Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Cześć Nurtuje mnie zagadnienie odpalania motocykla stojącego na bocznej nóżce z załączonym biegiem. Moja eF-ka pozwala na taki niebezpieczny myk i trochę mnie to martwi. Nie mam doświadczenia z wieloma motocyklami ale te, na których się uczyłem i jezdziłem (Suzuki Gladius, Kawasaki ER6 i Honda CBF 250), nie pozwalały na to. Co więcej rozłożenie, bocznej podstawki, gdy motocykl był "na biegu", powodowało wyłączenie silnika motocykla. U mnie tak to nie wygląda. Tylko tamte motki są dużo młodsze od mojego, wiec i technologia nowsza. Ktoś może mnie uświadomić czy tak powinno być? Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 uświadamiam - nie powinno tak być :) Czujnik rozłożenia kosy sprawdziłbym na początek tak mi się wydaje Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Tomasz 385 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 (edytowane) KONRAD, SPRZEDAJ GO! :D Edytowane 31 Marzec 2015 przez Tomasz 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 uświadamiam - nie powinno tak być :) Czujnik rozłożenia kosy sprawdziłbym na początek tak mi się wydaje Czyli trapiły mnie słuszne wątpliwości... A fakt, że "kosa" sama się nie blokuje przy rozkładaniu, jest normalnym zachowaniem tego elementu? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 KONRAD, SPRZEDAJ GO! :D Nie mogę... Kocham ją taką jaka jest. Z wszystkimi jej wadami 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Czyli trapiły mnie słuszne wątpliwości... A fakt, że "kosa" sama się nie blokuje przy rozkładaniu, jest normalnym zachowaniem tego elementu? Ale jak to, możesz ją przełożyć na drugą stronę? :shock: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Ale jak to, możesz ją przełożyć na drugą stronę? :shock: he, he no nie nie... Ale jeśli nie oprę na niej motocykla to sama się składa. To też dla mnie nowość. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 z pewnością nie powinno tak być, musisz to sprawdzić organoleptycznie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Radecki 37 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Moja też się sama składa a wygląda na oryginalną ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 a moja nie ;-) tylko, że ja mam GS-a :-P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Starwalker 1 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Moja po maksymalnym otwarciu pozostaje rozłożona nawet jeśli nie oprę na niej od razu motocykla. Jeśli chodzi o czujnik jej rozłożenia to na rozłożonej nie ma możliwości odpalić silnika, niezależnie, czy jest na biegu czy na luzie. Swoją drogą trochę mnie to wkurza, bo nie można np odpalić silnika jeszcze na postoju żeby chwilę się zagrzał. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Radecki 37 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 U mnie właśnie są dwie sprężyny i w połowie rozłożenia ma takie jakby "martwe pole" w którym może zostać, lecz po wejściu na motocykl i postawienia go do pionu stopka siłą rozpędu składa się całkowicie, więc nie ma możliwości ruszenia z rozłożona stopką. Aha i mogę na niej odpalić motocykl ;-) w CBR 600 też mogłem tak odpalać na stopce lecz gdy zapomniałem ją złożyć (sama się nie składała) po wbiciu biegu motocykl gasł więc nie dało się jechać z rozłożoną :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 U mnie właśnie są dwie sprężyny i w połowie rozłożenia ma takie jakby "martwe pole" w którym może zostać, lecz po wejściu na motocykl i postawienia go do pionu stopka siłą rozpędu składa się całkowicie, więc nie ma możliwości ruszenia z rozłożona stopką. Aha i mogę na niej odpalić motocykl ;-) w CBR 600 też mogłem tak odpalać na stopce lecz gdy zapomniałem ją złożyć (sama się nie składała) po wbiciu biegu motocykl gasł więc nie dało się jechać z rozłożoną :-D Czyli coś z tą moja podpórką jest nie tak. U mnie się nie blokuje i w czasie stawiania motocykla na niej, muszę blokować ją stopą by sie nie złożyła. Z tym czujnikiem tez jest coś nie tak. Muszę zerknąć, jak to działa. A ktoś się orientuje gdzie można kupić taki czujnik? Znalazłem cos takiego i mam przeczucie, że to ta nie opisana 6 http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_0276-czujnikwlacznik/i51724/r1996/m02 Ja mam chyba jedną sprężynę, wiec to chyba ten model stopki http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/46_0266-podporka-boczna/i51724/r1996/m02 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Radecki 37 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Czytaj uważnie, po wyprostowaniu motocykla stopka sama mi się składa ;-) a powoduje to element nr 2 z Twojego drugiego linku, który gdzieś w połowie rozłożenia stopki opiera się o wystający bolec i powoduje właśnie to cofanie. Moim zdaniem to poprzedni właściciel zrobił taki patent usuwając czujnik. Bez tego dałoby się ruszyć z rozłożoną stopką co byłoby niebezpieczne.. Teraz takiej możliwości nie ma i jest to chyba najlepsze rozwiązanie :drinkbeer: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
