Skocz do zawartości
Brodacz086

Gaśnie na wolnych obrotach - czyszczenie baku paliwa

Recommended Posts

Witam ;-)

Bardzo dawno mnie tu nie było, chyba od dobrego roku :roll:

Dzisiaj w trakcie drogi do pracy po przejechaniu około 10 km, czyli połowy drogi pojawił się problem. Silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach, zauważyłem to w czasie jazdy przy zmianie biegu.

Po odpaleniu silnik od razu gaśnie. Silnik trzeba było trzymać na minimalnym gazie by nie gasł.

Udało mi się jakoś dojechać do pracy.

Po pracy motor odpalił i przez dłuższą chwilę wszystko było w porządku. Potem praca silniki przestawała być miarowa.

W czasie drogi powrotnej zapaliła się rezerwa.

Zatankowałem 5l paliwa i jak ręką odjął problem zniknął.

Chciałem zapytać (ponieważ nie znam konstrukcji pompy paliwa) czy to znaczy, że w dnie zbiornika uzbierała się cała masa syfu, która zatyka pompę paliwa?

Jeśli czeka mnie wyjęcie pompy i czyszczenie zbiornika paliwa to trzeba potem odpowietrzać układ? Jest gdzieś jakiś sprytny tutorial?

W tym sezonie to było drugie tankowanie.

Dodatkowe informacje:

Pacjent: F650GS z 2006 roku

Przebieg: 31 tyś km

Reduktor ciśnienia z filtrem paliwa: raczej niewymieniony od początku (jestem 3 właścicielem)

Silnik krokowy: kiedyś już go chciałem wyczyścić/wymienić ale śruby są zapieczone więc zostawiłem jak jest :-(

Czujnik położenia przepustnicy: niesprawdzany czy działa

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Próba czyszczenia baku paliwa się nie udała ponieważ... nie było czego czyścić :-P

Osobiście wolałbym, żeby jednak w baku były jakieś zanieczyszczenia bo teraz to w sumie nie znamy przyczyny problemu gasnącego motoru

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciągle za mało danych.

Problem istnieje z pełnym bakiem czy tylko na "oparach"

Jak z odpowietrzeniem?

Czy silniczek krokowy czysty?

Jak ze stabilnością napięcia?

Gaśnie ciepły czy zimny czy obojętne ....

Jakie są prawidłowości i okoliczności gaśnięcie - oprócz "tego jednego razu"?

Czy filtr paliwa był wymieniany lub jakie jest ciśnienie za filtrem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×