Skocz do zawartości
oscar

Modyfikowanie F650GS 2011 (Twin)

Recommended Posts

Postanowilem sie z wami podzielic moimi przygodami z modyfikacji F650GS z 2011. Wszystko zaczelo sie od zakupu motocykla, ktory nie do konca pasowal mi pod wzgledem specyfikacji (obnizone zawieszenie i siedzenie). Nie bede rozwodzil sie nad tym tematem - mieszkam na malej wyspie i bierze sie tutaj to co jest, a fakt, ze tak luksusowy motocykl jak BMW byl na sprzedaz uwazam za szczesliwy przypadek.

Tak wiec zaczalem od wnikliwego czytania roznych forum internetowych w poszukiwaniu modyfikacji, ktore pozwolilyby mi sie bardziej cieszyc z nowego nabytku. Uprzedzajac pytania - wiele modyfikacji robilem ze wzgledow czysto estetycznych. Po zebraniu czesci przez znajomego w Polsce zostaly wyslane paczka, ktora w oplakanym stanie dotarla do mnie, ale na szczescie babelkowa folia sprawila, ze zawartosc byla w stanie idealnym.

Tak wiec od poczatku:

1. Na pierwszy rzut poszlo zamocowanie mocowan kufrow ktore byly z motocyklem (ale zdjete przez poprzedniego wlasciciela z powodow estetycznych). Zestaw to Kappa Monokey i mechanik z pewnym trudem, ale zamontowal stelarz. Dokrecajal sruby na chama, ale na szczescie nic nie uszkodzil. W ramach pocieszenia pomogl mi usunac odstajacy na dole plastik pod tablica rejetracyjna - we Wloszech maja ogromne tablice dla motocykli, a tutaj bardzo male, wiec wloska ramka wygladala jak tarcza. Uprzedzajac pytania - nikt nie wpadl na to, zeby wyprodukowac plastikowe ramki w rozmiarze lokalnych rejestracji.

Luggage_rack.png

2. Czekajac az przyjda zamowione czesci, z nudow kupilem bedac na zakupach w supermarkecie chinskie ledy W5W i zarowki H7 o jasniejszym swietle. Zamontowane, o wiele ladniej sie motocykl prezentuje. Przy okazji wyczyscilem od srodka klosze, poniewaz byly cale okopcone. Troche gimnastyki, plyn do mycia szyb + papierowy recznik na druciku i sie udalo.

Lights_upgrade.jpg

3. Pierwsze przyszly naklejki. Tak wiec zabralem sie do zerwania starych (suszarka) i naklejenia nowych (bez mydla, wody i innych bajerow - po prostu wyczyszczona powierzchnia i ostrozne nalozenie naklejek).

Stickers_out.jpg

Stickers.jpg

4. Gdy tylko przyszly czesci, zabralem sie do samodzielnego montazu.

Najpierw podstawka centralna. Przyszla z 1 sprezyna zamiast dwoch i nie mialem klucza plaskiego zeby przytrzymac tuleje, ale jakos sie udalo (przy najblizszej okazji w warsztacie dokrece).

5. Kolejny krok to crashbary Givi. Zgodnie z instrukcja sprawnie zamontowane.

6. Nastepnie szybka wysoka Givi i oslona lampy Touratecha. Tutaj nie za bardzo pasowaly blaszki Givi (moze F800GS ma inny ksztalt owiewek) i sruba od lampy nie lapala (za krotka). Nawet przy samej oslonie lampy musialem zrezygnowac z podkladek, zeby dac rade przykrecic ja. Tak wiec, nie jest idealnie, ale zamontowane. Jedynie mam nadzieje, ze standardowe mocowanie szybki wytrzyma napor powietrza bez tych dodatkowych metalowych blaszek.

7. Kolejny byl tlumik akcesoryny Wunderlich Power Gun. Sprawnie udalo sie zdjac sprezynki z seryjnego i wyciagnac go. Nastepnie WD40, i udalo sie zlozyc nowy wydech (przejsciowka z obejma oddzielnie, ale tylko ulatwia to dopasowanie). Brzmi pieknie, a roboty nie bylo duzo przy wymianie.

8. Nastepnie walka z handbarami Touratecha. Okazuje sie ze F800GS ma grubsza kierownice wiec bede musial wykombinowac jakies gumowe podkladki pod obejmy. Tak wiec ten element - in progress.

9. Na koniec rzeczy, ktore nie wymagaly "instalacji" czyli wymiana niskiego siedzenia na standardowej wysokosci szaro-czarne z Black Edition oraz zapiecie oldschoolowego kufra centralnego Givi, ktorego przypadkiem wygralem na aukcji na eBayu.

Last_mods.jpg

Kolejne modyfikacje czekajace na swoja kolej to:

- wymiana zawieszenia tylnego (mam juz w garazu standardowej wysokosci z F650GS)

- wymiana nozki bocznej na standardowej wielkosci (czeka w garazu)

- wymiana zebatki przedniej na 16 zebowa (tez w garazu juz czeka, ale to raczej zrobie u mechanika)

- montaz case'a na iPhone z ladowaniem z zapalniczki (case czeka, a kabelek leci kurierem)

- czarna nakladka na dziob z F800GS (zamowiona w BMW i powinna byc w ciagu 2 tygodni)

Jak tylko przeprowadze kolejne operacje dam znac w tym watku.

Jakbyscie mieli jakies pytania dotyczace montazu piszcie smialo.

Edytowane przez oscar
  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymiana zębatki zdawczej jest banalna, więc spokojnie dasz radę sam zmienić :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wymiana zębatki zdawczej jest banalna, więc spokojnie dasz radę sam zmienić :)

Niestety obawiam sie ze nie mam takich kluczy. Podobnie z wymiana zawieszenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety obawiam sie ze nie mam takich kluczy. Podobnie z wymiana zawieszenia.

Tam jest raptem jedna śruba na klucz nasadowy.

No ale każdy niech robi jak uważa za słuszne ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Taniej kupic klucze niz z kazda pierdola biegac do warsztatu, chyba ze ktos ma talent anty mechaniczny to lepiej nie ryzykowac samemu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Talent anty mechaniczny - idealnie to ująłeś :lol:

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z tą szybą to jeszcze popatrz, nie do konca rozumie jak ja zamontowales ale podkladki powinny byc szersze, tak aby śruby bezpośrednio nie oddzialywaly malą powierzchnią na szybe w miejscu otworów. Super teraz wyglada twoje moto, warto bylo zainwestować;)

Edytowane przez nokian66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kontynuacja:

10. Podwyższenie kierownicy – tuleje 25mm.

Szybka wymiana. Odkręcenie kilku śrób, dołożenie tulejek, wymiana śrób na dłuższe z zestawu, ustawienie kierownicy i gotowe. Nie byłem w stanie znaleźć na żadnym forum informacji czy 25mm tulejki będzie można zamontować bez przeróbek. 20mm nie wymagały przerabianie przewodów hamulcowych, ale 30mm podobno już tak w F650GS (w F800GS nie). Tak więc w ciemno zamówiłem 25mm licząc, że się uda i udało się. Żadne przeróbki nie były wymagane. Na zdjęciach widać też różnicę w wysokości pomiędzy standardem a tulejką.

Przy okazji obróciłem kierownice, żeby była jeszcze wyżej i wygodniej się operowało nią jadąc na stojąco.

516284990e2b85e79de8790692c55b5a819136558760ee7d3b81736b78a35d4be3d2c7f4.jpg

8. Kontynuacja montażu handbarów.

Ponieważ handbary Touratecha były od F800GS, który ma grubszą kierownicę, zamontowałem w środku mocowania kawałek dociętego węża gumowego. Nic lepszego nie udało mi się znaleźć na tej wysepce, ale ważne, że zadziałało.

Prawy handbar jest ciut niżej obrócony, ponieważ wyższe położenie blokuje kolanko przewodu hamulcowego.

Wraz z podwyższeniem kierownicy o 25mm i handbarami (z dodatkowymi spojlerami) kierownica ma możliwość swobodnego obrotu do oporu w prawo z wysoką szybą Givi. W lewo handbar opera się na szybie ze względu na ten niższy kąt wymuszony przewodem hamulcowym.

1869896562f585319c2b14aa71e9141c5ad639a4d769706ba8303d41ef5f2e830a6cb0c2.jpg

11. Wymiana zębatki standardowej 17T na 16T (z F800GS).

Sprawna wymiana. 3 śróby żeby zdjąć plastikową osłonę (mnóstwo smaru do usunięcia z jej wnętrza) i nasadowy do zdjęcia zębatki. Trzeba tylko uważać, żeby nową zamontować dobrą stroną i żeby nakładki były jedna w drugiej (od razu widać przerwę pomiędzy nimi jeśli nie są)

Po wymianie trzeba zwiększyć naciąg łańcucha (nowa zębatka jest mniejsza).

0586117916dc697e7ca1bc59450dba554eb6317870989c04582b166a975a311a4800dd79.jpg

c.d.n.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kontynuacja:

10. Podwyższenie kierownicy – tuleje 25mm.

Szybka wymiana. Odkręcenie kilku śrób, dołożenie tulejek, wymiana śrób na dłuższe z zestawu, ustawienie kierownicy i gotowe. Nie byłem w stanie znaleźć na żadnym forum informacji czy 25mm tulejki będzie można zamontować bez przeróbek. 20mm nie wymagały przerabianie przewodów hamulcowych, ale 30mm podobno już tak w F650GS (w F800GS nie). Tak więc w ciemno zamówiłem 25mm licząc, że się uda i udało się. Żadne przeróbki nie były wymagane. Na zdjęciach widać też różnicę w wysokości pomiędzy standardem a tulejką.

Przy okazji obróciłem kierownice, żeby była jeszcze wyżej i wygodniej się operowało nią jadąc na stojąco.

516284990e2b85e79de8790692c55b5a819136558760ee7d3b81736b78a35d4be3d2c7f4.jpg

......

Po operacji skręć kierownicą w prawo. Zobacz czy linka gazu nie ociera o główkę ramy i naklejoną tam tabliczkę znamionową bo zmieni się nr VIN :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Więc cza je zmienić :-)

Przy pierwszej glebie same odpadna :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

fajnie gdzie kupowana osłona lampy?

Edytowane przez picasso

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzone czy kable nie ocieraja tabliczki - nie. Sa w takim metalowym koszyku, co zapobiega ocieraniu.

Lusterka pewnie bede wymienial lub oklejal winylem (czarny mat). Ich zaleta jest spory zakres regulacji w kazdej plaszczyznie, co sie przydalo po przestawieniu kata kierownicy na bardziej pionowy.

Oslona lampy Touratech.

http://shop.touratechpolska.pl/steel-headlight-protector-bmw-f800gs-f800gs-adventure-f700gs-f650gs-twin-f800r.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oryginalne też mają sporą regulację, tyle że nie za wiele w nich widać (w tych co masz chyba jeszcze mniej ;))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie chodzilo mi o regulacje samych luster, tylko calosci ramion. Jak oryginalnie sa tutaj takie same jak mialem w F800S, to mozliwosc regulacji jest maja (po obroceniu calej kierownicy o kilknascie/dziesiat stopni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Relacja z ostatniej soboty:

12. Wymiana zawieszenia z niskiego na zwykle

Wszystkie zgodnie z RepROMem. Kilka srobek i po bolu.

IMG_3747.jpg

IMG_3754.jpg

13. Wymiana kosy z wersji dla niskiego zawieszenie na normalna.

Znowu latwa robota - jedna nakretka i jedna sroba. Niska kosa ma fajna, duza podstawke, ale zahacza o centralke. Tak wiec wymienione.

IMG_3752.jpg

Jeszcze porownanie siedzenia nieskiego i zwyklego:

IMG_3746.jpg

Zdjecie pokazujace, ze nawet przy 25mm podwyzszeniu kierownicy i maks skrecie kable nie ocieraja tabliczki znamionowej motocykla na glowce ramy:

IMG_3750.jpg

A tak wyglada efekt koncowy z jazd tesotwych w weekend. Bajka - wyzsza kierownica i nowa zebatka sprawiaja, ze prowadzi sie jak marzenie, no i wreszcie normalne zawieszenie, a nie kucajacy pies:

IMG_3759.jpg

IMG_3774.jpg

Edytowane przez oscar
  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 3.03.2015 o 20:32, oscar napisał:

Niestety obawiam sie ze nie mam takich kluczy. Podobnie z wymiana zawieszenia.

Czy wymieniłeś już zębatkę przednią? Jeśli tak to mam dwa pytania. Czy konieczna jest również wymiana bądź skrócenie łańcucha czy tylko naciągnięcie? Jakie masz odczucia po wymianie zębatki w kwestii dynamiki, jazdy w terenie itp. Pozdrawiam

 

Dnia 3.03.2015 o 20:32, oscar napisał:

Niestety obawiam sie ze nie mam takich kluczy. Podobnie z wymiana zawieszenia.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×