Skocz do zawartości
Pawel

Honda CRF1000L czyli nowa Africa Twin

Recommended Posts

Moim zdaniem są lepsze mastodonty z manualem w teren np. KTM 1290. Za zakupem Afryki przemawiają tylko 2 argumenty - pierwszy to DCT właśnie (przejechałem się i jest to mega wygodne rozwiązanie do turystyki, aż szkoda, że nie praktykowane w mniejszych motkach), a ostatni to sentyment - jak ktoś go oczywiście ma :)

Jakbym chciał wygodnie czy praktycznie podchodzić do turystyki, to nie robiłbym tego na motocyklu ;)

Ja głównie jeżdżę na motocyklu ponieważ jest to bezcelowe i pozbawione większego sensu.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

NC jeździłem z DCT, też fajnie ale miała dramatyczne zawieszenie i ani to na asfalt ani na szuter, w zawieszeniu może w nowej wersji coś poprawiono ale genrealnie strasznie nudny motocykl oczywiście moim zdaniem, jeśli chodzi o "wrażenia mocy" zbierała się tak samo jak singiel GS.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem okazję pojeździć godzinkę Afryką ze skrzynią DCT w ramach testów w salonie. Było to w Trójmieście więc przetestowałem w ruchu ulicznym (ronda, korki itp.), dynamiczna jazda dwupasmówką (obwodnica miasta) oraz w lekkim terenie (szutry, piasek, zjazdy i podjazdy). Byłem sceptycznie nastawiony do tej skrzyni ale po pierwszych metrach ją polubiłem. W każdych warunkach jechało mi się bardzo dobrze. Zawieszenie też daje radę. Plusem jest też to, że można regulować wysokość kanapy. Przy moim wzroście 174 z ustawioną najniżej kanapą, swobodnie opierałem obie nogi o asfalt. Kolejnym plusem, na który zwróciłem uwagę to to, że motocykl wydaje się dużo lżejszy niż jest faktycznie.

Jedyna wątpliwość która mi się nasuwa to trwałość tej skrzyni, ale to już czas zweryfikuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

NC jeździłem z DCT, też fajnie ale miała dramatyczne zawieszenie i ani to na asfalt ani na szuter, w zawieszeniu może w nowej wersji coś poprawiono ale genrealnie strasznie nudny motocykl oczywiście moim zdaniem, jeśli chodzi o "wrażenia mocy" zbierała się tak samo jak singiel GS.

Też jeździłem NC700 z DCT i moto jest faktycznie nudne a sposób pracy silnika wręcz wymusza zastosowanie DCT żeby nie wachlować non-stop biegami. W Africe DCT to zupełnie inna liga, jazda bajeczka. Na dniach Honda będzie miała objazd promocyjny całej Polski więc jest okazja się przymierzyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... Na dniach Honda będzie miała objazd promocyjny całej Polski więc jest okazja się przymierzyć.

Czekają na śnieg? :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czekają na śnieg? :-D

Wiesz, jak by to powiedzieć. Ludzie od marketingu obecnie zazwyczaj inteligencją nie grzeszą. :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powalająca jest kompletna nieumiejętność sprzedawania takiego sprzętu jak Africa Twin. Sądzę, że sprzęt jest tak dobry, że zacznie sprzedawać się sam jednak to może potrwać za długo.

Jednak w swoim krótkim życiu widziałem już wielu "geniuszy", którzy bezkonkurencyjne produkty uwalili doprowadzając nawet do bankructwa firmy.

Edytowane przez Moto Troter

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podesłałeś ten filmik jako recenzję afry czy jako przykład "uwalania produktu" przez kijową realizację? O ile pięknie wygląda w tych 1080p i 50 klatkach, nie byłem w stanie obejrzeć dłużej niż cztery minuty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tu pan ładnie jeżdżący wybiera Manual

Edytowane przez artex

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tu pan ładnie jeżdżący wybiera Manual

Gdybyś całe życie jeździł na koniu a tu nagle pokazali ci nowość-motocykl to co byś wybrał? ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zatem kilka słów na temat Arfyki po kilku jazdach.

Mam wrażenie mniejszej sztywności poprzecznej ramy niż była w DL-650 (bycze amelinium vs stalowe rurki).

Skok zawieszenia jest dużo większy, co udziwnia dla mnie nieco styl jazdy (miękkie pływanie), ale za to wjeżdża się w bezdroża nie czując specjalnej różnicy w prowadzeniu.

Silnik jest niskoobrotowy niczym w Harleyu, ale nieco poniżej 2000 obrotów/min. ma tendencje do lekkiego szarpania łańcuchem. DL-650 wersja z 2012 miała nieco większą elastyczność.

Nawiedzeńcy mają kisiel w majtach od dźwięku Afryki, a ja uważam go za stosunkowo głośny ale stanowiący kompromis między pojebanym wydechem akcesoryjnym a porządnym tłumikiem, czyli i słychać, i nie przeszkadza.

