Skocz do zawartości
razorbl

DRZ400 bezkonkurencyjny?

Recommended Posts

Witam,

Przymierzam się do kupna moto, które miałoby być jak najbardziej uniwersalne. Ma się nadać w teren, trudny teren, ale też w trasę i to dłuższą trasę. Póki co wszystkie warunki spełnia Suzuki DRZ400. Takie do tańca i do różanca. Nie widzę za bardzo konkurencji dla niego.

Czy tylko Suzuki wypuściło taki uniwersalny motór?

pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witaj na forum BMW ! Albo jesteś odważny albo szalony ;)

Witałem się już rok temu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przeje∂ź się KTM 690 Enduro i zapomnij o reszcie.

.... Ma się nadać w teren, trudny teren, ale też w trasę i to dłuższą trasę. Póki co wszystkie warunki spełnia Suzuki DRZ400. Takie do tańca i do różanca. Nie widzę za bardzo konkurencji dla niego.

Czy tylko Suzuki wypuściło taki uniwersalny motór?

pozdrawiam :)

KTM 690 Enduro R i zapomnij o reszcie tego typu motków.
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli brać pod uwagę wagę i wysokość motka to 690 nie zawsze jest lepszym rozwiązaniem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

KTM 690 Enduro

138,5kg na sucho

DR-Z 400 E

119 na sucho

Jak ze spalaniem Kata?

Gruby teren i nieźle dają rade :)

Edytowane przez razorbl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Waga KTM - 148 kg na sucho, w terebejach prowadzi się jak lekkie enduraki wagi naprawdę się nie czuje to nie jest stare LC4 :), no niestety wysokość :( jest problem ... właśnie dlatego miałem go tylko jeden sezon ... myślałem, że urosnę z pięć centymetrów, ale nic z tego za mało szczawiu chyba jadłem ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzałeś spalanie? Nie mówię o terenie, bo tam pewnie ile chce, ale trasa ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

KTM 690 Enduro

138,5kg na sucho

DR-Z 400 E

119 na sucho

Jak ze spalaniem Kata?

Gruby teren i nieźle dają rade :)

Spalanie na trasie ok 6 l , w terenie jak się w dobrą orkę wjedzie to tak do 8 zeżre, w każdym bądź razie banan z ryja nie schodzi, a wagą motocykla w tym wypadku naprawdę się nie sugeruj, przesiadłem się na potworka po kilku latach na lekkich EXC i było zaje, niestety mój wzrost -166 dawał o sobie znać szczególnie na trawersach czy podjazdach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No i zrób to DRZetą :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

..."może jeszcze na koło"... o tak :) Już czuję silną potrzebę przejechania się tym sprzętem :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale oczywiście DRZ to całkiem klawy motong :) , ale o wrażeniach z użytkowania najlepiej niech wypowiedzą się posiadacze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja np. mam pozytywne wrażenia z eksploatacji DRZ. Motek nie jest narowisty jak ktmy, daje radę w terenie i na szosie (przy szybkiej jeździe pije olej). Na pewno jeżeli ktoś chce bardziej szaleć w terenie to znajdzie lepsze konstrukcje ;). Dla mnie największa "wada" to brak wtrysku i słabe hamulce (przynajmniej w wersji E tył prawie nie działa). Biorąc pod uwagę mój styl jazdy i umiejętności DRZ dość dobrze trafiło w moje potrzeby. W tym roku dostanie nową lampę, kanapę i bagażnik ;)

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W końcu to forum BMW :) , a chyba najbardziej uniwersalne BMW przynajmniej jak na mój gust to G650 XChallenge - niska waga, małe spalanie, na szutrówki i bezdroża idealne, w cięższym terenie myślę, że da radę, w trasę też bez problemu ( może trochę krótki zasięg na zbiorniku, ale od czego stacje paliw ) jak dla mnie trochę za wysoki, ale jak gdzieś trafię to MUSZĘ się bujnąć :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja np. mam pozytywne wrażenia z eksploatacji DRZ.

A jak z prędkością na trasie? Ile Vmax i jaka kulturalna żeby silnik nie wyskoczył ?:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

20080802.jpg

2008 rok ...XChallenge, DRZ400S, DRZ400E - Wawa - Mazury - Wawa

szczyrk2.jpg

Jakies gdzies tam nie wazne gdzie - z tylu DRZ400E

IMG_5625.jpg

DRZ fajne na glownie na latanie wokol komina i wozenie (jak lekkiego enduraka) na przyczepie gdzies dalej.

Na wyjazdy typu adventure troche przeszladza zestopniowanie skrzyni (krotkie przelozenia), vmax, spalanie, gaznik

Wersja E wagowo niezle ale zawieszenie ze zdecydowanie innej ligi niz w KTMach

Roznica w wadze miedzy DRZ w wersji S a KTM690 czy XCH niewielka, 'dzielnosc' terenowa zdecydowanie zblizona a 650tki wygodniejsze na dalsze wypady :D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam drz 400 s. Szukałam go 3 jak nie 4 miesiące.

Na typowo offowych przełożeniach osiągam 110 km/h, na standartowych 140 to nie problem.

Drz 400 s waży 132 na sucho, z płynami niestety nie wiem ale motocykl dalej jest lekki i zwinny.

Wcześniej jeździłam xt 600 i z drz nie ma porównania.

Jestem mega zadowolona z zakupu, teraz w o wiele większą łatwością pokonuje trudności w terenie.

Nie za bardzo widziałam konkurentów dla drz 400. To co mogłoby mnie zadowolić jak np 690 to i tak jest na razie nie osiągalne ze względu na wysoką cenę.

Wyklikano z Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

20080802.jpg

2008 rok ...XChallenge, DRZ400S, DRZ400E - Wawa - Mazury - Wawa

szczyrk2.jpg

Jakies gdzies tam nie wazne gdzie - z tylu DRZ400E

IMG_5625.jpg

DRZ fajne na glownie na latanie wokol komina i wozenie (jak lekkiego enduraka) na przyczepie gdzies dalej.

Na wyjazdy typu adventure troche przeszladza zestopniowanie skrzyni (krotkie przelozenia), vmax, spalanie, gaznik

Wersja E wagowo niezle ale zawieszenie ze zdecydowanie innej ligi niz w KTMach

Roznica w wadze miedzy DRZ w wersji S a KTM690 czy XCH niewielka, 'dzielnosc' terenowa zdecydowanie zblizona a 650tki wygodniejsze na dalsze wypady :D

Niech zgadnę: pierwsze zdjęcie - wyjazd z leśnej drogi, łączącej Krubki i Kielczykowiznę (przy asfalcie - Wola Ręczajska - Kielczykowizna...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak z prędkością na trasie? Ile Vmax i jaka kulturalna żeby silnik nie wyskoczył ? :)

90-100 km/h poleci. Co prawa trochę już trzeba kręcić, ale pewien zapas jeszcze jest. Na ostatnim wyjeździe znajomy wersją SM leciał coś koło 120 ale mi było szkoda katować moto na takich obrotach ;).

W kwestii jazy adwenczurowej ;). Gaźnik i spalanie - fakt, są to wady i jak pisałem wolałbym wtrysk. Z akcesoryjnym zbiornikiem E ma max zasięg ok 300 km co uważam za akceptowalne, chociaż ofk mogłoby być lepiej.

Zestopniowanie skrzyni biegów: nie zauważyłem, żeby jakoś specjalnie przeszkadzało na szosie, za to w terenie daje radę jechać na 1 ;) dwójka jest dość uniwerslna i pozwala jechać do ok 50 km/h. Nie demonizował bym też kwestii zawieszenia. Co prawda w ktm ma lepsze, niemniej nim będę w stanie wykorzystać to co daj DRZ minie jeszcze wiele czasu. Z pewnością nie jest to pojazd idealny, ale imo co najmniej dobry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podsumowując:

Najbardziej uniwersalnym moto okazuje się KTM 690 Enduro. Na kółkach supermoto można odwiedzić tor, do codziennej jazdy, na dziczenie po mieście mocy sporo i w długą trasę da radę, a cieżki teren też ogarnie :) Akcesoriów od groma. Zmienne mapy. Odstrasza cena.

DRZ bym chyba widział u siebie jako drugie moto. Masa części, ekonomiczny. Jeszcze solo bym dał radę dalej polecieć, ale z pasażerem...

Jest jeszcze XChallenge....

DRZ400E - 119kg, 48KM,

KTM690Enduro - 138,5kg, 65KM

BMW G650X Challenge - 144kg, 53KM

Edytowane przez razorbl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podsumowując:

Najbardziej uniwersalnym moto okazuje się KTM 690 Enduro.

DRZ400E - 119kg, 48KM,

KTM690Enduro - 138,5kg, 65KM

BMW G650X Challenge - 144kg, 53KM

Ja wiem czy najbardziej uniwersalny ;). Dużo zależy od gabarytów i umiejętności kierowcy. DRZ na pewno będzie lepsze na początek kariery, bo motek nawet w wersji E nie jest demonem prędkości i nie wyrywa spod tyłka przy byle okazji. Większa moc KTMa będzie plusem na szosie ale w terenie niekoniecznie. Przynajmniej na początku. Oczywiście wszystkie motki są warte wzięcia pod uwagę. Przy czym obecnie bardziej cenię sobie mniejszą wagę niż 10 KM ;). X xe swoimi 144 kg... aż się zastanawiam jak Doodek podnosiła toto sama w afryce, zwłaszcza z akcesoryjnym bakiem i klamotami :shock:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja wiem czy najbardziej uniwersalny ;). Dużo zależy od gabarytów i umiejętności kierowcy. DRZ na pewno będzie lepsze na początek kariery, bo motek nawet w wersji E nie jest demonem prędkości i nie wyrywa spod tyłka przy byle okazji. Większa moc KTMa będzie plusem na szosie ale w terenie niekoniecznie. Przynajmniej na początku. Oczywiście wszystkie motki są warte wzięcia pod uwagę. Przy czym obecnie bardziej cenię sobie mniejszą wagę niż 10 KM ;). X xe swoimi 144 kg... aż się zastanawiam jak Doodek podnosiła toto sama w afryce, zwłaszcza z akcesoryjnym bakiem i klamotami :shock:

No tak uniwersalnym, ale zależy dla kogo. Dla mnie np. tak :) I tak muszę wcześniej wyprzedać swoją stajnię, żeby mysleć o kupnie. DRZ ciągle w grze :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tam jestem zdania, że fajnie byoby najpierw ogarnąć na spokojnie DRZ-tę czy X-a, a póxniej bawić się w KTM-a, ale ja się kompletnie nie znam na.... mechanice, więc może stąd taka decyzja :-P

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... ale ja się kompletnie nie znam na.... mechanice, więc może stąd taka decyzja :-P

No, ale znakomicie się znasz na kapciach, lawetach i ściąganiu tego i owego z okolicy - więc możesz spokojnie wejść w KTM'a - dasz rade ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×