Skocz do zawartości
Pawel

Triumph Tiger 800 XCx/XRx

Recommended Posts

Są kolejne wersje XRT i XCA

http://www.motogen.p...800,23212.html#

tak słyszałem. Mają być dostępne od maja, ale nawet w salonie Triumpha nie liczą na dużą sprzedaż, ponieważ ceny kosmos.

Co innego XCx :) chociaż tani też nie jest.

W międzyczasie pojeździłem sobie na XCx i teraz cie Paweł rozumiem ;) :)

Później napiszę trochę więcej wrażeń ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niżej moja krótka przejażdżka Tigerem 800XCx.

Szybki, wygodny i mega elastyczny ;) Zrobił na mnie spore wrażenie. Do tej pory nie mogę zapomnieć kultury pracy tego silnika. Nie wiem czy cokolwiek może go wzruszyć :)

  • Like 9

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O moich wrażeniach z jazdy osiemsetą od BMW pisałem jakiś czas temu tutaj http://f650gs.pl/top...post__p__175650

Kilka tygodni temu byłem na Kazimierzu. Przy placu Judah zauwazyłem piękną maszynę z 21 całowym kołem i znaczkiem Triumph. Wzrokiem zacząłem szukać właściciela, który jak się okazało stoi w kolejce po frytki ;)

Oczywiście nie omieszkałem zagadać do niego. Jeździł do tej pory na różnych maszynach (m.in. na jednocylindrowej Tenerce), ale twierdził, że Tigera 800 ciężko jest porównać do czegokolwiek.

Następnego dnia szybka wymiana maili z Euroriderem krakowskim i bielskim i w mgnieniu oka zostałem umówiony na jazdę próbną - w Krakowie.

Napiszę swoje spostrzeżenia jako łaika.

W ciągu 1,5 godziny jest ciężko ocenić motocykl, ale rzeczywiście to, co się czuje od pierwszych sekund, to praca silnika. W jednym cylindrze silnik przez cały czas pracuje u kresu swoich możliwości. Jest napięty jak struna gitary. Musze trzymać w Efce te 3500-4500 obrótów, żeby jechała. W Triumphe silnik pracuje od samego dołu. Nie wiem jak trzeba go kręcić, żeby wogóle można było poczuć, że to jest dla niego jakiś tam wysiłek. Nie ważne jaki bieg miałem zapięty przez cały czas przy odkręcaniu manetki zawsze natychmiasttowa reakcja i delikatne mruczenie. Żadnej zadyszki, zająknięcia. Praca silnika bardzo płynna. Nawet nie wiem jak to porównać do 1 cylindra. Mogłem zapomnieć o zmianie biegów.

d49a05be8c6afc60be7ff5a5d07ab0f0.jpg

Do swojej dyspozycji dostałem Tigera 800XCx czyli wersja, gdzie mamy już zawieszenie WP. Zawieszenie pracuje świetnie, ale żeby powiedzieć coś więcej musiałbym dłużej pojeździć. Przy włączonym ROAD na asfalcie jest bardzo przyjemnie. Na szutrach również jest nieźle (nie włączałem trybu OFF).

Odkręcanie manetki przy wyjściu z zakrętku powoduje pojawienie się ogromnego banana na twarzy. Generalnie odkrecanie manetki w Tigerze prawie zawsze kończy się bananem. Motocykl jest szybki i mocny. Czuć, że ma 95 koni, ale sposób przekazaywanie mocy jest niesamowity.

Jeździłem na BMW R1200GSA LC. Do tego mocarza ciężko jest porównać Tigera 800.

Triumph nie jest mały, ale przy tym bardzo zwinny, no i zdecydowanie bardziej zadziorny od 1200.

3756e3cb5b6579a8a594aff78ee0f8b8.jpg

W BMW F800gs nie czułem tak mocy. Wiem jest kilka koni mniej, ale na Tigerze jest zupenie inaczej. Gdzieś czytałem, że silnik w BMW 800 został tak zrobiony, żeby minimalnie różnić się w kulturze pracy od jednego cylindra i rzeczywiście jak porównuje moją Fkę do F800gs, to różnica jest nieduża. W F800 silnik jest bardziej elastyczny w porównaniu do F650, ale bez szaleństw. Natomiast kiedy wsiadam na Tigera 800, to silnik, to jest zupełnie inna bajka. Nigdy nie jeździłem sportem, ale mniej więcej tak wyobrażam sobie prace silnika w motocyklu sportowym tylko że tutaj mamy mniej hałasu i ogromny komfort.

Pod względem komfortu i ergonomii brak jakichlowiek zastrzeżeń.

Hamulce są bardzo skuteczne. ABS się włącza szybko.

49709bd7b42e7e9ea40aa8e0b43be644.jpg

Po moim któtkim teście trzy wady mi się nasunęły:

1. niska szyba przy dużych prędkościach.

2. przy jeżdzie na stojąco bardzo niska kierownica

Wszystko powyższe da się poprawić.

3. spalanie :)

Ale wystarczy, że na stacji pomyśli się o pracy silnika i mega bananie na twarzy, to większość będzie mu w stanie to wybaczyć :)

4781c31af72593bbb299833c60e89e69.jpg

Edytowane przez enlil
  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A MT zaraz zapyta czy jeździłeś DL'em :-D

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z chęcią się przejadę również DLem, szczególnie wersją XT. Taki mam plan :D

ale coś mi się wydaje, że jednak trzy cylindry, to nie dwa :P Poza tym Tiger nie tylko świetnie jeździ, ale też ładnie wygląda ;)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jechałem poprzednim modelem tigera 800xc 2013 , jechałem DL-em AL2 /zresztą go dzisiaj kupiłem/ i pod względem oddawania mocy nie ma porównania . triumph jedzie zawsze , DL jedzie ale w innej lidze . niestety jest to również inna liga cenowa i dlatego nie kupiłem tigera 800 . za golasa niewiadomego pochodzenia /i to nie xc.../ trzeba zapłacić tyle ile za śliczny full wypasiony egzemplarz DL-a z małym przebiegiem z tego samego rocznika . ale następny na liscie jest triumph , tylko musze dozbierać 10 kilo w biletach NBP i wtedy kupie . zrobiłem przymiarką do 1050 - to jest petarda tylko ja przy moim wzroście i umiejetnosciach tego nie ogarnę , zwłaszcza bez abs ;-) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A MT zaraz zapyta czy jeździłeś DL'em :-D

Nie zapyta. Widać, że nie jeździł. :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... niestety jest to również inna liga cenowa i dlatego nie kupiłem tigera 800 ...

Inna to mało powiedziane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wielu lubi dwa fajne słusznych rozmiarów cyce, inny woli trzy malutkie..... jak dla mnie, bez sensu....;-)

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdyby ktoś miał pół godzinki wolnego czasu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby mi nikt ciemnoty nie wciskał, pojeździłem sobie dziś osławionym Triumphem Tiger 800 XCx.

Moje odczucia są takie. Sprawia wrażenie bardzo lekkiego i bardzo ładnie się prowadzi. Świetnie się nim manewruje w mieście. Ma pełno tak modnych dziś bajerów jak mapy zapłonu, ABS, ustawiane kontrole trakcji, tempomat, no full wypas. Cały jednak urok tkwi nie w tych bajerach a w silniku. 3 gary w rzędzie robią wrażenie. Jak silnik wskoczy na obroty to moto chce spod dupy wyjechać. Przy 5500 obrotów jakby jeszcze dodawał sobie koników. 175 km/h osiągnął migiem i z zajefajną przyśpiechą, dalej go nie gnałem, bo akurat autostrada mi się skończyła. Jazdy terenowej nie sprawdzałem, bo nie lubię, ale inni sprawdzali. Bardzo przyjemne moto ale...

Przy 130 km/h zaczyna się dziwna walka z wiatrem, która się potęguje wraz ze wzrostem prędkości. Na dłuższą metę nie do zniesienia. O ile nogi są osłonięte od wiatru wzorcowo, o tyle ramiona i głowa nie bardzo, a wysoki nie jestem. Odniosłem wrażenie, że moto bardzo reaguje na boczne podmuchy wiatru. Odgłos silnika przypomina mi odgłos wiertarki, ja tego nie lubię ale to kwestia gustu. Moto pozornie jest 2 osobowe, pozornie ponieważ pasażer nie dość, że siedzi stosunkowo blisko kierownika to na dodatek zsuwa się na niego, bo kanapa pasażera przypomina kształtem płaską zjeżdżalnię. Tiger 1200 ma już inaczej profilowaną kanapę.

I tu odniosę się do tradycyjnie do V-Stroma 650. Pozycja za sterami dość podobna, w Tigerze odrobinę bardziej agresywna. Przyśpiecha bez porównania, Tiger zostawia DL'a pod tym względem w tyle, bo 3 gary robią swoje i silnik ma niesamowity power. Na 5 biegu złapałem przy przyspieszaniu na pasach uślizg tylnego koła. W terenie zapewne Tiger również odstawia DL'a ale DL nie jest motocyklem terenowym. Pod względem wygodnej jazdy turystycznej jednak Tigerowi trochę do DL'a brakuje, przy jeździe z pasażerem to już przepaść pod względem komfortu.

Krótko Tigera i DL'a można porównać jak jazdę bryczką o sportowym i lekko terenowym zacięciu z długodystansową limuzyną. Każdy wybiera to co lubi.

IMG_0263.jpg

Edytowane przez Moto Troter
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli wygląda to tak:

Żyrafa:

-Wiesz zajączku, Ty nigdy nie będziesz miał takich rozkoszy jak ja. Gdy jem liście, czuje ich smak długo, długo.

Połykam je, a one powoli spadają do mojego żołądka.

W długim gardle czuję ich smak, tak długo, długo.

Gdy piję wodę, leci ona długo przez gardło i się tym tak długo, długo rozkoszuję.

