Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jakiś czas temu zdecydowałem wymienić filtr paliwa w GSie jednak standardowy ma w sobie wbudowany także regulator ciśnienia. To powoduje że zakup filtra staje się bardzo drogi a używanego nie ma sensu kupować bo nie o to chodzi.

Zdecydowałem więc rozdzielić filtr paliwa od regulatora w układzie paliwowym i zamontować filtr samochodowy.

Udało mi się przeprowadzić taką wymianę i do tej pory po przejechaniu paruset kilometrów motocykl nie spłonął ;) a silnik przestał się krztusić więc wymiana udana.

Poniżej publikuję parę zdjęć oraz moje spostrzeżenia z modyfikacji. Przypominam że benzyna jest łatwopalna.

Potrzebne części:

- Samochodowy filtr paliwa na wąż o średnicy wew. 8mm - kosztował mnie 20zł. Koniecznie samochodowy ponieważ typowe motocyklowe sprzedawane oddzielnie najczęściej są małe i przystosowane do gaźników , nie wtrysków. Pompa paliwa generuje dużo większe ciśnienie w układzie więc filtr paliwa dla motocykli na gaźniku prawdopodobnie bardzo szybko zniszczył by się i przestał filtrować.

20150529_221037.jpg

- Nowy regulator ciśnienia. Ja zastosowałem obudowę od regulatora stosowanego w BMW 1100 RT - znalezione na allegro za 100zł. W obudowie włożony był regulator który jest taki sam jak w GSie tylko z mniejszym ciśnieniem wyjściowym na wtryski (3BAR). Można by przejść się także do serwisu samochodowego i pokazać sam regulator, może obudowy tego typu są stosowane także w autkach.

Bez%2525C2%2525A0tytu%2525C5%252582u.jpg

Regulator który jest w moim GSie z rocznika 2003 reguluje na 3.5BAR. Należy wyciągnąć go w miarę delikatnie z obudowy starego filtra paliwa a potem włożyć w zakupioną obudowę.

20150529_221158.jpg20150529_221222.jpg

Montaż wygląda tak, że należy jedno z wyjść na wtrysk w nowej obudowie jakoś zablokować. Ja przyszlifowałem gwint od śruby tak żeby minimalnie go zostało i wkręciłem w jeden z węży prowadzący do wtrysków. Wcześniej zalałem śrubę loctitem a na wszystkim założyłem opaskę na rury.

Pozostałe wyjścia/wejścia regulatora połączyłem z istniejącymi wężami w GSie. Wyjście które w obudowie nie przepuszcza powietrza gdy się w nie dmucha powinno prowadzić z powrotem do baku w celu odprowadzenia nadmiaru paliwa wpompowanego w układ przez pompę paliwa. Działa to tak, że gdy przekroczone zostanie ciśnienie 3,5 BAR w układzie, regulator podniesie się i otworzy linię zwrotną, która jest normalnie zamknięta.

20150529_221114.jpg20150529_221052.jpg

To na tyle. Mam nadzieję że komuś się przyda opis :).

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Adam podaj wszystkie koszty, bo ostatnio kupiliśmy filtry paliwa, które kosztowały nas niewiele ponad sto złotych (z przesyłką), warto się w to bawić? choć dla samej zasady pewnie tak... :-) :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A gdzie takie filtry po ok. 100 pln oferują?

A co Ty taki ciekawski?

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A gdzie takie filtry po ok. 100 pln oferują?

o ile wiem to dakarowy nie ma gsa wiec i filtr nie zintegrowany z regulatorem a pompa paliwa. Wiec to nie to.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jesli w X-sie jest inny filter paliwa niż w GS-ie to ok - mam inny :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

inny :) tanszy :)

Edytowane przez Dziadek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A dakarowy to dakara nie mial? Nie wie jakie sa filtry? :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A dakarowy to dakara nie mial? Nie wie jakie sa filtry? :P

Miałem Dakara ale to było lata temu :-P nawet sobie kiedyś ten drogi filter kupiłem, choć nie wymieniłem, tym razem kupiłem do X-a taki tani, który chyba jednak wymienię, być może dlatego że jest tani :-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A dakarowy to dakara nie mial? :P

Dakar jest jak grypa :lol:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nikt go nie chciał, każdy miał :-D

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat był już ze 3 razy poruszany. Można, ale ... ;) Są plusy dodatnie i bardzo ujemne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat był już ze 3 razy poruszany. Można, ale ... ;) Są plusy dodatnie i bardzo ujemne.

Jako że temat dla mnie bardzo na czasie, podpowiedz Jarku najlepsze rozwiązanie. Oryginał?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie mam,kontakty szlag trafił. Ale nie rozumiem po co robić tajemnicę, forum chyba miało pomagać użytkownikom. Więc odpowiedź dla mnie może przydać się innym potrzebującym, ba dzięki ogólnodostępnej informacji może przestaną powtarzać się te same pytania.

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
nie mam,kontakty szlag trafił. Ale nie rozumiem po co robić tajemnicę, forum chyba miało pomagać użytkownikom. Więc odpowiedź dla mnie może przydać się innym potrzebującym, ba dzięki ogólnodostępnej informacji może przestaną powtarzać się te same pytania.

Zadzwoń do Jarka i daj znać co powiedział :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×