woytazz-w1 19 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Konrad, wydaje mi się że wszystko ok. Ja mam model też funduro 96r. stopka boczna samoczynnie się składa, czy na biegu gaśnie nie sprawdzałem, ale jestem pewien że nie (nie zauważyłem tam czujnika). Jest to właśnie jedna z drobnych różnic od tych młodszych modeli, tak jak np. większe przednie koło (od tylnego), wskaźnik temperatury cieczy, czy wbudowane kierunki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Radecki 37 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Tej różnicy nie znałem :roll: ale cóż, przynajmniej dowiedziałem się czegoś nowego. Konrad, a czy nie możesz rozgrzać silnika stawiając moto na centralce :?: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin 1 263 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Spręzyna i samoskładająca się stopka jest substytutem zabezpieczenia elektrycznego - jak stawiasz moto do pionu to stopka powinna automatycznie się schować. Z jednej strony wygodne, z drugiej wkurzające to było dla mnie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
woytazz-w1 19 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Ja już się przyzwyczaiłem i pamiętam, po tym jak skręcałem kierownicą na postoju a moto się niespodziewanie zaczęło kłaść - stopka się schowa w chwili wyprostowania. W ostatniej chwili złapałem za manetkę, teraz tylko uprzedzam interesantów, żeby nie było że nie mówiłem. A co do rozgrzania motocykla, to pozycja ( moto nie sex ) nie powinna mieć większego wpływu, w końcu w naszych silnikach jest tzw. sucha miska olejowa. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
manioora 1 755 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 (edytowane) Ja już się przyzwyczaiłem i pamiętam, po tym jak skręcałem kierownicą na postoju a moto się niespodziewanie zaczęło kłaść - stopka się schowa w chwili wyprostowania. W ostatniej chwili złapałem za manetkę, teraz tylko uprzedzam interesantów, żeby nie było że nie mówiłem. A co do rozgrzania motocykla, to pozycja ( moto nie sex ) nie powinna mieć większego wpływu, w końcu w naszych silnikach jest tzw. sucha miska olejowa. No właśnie moto nie sex, nie potrzebuje gry wstępnej, odpalasz, koko dżambo i do przodu... szkoda etyliny... Edytowane 31 Marzec 2015 przez manioora Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Starwalker 1 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Pozycja pewnie nie ma znaczenia jeśli w ogóle jest możliwość odpalenia w innej niż pionowa ;) Czyli wychodzi na to, że od 97 były inne stopki i czujniki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
woytazz-w1 19 Zgłoś ten post Napisano 31 Marzec 2015 Pierwsze st to jakoś od półrocza 96r. mogą już być. Wynikało to z katalogu części, gdzie szuka się po roczniku i miesiącu produkcji. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 (edytowane) Tej różnicy nie znałem :roll: ale cóż, przynajmniej dowiedziałem się czegoś nowego. Konrad, a czy nie możesz rozgrzać silnika stawiając moto na centralce :?: Nie zależy mi na wcześniejszym odpaleniu motocykla. Zależy mi na tym, żeby nie można było uruchomić silnika na bocznej podstawce w momencie, gdy jest na biegu. Mam obawy, że kiedyś się zapomnę, odpalę wcześniej motocykl stojący na podpórce, puszczę sprzęgło i będzie tragedia. Edytowane 1 Kwiecień 2015 przez Konrad79 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Radecki 37 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Ale nie odpalisz motocykla będącego na biegu, ale odpalić musisz mieć wrzucony luz ;-) lub awaryjnie np na światłach można też na biegu, ale wciskając sprzęgło w którym jest czujnik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Konrad79 6 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 (edytowane) Właśnie, odpalę jak wcisnę sprzęgło. A że od lat jeżdżę skuterem, gdzie trzeba wcisnąć tylni hamulec (to ta sama klamka co w motorze odpowiada za sprzęgło) aby go uruchomic, więc robię to machinalnie. Jeśli motor znajduje się na biegu, a ja o tym zapomnę i odpalę go bez wsiadania na niego, to będzie nieciekawie. Edytowane 1 Kwiecień 2015 przez Konrad79 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin 1 263 Zgłoś ten post Napisano 1 Kwiecień 2015 Więc pozostaje Ci chyba tylko albo przeróbka układu na taki z nowszej F albo żmudna nauka nowych nawyków. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach