Marcin N

BMW F650CS / F650CS Scarver

17 postów w tym temacie

to w sumie duże niedopatrzenie, że ten paskud nie znalazł się na liście modeli F650

w sumie niewiele o nim wiadomo, wygląda trochę jak karykatura Obcego

nawet w portalu bikez.com niewiele o nim piszą

nawet nie wiedziałem, że były dwie wersje, w tym jedna z kołem 19", to chyba właśnie Scarver

jeśli ktoś ma, chciałby się podzielić wiedzą i doświadczeniem to chyba właściwe miejsce

znalazłem manual do niego, więc warto to podpiąć do działu instrukcji

Model BMW F 650 CS Scarver

Kategoria Dual Sport

  • Pojemność skokowa 652 ccm
  • Typ silnika Jednocylindrowy
  • Ilość suwów 4
  • Moc maksymalna 50.00 KM (36.5 kW)) przy 6800 RPM
  • Maksymalny moment obrotowy 62.00 Nm (6.3 kgf-m or 45.7 ft.lbs) przy 5500 RPM
  • Stopień sprężania 11.5:1
  • Średnica cylindra x skok tłoka 100.0 x 83.0 mm
  • Zasilanie Wtrysk paliwa
  • Liczba zaworów na cylinder 4
  • Układ rozrządu DOHC
  • System chłodzenia Ciecz
  • Skrzynia biegów 5 biegowa
  • Przeniesienie napędu Pas napędowy

  • Waga na sucho 187 kg
  • Wysokość całkowita 915 mm
  • Długość całkowita 2,142 mm
  • Szerokość całkowita 1,158 mm
  • Rozstaw osi 1,479 mm

  • Typ ramy Stalowa
  • Kąt główki ramy 27.9°
  • Zawieszenie przód Widelec teleskopowy
  • Zawieszenie tył Wahacz wleczony
  • Opona przednia 110/70 ZR 17 (54W)
  • Opona tylna 150/60 ZR 17 (66W)
  • Hamulec przedni Jednotarczowy
  • Średnica przedniej tarczy 300 mm
  • Hamulec tylni Jednotarczowy
  • Średnica tylnej tarczy 240 mm

  • Pojemność zbiornika paliwa 17.3 litry, rezerwa paliwa 4.5 litra

BMW%20F650CS%2004.jpg

BMW_F650CS_2001_07_1024.jpg

może ktoś ma dane w jakich latach CS był produkowany, jakie są różnice pomiędzy wersjami

Edytowane przez Marcin N
2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

scarver to ogólna nazwa tego modelu . nie wiem skąd te wiadomości o kołach - tam były 17-tki z przodu i z tyłu , przed i po lifcie zresztą .poza tym jak by wyglądała na tylnej 4,5 calowej feldze opona 130 mm??? no raczej by nie wygladała ;-) . przód jest 110/70/17 tył 160/70/17 , dlatego to tak wygląda na fotce jakby tylne koło było wieksze . ogólnie to brzydactwo , ale w bliższym "dosiadzie" fajnie się prowadzący motek . jeden wlaściciel gs-a 1200 w moim zresztą wieku powiedział że mu się bardzo podoba bo jest inny od wszystkiego :beer: , taki był miły. bmw czasem chciało być inne niż wszyscy - i za inne zresztą pieniążki .

model produkowany w latach 2000-2005 . pierwsza wersja 2000-2003 posiadała sinik z jedną świecą , modele 2004-2005 dwie świece i w serii abs oraz grzane manetki .różnice między rocznikami raczej kosmetyczne w wyglądzie , dodano nowe kolory plastików , chromowane nakładki boczne zamiast srebrnych , zmiana kolorów uchwytów dla pasażera oraz tych pałaków przy "zbiorniku" . wszystkie wersje miały silnik z wtryskiem paliwa , ogólnie niczym się nie różniący od gs-a poza małym ale istotnym szczegółem - napęd łańcuchem zastąpiony został pasem zębatym . chyba również inne są przełożenia lub srednice kół pasowych w stosunku do zębatek gs-a , cs jest po prostu żwawszy .

Edytowane przez mario2007
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dodajmy jeszcze, że serwisowanie napędu, to nie wąski koszt. O ile dobrze kojarzę ok. 2 tys. lub więcej zł.

