Skocz do zawartości

Recommended Posts

2 godziny temu, raby napisał:

A ładowanie do pełna to zrobienie gęstości elektrolitu a tego ta ładowarka nie potrafi a tym samym nie rozwali akumulatora.

 

7 minut temu, raby napisał:

Naładujesz i od kombajnu ale chyba wy z Jarkiem o dupie a ja o zupie i się nie dogadamy...

Wujcio, najpierw piszesz że do dupy a potem że Ty o zupie właściwie, zdecyduj się. 

Dla mnie ta ładowarka, prostownik - zwał jak zwał -  działa, nie będę się doktoryzował. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
13 minut temu, Pawel napisał:

najpierw piszesz że do dupy a potem że Ty o zupie właściwie, zdecyduj się. 

Dla mnie ta ładowarka, prostownik - zwał jak zwał -  działa, nie będę się doktoryzował. 

gdzie napisałem ze do dupy?

Tak to jest ładowarka a przez znawców tematu nazywana doładowywaczka. Nie, ja nie jestem znawca tematu ale trochę się "doktoryzowalem" przed zakupem lepszej ładowarki.

Ładuje ale nie robi prawidłowej gęstości - co to jest nie chce mi się tłumaczyć bo inni potrafią to zrobić lepiej.

 

No to jeszcze raz:

3 godziny temu, Jarek napisał:

Ładowarki lidlowe i biedronkowe ... przełącza się ręcznie na prąd podtrzymania ( opcja motocykl z gwiazdką śniegu ) - po pełnym naładowaniu ( motocykl bez gwiazdki ) Ta funkcja  ( z gwiazdką ) ma za zadanie utrzymać napięcie w granicach 12,6 12,7 V i z założenia nie służy do ładowania, ani ( teoretycznie ) się jej nie odpina w trakcie zimowego postoju.

tryb z gwiazdka jest możliwy dla aku samochodowych tylko (3,8A), nie da sie go wybrać dla trybu moto.

 

2 godziny temu, raby napisał:

Nie ma czegoś takiego jak motocykl z płatkiem śniegu. Tryb ten jest do Aku samochodowych

 

3 godziny temu, Jarek napisał:

Te tak zwane "droższe" powinny przełączyć się automatycznie w ten tryb

a tymczasem te tansze tak potrafia bo taki jest zamysł ich stosowania.

2 godziny temu, raby napisał:

Podtrzymanie załącza się z automatu, nic nie trzeba wciskać.

 

Godzinę temu, Jarek napisał:

Generalnie nie pierwszy raz piszesz nie bardzo znając temat o którym piszesz. Tak już masz, że piszesz czasem, żeby pisać.

Więc sam piszesz nie znając kompletnie tematu.

Edytowane przez raby

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
20 minut temu, raby napisał:

No to jeszcze raz:

tryb z gwiazdka jest możliwy dla aku samochodowych tylko (3,8A), nie da sie go wybrać dla trybu moto.

 

20 minut temu, raby napisał:

Więc sam piszesz nie znając kompletnie tematu.

Jaki koń jest każdy widzi ... ;)

aku.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jaki koń jest każdy widzi ...
aku.thumb.jpg.e6a16b1e93a204120e66ce8feb0e7562.jpg
Nie wiem jaki to prostownik ale nie jest to ten o którym tu od początku rozmawiamy.

Wysłane z mojego S61 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to według Ciebie jaką ładowarkę powinien kupić sobie @Cykli? Tylko proszę o jedną propozycję, tą idealną propozycję co nie tylko naładuje, podtrzyma, ale i naprawi ... Bo odnoszę wrażenie, że chcesz tylko pogadać na tematy, które są Ci obce ...

2 minuty temu, raby napisał:

Nie wiem jaki to prostownik ale nie jest to ten o którym tu od początku rozmawiamy.

Gadamy o ładowarkach! Nie o jednej,m którą Ty akurat masz .... Jaki to prostownik? Tani z bieronki za około 60 zeta - pisze na nim SENA i robi co ma robić choć nie wszystko . Taki artykuł dla mnie,  dla Pawła i wielu innych w sam raz ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Pawel napisał:

Ja używałem dokładnie takiej jak na zdjęciu.

Nie mając pojęcia o jej niedomaganiach o których piszesz naładowałem nią akumulator w dwulitrowym turbo dieslu, przez zimę była cały czas podłączona "z gwiazdką"  do akumulatora motocykla mojego brata, używam ją tez czasami do naładowania innych akumulatorów.

Podsumowując, ładowarka nigdy mnie nie zawiodła wiec uważam że to dobrze wydane 69.90. 

Gwiazdka to ładowanie tzw. szybkie większym prądem, "ikona" gwiazdy myląca jest, że to tzw podtrzymanie zimowe. Akumulator wówczas ma być ładowany większym prądem 14,7V/3,8A max. i jest to program do szybszego ładowania, jak pisze @raby ale akumulatorów samochodowych.  Zwykły tryb nr 2 czyli z "ikoną" motocykla, to tryb do ładowania jak również do podtrzymania akumulatora motocyklowego. Wystarczy podłączyć ładowarkę pod akumulator motocyklowy i włączyć tryb nr 2, nastąpi wpierw ładowanie akumulatora prądem 14,4V/0,8A i kiedy ładowarka zasygnalizuje, że akumulator podładowała/naładowała dla podtrzymania go na okres nieużytkowania nic nie trzeba robić tylko zostawić tak włączonego, ładowarka samoczynnie przełączy się w tryb podtrzymania o czym mówi instrukcja obsługi na stronie 15. Stosowanie trybu z gwiazdką do akumulatora motocyklowego i zostawienie go tak na dłuższy czas raczej nie jest wskazane.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to się znów powtórzę.

Godzinę temu, Jarek napisał:

A to według Ciebie jaką ładowarkę powinien kupić sobie @Cykli?

Żadnej! Tą co ma mu wystarczy.

 

11 godzin temu, raby napisał:

@cykli podłącz normalnie ta ładowarkę w motocyklu,

 

Godzinę temu, Jarek napisał:

Gadamy o ładowarkach! Nie o jednej,m którą Ty akurat masz ....

Tak. O lidlowych, model masz w poście cykliego. Moze inne lidlowe (tych czerwonych nie sprawdzałem) maja takie same funkcje.

A biedronkowe jak widać nie...

Edytowane przez raby
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Jarek napisał:

proszę o jedną propozycję, tą idealną propozycję co nie tylko naładuje, podtrzyma, ale i naprawi ... Bo odnoszę wrażenie, że chcesz tylko pogadać na tematy, które są Ci obce ...

Czy są ideały nie wiem ale bardzo fajne prostowniki to:

CTEK MXS 5.0 - prosty automat który jest bezpieczny jak ładowarka z lidla ale ładuje trochę lepiej (jak przeczytasz instrukcje) i nie ma głównej wady ze nie ładuje po zaniku napięcia w sieci.

Kulon 820 - zwykły prostownik ale wyposażony w rozbudowana elektronikę która pozwala naładować akumulator na 100% Ale znów kłania się instrukcja obsługi bo można uszkodzić akumulator jeżeli ktoś nie ma pojęcia co robi.

Co do wyżej wymienionych nie jest to moja opinia ale ludzi co pół życia zajmują się ładowaniem akumulatorów.

A lidlowy jest bardzo dobry i jak do 70zl nie ma konkurencji. Przez ponad 10 lat miałem 2 i jeszcze je odsprzedałem dalej, i żaden nie padł.

Wiec co mi jest takie obce?

 

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 20.12.2020 o 17:24, cykli napisał:

No to mam pytanie.

Mam swojego wymarzonego GS-a 1250, który stoi od kilku miesięcy w ogrzewanym garażu, i raczej postoi jeszcze kilka miesięcy...

...

Najchętniej to był po prostu pojechał razem z Guralem na kawę do Dakarowego lub Vena no i wiem że wtedy aku dostałoby swoje ładowanie, ale to opcja dopiero na wiosnę.

Jakby ktoś miał wiedzę jaką opcję mam wybrać, byłbym wdzięczny za wskazówkę.

