wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2015 Mam kolejne pytanie odnośnie GS'a. Czytałem sporo na forum i w sieci o różnicach pomiędzy wersją sprzed 2004 i po 2004 roku, ale to wszystko suche dane, albo lakoniczne stwierdzenia, więc mam do Was pytanie. Czy warto się spinać i naciągać budżet dla wersji po 2004? Szczególnie chodzi mi o silnik - jego trwałość, paliwożerność, "kulturę pracy". Mam mało doświadczenia na jednośladach i nie wiem, czy te różnice są bardzo znaczące? Miał ktoś z Was doświadczenie w ujeżdżaniu obu tych motorów (tak, motorów = silników)? Czy może dla początkującego jeźdźca nie ma to w zasadzie żadnego znaczenia? Bo jakoś się zafiksowałem, że chcę koniecznie dwie świece, ale może zupełnie niepotrzebnie? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 175 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2015 Kup sobie zwykłego GS z jedną świecą , a drugą bierz na zapas... Będziesz miał dwie świece w wersji budżet . Najlepiej kup ode mnie motocykl... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 689 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2015 Po mojemu, to: Ja mam jedną świecę i całkiem mi z tym dobrze. Kolega ma 2sparka i ten wydaje mi się lżej odpala, ale to już może wina mojej bateryjki. Kultura pracy - singiel nie ma kultury pracy, żadnej - słuchowo, bardzo podobnie, jak nie tak samo. Innych różnic nie widziałem, poza malowaniem i montażem szyby. Starożytni górale mawiali: Dom - kupuj najlepszy, na jaki Cię stać, a maszynę - najgorszą, jaką tylko nie będzie Ci wstyd jeździć. Wybór oczywiście należy do ciebie. 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2015 Najlepiej kup ode mnie motocykl... A sprzedajesz chociaż? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 175 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2015 Tak Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 16 Czerwiec 2015 Ludzie toć to wszystko napisane i to w głównym dziale! http://f650gs.pl/topic/119-2004-bmw-f650gs/ A już najpiękniejszą polszczyzną, najbardziej kompetentnie i najbardziej zajmująco to tu :lol: http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/56,113441,17380872,Druga_opinia,,2.html 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 Ludzie toć to wszystko napisane i to w głównym dziale! http://f650gs.pl/top...004-bmw-f650gs/ Dzięki za odsyłacz, choć mówię, że czytałem. Problem w tym, że stwierdzenia typu "considerable software enhancement" oraz "wider range of functions" to tekst z ulotki reklamowej. Jak poprawiam bug'a w programie też to mogę napisać ;) I wiem, że druga świeca "ensures smooth and stable flame formation even under unfavourable operating conditions", pytam tylko, co to oznacza w praktyce dla mnie, jako początkującego. Innymi słowy, czy jest tak, że np. "stary" silnik... nie wiem, szarpie, nie lubi gwałtownych przyspieszeń, albo utrudnia hamowanie silnikiem, a nowy jest pod tym względem przyjaźniejszy (albo cokolwiek konkretnego tego typu), czy to po prostu subtelne, kosmetyczne wręcz różnice, którymi nie ma się co przejmować. Dla porównania: Jak zapytasz, czy w Suzuki w Vitarze prać 1.6 8V albo 16V to wiem, że w 16V jest sporo zmian, które powodują, że warto szukać tej wersji, nawet dołożyć parę groszy, bo robi to sporą różnicę. Albo jak wpadniesz na radosny pomysł kupienia Land Rovera Freelandera I to powiem Ci, że pierwsze modele mają pierdyliard "chorób wieku dziecięcego", których modele z końca serii nie mają (a i tak są awaryjne, ale to już szczegół). A już najpiękniejszą polszczyzną, najbardziej kompetentnie i najbardziej zajmująco to tu :lol: http://www.swiatmoto..._opinia,,2.html Ta... jedyne zdanie o różnicach <2004 i >2004 dotyczy lampy, wyglądu, poziomu oleju i tego, że jest druga świeca. Nie ma NIC o faktycznych różnicach. Też czytałem. Oczywiście dziękuję za dobre chęci. Podsumowując - pytam o konkretne zmiany, istotne problemy, znaczące poprawki. Z tego, co wyczytałem, to raczej nie ma, ale wolałem się upewnić. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 737 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 (edytowane) Bo żadnej różnicy nie odczujesz. Chyba że w kieszeni przy wymianie świec To tylko bełkot marketingowy a silnik ten sam. Ale głupio by było robić coś kilkanaście lat i nic nie poprawić. Podobnie jak np Yamaha Bulldog bazująca na silniku którego konstrukcja pochodzi z wczesnych lat 80-tych No i zwróć uwagę że producent wrócił do konstrukcji bazującej na tym silniku po kilku latach przerwy. Choć na USA robili chyba cały czas Edytowane 17 Czerwiec 2015 przez Marcin N oszczędny Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 106 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 Ale to co jest napisane w artykule to są FAKTYCZNE różnice. Czy zdanie "nie są to istotne różnice" Ci nie wystarczy, nie ufasz mi? :-). To nie jest inny motocykl tylko ten sam, który ma troszkę inny klosz lampy, troszkę inny wzór plastików i dodaną drugą świecę i inaczej mocowaną szybkę i bagażnik. Jeździłem wieloma f650gs i wierz mi, że wszystko zależy od stanu w jakim znajduje się dany egzemplarz, a nie od tych mikroskopijnych różnic, które tak Cię frapują. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 (edytowane) Jeździłem wieloma f650gs i wierz mi, że wszystko zależy od stanu w jakim znajduje się dany egzemplarz, a nie od tych mikroskopijnych różnic, które tak Cię frapują. I tego typu zdanie chciałem usłyszeć :D Podziękował! Edytowane 17 Czerwiec 2015 przez wilku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kordi 164 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 Witam, wtrącę swoje parę groszy. Pod koniec ubiegłego roku też poszukiwałem GS-a i zastanawiały mnie różnice w modelach przed i po 2004r. Według mnie wszystko już było napisane i faktycznie poza lekką częściową zmianą plastików orza dodaniu 2-giej świecy - z tego co pamiętam w celu zmniejszenia emisji spalin + chwyt marketingowy, nie ma żadnych różnic. Nie jest zmieniony stopień sprężania ani charakterystyka silnika, czy też skrzynia lub sprzęgło i inne podzespoły. Ale wiadomo czytanie - czytaniem, a potwierdzenie użytkowników bezcenne. Pozdrawiam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ben 5 175 Zgłoś ten post Napisano 17 Czerwiec 2015 Dlatego moja oferta motocykla jest jak najbardziej aktualna... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2015 Ale to co jest napisane w artykule to są FAKTYCZNE różnice. Czy zdanie "nie są to istotne różnice" Ci nie wystarczy, nie ufasz mi? :-). To nie jest inny motocykl tylko ten sam, który ma troszkę inny klosz lampy, troszkę inny wzór plastików i dodaną drugą świecę i inaczej mocowaną szybkę i bagażnik. Jeździłem wieloma f650gs i wierz mi, że wszystko zależy od stanu w jakim znajduje się dany egzemplarz, a nie od tych mikroskopijnych różnic, które tak Cię frapują. To absolutna prawda. Witam, wtrącę swoje parę groszy. Pod koniec ubiegłego roku też poszukiwałem GS-a i zastanawiały mnie różnice w modelach przed i po 2004r. Według mnie wszystko już było napisane i faktycznie poza lekką częściową zmianą plastików orza dodaniu 2-giej świecy - z tego co pamiętam w celu zmniejszenia emisji spalin + chwyt marketingowy, nie ma żadnych różnic. Nie jest zmieniony stopień sprężania ani charakterystyka silnika, czy też skrzynia lub sprzęgło i inne podzespoły. Maketing powiadasz ... To np. dlaczego mamy innej średnicy zawory? Inny luz zaworowy? Układ dwuświecowy inaczej rozkłada spalanie mieszanki pod głowicą, a co za tym idzie inaczej rozkłada tam temperaturę. Od strony technicznej ja tam widzę różnice. Użytkowo prawie niezawuważalne. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
abwehry 424 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2015 Skoro uzytkowo niezauwazalne... To po grzyba bylo przeprojektowywac glowice, modyfikowac technologie produkcji? Marketing? Psychologia sprzedarzy: "nowy lepszy gs"?? Wyslano na poczcie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 622 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2015 Ekologia bratku. Druga swieca dopala to czego nie da rady pierwsza. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 811 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2015 Skoro uzytkowo niezauwazalne... To po grzyba bylo przeprojektowywac glowice, modyfikowac technologie produkcji? Marketing? Psychologia sprzedarzy: "nowy lepszy gs"?? A jak sobie wypastujesz buty, albo dasz cieńsze sznurówki to użytkowo stają się zauważalnie lepsze pod względem wygody? ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kordi 164 Zgłoś ten post Napisano 18 Czerwiec 2015 (edytowane) Maketing powiadasz ... To np. dlaczego mamy innej średnicy zawory? Inny luz zaworowy? Układ dwuświecowy inaczej rozkłada spalanie mieszanki pod głowicą, a co za tym idzie inaczej rozkłada tam temperaturę. Od strony technicznej ja tam widzę różnice. Użytkowo prawie niezawuważalne. Zgadzam się, ale jak sam napisałeś, te różnice są prawie niezauważalne i to jest dla przyszłego kupca istotna informacja, na podstawie której kupiłem z rocznika 2003. Każdy oczywiście ma prawo podjąć inną decyzję. Edytowane 18 Czerwiec 2015 przez kordi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
abwehry 424 Zgłoś ten post Napisano 20 Czerwiec 2015 (edytowane) Ekologia bratku. Druga swieca dopala to czego nie da rady pierwsza. A to akurat jest uzytkowo zauwazalne. Oczywiscie w wiekszej skali... Pastowanie butow to zdecydowanie marketing ;) natomiast ciensze sznurowki to mniejszy opor przy wiazaniu - to jest zdecydowanie zauwazalne ;P na dodatek dodaja +6 do lansu ;) Wyslano na poczcie. Edytowane 20 Czerwiec 2015 przez abwehry Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tczewiak 53 Zgłoś ten post Napisano 20 Czerwiec 2015 (edytowane) Z tego co sobie przypominam, to po 2004 roku zamontowano mocniejszy alternator, a to już jest znacząca różnica. Upssss.... mocniejszy alternator stosowano już po 2000 roku. Edytowane 20 Czerwiec 2015 przez tczewiak Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach