Skocz do zawartości
stilo

Przewód hamulcowy

Recommended Posts

O! a ten z kolei administrator to już taki merytoryczny nie jest, chyba pójde na inne forum, bo mi sie odechciewa czytać :cry: ;-)

Nie martw się ... masz nas! :lol:

My zapewniamy czytanie :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O! a ten z kolei administrator to już taki merytoryczny nie jest, chyba pójde na inne forum, bo mi sie odechciewa czytać :cry: ;-)

Nie obiecuj, nie obiecuj :P

Dział mechaniczny, to Jarek i tak połowę na wysypisko wywali ;)

EDIT: To giełda, nie mechanika :( ...ale i tak można wywalić :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To forum ma taką specyfikę wypowiedzi. Czasem wkurza nowe osoby, ale po przyzwyczajeniu się idzie wyżyć. Nie ma co się złościć, chociaż niektóre komentarze mogłyby być pisane z większym wyczuciem. Nie tylko w tym wątku.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam jak w temacie chętnie kupię przewód hamulcowy bmw f650gs tył r2000 i lusterka do tegoż moto.

Sprawdź link i zadzwoń http://allegro.pl/bm...5061198681.html

Pisze, że ma dożo części do tego motka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moze za ostro.... ale myslałem, że w ten sposob dotre. Ok, mam swoj punkt widzenia mocno sceptyczny na pozorne oszczednosci odnosnie napraw bardzo ważnych dla bezpieczeństwa uzytkownika elementów. Bo cóż to za oszczędność przy takich kwotach pienieznych. Dwa tankowania? Dodatkowe koszty niewielke ale jednak płynu hamulcowego. Poza tym ten kto sie dobierał do tylnego przewodu hamulcowego, wie iż wymienić go nie jest pozornie tak łatwo. Po co 2 razy ta sama robota? (cyt. "uzywany przewod ma byc na jakis czas"). Rozumiem na wyjezdzie... Z dala od domu... Brak czesci... Potrzeba chwili.. Mozna taki uzywany przewód założyć. Nie sądze jednak aby kolega ktory zakładał temat był w stanie fachowo ocenić czy taki przewód nadaje się do montażu (w przeciwnym wypadku tematu by nie zakładał lub zapytał inaczej).

W 40% moja praca ma zwiazek z mechanika precyzyjna dlatego jestem uczulony na wszelkie tego typu pomysły zwłaszcza przez kogoś kto słabo porusza się w tym temacie. Nie zamierzam sie usprawiedliwiać. Isototą forum jak mniemam jest również w jakiś sposób edukować i wpajac dobre nawyki. Ktoś kiedyś może bedzie również miał taki dylemat i dzieki temu unknie przykrych niespodzianek. Uzywki zakładają przeważnie handlarze bo każdy grosz się liczy. Za rok, dwa może trzy motocykl kolegi bedzie wystawiony w dziale ogłoszeń jako pewna forumowa maszyna ze znaną historią serwisową. Pomóżmy koledze przy naprawach aby tak właśnie było.

Ps Obiecuje poprawę :beer: Zakładam kaganiec ;) :lol:

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Reasumując, przewód powinien być nowy :)!

A i jak się już niejednokrotnie okazało, nowa część (nawet w serwisie BMW) jest tańsza niż używki ogłoszeń, przykładem może być omawiany w zeszłym tygodniu dziób od 800-tki ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak samo czacha do małego GS-a. Podniszczona używka kosztuje tyle co nówka w salonie. Wiem, bo zmieniałem.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Drodzy koledzy(słodkie!!) czuje się wyedukowany dzięki wam z dziedziny układów hamulcowych,jestem nastawiony do kupna nowego przewodu ale w miedzy czasie ktoś zaoferował mi przewody w oplocie z metra plus koncówki do samodzielnego montażu wiem że znów mogę wywołać niepotrzebne zamieszanie na forum ale tylko pytam co to za wynalazek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie przewody nie mają homologacji do poruszania się drogami publicznymi ( jedynie dopuszcza się na obiektach zamkniętych ) Powinien Cię sprzedawca poinformować o tym. Diagnosta nie powinien takiego przewodu przepuścić w razie przeglądu, a w wypadku jak ktoś ( np. ubezpieczyciel, prokurator.... ) wypatrzy to masz kłopot.

Cokolwiek zrobisz będzie to Twoja decyzja.

Wiem, wiem ... 1 szt końcówki ok 25.- , a metr przewodu ok 50.- - to zawsze trochę taniej niż przewód z homologacją ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1 szt końcówki 30 zł 1 metr przewodu 69 zł tak do prównania ale dzięki za info.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Drodzy koledzy(słodkie!!) czuje się wyedukowany dzięki wam z dziedziny układów hamulcowych,jestem nastawiony do kupna nowego przewodu ale w miedzy czasie ktoś zaoferował mi przewody w oplocie z metra plus koncówki do samodzielnego montażu wiem że znów mogę wywołać niepotrzebne zamieszanie na forum ale tylko pytam co to za wynalazek.

Miałem cos takiego w rece. Nie wiem czy to to samo ale mysle, ze jesli nie to bardzo podobne. Sprzedawali to swojego czasu na gieldach motoryzacyjnych. Te koncowki do samodzielnego montażu wykonane sa z aluminium lub czegos pochodnego. Bardzo łamliwe jeśli zbyt mocno sie skręci. Jeśli skręci się zbyt słabo to puszczają (płyn wycieka). Straszny badziew. Do tego jeszcze ta cena.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bardzo łamliwe jeśli zbyt mocno sie skręci. Jeśli skręci się zbyt słabo to puszczają (płyn wycieka). Straszny badziew. Do tego jeszcze ta cena.

Ma być 6 Nm, ale jak to "odmierzyć" z ręki? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wydaje mi się, że w larssonie robią przewody w oplocie stalowym firmy Hel - na wymiar i w kolorze do wyboru

czy te przewody też nie mają homologacji? z tego co pamiętam końcówki są ze stali nierdzewnej

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ma być 6 Nm, ale jak to "odmierzyć" z ręki? ;)

Pomijając te Nm, bałbym sie, ze podczas uzytkowania to sie rozpadnie. Szczególnie w warunkach endurowych. To jest bardzo delikatne.

Naprawde nie mam pojecia kto i do czego to kupuje jesli w podobnej cenie mozna zamówić homologowany przewód hamulcowy w dowolnej konfiguracji. Końcowki giętę pod różnym kątem, dowolna długość, kolory. Jakość wykonania z zupełnie innej bajki.

wydaje mi się, że w larssonie robią przewody w oplocie stalowym firmy Hel - na wymiar i w kolorze do wyboru

czy te przewody też nie mają homologacji? z tego co pamiętam końcówki są ze stali nierdzewnej

Te maja. Wklejałem linka na poprzedniej stronie.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... robią przewody w oplocie stalowym firmy Hel - na wymiar i w kolorze do wyboru

czy te przewody też nie mają homologacji?

Jeżeli do produkcji używają ( a pewnie używają ) homologowanych komponentów, maszyn i zgodnie z procedurą na końcu poddają w określonym reżymie technologicznym przewód próbie ciśnieniowej to taki wyrób będzie homologowany. Mówimy o końcówkach zakuwanych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam przewody hel, otrzymałem używane w spadku razem z zawieszeniem dakarowym od Jackx-a (oryginalne od zwykłego f650gs są za kròtkie). Spisują się bardzo dobrze, płyn nie wycieka, moto hamuje jak szalone ;-). Nie jestem zwolennikiem zakładania złomu do motocykla ale wiem, że Jackx miał te przewody nie dłużej niż dwa lata no i latał na moto sporadycznie więc nie widziałem powodu żeby ich nie założyć, czy jestem w błędzie, powinienem wymieniać? :-). Do Stilo, wejdź na stronę Toruńskiego Wilmatu, mają tańsze zakute przewody hamulcowe z Dalekiego Wschodu, nie polecałbym gdybym sam ich nie wypróbował jako tymczasówki właśnie na tył. Były tak dobre (bez porównania do oryginału), że zostały ze mną na dłużej (aż do słynnego remontu). www.wilmat.pl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam przewody hel, otrzymałem używane w spadku razem z zawieszeniem dakarowym od Jackx-a (oryginalne od zwykłego f650gs są za kròtkie). Spisują się bardzo dobrze, płyn nie wycieka, moto hamuje jak szalone ;-). Nie jestem zwolennikiem zakładania złomu do motocykla ale wiem, że Jackx miał te przewody nie dłużej niż dwa lata no i latał na moto sporadycznie więc nie widziałem powodu żeby ich nie założyć, czy jestem w błędzie, powinienem wymieniać? :-). Do Stilo, wejdź na stronę Toruńskiego Wilmatu, mają tańsze zakute przewody hamulcowe z Dalekiego Wschodu, nie polecałbym gdybym sam ich nie wypróbował jako tymczasówki właśnie na tył. Były tak dobre (bez porównania do oryginału), że zostały ze mną na dłużej (aż do słynnego remontu). www.wilmat.pl

Chodzi o ten którym zaplotłeś pół wahacza? :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie chodziło o estetykę ale o skuteczność, a ta była zajebista :lol:. Tak na poważnie potrzebowałem zamiennika na cito, a akurat tego dnia nie mieli odpowiedniej długości, myślę, że z wyprzedzeniem można coś dobrać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×