Poza tym 2oo urocze jak Obcy kontra Predator, znaczy się: piękny nie jest, ale ma "zęba". ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

pas 1000 złociszy , manual pomoże zainstalowac i wyregulować samodzielnie - to nie jest trudne . trzeba pamietac o regulacji naciągu co 10 tysiecy , pas wystarczy na 40 tysięcy . jak zapomnimy albo zbyt mocno naciągniemy , to mamy albo zerwany pas + pewną glebę , albo w drugim przypadku łożyska do wymiany . są tanie w zamienniku ale wymiana wymaga już trochę główkowania i umiejetności . plusem jest brak szarpania napędem przy niskich obrotach i czyste tylne koło . ja miałem pecha więc poniosłem koszty :oops: . ale f800 s/st/gt też maja ten system , czyli że to się sprawdza w użytkowaniu . do błocka sie nie nadaje ;-) . obowiązkowe wyposażenie w f650cs to nasadka 55 mm do zmiany koła - nie wszyscy gumolodzy posiadają i należy wozić w schowku .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Silnik rozni sie ukladem olejowym - inaczej poprowadzone linie olejowe. Zbiornik oleju w ramie. Akumulator w innym miejscu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to popraw tylną jeszcze raz ;-) - 160/60/17 . aż polazłem do zimnego garażu celem sprawdzenia - mam jeszcze tylne koło "zapasowe" z oponą . i wyedytuj te "bębny" ... .

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo ładny motocykl

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tak wyglądala wersja po lifcie czyli model 2004 .

a obok słynny "bagażnik" - pierwowzór dla nc700 . zamiast tej skrzynki można było zainstalowac paląk do zabezpieczenia kasku z fabrycznym zamkiem identycznym z kluczem do motocykla . mialem ale jakos mi to nie leżało.

post-3810-0-86438500-1422438473_thumb.jpg

post-3810-0-89294500-1422438492_thumb.jpg

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

w czym problem?

f650cs%2B012.JPG

przyznam że te chromowane elementy to jakoś rzadko spotykane nawet w rocznikach 2005, przejrzałem w tym celu nawet mobile.de

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a coś mam zaćmienie dzisiaj ;-) . co do chromów na "zbiorniku" , to jeden miałem podklejony - zestaw w serwisie na obie strony kosztował około 200 pln więc kupiłem . a co tam :) .

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Musze przyznać ze niewiele motocykli wizualnie mi odpowiada z zamontowaniem kufrem centralnym. Ale ten model trafia chyba na listę Top 5 najgorzej prezentujących sie z garbem na zadupniku...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli chodzi o różnice rocznikowe, to wersje po faceliftingu miały regulowane napięcie tylnej sprężyny i przekonstruowane osłony pasa napędowego.

Warto też wspomnieć o akcesoriach do "stuffbay'a" - pająk do hełmu, 2 wersje tankbagów/plecaków, plastikowy pojemnik (jak na foto od mario2007) i taki sam z wbudowanymi głośnikami i wejściem audio :-) Była zamykana też przykrywka luku w stylu deski klozetowej.

Co do bagażu to nie było dedykowanych kufrów, a oferowano materiałowe 2 częściowe torby na siedzenie i bagażnik.

Edytowane przez kptBurek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oj tam, widzieliśmy w Słowenii CS z alukuframi :-)

Mario a Twój nie ma regulacji tylnego zawieszenia? Jak ze zdjęć kojarzę jest po przeciwnej stronie w stosunku do GS

Edytowane przez Marcin N

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie miał . amor z regulacją był tylko akcesoryjny jako "comfort" , za komfortowe zresztą pieniążki . szukałem po uzywkach ale nie znalazłem . teraz jeździ tym przyjaciel mojego syna , dostał amoku po przesiadce z YBR . nie jeździ tylko jak sypie snieg ;-) .

ten wsad z głośnikami to było deko kuriozalne - taka przewoźna dyskoteka . była puszka plastikowa taka jak moja i plecaczek w pomarańczowym albo niebieskim również kolorze . puszka jest najlepsza bo mieści śniadanko portfel i komórkę . deska klozetowa była faktycznie fatalna ;-) .

ogólnie ja bardzo miło wspominam jazdę na tym motku - jeździ moim zdaniem dużo lepiej niż wygląda , taki rower z silnikiem . jakby trochę inaczej podeszli do designu to mógłby być spory hicior na rynku . jest jedna wada o której nikt nie pisał - to ma reflektory z dziewiętnastego wieku , żadne żarówki +70% tego nie zmienią ;-) . juz myślałem nad ksenonem .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No proszę. A kilka motocykli z ogłoszeń miało tą regulację i sądziłem że to standard jak w GS

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz