Skocz do zawartości
Artur_P

Pałąk szyby z ADV do F800 GS

Recommended Posts

Jakby ktoś miał wątpliwość, to rozwiewam. Pałąk mocujący szybę z F800 GS ADV pasuje bez żadnych przeróbek do zwykłego F800 GS. Efekt jest świetny. Wszystko jest sztywniejsze, uzyskujemy nowe mocowania na szpej i możliwość instalacji wyższych szyb przewidzianych do wersji ADV. Ja zasadziłem się na PUIG 7307H stąd idea kombinacji, bo Touratech Desierto to drożyzna.

http://allegro.pl/sh...item=5447060545

Na fotce tymczasowa wersja z dostosowaną oryginalną szybą, bo PUIG przychodzi za dwa tygodnie.

9e290110fd753fe3m.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zakupiłem w BMW Dobrzański. Po rabacie kosztował 559 zł. Trochę dużo jak za kawałek rurki ale i tak sporo zaoszczędziłem w stosunku do szyby TT.

a za ile zdobyles ten palak?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może by się udało zrobić kopie, potrzebował bym sztukę na kopie:)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pałąk jest już zamocowany łącznie z instalacją (gniazdko i nawigacja) nie chcę teraz demolować mojej misternej pracy :)

Może by się udało zrobić kopie, potrzebował bym sztukę na kopie:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pałąk jest już zamocowany łącznie z instalacją (gniazdko i nawigacja) nie chcę teraz demolować mojej misternej pracy :)

Jeżeli ktoś podjął by się kopiowania to zapewne chętnych byłoby kliku, jeżeli cena byłaby korzystna. Mógłbyś zapewne wtedy liczyć na częściowy zwrot z poczynionej inwestycji.

Sam byłbym chętny na coś takiego, no i trzeba jeszcze namówić Zuko do pracy (pewnie się ucieszy ) :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślę że by nie było problemu, tylko potrzebna by była jak pisałem rureczka na wzór, jeśli by ktoś chciał ją udostępnić było by super. Koszt pewne był by sporo niższy no nie wiem ale myślę że około 100 zł .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat ogarnięty. Szyba zainstalowana. Wszystko pasuje bez najmniejszych przeróbek. Jedyna własna inwencja, to małe dystanse przy mocowaniu owiewki PUIG w dolnej części pałąka. Bez nich dotykała do boczków. Wrażenia z jazdy bezcenne. Zupełnie inny standard. W końcu bez turbulencji, huku wiatru i urywania łba przy podmuchach.

a07c414318d4a5e0m.jpg

cacac92207a0cc7dm.jpg

6686b13d615dc5dfm.jpg

f07646fbf88f31a8m.jpg

ff9f7243850a9335m.jpg

965d2d18f31cfa55m.jpg

eed723750df22445m.jpg

085734bb436fe6c9m.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czy będzie grało z oryginalną szybą jak założę sam "pałąk"? Czy muszę wymieniać też szybę? Ta rura przydała by mi się do takiego samego uchwytu Garmina (sam podłączyłeś zasilanie - czy u Dobrzańskiego?)

Edytowane przez tireks

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z oryginalną szybą nie gra. Jak przyjrzysz się pierwszym zdjęciom, musiałem ją przerobić. Zrobiłem to żeby nie mieć przestoju w czasie oczekiwania, bo PUIG szedł dwa tygodnie. Pierwsze co, to trzeba wywiercić dwa otwory w szybie około fi 12 na gwintowane wypusty górnej części pałąka, żeby przylegała i była pod odpowiednim kątem, a drugie niepasujące miejsce, to dolne mocowania szyby do owiewek. Są tam dwa plastikowe kątowniki, które kolidują z pałąkiem, więc trzeba je odkręcić, traci się w tym momencie punkt zaczepienia szyby, bo profile mocujące w pałąku są pod szybę Adventure (lekko przesunięte). Ja na czas przejściowy złapałem po prostu opaskami. Można oczywiście dorobić tam jakieś stałe mocowanie, ale ja się w to nie bawiłem, bo nie taki miałem cel.

Instalując pałąk najlepiej zapomnieć o szybach od zwykłego GS-a.

Zasilanie i nawigację podłączałem sam. Do navi masz fabrycznie zainstalowany wtyk pod maskownicą przy kluczyku. Wystarczy tylko zdjąć z niego zaślepkę i o ile masz Garmina pod BMW to pasuje 1:1. Jedyne co musiałem zrobić, to przedłużyć kabel, bo na obecne miejsce nie wystarczał (ok. 20 cm). Gniazdko zapalniczki natomiast podłączyłem poprzez bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora.

A czy będzie grało z oryginalną szybą jak założę sam "pałąk"? Czy muszę wymieniać też szybę? Ta rura przydała by mi się do takiego samego uchwytu Garmina (sam podłączyłeś zasilanie - czy u Dobrzańskiego?)

Edytowane przez Artekles

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdjęcia na gotowo do jazdy z wysuniętą szybą na około 44 cm (mierząc od górnej krawędzi większego reflektora)

7b2cc4a399203231m.jpg 06e6a58b7ab8628em.jpg cd4787b59200411fm.jpg df6e9febeb38da7bm.jpg

Podaję wymiary mierzone od górnej krawędzi większego reflektora:

- do środkowej krawędzi czarnej blendy - 24,5 cm

- do rogu czarnej blendy - 28 cm cm

- maksymalne opuszczenie szyby do jej krawędzi - 34 cm

- maksymalne wysunięcie szyby do jej krawędzi - 49,5 cm

Edytowane przez Artekles

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mozesz napisac dokladniejszy opis mocowania uchwytu garmina ?

Zapewne to jakas samorobka ale wyglada porzadnie. Jakis czesci uzyles ? Gdzie jes kupic ? :)

@tireks

Co do instalacji navi: w BMW kupujesz kabelek - juz nie pamietam symbolu, z 1 strony ma wtyk BMW (czesc meska chyba) a z drugiej gole kable.

Do golych kabli instalujesz wlasna wtyczke jaka ci pasuje, np wodoodporna. i dalej do navi.

wtyczke BMW podpinasz do zenskiego (tak mi sie wydaje) wtyku ktory znajduje sie zamocowany w uchwycie pod pokrywa filtra powietrza/ akumulatora

to tak w skrocie - kilkadziesiat minut pracy i navi masz podlaczana pod canbusa i zasilanie uruchamiane w momencie przekrecenia kluczyka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie tak podłączyłem swój uchwyt

Mozesz napisac dokladniejszy opis mocowania uchwytu garmina ? Zapewne to jakas samorobka ale wyglada porzadnie. Jakis czesci uzyles ? Gdzie jes kupic ? :) @tireks Co do instalacji navi: w BMW kupujesz kabelek - juz nie pamietam symbolu, z 1 strony ma wtyk BMW (czesc meska chyba) a z drugiej gole kable. Do golych kabli instalujesz wlasna wtyczke jaka ci pasuje, np wodoodporna. i dalej do navi. wtyczke BMW podpinasz do zenskiego (tak mi sie wydaje) wtyku ktory znajduje sie zamocowany w uchwycie pod pokrywa filtra powietrza/ akumulatora to tak w skrocie - kilkadziesiat minut pracy i navi masz podlaczana pod canbusa i zasilanie uruchamiane w momencie przekrecenia kluczyka.

Ja na razie wpiąłem się w to gniazdo przy aku bezpośrednio w kable. Wtyk muszę dopiero zamówić w BMW (pamiętasz ile kosztował?).

Nareszcie koniec z kombinowaniem z zasilaniem do Garminka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wykorzystałem do tego dwie obejmy hydrauliczne fi18 z kołkiem. Rurka ma 16 mm średnicy, ale musi być zapas na gumowy pasek antypoślizgowy

5e380fa996850a1dm.jpg

Obciąłem część rozporową, rozwierciłem otwory i dałem na przelot śruby fi5 z nakrętką. Wcześniej oczywiście pomalowałem sprayem na czarno. Dokładnie tak samo zamocowałem gniazdo zapalniczki. Mocowanie w ten sposób jest tanie i solidne. Wcześniej miałem podobnie rozwiązany uchwyt navi na środku kierownicy (pomalowany na srebrno) 5ecbb59fbecc8800m.jpg

Edytowane przez Artekles

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×