 

Jeżdżąc rzadko, na krótkich trasach aku będzie nie będzie miało wewnętrznego komfortu. Niedoładowane będzie się wewnętrznie zasiarczać. Powinieneś regularnie uzupełniać prąd poprzez podtrzymanie, ale też okresowo musi dostać pełen stan ....  Co ja bym zrobił na Twoim miejscu? Wyprowadził bym dwa kabelki od klem aku do miejsca stosunkowo łatwo dostępnego. Dobrałbym jakiś rodzaj końcówek, wtyczkę tak, aby w czasie codziennego użytkowania nie mogło się coś zewrzeć, a w przypadku podłączania nie można było pomylić biegunowości. Do zestawu podpiąłbym zegar czasowy i dobrej jakości prostownik transformatorowy ( który nie jest haniebnie drogi, a bywa bardzo uniwersalny w domowym użytku ... zrobi mały akumulator, średni akumulator i duży też ... - nawet jak coś padnie do przysłowiowego zera to potrafi postawić aku do stanu "odpalenia" kilkanaście minut, a tego żaden mikroprocesor nie zrobi ...

To Ty się bałeś forum "tamtego" BMW, że Ci głowę urwą, a ja tego po tym co napisałem, ale ja mam grubą skórę więc se napisałem :)

PS - chyba, że producent wyraźnie zabronił bo jest w 1250 coś takiego co nie pozwala na ... ale na chwilę obecną nie mam takiej wiedzy ... co nie znaczy, że jej nie ma.

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, Jarek napisał:

dobrej jakości prostownik transformatorowy

W przypadku motocyklowego akumulatora tu akurat się ostro mylisz, bo jak wieść gminna niesie: do ładowania akumulatorów motocyklowych używamy ładowarek impulsowych najlepiej z mikroprocesorem, które pilnują napięcia podczas ładowania akumulatora. Używanie prostowników transformatorowych może skutkować do nieodwracalnego uszkodzenia akumulatora oraz instalacji w pojeździe a nawet do rozerwania akumulatora.

https://ctek-ladowarki.pl/content/26-przechowywanie-akumulatorów-motocyklowych

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Pawel napisał:

https://motofactory.pl/pl/p/Wtyczka-gniazda-DIN-do-CAN-BUS-BMW-Optimate/533

Takie coś pasuje do wtyczki przy zegarach, pozostaje podpiąć do tego ładowarkę, doładowaczkę, prostownik ang charger

Trzeba mieć gniazdo DIN a nie przerabiać je na 2xUSB ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, KaeS napisał:

W przypadku motocyklowego akumulatora tu akurat się ostro mylisz,....

To powszechnie wiadomo, że ja się mylę i że akumulator motocyklowy jest z innego ołowiu czy żelu ....

10 minut temu, Pawel napisał:

https://motofactory.pl/pl/p/Wtyczka-gniazda-DIN-do-CAN-BUS-BMW-Optimate/533

Takie coś pasuje do wtyczki przy zegarach, pozostaje podpiąć do tego ładowarkę, doładowaczkę, prostownik ang charger

Wszystko zależy czy chcemy ładować przez szynę czy samo aku ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Jarek napisał:

To powszechnie wiadomo, że ja się mylę i że akumulator motocyklowy jest z innego ołowiu czy żelu ....

Jarku, świat idzie na przód nie stoi w miejscu i obecnie w większości akumulatory a tym bardziej akumulatory motocyklowe już nie są ołowianymi.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Teraz, KaeS napisał:

Jarku, świat idzie na przód nie stoi w miejscu i obecnie w większości akumulatory a tym bardziej akumulatory motocyklowe już nie są ołowianymi.
 

A tego to nie wiedziałem.

Zmylił mnie Twój link bo odnosił się do akumulatorów ołowianych, ale Ty to Ty .. na pewno wiesz lepiej co w internetach piszą, ale czy dobrze ... ? Nie będę tego rozstrzygał ;)  Cykli ma wybór. Sam zresztą jako lekarz dobrze wie, że tlen dla kobiet jest inny jak tlen dla mężczyzn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Od kiedy dostałem w twarz korkami z akumulatora motocyklowego typu AGM, to od tej pory wiem, że nie ładuje się tych akumulatorów prostownikiem transformatorowym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, KaeS napisał:

Od kiedy dostałem w twarz korkami z akumulatora motocyklowego typu AGM, to od tej pory wiem, że nie ładuje się tych akumulatorów prostownikiem transformatorowym. 

