Skocz do zawartości

Recommended Posts

@cykli to ja bym kupił Optimate 4 i to akcesorium do niego: Przewód do ładowarek Optimate ze złączem Sae / OPT O01

Masz wówczas prawie jak przez gniazdko din, nie musisz podłączać się bezpośrednio do klem. Do tego złącza możesz podłączać kolejne akcesoria.

1 minutę temu, manioora napisał:

Nie wiem jak jest w gs, ale w rt są dwa gniazda...

W 1200LC jedno.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam podpięte na stałe takie ustrojstwo , tylko cteka - złącze wychodzi gdzieś pod tylną ramą więc bez problemu podpinam MXS-10 . Aktualnie moto stoi dwa miesiące w zimnym garażu - raz odpaliłem z ciekawości i żadnych problemów nie było . Kilkuletni akumulator wymieniłem na nowy bo padł jak kawka :default_happy: . Zawsze podpinam na zimę prostownik na stałe . mam spokój . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, artex napisał:

@cykli to ja bym kupił Optimate 4 i to akcesorium do niego: Przewód do ładowarek Optimate ze złączem Sae / OPT O01

Masz wówczas prawie jak przez gniazdko din, nie musisz podłączać się bezpośrednio do klem. Do tego złącza możesz podłączać kolejne akcesoria.

W 1200LC jedno.

Właśnie tutaj najwygodniej będzie podłączyć się do klem... Ale tak jak napisałeś można podłączać kolejne akcesoria...

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Alarm ma automatycznie uzbrajany czy ręcznie?
Nie wiem, ale jak znam zycie to w automacie, dopytam. Czyli alarm zżera prąd aż do tego stopnia?


Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Alarm jest zasilany z akumulatora , przechodzi w stan czuwania po kilku godzinach ale i tak wciąga odrobine prądu - dioda na zegarach miga sygnalizując uzbrojenie alarmu , później gaśnie ale i tak coś tam znika . To nie jest 100Ah więc podłączenie pod ładowarkę zawsze pomoże .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
54 minuty temu, dakarowy napisał:

Nie wiem, ale jak znam zycie to w automacie, dopytam. Czyli alarm zżera prąd aż do tego stopnia? emoji848.png


Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
 

zżera, zawsze, po trochu, powoli, ale zżera...w każdym alarmie który ma zasilanie z aku.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i rady.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopaki, ja wiem że zżera..
Pytam czy tu bardziej, w 8setce też miałem alarm, czasami stała ze 3 miesiące bez opalania zimą, w tym samym, nieogrzewanym garażu i było ok

Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najbardziej optymalna konserwacja akumulatora jest taka, aby aku wyjąć, naładować do pełna i .trzymać w suchym w miarę ciepłym miejscu. Jeżeli nie ma problemów w samym aku to powinien przeżyć cały okres ( 3-4 miesiące ) bez ingerencji. Jak ma zostać w motku to standardowo odłączamy klemę minusową ( to wystarczy ). Zresztą jak się podłącza aku to powinno się przykręcać pierwsze + , a potem --  ( to tak na marginesie - odłączanie zaczynamy od minusa ). To co napisałem to jest najlepsze dla aku, ale teraz jest w motku milion różnych systemów i po dłuższym okresie może być potrzebne ponowne wprowadzenie danych i ustawień ( data, serwis .... ) Nowe ładowarki mikroprocesorowe to niezły wynalazek, ale to tylko elektronika i jak coś padnie to może powodować różne wcześniej opisane problemy i to w taki sposób, że poczujemy ich skutki, a nie będziemy wiedzieć, że coś jest nie tak ... pomimo, że zrobiliśmy wszystko zgodnie z instrukcją czy zaleceniem ... Czym zatem ładować ... ? To zbyt trudne pytanie, aby wybrać coś pewnego i jednoznacznie niezawodnego. Im bardziej markowe to szansa na lepsze bebechy jest większa, ale .... Mam ładowarek kilkanaście, ale .... Żeby pomóc sobie w odpowiedzi jaka elektronika, marka jest dla Ciebie najlepsza to odpowiedzmy sobie na pytanie jak jest ładowany akumulator podczas zwykłej eksploatacji. Niezależnie od typu czy rodzaju akumulatora ... Raczej ładowanie nie odbywa się mikroprocesorowo czy impulsacyjnie ... Do aku dostarczamy prąd stały o napięciu 14,3 - 14, 6V dobrze stabilizowany jak regulator napięcia jest oki. Ja używając różnych ładowarek od zaistniałych okoliczności, gdybym miał zabrać jedną na bezludną wyspę to zabrałbym ładowarkę zwykłą transformatorową automatyczną ... W mojej ocenie jest najbardziej bezpieczna dla okresowego doładowywania aku, ale raczej na stałe podpiętej bym jej nie zostawiał ...

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak to mi kiedyś jeden mechanik powiedział... Cóż postawiłeś na dwa miesiące i się dziwisz, że nie działa... BMW lubi jeździć, a nie stać... Reklamacji Aku mi nie uznali i od wtedy ładuje automatycznymi... Bo zwykły transformatorowy mam do ciągnika...

Niezaprzeczalnie zwykły transformatorowy jest lepszy, ale w automacie można odciążyć swój dysk twardy i poświęcić energię na inne rzeczy. 

Lidlowy prostownik ma jedną wadę - kiedy wyłączą prąd, trzeba go powtórnie załączyć, bo sam nie umie... Pewnie powiecie, że nie ma czegoś takiego jak "wyłączą prąd"... Ale u mnie to normalne, tak samo jak szczekanie dupami przez psy :-):-):-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, manioora napisał:

Właśnie tutaj najwygodniej będzie podłączyć się do klem... Ale tak jak napisałeś można podłączać kolejne akcesoria...

Przypatrz się dobrze jak jest skonstruowany kabel w tej ładowarce, dzięki temu dodatkowemu kablowi na stałe podłaczonego do aku z końcówką wyprowadzoną na zewnątrz, masz bezproblemowe podłączanie i odłączanie aku do ładowania, bez rozkręcania i klemowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, artex napisał:

Przypatrz się dobrze jak jest skonstruowany kabel w tej ładowarce, dzięki temu dodatkowemu kablowi na stałe podłaczonego do aku z końcówką wyprowadzoną na zewnątrz, masz bezproblemowe podłączanie i odłączanie aku do ładowania, bez rozkręcania i klemowania.

Chodzi mi o to, że ten kabel podłączasz do klem... Jakkolwiek by to nie zabrzmiało... Widzę że mamy na myśli to samo, ale się nie zrozumieliśmy :-):-)

Edit: no i pomijasz wtedy układ can...

Edytowane przez manioora
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 20.12.2020 o 17:40, artex napisał:

Ładowarka z Lidla, a potem "trzeba dolewać płynu do akumulatora"

Bzdura.

 

 

@cykli podłącz normalnie ta ładowarkę w motocyklu, dla wygody można sobie wyprowadzić kable z kostka do ładowania.

za 2dni jak zrobi swoje możesz ja odłączyć i tak podpinać co 2-4 tyg - zależy jak motocykl pochłania akumulator na postoju lub zostawić na stałe tylko przełącz na tryb motocykl.

Nie jest ona w stanie wygotować akumulatora ale i tez go nie doładuje do 100% ale lepsze lądowanie tym prostownikiem niż nie zrobienie niczego bo na wiosnę kupisz nowy akumulator...

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 godzin temu, raby napisał:

Bzdura.

@cykli podłącz normalnie ta ładowarkę w motocyklu, dla wygody można sobie wyprowadzić kable z kostka do ładowania.

za 2dni jak zrobi swoje możesz ja odłączyć i tak podpinać co 2-4 tyg - zależy jak motocykl pochłania akumulator na postoju lub zostawić na stałe tylko przełącz na tryb motocykl.

Nie jest ona w stanie wygotować akumulatora ale i tez go nie doładuje do 100% ale lepsze lądowanie tym prostownikiem niż nie zrobienie niczego bo na wiosnę kupisz nowy akumulator...

Mnie się wydaje, że mylone są 2 pojęcia. Ładowanie akumulatora i podtrzymanie akumulatora.

Ładowarki lidlowe i biedronkowe ... przełącza się ręcznie na prąd podtrzymania ( opcja motocykl z gwiazdką śniegu ) - po pełnym naładowaniu ( motocykl bez gwiazdki ) Ta funkcja  ( z gwiazdką ) ma za zadanie utrzymać napięcie w granicach 12,6 12,7 V i z założenia nie służy do ładowania, ani ( teoretycznie ) się jej nie odpina w trakcie zimowego postoju. Te tak zwane "droższe" powinny przełączyć się automatycznie w ten tryb, a już zupełnie inną sprawą jest czy ładowarka X lub Y pracuje poprawnie - bo najczęściej tego nie widać i nie słychać ...., a jedynie skutki tego ponosimy po czasie - no chyba, że ktoś na  bieżąco oscyloskopem monitoruje ładowarkę ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma czegoś takiego jak motocykl z płatkiem śniegu. Tryb ten jest do Aku samochodowych i w praktyce nic nie daje.

Podtrzymanie załącza się z automatu, nic nie trzeba wciskać.

A ładowanie do pełna to zrobienie gęstości elektrolitu a tego ta ładowarka nie potrafi a tym samym nie rozwali akumulatora.

To co wystawiłeś to już po przeróbkach Tytusa, nie ma co porównywać do seryjnej ładowarki.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mogę Ci doradzić jedynie żebyś wpadł na tę kawę, 1:20 drogi i wszelkie dylematy rozwiązane. Jechałem nad morze w weekend i naprawdę było przyjemnie, z powrotem było gorzej bo ciemno ale przecież nikt nie mówi, że będziemy pic samą kawę i nie będziesz się mógł kimnąć :default_laugh:

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, raby napisał:

Nie ma czegoś takiego jak motocykl z płatkiem śniegu. Tryb ten jest do Aku samochodowych i w praktyce nic nie daje.

Podtrzymanie załącza się z automatu, nic nie trzeba wciskać.

A ładowanie do pełna to zrobienie gęstości elektrolitu a tego ta ładowarka nie potrafi a tym samym nie rozwali akumulatora.

To co wystawiłeś to już po przeróbkach Tytusa, nie ma co porównywać do seryjnej ładowarki.

Generalnie nie pierwszy raz piszesz nie bardzo znając temat o którym piszesz. Tak już masz, że piszesz czasem, żeby pisać.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Jarek Używałeś kiedyś ładowarki z Lidla?

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, raby napisał:

@Jarek Używałeś kiedyś ładowarki z Lidla?

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka
 

Ja używałem dokładnie takiej jak na zdjęciu.

Nie mając pojęcia o jej niedomaganiach o których piszesz naładowałem nią akumulator w dwulitrowym turbo dieslu, przez zimę była cały czas podłączona "z gwiazdką"  do akumulatora motocykla mojego brata, używam ją tez czasami do naładowania innych akumulatorów.

Podsumowując, ładowarka nigdy mnie nie zawiodła wiec uważam że to dobrze wydane 69.90. 

 

35306_1.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, raby napisał:

@Jarek Używałeś kiedyś ładowarki z Lidla?

Mam 2 z lidla i 2 z biedronki, a oprócz tego stigę, kilka transformatorowych i kilka innych patentów do "małych" akumulatorów oraz 2 urządzenia wspomagająca rozruch ( małe i duże 6 - 24V ). I co z tego?