Ty nigdy tego nie doznasz.

Zajączek:

- Żyrafa, a rzygałaś kiedyś?

Tak zupełnie neutralnie mi się skojarzyło :lol: :beer:

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ooo... a kiedy Ty MT na Kurzej byłeś? Po sezonie 2015 planuję wymienić DAKARa na F800, ale coraz więcej czytam pozytywów o TIGERze (zwłaszcza o silniku). Muszę kiedyś do MOTO 46 podjechać i zapytać, czy ubiorą mi TKC80 na testy - to zabiorę go na MOTO SPACER Z PSEM :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Obecnie w każdej chwili możesz go wypożyczyć bo mają testówkę. Oponki ma jednak szosowe więc sobie nie poskaczesz, bo to taki ni pies ni wydra. ;-) Silnik absolutnie powala pod względem mocy, aż za bardzo nawet. Natomiast F800 to zupełnie inna liga, bardziej porównywalny z DL'em niż z Tigerem bo idealny do dalekich podróży. Tiger to funbike dla szaleńców a kobietę na tylnym siedzisku zamęczysz albo zgubisz. Spróbuj a się przekonasz.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tiger to funbike dla szaleńców a kobietę na tylnym siedzisku zamęczysz albo zgubisz.

Dlatego właśnie Paweł pokłada w nim taką nadzieję i tak jest za tym motkiem ;)

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
. Tiger to funbike dla szaleńców a kobietę na tylnym siedzisku zamęczysz albo zgubisz. Spróbuj a się przekonasz.

Polemizowałbym ;) Subiektywne moje opinie.

DL najspokojniejszy i najbardziej szosowy i ... IMHO Taki nijaki... W firmie 3 kolegów nimi po mieście do pracy jeździ... Jedyna zaleta jaka widzę to cena.

F800gs silnik elastyczny (to plus) ale i trzeba go mocno poganiać ... na plus pozycja na stojąco, węższy bak, niżej środek ciężkości i spalanie. Plecaczek po przejechanych prawie 900km jednego dnia na standardowej kanapie ma równie dość jak na każdym innym moto...

Tiger w wersji 2013 silnik dający mnóstwo radochy, plecaczek sie zgubić nie chciał, siedzenie na weekendowa wycieczke z dystansem lekko ponad 600km w 2 osoby daje radę ... Dalszej nie było okazji ...

Xchallenge jest najlepszy (do zupełnie innego typu podrozownia) a Kartagina powinna zostać zburzona ;)

Edytowane przez MTBiker
  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hehee... Dzięki za podpowiedzi. U mnie 60% teren, 40% asfalt, więc muszę się samemu przejechać i zobaczyć co mi lepiej leży. Obawiam się jednak, że bez odpowiednich opon w teren to nici a nie testy. Do zimy jest jeszcze trochę czasu, to może uda mi się gdzieś namierzyć na kostkach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

(...)

Jeżeli jesteście akurat w okolicach ulicy Łopuszańskiej koniecznie odwiedźcie nasz salon!

Właśnie zawitał tam Rhys Lawrey, który swoim Triumphem Tigerem 800 XC jest w trakcie bicia rekordu Guinessa w jak największej liczbie odwiedzonych światowych stolic!

Rhys opowiada o swojej przygodzie: przebieg w milach 52000, drugi zestaw napędowy od nowości. Wymienioney to lożysko glówki ramy, lożysko sprzęgła Zużyte 4 przednie i 5 tylnych opon. Kilka przewrotek, dwie male kolizje z samochodami bez powaznych uszkodzen...

Niedługo konferencja prasowa.

Wpadajcie poznać Rhysa, świetny gość!

11535881_887284528011068_1001997187155246041_n.jpg?oh=cb971b7cfba3a820d86decf56970474a&oe=55EB6E6B

11407109_887284541344400_4712279691924507621_n.jpg?oh=168bd6aa5c4bd4d5ec8bf08e4bf5a181&oe=5632675B&__gda__=1445839104_7a939d196b5926efd7fd922b4e767a6a

11224617_887284534677734_169519080617459037_n.jpg?oh=05939957f4081e0f713fc8c545ba40e3&oe=55E6EEE8

10400057_887284531344401_3312216479010066061_n.jpg?oh=8e0396f8d25cf0eb90c8bf1f773dbb39&oe=5625575C

11536111_887284538011067_6222381331455073761_n.jpg?oh=64c908bd692a73c809f7b2ade7222828&oe=5630FEF4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już myślałem że przejeżdżał wczoraj przez moją dzielnię ale tamten był jednak biały ;-)

P.s. Zapomniałem dodać, że silnik mu chodził jakby miał się zaraz rozleciec :-)) wiadomo triumph B-)

Edytowane przez dakarowy
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... jest w trakcie bicia rekordu Guinessa w jak największej liczbie odwiedzonych światowych stolic!

Wiadomo, że stolicą jest Wrocław - każdy to wie ... no może oprócz tych z Krakowa :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×