Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Godzinę temu, ARG napisał: Drobna korekta Piszesz o BMW? To z przyzwyczajenia? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin_Krk 2 145 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Taaa, i od nowa... 1 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 3 godziny temu, dakarowy napisał: Właśnie bardzo dużo naczytalem się o awaryjności tej... jak jej tam... królowej? A szczerze zastanawiałem się ... w zasadzie jako jedna z opcji... nad ewentualnym zakupem w przyszłości... no i po tych newsach trochę mi przeszło. A co Ty powiesz o tym motocyklu Marku? Tyko tak szczerze Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Ja nie czytałem i nie widziałem. Może słabo patrzyłem. Widziałem za to kilku ludków co na tym kawał świata już zdążyli objechać i nie narzekali. Nie specjalnie chce mi się pisać o Afryce bo tu i tak prawie nikt w to nie uwierzy. Swoją wkrótce zapewne sprzedam i kupię wersję DCT. Żadnych quickshifterów i temu podobnego badziewia . 12 minut temu, martab99 napisał: Taaa, i od nowa... Stęskniłeś się? Nie musisz czytać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 087 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Marek masz rację - automat jest dobry na wszystko . Sam bym to kupił ale nie robią wersji dla niskich ludzi i waga z dct mnie przeraża a na siłownię już za późno , urok Ibisza mi nie podchodzi . Co do awaryjności Afryki to jest normalnie jak we wszystkich motocyklach , ani lepiej ani gorzej . Mój kolega jest szefem serwisu w Hondzie / sam również motocyklista ma RD04 stan nowy / i jakoś nie narzeka na to że mu badziewie zalega na serwisie . Oczywiście ilość elektroniki robi swoje i w porównaniu z zabytkiem zawsze będzie inaczej - nie znaczy że źle . Nie ma idealnych motocykli , zawsze coś ktoś spier... przy projektowaniu a użytkownicy swoje dokładają . Te motocykle się sprzedają i to dobrze . Gdyby to było 100 małych błędów to by tego tyle na trasie nie było widać . BMW popełniło chyba więcej błędów , ale ja się nie chcę powtarzać . Krótko Trwałe Motocykle też istnieją i jeżdżą - gdyby usunąć te trzy firmy z rynku to pozostaje chodzenie pieszo albo nikogo nie obrażając DL który również święty nie jest . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Nie no... moje informacje na ten temat zasiegam na powołanym do tego forum i co ciekawe, mimo ogólnego tam hejtu na BMW, wiadomo ze są to ludzie którzy wyznają religię Afryki, są posiadaczami czesto kiedys starych.modeli, teraz nowego i nie pozostawiają suchej nitki na, jak to zwą "królowej "Szanuję takie opinie, bo nie są wyznaniem fanatycznym, a rzetelną opinią... fanatyka marki, a to spora różnica Głównie chodzi o jakość materiałów użytych do produkcji, tandetność plastików, rozwiązania technologiczne, itp. Nie pozostawiają też suchej nitki na obsłudze serwisowej niestety, choć tu i BMW nie ma się czym poszczycić Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Nie wiem czego się konkretnie ci ludzie czepiają i czy faktycznie mają nowe Afryki czy tak się przypierdalają, bo nie mają i pewnie nie będą mieli. Stara Afryka w porównaniu z nową to archaiczny czołg. Z jakością plastików nie jest źle ale jak ktoś wyrąbie glebę bez gmoli to niech się nie dziwi. Firmowe akcesoria można sobie od razu podarować, bo faktycznie gówniane są i piekielnie drogie. Trzeba iść w alternatywy, których jest całe mnóstwo i często za śmieszne pieniądze (np. polskie gmole). Mario, Afryka ma dwa stopnie wysokości siedzenia przestawiane w prosty sposób i na niższym obie stopy mam na ziemi, ale pewnie już się przymierzałeś. Co do masy to przy tej pojemności jest jaka jest, ale za to bardzo nisko zawieszona i nawet z gleby podnosi się bez wielkiego wysiłku. DCT natomiast wnosi zupełnie nową jakość do komfortu jazdy, bezpieczeństwa oraz samego stylu i również daje się robić parę nieznanych dotychczas sztuczek. Dla przykładu wymuszenie redukcji biegu podczas ostrego przyspieszania (np. podczas wyprzedzania) przy odkręconej manetce bez utraty ciągu. Dosłownie działa to jak turbodoładowanie motocykla. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 087 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Podobnie działa quickshifter w KTM 790 , możesz zmieniać biegi w zakręcie i nic się nie dzieje - tylko musi być powyżej 3500 na obrotomierzu , elektronika nie dopuszcza do uślizgów . W DCT działa to podobnie jak w kickdown w automacie - tam w ogóle nie ma szarpnięć w skrzyni , to bardzo podobne do DSG . Bardzo mi się podoba taka skrzynia , poza tym zdarza mi się że jak wracam z wypadu w górki to już lewa ręka ma dość i w górę zmieniam w mojej 700gs bez sprzęgła - w dół nie próbowałem ... . To przyszłość motocykli czy się komu podoba czy nie - tradycjonaliści byli są i będą . Automat to automat a wspomagacze zmiany biegów to tylko wspomagacze... . Co do jakości plastików , to w Afryce są tak samo plastikowe jak w innych , tak samo się łamią jak w innych - fabryczne gmole są bardziej mocowaniami halogenów a nie ochroną czegokolwiek . Heed / taki jak u Ciebie / daje radę i wielu użytkowników je zakłada - widziałem Heeda w kilku Hondach AT na niemieckich blachach w europie . I nie tylko w Hondach . A cena jest śmieszna przy cenniku Hondy czy Touratecha . O innych szpejach nie ma co gadać bo ich poniosło - już w BMW jest można powiedzieć taniocha . Sam miałem dwie gleby na Heeda u siebie i plastiki dalej są nówka sztuka - od rys na gmolach jest papier ścierny i lakier w sprayu . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 25 Sierpień 2018 Na dedykowanym forum do tej pory wyczytałem o łamiących się podnóżkach, problemach z wycierającymi się rurami w zawieszeniu, rdzewiejącymi ramami, słabych plastikach akcją serwisową na podstawkę i cośtam pewnie jeszcze, już nie pamiętam. A i fantastyczny serwis co nie umi wymienić napędu nie psując moto. Chociaż tu muszę pochwalić serwis bmw, gdzie w moim motku tak do*** śrubę spustu oleju, że nie da się jej odkręcić ;). Ale, żeby nie było, że nie lubię hądy, SH300 nie zamieniłbym na nic innego . 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kojot 48 Zgłoś ten post Napisano 26 Sierpień 2018 Dokładnie. Radiolog sie tam ładnie rozwinął. Co by nie mówić poniósł duże koszty jak na kogoś kto kupił nowy motocykl. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 26 Sierpień 2018 19 godzin temu, ARG napisał: Na dedykowanym forum do tej pory wyczytałem o łamiących się podnóżkach, problemach z wycierającymi się rurami w zawieszeniu, rdzewiejącymi ramami, słabych plastikach akcją serwisową na podstawkę i cośtam pewnie jeszcze, już nie pamiętam. A i fantastyczny serwis co nie umi wymienić napędu nie psując moto. Chociaż tu muszę pochwalić serwis bmw, gdzie w moim motku tak do*** śrubę spustu oleju, że nie da się jej odkręcić ;). Ale, żeby nie było, że nie lubię hądy, SH300 nie zamieniłbym na nic innego . Zapomniałeś dodać jeszcze rzekomo rdzewiejące szprychy w kołach (gdzieś o tym słyszałem). Z tego wszystkiego potwierdzam tylko akcję serwisową z centralną podstawką, o której się właśnie dowiedziałem i do której się podobno kwalifikuję (strona UOKiK). Reszta pachnie mi trochę póki co fantazją. Właśnie serwis wymienił mi napęd, defektów póki co nie stwierdziłem, w przeciwieństwie do tego, co stwierdzałem każdorazowo oddając V-Stroma do serwisu (co wizyta to opierdol). Ale to raczej jest cecha samego lokalnego serwisu, a nie jakaś ogólna reguła. Przede mną kolejna dłuższa podróż, zobaczymy co pokaże. A sorry, byłbym skłamał. Stwierdziłem rdzewienie tarcz hamulcowych jak przez 3 dni moto stało nad Adriatykiem. ;-) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 26 Sierpień 2018 Zapomniałeś dodać jeszcze rzekomo rdzewiejące szprychy w kołach (gdzieś o tym słyszałem). Z tego wszystkiego potwierdzam tylko akcję serwisową z centralną podstawką, o której się właśnie dowiedziałem i do której się podobno kwalifikuję (strona UOKiK). Reszta pachnie mi trochę póki co fantazją. Właśnie serwis wymienił mi napęd, defektów póki co nie stwierdziłem, w przeciwieństwie do tego, co stwierdzałem każdorazowo oddając V-Stroma do serwisu (co wizyta to opierdol). Ale to raczej jest cecha samego lokalnego serwisu, a nie jakaś ogólna reguła. Przede mną kolejna dłuższa podróż, zobaczymy co pokaże. A sorry, byłbym skłamał. Stwierdziłem rdzewienie tarcz hamulcowych jak przez 3 dni moto stało nad Adriatykiem. ;-)Ok, Marek... wiadomo jak jest... A słyszałeś tym, że wzywanie były też Afryki ... na te akcje w sprawie centralki... które fabrycznie nie zostały nawet w nie wyposażone? Czy to też bujda jest? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 26 Sierpień 2018 Nie znam problemu, ale gdyby jakieś wady zaistniały w elementach mocujących centralkę to wtedy czy jest czy jej nie ma zamontowanej byłoby bez znaczenia - tak na marginesie faktów ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 928 Zgłoś ten post Napisano 26 Sierpień 2018 Ja tam się nie znam, przekazuje co piszą i mówią... a złośliwi mówią, że akcja z centralką to tylko przykrywka czegoś ważniejszego. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 26 Sierpień 2018 Godzinę temu, dakarowy napisał: Ok, Marek... wiadomo jak jest... A słyszałeś tym, że wzywanie były też Afryki ... na te akcje w sprawie centralki... które fabrycznie nie zostały nawet w nie wyposażone? Czy to też bujda jest? Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka Nie, to nie jest bujda. Afryka normalnie sprzedawana jest bez centralki. Nie sądzę aby sobie gdzieś odnotowali, że akurat ja kazałem sobie centralkę założyć. Póki co znalazłem swój VIN w akcji serwisowej, ciekaw jestem czy i jak mnie wezwą. Z tym rdzewieniem to ciekawa sprawa. Zasadniczo to rama jest stalowa, jeśli gość styrał moto na kamieniach lub grzebał umiejętnie przy setach, czy cokolwiek, i uszkodził powierzchnię lakierniczą to pewnie fizyki i chemii nie oszuka. Szczególnie jeśli np. mieszka nad morzem (słone powietrze) lub w Policach (kwas siarkowy i azotowy spada razem z deszczem ;-). Przypomniałem sobie jedną usterkę. Padł mi na wiosnę akumulator i został wymieniony na gwarancji. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2018 Jak farba jest kiepska i grubości nm to faktycznie fizyki się nie oszuka. Podobno to motocykl adwenczer tylko jakiś taki delikatny. 20 letnie ęduro potrafią mieć ramy w lepszym stanie. Jeżeli zakładałeś w ASO centralkę to oczywiście, że to odnotowali. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2018 2 godziny temu, ARG napisał: Jak farba jest kiepska i grubości nm to faktycznie fizyki się nie oszuka. Podobno to motocykl adwenczer tylko jakiś taki delikatny. 20 letnie ęduro potrafią mieć ramy w lepszym stanie. Jeżeli zakładałeś w ASO centralkę to oczywiście, że to odnotowali. Czas pokaże co jest adwenczer a co usiłuje być adwenczer, bo tak napisali w ulotce. ;-) Testy już pokazują. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2018 Ja tam nie czytam ulotek, oglądam tylko filmiki propagandowe hądy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 087 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2018 Te filmiki produkowane przez BMW również są piękne i pokazują te moto-fatamorgany . Dakarowy ostatnio taki podrzucił - bardzo ładne widoki , polecam . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2018 50 minut temu, ARG napisał: Ja tam nie czytam ulotek, oglądam tylko filmiki propagandowe hądy Niewiarygodnie ładne są to fakt. Ale może zamiast oglądać głupoty to byś coś pojeździł? ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2018 Codziennie jeżdżę hądą, poważnie Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 446 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2018 Wszechświatowi wystarczy, że wyszedł mu DL. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2018 8 godzin temu, artex napisał: Wszechświatowi wystarczy, że wyszedł mu DL. Afryka nie jest tak udana. Ma swoje wady ale jakoś ludzie wydają się ich nie dostrzegać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
coolluk 9 871 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2018 Dnia 13.05.2015 o 16:45, MTBiker napisał: urzeklo mnie jej spojrzenie To fakt dobrze jej z oczu patrzy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Greg001 1 053 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2019 https://www.scigacz.pl/Nowa,Africa,Twin,CRF,1100,L,Wiekszy,silnik,wiekszy,zasieg,zmienne,fazy,rozrzadu,34799.html Jak ten czas zapierdziela. Kolejna legenda? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 436 Zgłoś ten post Napisano 8 Luty 2019 3 minuty temu, greg001 napisał: https://www.scigacz.pl/Nowa,Africa,Twin,CRF,1100,L,Wiekszy,silnik,wiekszy,zasieg,zmienne,fazy,rozrzadu,34799.html Jak ten czas zapierdziela. Kolejna legenda? Mt zaraz doda że to bez sensu i najloepszy jest obecny model. Sytuacja zmieni się diametralnie jak sprzeda i kupi nowy. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach