Skocz do zawartości
Przemek_82

Kupię silnik do BMW F650 GS

Recommended Posts

Witam

Tak jak w temacie, poszukuję silnik do BMW F650 GS 2000-2005r. W moim coś jest nie tak ze skrzynią zmiany biegów :(

Pozdrawiam

Przemek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co się dzieje z tą skrzynią, jakie objawy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Objawy są takie: Gdy motocykl jest rozgrzany (po około 20-30km jazdy), po wrzuceniu jedynki motocykl rusza, następnie jest taki objaw jakby zabrakło napędu, po czym jest mocne szarpnięcie i rozpędza się dalej. Na innych biegach nie ma takiego objawu. Moto miało sprawdzane sprzęgło, wymieniony olej na nowy, sprawdzona została przepustnica (?), komputer. Mechanik powiedział, że zostaje już tylko skrzynia. Podał kwotę około 3000zł z czego 2000zł robocizna. Nie wiem czy to normalna cena, czy zawyżona. Jeszcze nie miałem okazji zweryfikować tego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak to dobrze że ja nie muszę oddawać motocykla do takich "mechaników", złote ręce chyba ma że 2000 chce za rozebranie silnika w motocyklu, i to prostego singla...

zmień mechanika bo zbankrutujesz ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może na razie bez paniki. Poczekaj, aż @Jarek się zgłosi - może coś pomoże i obędzie się bez kosmicznych kosztów.

Zaczekaj chwilę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie, z Gliwic do Bielska nie Masz daleko, Jarek z pewnością coś poradzi tylko musi wrócić z Izi-ego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Rozumiem, że kolega Jarek to guru od GS'ów? ;-)

Od wszystkiego, to GURU wszystkich guru :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szef wszystkich szefów, coś jak Krzysiek Jarzyna ze Szczecina. ;-)

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czyli dobrze trafiłem :D Może jednak uda mi się w tym roku też wyjechać na wakacje motocyklem, bo po wizycie w warsztacie straciłem nadzieję...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

bo po wizycie w warsztacie straciłem nadzieję...

Dobrze, że tylko nadzieję, a nie 3 tysiące. Nie jedź tam nigdy więcej.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gość podał zaporowe 3000 żebyś się od niego odwalił. Przecież nie powie, że się na tym nie zna. Dał taką cenę, że jak pomimo tego się zdecydujesz, to spokojnie podzleci to komuś innemu i jeszcze będzie na tym grubo do przodu. Tak sądzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Objawy są takie: ... po wrzuceniu jedynki motocykl rusza, następnie jest taki objaw jakby zabrakło napędu, po czym jest mocne szarpnięcie i rozpędza się dalej. Na innych biegach nie ma takiego objawu.

Czyli wszystko dobrze. Nie uczyli na kursie, że jedynka nie jest do jeżdżenia tylko do ruszania? Więc masz czym ruszyć, a potem się jedzie na reszcie biegów, a one są dobre ;)

Zaoszczędziłeś 3k zł ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A tak na poważnie?? :)

A tak na poważnie to to co napisałeś wygląda na problemy sprzęgłowe, ale też wiele nie napisałeś.

Objawy są takie: Gdy motocykl jest rozgrzany (po około 20-30km jazdy), po wrzuceniu jedynki motocykl rusza, następnie jest taki objaw jakby zabrakło napędu, po czym jest mocne szarpnięcie i rozpędza się dalej. Na innych biegach nie ma takiego objawu.

To może na początek od początku, ale już ze szczegółami, detalami .... - no i bez slangu tylko rzeczowo ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po wrzuceniu pierwszego biegu, motocykl rusza, następnie jest "przerwa w napędzie", po czym jest mocne szarpnięcie, któremu towarzyszy odgłos stuknięcia i motocykl rozpędza się dalej. Czasami potrafi szarpnąć 2 razy z rzędu. Pozostałe biegi pracują dobrze. Nie ma też problemu w ich zmienianiu czy wrzucaniu luzu.

Teraz tak: Zostało rozebrane sprzęgło i podobno jest w bardzo dobrym stanie. Przy wymianie oleju zauważyłem opiłki metalu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po wrzuceniu pierwszego biegu, motocykl rusza, następnie jest "przerwa w napędzie", po czym jest mocne szarpnięcie, któremu towarzyszy odgłos stuknięcia i motocykl rozpędza się dalej. Czasami potrafi szarpnąć 2 razy z rzędu. Pozostałe biegi pracują dobrze. Nie ma też problemu w ich zmienianiu czy wrzucaniu luzu.

Teraz tak: Zostało rozebrane sprzęgło i podobno jest w bardzo dobrym stanie. Przy wymianie oleju zauważyłem opiłki metalu.

Generalnie ten opis niewiele wnosi nowego. Pewnie będzie problem z uzyskaniem pisanej wiedzy, ale może spróbuję jeszcze raz zachęcić od opisu szczegółowego, metodycznego.....

Odpalamy motocykl zimny. Wrzucamy jedynkę .... ( co się dzieje, jak się dzieje ... )? Na wysprzęglonym .... Nigdy jak jest zimny czy czasem ....? W którym momencie się zaczyna problem?. Jak się zacznie to za każdym razem czy zdarza się, że "sobie zapomni"? Jak się rozgrzeje bardziej to coś się zmienia ?

Jak motocykl rusza to jak rusza ( jakie obroty, prędkość ... )? Czy przy gwałtownym i powolnym ( delikatnym ruszaniu ) jest to samo? Ta "przerwa" to ile trwa? Motocykl staje czy to ułamkowo sekundowe zdarzenie jest?

I tak dalej, powoli, szczegółowo ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, jeszcze raz :)

Objaw występuje najczęściej gdy jest ciepły i na ogół przy mocniejszym ruszeniu. Zdarza się, ale rzadko, że na całkiem zimnym też. Czasami zdarza się, że "sobie zapomni". "Przerwa" jest zauważalna, ewidentnie czuć że zwalnia. Trwa to z sekundę?. Gdy jest ta "przerwa" to nie zapala się kontrolka od luzu. Co do obrotów to nie wiem, muszę sprawdzić. Silnik nie wydaje żadnych dziwnych odgłosów, pracuje dobrze. My informatycy słabo znamy się na takich zagadnieniach ;-)

Dziękuję za chęć pomocy :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już Cię nie męczę. Ten opis ( z mojego punktu widzenia ) wnosi wiele, ale i tak jest bardzo, bardzo niepełny. Tak jedna strona A4 ... ;), ale i tak nie o ilość lecz o szczegółowość chodzi.

Stawiam na sprzęgło. Nie interesuje mnie informacja, że ktoś powiedział .... ;) - choć to nie jest zdanie przesądzające - zbyt płytki opis, a i tak realu nikt nie zastąpi - nawet najlepszy opis.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak o mnie chodzi to nie ma problemu, mogę nawet z tym do Gdańska pojechać. Kwestia czy kolega Jarek będzie miał czas i ochotę pochylić się nad moim problemem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×