Jeżeli chodzi o lidala to im nie ufam najbardziej i używam rzadko - tylko jak ładuję kilkanaście sztuk jednocześnie i inne już podpięte ....  Jedna padła po 6 tygodniach i świruje - więc tylko jedna z lidla wydaje się sprawna ... , ale raczej to nie wątek "co ja mam" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystko na 1 obrazku...

Co się jeszcze nie zgadza?deead440466cd7ece78a4462533cef9b.jpg

 

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ja używałem dokładnie takiej jak na zdjęciu.

Nie mając pojęcia o jej niedomaganiach o których piszesz naładowałem nią akumulator w dwulitrowym turbo dieslu, przez zimę była cały czas podłączona "z gwiazdką"  do akumulatora motocykla mojego brata, używam ją tez czasami do naładowania innych akumulatorów.

Podsumowując, ładowarka nigdy mnie nie zawiodła wiec uważam że to dobrze wydane 69.90. 

 

35306_1.jpg

Nie jest to niedomaganie a raczej zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora. Ma być bezpiecznie i jest.

Ładowarka spełnia swoją rolę i tyle a jedyny jej minus to to że po odpięciu zasilania nie wróci na poprzedni program ładowania. Ctek ma to już poprawione i wraca do pracy.

 

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czad. 

Czyli z tego wynika że gdybym przeczytał instrukcję obsługi to nie naładowałbym  nią akumulatora w dwulitrowym turbo dieslu, przez zimę gdy była cały czas podłączona "z gwiazdką"  do akumulatora motocykla mojego brata nie spowodowałaby jego sprawności na wiosnę i nie powonieniem jej używać  czasami do naładowania innych akumulatorów.?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
14 minut temu, Pawel napisał:

Ja używałem dokładnie takiej jak na zdjęciu.

 

35306_1.jpg

Mam poprzednie modele ( stare ) bez voltomierza ....  Jeżeli nie padła ( jak to czasami w elektronice bywa ) to czemu ma nie dawać rady w zadaniu, które się przed nią stawia?  Używałem jakiś czas i też nie było problemu.

Powtórzę: nie mylmy pojęć:

- ładowanie

- podtrzymanie

- formowanie, odsiarczanie ...

2 minuty temu, Pawel napisał:

Czad. 

Czyli z tego wynika że gdybym przeczytał instrukcję obsługi to nie naładowałbym  nią akumulatora w dwulitrowym turbo dieslu, przez zimę gdy była cały czas podłączona "z gwiazdką"  do akumulatora motocykla mojego brata nie spowodowałaby jego sprawności na wiosnę i nie powonieniem jej używać  czasami do naładowania innych akumulatorów.?

Może u mnie też działa tylko dlatego, że z zasady nie czytam instrukcji obsługi ... Chyba nie będę czytał bo jeszcze przestanie działać ... :cafe4:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Czad. 
Czyli z tego wynika że gdybym przeczytał instrukcję obsługi to nie naładowałbym  nią akumulatora w dwulitrowym turbo dieslu, przez zimę gdy była cały czas podłączona "z gwiazdką"  do akumulatora motocykla mojego brata nie spowodowałaby jego sprawności na wiosnę i nie powonieniem jej używać  czasami do naładowania innych akumulatorów.?
Naładujesz i od kombajnu ale chyba wy z Jarkiem o dupie a ja o zupie i się nie dogadamy...

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Może u mnie też działa tylko dlatego, że z zasady nie czytam instrukcji obsługi ... Chyba nie będę czytał bo jeszcze przestanie działać ... :cafe4:
No to raz przeczytaj bo:


Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Generalnie nie pierwszy raz piszesz nie bardzo znając temat o którym piszesz. Tak już masz, że piszesz czasem, żeby pisać.
.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, raby napisał:

Naładujesz i od kombajnu ale chyba wy z Jarkiem o dupie a ja o zupie i się nie dogadamy...

Nie przypuszczałem, że to napiszę, ale w pełni się z Tobą zgadzam.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×