Skocz do zawartości
mirek2404

Czas na zmiany czyli ,,Mroczny przedmiot pożądania''

Recommended Posts

Tak jak czytam MT to wychodzi na to, że DL to najlepszy motek na świecie. Namówmy Mirka na DL'a ;) -( te RT'eki straszne paści się trafiają, forumowa pomoc dla RT słaba ;) ) - .... ale czy stronnicy DeeLowatych pomogą znaleźć coś fajnego? Czy też tylko radzą :D. Jak znajdziecie / pomożecie to dawać - ja go przekonam :)

Jarek, wczoraj rozmawiałem z Mirkiem, trochę info o w/w ogłoszeniach dostał, faktycznie znaleźć w dobrej cenie nie fastrygowanego RT w Polsce to problem. No cóż, szukamy dalej!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

http://www.mobile.de/pl/Motocykl/Suzuki-V-Strom-650-DL/vhc:motorbike,pgn:2,pgs:20,srt:date,sro:desc,mke:23600,mld:dl650,prx:4001/pg:vipmotorbike/209763501.html

Albo taki.

A kupnem w Niemczech i formalnościami nie ma co się przejmować, bo to naprawdę łatwizna. To nie jest tak, że każdy sprzęt kupiony w Niemczech będzie w super dobrym stanie, ale jest duuuużo większa szansa na dobry zakup. Można też poszukać w Niemczech to BMW które chciałeś.

Pisałam już to kiedyś, że z motorami to jest tak, że każdy jest inny, służy do innych celów i każdy może wybrać coś dla siebie. DL jest super w swojej klasie, ale jest to motocykl przede wszystkim szosowy, do spokojnej jazdy no i (co dla mnie najważniejsze) super wygodny dla pasażera. Dakarowego albo Pawła nie widzę na DL'u, ale Mirkowi może się spodobać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarek, wczoraj rozmawiałem z Mirkiem, trochę info o w/w ogłoszeniach dostał ....

Cykli ... spoko ... trochę uogólniam ;)

Są dobrzy ludzie na forum ... Ty, ja, Nokian ... inni też, ale nieśmiali i może się wstydzą :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale tylko z lodówko-zamrażarką. :D

Jest to jakiś pomysł, cytrynówka od razu będzie schłodzona ;-)

Edytowane przez Kropka
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeden z naszych forumowych kolegów , określił DL,a jednym zdaniem ...

Nie powiem kto i co powiedział , ale .....

Też chciałem w to wejść :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tu sobie sprawdzaj malowanie w zestawieniu z rocznikiem.

http://vstrom.com.pl/cms/index.php?page=dl-650

Jak coś się nie zgadza to w zasadzie gwarancja, że miał niezłego szlifa albo dzwona i został reaktywowany. Książka serwisowa to podstawa. Bez niej nawet nie zaczynaj rozmowy z klientem. Ja osobiście nie lubię jak moto jest obwieszone różnymi gównami w stylu wyświetlacz biegów, olejarka, podajnik papierosów czy wycieraczka do nosa. To oznacza zwykle, że klient jest jakimś domorosłym grzebaluchem.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tu sobie sprawdzaj malowanie w zestawieniu z rocznikiem.

http://vstrom.com.pl...php?page=dl-650

Ja osobiście nie lubię jak moto jest obwieszone różnymi gównami w stylu wyświetlacz biegów, olejarka, podajnik papierosów czy wycieraczka do nosa. To oznacza zwykle, że klient jest jakimś domorosłym grzebaluchem.

Zostań bohaterem w swoim garażu :D :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bom grymaśna jest.Żeński pierwiastek się mnie odezwał

A tak przy okazji: http://allegro.pl/su...5442126729.html

Ten jest ciekawy ale trzeba pogadać i wypytać o książkę oraz pochodzenie a także zobaczyć. Oryginalne kufry Suzuki są zajefajne, strasznie dużo tam wpakowałem i gnałem z tym 180 km/h w pełnym załadunku (2 osoby) bez problemu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wygląda dobrze,cena akceptowalna,odległość też Pytanie jak go sprowadzić do PL.Nie mam w tym najmniejszego doświadczenia.

Edytowane przez mirek2404

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

upujesz blacy i heja. Albo przyczepakja do autka.

Tu procedura ściągnięta ze strony ścigacz.pl

Procedura sprowadzania motocykla wygląda następująco:

1) Wyrejestrowujemy motocykl w Niemczech (trzeba się przejść do ich

urzędu komunikacji) lub zabieramy ze sobą dowód rejestracyjny i tablice (ale

żaden Niemiec na to nie pozwoli). W przypadku tej drugiej opcji, Wydział

Komunikacji w Polsce powiadomi niemiecki o przerejestrowaniu.

2) Jeśli motocyklem mamy wracać, należy wykupić tymczasowe tablice +

ubezpieczenie (koszt około 150 euro)

3) Lecimy do Urzędu Skarbowego po deklarację, że jesteśmy zwolnieni z

VAT (150 zł + 5 zł znaczki skarbowe)

4) Lecimy przetłumaczyć dokumenty, jakie otrzymaliśmy z Niemiec (brief,

umowa kupna, dokument potwierdzający wyrejestrowanie lub niemiecki dowód

rejestracyjny, ew. faktura) - urzędowy koszt 22 zł + VAT za 1125 znaków,

wychodzi około 150 zł.

5) Lecimy na obowiązkowy pierwszy przegląd po sprowadzeniu moto (112

zł).

6) Lecimy opłacić ubezpieczenie (około 100 zł za OC), aczkolwiek przy

sprowadzaniu używanych motocykli z zagranicy, urzędnicy w WK nie mają

obowiązku sprawdzania tego ubezpieczenia. Można więc zakupić je po

rejestracji.

7) Lecimy zarejestrować motocykl (dostaniemy tymczasowy dowód

rejestracyjny, za miesiąc musimy się wybrać po stały oraz kartę pojazdu).

Koszt rejestracji to: dowód rejestracyjny tymczasowy (16,50 zł), tablica

stała (40 zł), naklejka (11 zł), znaczki skarbowe (5 zł + 50 gr za każdy

załącznik). Karta pojazdu kosztuje 500 zł. Przy drugiej wizycie odbieramy

kartę i stały dowód (33 zł). Warto nadmienić że istnieje dodatkowa opłata

manipulacyjna 1 zł za każdą wydaną rzecz, czyli za dowód tymczasowy,

tablicę, kartę, dowód stały, naklejkę.

Przybliżony koszt sprowadzenia i zarejestrowania motocykla z Niemiec, nie

wliczając w tego kosztów dojazdu, wynosi (w przeliczeniu 1 EUR = 4.6 zł):

1820 zł (1130 bez tablic niemieckich).

P.S. Zestawienie to zostało napisane na podstawie informacji zawartych na pl.rec.motocykle, a potwierdzone w Wydziale Komunikacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mirek, dwa razy ściągaliśmy motocykle do Polski. Po raz pierwszy naszego poprzedniego DL i za drugim razem pomagaliśmy znajomemu.

Nie trzeba chodzić do urzędu w Niemczech, bo to jest obowiązek poprzedniego właściciela motocykla. Jedyny problem to przywiezienie. My dogadaliśmy się z kuzynem, bo ma hak holowniczy, wynajęliśmy lawetę (50 PLN/d) i przywieźliśmy do Szczecina.

Poza tym to koniec problemów. Zlecasz tłumaczenie dokumentów tłumaczowi przysięgłemu, idziesz do urzędu rejestrujesz motocykl, dostajesz tablice tymczasowe, jedziesz na przegląd potem znowu do urzędu dostajesz tablice stałe i oczywiście dowód tymczasowy, ale to już jest normalna procedura.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

500 za kartę pojazdu ?????? to już raczej nie aktualne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

500 za kartę pojazdu ?????? to już raczej nie aktualne

Publikacja nie najświeższa więc kwoty mogą być nieaktualne ale ogólny zarys jest OK.

Nie trzeba chodzić do urzędu w Niemczech, bo to jest obowiązek poprzedniego właściciela motocykla.

Z tym nie jestem pewny jak woziłem auta to chcieli w urzędzie u nas aby był wymeldowany od niemca (czyli pieczątka bodajże abmeldung i przecięty róg brifu)

Ale to było wiele, wiele lat temu i możliwe, że się zmieniło.

Edytowane przez Centrino

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koszty jakie dwa miesiące temu poniósł znajomy to:

230 PLN wydział komunikacji

ok. 80 pln przegląd

120 tłumaczenie dokumentów

nic nie trzeba załatwiać w urzędzie skarbowym od tego roku w przypadku motocykli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fakt musi być wymeldowany, ale robi to właściciel motoru.

Nie ma się co bać sprowadzania samemu.

Może mam jakieś skrzywienie, ale faktem jest, że motory sprowadzane przez handlarzy mają ceny i przebieg niższy niż motocykle do kupienia z prywatnych ofert niemców. Taki dziwny zbieg okoliczności a i te ksiązki serwisowe, które jakimś cudem po drodze giną ;-)

Edytowane przez Kropka
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mirek . Ja rencista, ty tez masz czas. Wpadnij na tydzień lub nawet dwa - przeswietlimy niemiecki rynek do 300 km w głąb. A wieczorem ... kwestia do uzgodnienia. Oferta jak najbardziej poważna

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mirek . Ja rencista, ty tez masz czas. Wpadnij na tydzień lub nawet dwa - przeswietlimy niemiecki rynek do 300 km w głąb. A wieczorem ... kwestia do uzgodnienia. Oferta jak najbardziej poważna

I to się nazywa propozycja pomocy!

Mirek ....

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×