Skrzynia biegów chodzi jak masełko, przezajeqrvabista. Dotąd takiej nie spotkałem, a jeździłem już wieloma różnymi sprzętami.

Wysokość motocykla. Tu jest qpa śmiechu. Afryka ma oryginalnie obniżane profilowane siedzenie i choć nieco wyższa od DL-650 to nadal kopyta mamy na glebie i subiektywnie jest prawie to samo. Trzeba tylko sobie to siedzisko własnoręcznie przestawić, o czym wszyscy testujący Afrykę dziwnie zapominają.

Promień skrętu. Ósemki robie się nieco ciężej niż w DL-650 (motocykl sterowany myślą) zapewne z uwagi na większe koła i gabaryt ogólny ( w tym wysokość) oraz zawieszenie. Moje poprzednie doświadczenia były ze skrzynią DCT, która perfekcyjnie ułatwia takie manewry.

Prowadzenie przy większych prędkościach chyba z uwagi na większe koło przednie też wymaga odrobinę większych umiejętności (przeciwskręt - odnoszę to do DL-650, który jest perfekcyjny).

Regulacja kąta świecenia lampy przedniej jest całkiem prosta, bo robi się to jedną ręką za pomocą specjalnego pokrętła. Nie wiem czemu oryginalnie większość moto ma nastawę na oświetlanie szyszek na sosnach.

Schowek pod kanapą raczej symboliczny, w DL-650 miałem schowek gigant (dodatkowe i podstawowe klucze, apteczka, zestaw naprawczy do opon, żarówki, trytytki  itp.).

Przecudowny schowek na klucze. Doszliśmy z dealerem do wniosku, że to schowek do przemycania gandzi.

Siedzenie trudno jest teraz ocenić, trzeba przejechać na nim kilkaset km w jednym kawałku.

Spalanie? Po pierwszych dłuższych jazdach miejskich jest 6,2 l/100km. Zobaczymy na czym stanie bo jeszcze jest na dotarciu.

 

 

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czytam i czytam... Może zadzwoń do gościa, może Ci odsprzeda, może się zamieni?

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mnie nachodzi całkiem poważne pytanie... Dlaczego zmieniłeś perfekcyjny motocykl na mniej perfekcyjny? Może DL był... zbyt perfekcyjny? Historia zna takie przypadki, między innymi mój romans z Varadero...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

MT w końcu merytoryczny ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
7 godzin temu, arthurr napisał:

Mnie nachodzi całkiem poważne pytanie... Dlaczego zmieniłeś perfekcyjny motocykl na mniej perfekcyjny? Może DL był... zbyt perfekcyjny? Historia zna takie przypadki, między innymi mój romans z Varadero...

DL'owi zasadniczo prawie niczego nie mogłem zarzucić, prawie czyni jednak wielką różnicę. Dlaczego zmieniłem?

Bo piękny jest

Bo do bólu uniwersalny jest

Bo mocniejszy jest

Bo szybszy jest

Bo nowoczesny jest

Bo już od narodzin stał się legendą

Bo wszystkie testy to potwierdzają

Bo już się nauczyłem jakoś jeździć

Bo była niezła okazja

Bo mnie na niego stać

 

i tu najlepsze

 

Żeby targało Wami niskie uczucie zazdrości :D:D:D

 

Afryka rulez !!!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No to przynajmniej jeden argument rozumiem i jeden cel osiągnąłeś.... Targa :D

 

 

 

 

 

(oczywiście żartuję, ale ja jeszcze nie umiem jeździć więc pewnie dlatego nie zazdroszczę :P )

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziś próbna jazda z kuframi bo w Hondzie byli ciekawi jak nie kupione u nich akcesoria się prezentują. Póły im opadły bo wygląda lepiej niż oryginał.
c3755d684ab53f0f81f192602b23bcf8.jpg

effdf2edf62fc24618c4317a468c1382.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Szczerze.... to pojęcie względne z tą pięknością tych właśnie kufrów :default_wink:

Ale motór ładny :default_icon_e_biggrin:

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Moto Troter napisał:

DL'owi zasadniczo prawie niczego nie mogłem zarzucić, prawie czyni jednak wielką różnicę. Dlaczego zmieniłem?

Bo piękny jest

Bo do bólu uniwersalny jest

Bo mocniejszy jest

Bo szybszy jest

Bo nowoczesny jest

Bo już od narodzin stał się legendą

Bo wszystkie testy to potwierdzają

Bo już się nauczyłem jakoś jeździć

Bo była niezła okazja

Bo mnie na niego stać

 

(ciach)

Podobnie gadał mój sąsiad o Fabii 1.2.

  • Like 6

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Boki jak moje wiec ok :-D Ale tym 52L to przesadziales, no chyba ze tero bedziesz pizza wozil :-D

Wysłane z mojego E6853 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W tym 52 mieści się obóz dla dwóch osób. Z poduszkami włącznie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, Moto Troter napisał:

 

Żeby targało Wami niskie uczucie zazdrości :D:D:D

 

Afryka rulez !!!

Nie mierz wszystkich swoją miarą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×