Brodacz086 13 Zgłoś ten post Napisano 10 Czerwiec 2015 Witam ;-) Bardzo dawno mnie tu nie było, chyba od dobrego roku :roll: Dzisiaj w trakcie drogi do pracy po przejechaniu około 10 km, czyli połowy drogi pojawił się problem. Silnik zaczął gasnąć na wolnych obrotach, zauważyłem to w czasie jazdy przy zmianie biegu. Po odpaleniu silnik od razu gaśnie. Silnik trzeba było trzymać na minimalnym gazie by nie gasł. Udało mi się jakoś dojechać do pracy. Po pracy motor odpalił i przez dłuższą chwilę wszystko było w porządku. Potem praca silniki przestawała być miarowa. W czasie drogi powrotnej zapaliła się rezerwa. Zatankowałem 5l paliwa i jak ręką odjął problem zniknął. Chciałem zapytać (ponieważ nie znam konstrukcji pompy paliwa) czy to znaczy, że w dnie zbiornika uzbierała się cała masa syfu, która zatyka pompę paliwa? Jeśli czeka mnie wyjęcie pompy i czyszczenie zbiornika paliwa to trzeba potem odpowietrzać układ? Jest gdzieś jakiś sprytny tutorial? W tym sezonie to było drugie tankowanie. Dodatkowe informacje: Pacjent: F650GS z 2006 roku Przebieg: 31 tyś km Reduktor ciśnienia z filtrem paliwa: raczej niewymieniony od początku (jestem 3 właścicielem) Silnik krokowy: kiedyś już go chciałem wyczyścić/wymienić ale śruby są zapieczone więc zostawiłem jak jest :-( Czujnik położenia przepustnicy: niesprawdzany czy działa Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Brodacz086 13 Zgłoś ten post Napisano 12 Czerwiec 2015 Próba czyszczenia baku paliwa się nie udała ponieważ... nie było czego czyścić :-P Osobiście wolałbym, żeby jednak w baku były jakieś zanieczyszczenia bo teraz to w sumie nie znamy przyczyny problemu gasnącego motoru Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jumiko 78 Zgłoś ten post Napisano 12 Czerwiec 2015 Pompę paliwa słychać jak pracuje, powód może być inny, trochę na temat: http://f650gs.pl/topic/8347-f650gs-2002-nie-odpala-gasnie-na-wolnych-obrotach/page__hl__%2Bfiltr+%2Bpaliwa__fromsearch__1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 787 Zgłoś ten post Napisano 13 Czerwiec 2015 Ciągle za mało danych. Problem istnieje z pełnym bakiem czy tylko na "oparach" Jak z odpowietrzeniem? Czy silniczek krokowy czysty? Jak ze stabilnością napięcia? Gaśnie ciepły czy zimny czy obojętne .... Jakie są prawidłowości i okoliczności gaśnięcie - oprócz "tego jednego razu"? Czy filtr paliwa był wymieniany lub jakie jest ciśnienie za filtrem? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach