Skocz do zawartości
tom73

Problem z zielona kontrolka "LUZU"

Recommended Posts

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem GSa 2004 r

Zauważyłem że czasami pomimo wyrzuceniu na luz kontrolka nie zapala sie ?

Czy ktoś ma podobne doświadczenia ? Może jest na to jakiś sposób ?

Pozdr

Tom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Prawidłowy luz jest pomiędzy biegami 1 i 2, czasami może Ci się ustawić "dziki" luz pomiędzy innymi biegami i kontrolka się nie zapali

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witaj, sprawdź czy przewód biegu jałowego Masz cały. Najlepiej jest to sprawdzić odkręcając osłonę przedniej zębatki, biegnie tam tylko jeden kabelek - to jest właśnie ten przewód. Ew. Sprawdź kontrolkę czy nie jest przepalona żarówka ja jednak stawiam na to pierwsze (sam to przerabiałem :D) i Zacznij sprawdzanie od tego bo jest to mniej pracochłonne.

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie , nie jest to dziki luz :D

Dzięki za rade ... posprawdzam kabelek , żarówka raczej jest ok bo zapala sie i jak sie zapali to nie miga i nie gaśnie

pozd

Tom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie czasem się tak zdarza że "zawiesi się na chwilę" wystarczy ruszyć delikatnie do przodu i powinna się zapalić. Myślę że to nic groźnego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
U mnie czasem się tak zdarza że "zawiesi się na chwilę" wystarczy ruszyć delikatnie do przodu i powinna się zapalić. Myślę że to nic groźnego.

Groźne nie jest , ale niewygodne

W FAZIM miałem odwrotnie ... po umyciu robiło sie zwarcie i świecił cały czas - to było groźniejsze ..

ale temat opanowałem

Tom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
U mnie czasem się tak zdarza że "zawiesi się na chwilę" wystarczy ruszyć delikatnie do przodu i powinna się zapalić. Myślę że to nic groźnego.

dokładnie, mi się zdarzyło to dosłownie może dwa razy... to raczej jak się coś źle ułoży w skrzyni, choć kabelek lepiej sprawdzić :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
dokładnie, mi się zdarzyło to dosłownie może dwa razy... to raczej jak się coś źle ułoży w skrzyni

Jas też tak czasami mam :) narazie się tym nie przejmuję :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niby nic nie naprawiłem , ale pocmyrałem ... kabelek sprawdziłem i ... nic nie znalazłem

Ale ... na razie DZIAŁA :)

Dzięki za porady

Tom

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam,

postanowiłem odświrzyć wątek bo innego na forum nie znalazłem na ten temat.

Przegrzebałem dziłay mechanika ogólna oraz zagadnienia elektryczne i nie znalałem odpowiedniego rozwiązania problemu.

Jak w temacie mam problem z kontrolką biegu neutralnego. Świeci się właściwie na każdym biegu. Na zimnym silniku świeci się cały czas, a po rozgrzaniu "mruga" jak by "chciała" zgasnąć. Czasem nawet gaśnie na dłuższy czas. Jednak zawsze rano problem wraca. Mechanicznie nie ma problemu z wrzecaniem biegów bądź luzu.

Czy macie pomysły co może być przyczyną takiego zachowania kontrolki?

Edytowane przez Tomecki79

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Lużny konektor, przetarty kabel, odłaczony sensor, padająca żarówka?

Edytowane przez alik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Walczę z tym problemem już jakiś czas... tak od zeszłego roku. Jak zaczęły pojawiać się niskie temperatury powietrza, to efekt się nasilał, wraz ze wzrostem pemperatury zanikał. Stąd wniosek, że to nie przetarty kabel (instalacje przejżałem i śladów przetarcia nie widać), konektor wypinałem, wyczyściłem i dokładnie wpiąłem, więc zakładam że to też nie to (zasadę "podłączone lepiej działa" znam ;)), padająca żarówka padła by dość szybko i nie miało by to związku z temperaturą powietrza.

Tak jak już wspomniałem w poprzednim poście, po rozgżaniu silnika (oleju) kontrolka właściwie gaśnie i zapala się tylko w przypadu urzywania biegu jałowego. Odłączony lub uszkodzony sensor wydaje mi się najbardziej prawdopodobny, pytanie jak się do niego dostać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Musze zerkmac na fiszki w domu - wieczorem jesli nikt do tego czasu nie odpowie napisE wiecej. W KTMie czujnik ten jest wkrecaby i wymienny. Mysle ze w bmw jest podobnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Musze zerkmac na fiszki w domu - wieczorem .... . Mysle ze w bmw jest podobnie.

Posiedź z rodziną, albo zapleć koło Jackowi ;)

Zębatka zdawcza - godz, 4 lub 16 ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam podobny problem jak kolega wyżej, tzn. kontrolka świeci się cały czas, czy zimny, czy ciepły, bez względu na bieg.

Z tego co piszecie, to czujnik "luzu" znajduje się przy zębatce zdawczej. Wykręciłem go, sam przewód też, czy po podaniu masy, czy bez niej, nie miał wpływu na kontrolkę.

Kontrolka świeci się tak od dwóch tygodni, po offowym wyjeździe do lasu. Zaliczyłem tam ze trzy gleby przy zerowo-jedynkowej prędkości (z braku gruntu pod nogami:)) i jakoś wtedy kontrolka zapaliła się na stałe.

Kontrolka w niczym nie przeszkadza, ale wole żeby było tak jak powinno.

Jakieś pomysły?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

u mnie nie zawsze się zapali na luzie, ale wystarczy lekko ruszyć dźwignią żeby załapało...

a wrzucenie międzybiegu, czy dzikiego luzu, to dla mnie standard... zwłaszcza między 2 a 3 ;-)

z tego co się orientuję nie jest to nic niepokojącego, ani nie jest to domena marki BMW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

a tego pojęcia nie znam - dziki luz. Jak to tłumaczyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trafia się dziki luz w tych motocyklach, ale lepiej od razu wrzucić bieg, bo jak sam zaskoczy niespodziewanie, to można się zdziwić jak się tył uślizgnie.

I co, jakieś porady w związku z tematem:)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To taki luz miedzy biegami innymi niż 1-2 :)

Z mojej obserwacji wynika, iż chwilowy:) Delikatny ruch manetki, klamki powoduje wbicie biegu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To ciekawe - nie zaobserwowałem czegoś takiego dotychczas.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sporadycznie, ale się trafia, może jest to uwarunkowane zużyciem elementów skrzyni. Ponoć niektóre sprzęty mają tak od urodzenia:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawe w jakich markach zdarza się to najczęściej, bo w mojej Hondzinie nie miałam takich objawów :)

Edytowane przez mygosia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×