Skocz do zawartości
blazter

Pomoc z BMW R100RT

Recommended Posts

Czołem,

Przyszedł czas aby zacząć nowy rozdział imzakupić nowy motocykl. Trochę odbiega on od tematyki forum, ale mam nadziekę, że ktoś z Was pomoże.

Chodzi o ten egzemplarz:

http://otomoto.pl/bmw-r-bmw-r-100-rt-M4188549.html

Motocykl ma być bazą do scrumbler'a jednak chcę nim pojeździć 1, 2 sezony w stanie oryginalnym. Założenie jest takie, że musi być możliwość przywrócenia mu stanu oryginalnego. OK koniec dywagacji.

Dzisiaj byłem go zobaczyć. Garażowany jest w Nieporęcie w warsztacie obok shell'a. Zna ktoś ten przybytek?

Motocykl kupiony w 2014 ale nie jest zarejestrowany. Właściciel kupił go w "stajnia motocyklowa" Jan jóźwiak w Lubercu koło Torunia. Zna ktoś tego handlarza? Wiadomo co to za człowiek?

Obecny właściciel mieszka w Warszawie ale zdaje się pochodzi lub mieszka w Płońsku. Pasjonuje się barmanką i ma mobilny bar. Jest to ważne bo podobno ma sąsiada, który jeździ Dakarem. Może ktoś z Was zna sprzedającego?

Ostatnia rzecz, która mnie zastanawia to czy nie będzie problemu z rejestracją takiego moto? Na dokumenty składa się:

1. FV od handlarza,

2. Umowa z obecnym właścicielem

3. Coś co wydaje się być holenderskim dowodem rejestracyjnym. Oczywiście jest przekreślony.

Nie śmiałbym prosić, ale jeśli ktoś się czuje na siłach aby pomóc w oględzinach motocykla to chętnie skorzystam. Sam mam dosyć ograniczoną wiedżę mechaniczną.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kwestia formalna - jako dowód zakupu rejestrując motka przedstawiasz albo umowę albo FV ;-) , w tym wypadku o ile dobrze zrozumiałem to własciwa będzie umowa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po mojemu jeśli ma być dobrze to powinny być szprychy. Jeśli masz jeszcze trochę drobnych to może ten cie zainteresuje

http://olx.pl/oferta/polecam-unikalny-motocykl-bmw-r100r-mystic-1997-od-motocyklisty-CID5-ID7PYtJ.html

wysłano z daleka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Modele r100rt nie mają szprych. Szukałem tych modeli z 88' i wychodzi, że szprych nie ma...

Mystic'a kojażę z ogłoszeń ale niestety kasa, kasa, kasa no i żona...;)

Ważne jest to, że ktoś, kto jeździ na Dakarze z okolic Warszawy zna ten motocykl i moze mi coś o nim podpowiedzieć?

Edytowane przez blazter

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Motocykl wygląda ciekawie, sam jeżdżę e-rką i polecam. Pojeździsz nie tylko 1,2 sezony.... Ale by trzeba sprawdzić, za te złotówki możesz już trochę wymagać. Jak nie masz doświadczenia z takimi modelami to ostrożnie, poproś kogoś o pomoc.

Zobaczysz, kupisz ładny oryginał, to szkoda ci będzie przerabiać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Kwestia formalna - jako dowód zakupu rejestrując motka przedstawiasz albo umowę albo FV ;-) , w tym wypadku o ile dobrze zrozumiałem to własciwa będzie umowa.

motek jest nie rejestrowany w polsce , więc j musi mieć wszystkie papierki zaczynajac od "holendra" , poprzez handlarską fakturę dla poprzednika po ostatnią istniejącą umowę na poprzedniego właściciela/jeżeli taki był.../ i w końcu na siebie - wszystko musi byc w oryginale , nie w kserokopiach , to bardzo istotne . może być duplikat faktury , ale musi być oryginał a nie kserokopia . często ludziska nie rejestrują na siebie motocykli , bo nie ma akcyzy i urząd celny nie ściga . sam ostatnio widziałem ducati angola z czterema umowami na poprzednich właścicieli polaków :beer: - po prostu polak potrafi .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sam ostatnio widziałem ducati angola z czterema umowami na poprzednich właścicieli polaków :beer: - po prostu polak potrafi .

Ciekawe ile zgarnał kazdy posrednik...? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakiej akcyzy?? Na motocykle nie ma akcyzy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee, potrzebuję tylko FV od obecnego właściciela (zakup od handlarza), brief z Holandii i to wszystko. Holendrów nie muszę szukać bo firma ściągnęła moto do polski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak już kupisz to pochwal się fotkami, też mi chodzi po głowie stary boxer, ideałem byłby stary GS ale ciekaw jestem jak można takiego RTka przerobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee, potrzebuję tylko FV od obecnego właściciela (zakup od handlarza), brief z Holandii i to wszystko. Holendrów nie muszę szukać bo firma ściągnęła moto do polski.

tu nie chodzi o holendrów - masz mieć brief , fakturę od handlarza /w oryginale/ , umowę z aktualnym właścicielem figurującym na owej fakturze . jak nie ma tablicy to na fakturze ma być napisane że sprowadzono bez tablic.

procedura rejestracji : wydział komunikacji po próbne tablice - ubezpieczenie - przegląd - wydział komunikacji po tablice normalne /tablicę w zasadzie.../ . ubezpieczenie w dniu wydania tablicy bo ci dowalą z funduszu gwarancyjnego .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×