiepski pomysł.

Jesli wyposażony w kontrole trakcji to nie ma najmniejszego problemu. Kiedy całkiem biało na drodze to zapinam 4H i jadę jak gdyby nigdy nic. A jak naszej ślepej uliczki nie odśnieża to 4L i jedziemy. Dodam, ze na zwykłych all season oponach.

Z ta różnica, ze moje doświadczenie pochodzi z dwu tonowych taczek ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

×