A od kiedy w wieku 3 lat włożyłem dwa szydła do kontaktu to wiem, że tak się nie robi, ale generalnie nie boję się prądu i teraz już świadomie grzebię pod napięciem, ale nie jak wtedy bo wiem jak to działa.

Masz wybór i z niego skorzystałeś, No i dobrze, ale pozwól, że ja skorzystam ze swojego.

 

26 minut temu, KaeS napisał:

Jarku, świat idzie na przód nie stoi w miejscu ....
 

Taka refleksja w dwóch punktach.

F1 to świat prawie kosmiczny. Technologia na najwyższym poziomie, ale jak coś się rozwali na torze to wyskakują ludkowie z łopatami i miotłami, żeby posprzątać ... pewnie nie znają zamiatarek i odkurzaczy ... ;)

Ruskie w kosmos zabrały ołówki ... też przeżytek, a przecież mogli zabrać pióra czy długopisy żelowe ... Głupki .. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W 800gs miałem dociągnięty plus do jednej ze śrubek mocujących owiewki, a minus podłączałem do kierownicy...

W ajp mam przykręconą śrubkę fi 6 do plastiku, który jest tuż przy akumulatorze. Śrubka jest ładnie schowana oczywiście połączona za bezpiecznikiem z plusem od Aku. Plus do śrubki, minus do masy... Zwykle do seta...

Ładowarka taka jak ma @cykli... 

W 900xr Aku pod siedzeniem, więc za leniwy jestem żeby kombinować... Będę zdejmował siedzenie i podłączał na klemy...

A jak mi w agregacie prądotwórczym akumulator padł, to podłączyłem na kable do samochodu i też było... Ale już nie ożył...po prostu padł... Więc, zamiast akumulatora kupiłem porządne, długie na 4m kable do rozruchu ciężarówki i w razie W korzystam z kabli. Ale to chyba nie był zbyt dobry przykład :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
33 minuty temu, manioora napisał:

W 800gs miałem dociągnięty plus do jednej ze śrubek mocujących owiewki, a minus podłączałem do kierownicy...

W ajp mam przykręconą śrubkę fi 6 do plastiku, który jest tuż przy akumulatorze. Śrubka jest ładnie schowana oczywiście połączona za bezpiecznikiem z plusem od Aku. Plus do śrubki, minus do masy... Zwykle do seta...

Ładowarka taka jak ma @cykli... 

W 900xr Aku pod siedzeniem, więc za leniwy jestem żeby kombinować... Będę zdejmował siedzenie i podłączał na klemy...

A jak mi w agregacie prądotwórczym akumulator padł, to podłączyłem na kable do samochodu i też było... Ale już nie ożył...po prostu padł... Więc, zamiast akumulatora kupiłem porządne, długie na 4m kable do rozruchu ciężarówki i w razie W korzystam z kabli. Ale to chyba nie był zbyt dobry przykład :-)

To bardzo dobry przykład ... bo świadczy o tym, że nie tylko wiesz co w internetach napisano, ale rozumiesz dlaczego tak robisz i w razie "w" będziesz miał żal tylko i wyłącznie do siebie, a nie jakichś tam innych ludzi bo oni pisali.....i były jeszcze kolorowe obrazki i może filmiki ..., a Ty nie rozumiałeś "jak to działa" i robiłeś jak "oni" pisali ...

I internetach oprócz wielu bardzo cennych rzeczy jest też całe mnóstwo bzdur pisanych bez rozumienia zasad działających w tym zakresie i bez zrozumienia, że pomiędzy białym, a czarnym jest cały kolorowy świat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, Vengosh10 napisał:

Ja mogę Ci doradzić jedynie żebyś wpadł na tę kawę, 1:20 drogi i wszelkie dylematy rozwiązane. Jechałem nad morze w weekend i naprawdę było przyjemnie, z powrotem było gorzej bo ciemno ale przecież nikt nie mówi, że będziemy pic samą kawę i nie będziesz się mógł kimnąć :default_laugh:

Przeczytałem ostatnie trzy strony...ja pdle...:cafe4:jednak zawód lekarza nie jest taki zły, przynajmniej w odniesieniu do elektryka...co ja narobiłem na forum!:default_hammerpc:

Ven, zaproszenie przyjęte, jeśli tylko będzie pogoda i małżonka nie znajdzie innych ważnych spraw jadę do Ciebie "na kawę"!:default_cafe2:, to będzie najprostsze rozwiązanie...

Spokojnych i mimo wszystko radosnych (o ile to możliwe) Świąt Bożego Narodzenia Wszystkim forumowiczom!

P.S. Wszystkim bez wyjątku baaardzo dziękuję za rady, porady i wskazówki. Na pewno po analizie z nich skorzystam jak wrócę do domu i zajrzę do garażu. O wynikach poinformuję na forum.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś przemyślenia, to dawać w temacie. W święta pracuję, będę miał co czytać.

  • Like 7
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja ma to tak rozwiązane. Gniazdo zapalniczki mam połączone bezpośrednio do akumulatora. Ładowarkę w takim trybie zostawiam nawet na kilka tygodni. Potem ją przepinam na kilka tygodni do akumulatora w skuterze, po czym ponownie do motocykla.

34d6aab2944abf0a5b797451a4d8adf8.jpg

697bd127c3e5a850d00b58cf92bc2f41.jpg

881817d5d52a0a876f0e98b3db990dd9.jpg

Obok gniazda zapalniczki jest woltomierz z gniazdami USB włączanymi poprzez włącznik.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 godzin temu, Pawel napisał:

https://motofactory.pl/pl/p/Wtyczka-gniazda-DIN-do-CAN-BUS-BMW-Optimate/533

Takie coś pasuje do wtyczki przy zegarach, pozostaje podpiąć do tego ładowarkę, doładowaczkę, prostownik ang charger

... ale taki który gada po can bo inaczej sobie nie podładujesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@cykli a ja Ci polecę to czego sam używam, mianowicie Ctek Mxs 5.0, a dlaczego?

Jakiś czas temu sam stanąłem przed wyborem a tu proszę bardzo w Lidlu 70zl a tu jakiś ctek za 300zl. Chyba bym musiał oszaleć żeby tyle kasiory wydać. 

No ale czytamy instrukcje i naczytałem się jakie to rzeczy Ctek robi, no nikt i nic Ci tele nie zrobi co Ctek Ci zrobi. 

Ładuje, podtrzymuje, odsiarcza, obsługuje aku zwykle i agm. Każdy z trybów dostępny w opcji dla auta i dla motocykla. 

Ok, kupiłem, na marketing i obietnice przedwyborcze nie ma rady. 

A co mogę powiedzieć po trzech latach użytkowania?

W odsiarczanie nie wierzyłem, ale przywrócił mi już do życia dwa akumulatory samochodowe które nie działały już przy pierwszych przymrozkach a po odsiarczaniu od dwóch lat jak nowe niemal. Tryb ten dziala na zasadzie pików napięcia, podnoszonych do coś ponad 17v i przerwach, ładowarka ma program więc robi to automatycznie. 

Do tego moto mogę zostawić na całą zimę. Podtrzymanie nie działa tylko na zasadzie utrzymania napięcia, ale raczej w trybie konserwacji co oznacza że cyklicznie co pewien czas załącza się tryb który trochę rozładowuje akumulator, po czym ładuje go do pełna. Czy działa, tak działa i sprawdza się. Oczywiście można coś podobnego wykonać poprzez transformator i zegar który będzie go załączał jak napisał @Jarek, tyle tylko że tutaj produkt gotowy.

 

Jest też w zestawie kabelek który podłączasz na stałe pod aku i masz wtyczkę do której podłączasz prostownik, czyli jeśli trudno dostępny aku tonie ma problemu teoretycznie, a praktycznie pozostaje kontrola stanu wody. 

 

@KaeS zajebisty masz dywan, chyba też sobie w garażu zainstaluje :D

  • Like 4
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Ghost napisał:

 

@KaeS zajebisty masz dywan, chyba też sobie w garażu zainstaluje :D

To musi być Lidlowy  dywan .. :D

3 godziny temu, cykli napisał:

Jak ktoś ma jeszcze jakieś przemyślenia, to dawać w temacie. W święta pracuję, będę miał co czytać.

Ja mam takie przemyślenie: podłącz co masz pod ręką bo to i tak będzie lepsze niż głębokie rozładowanie ..., a potem jedź do Vena odsiarczyć ... ;)

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to jeszcze coś dla zaawansowanych ładowaczy

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×