DYROTON

Błędne wskazania stanu paliwa na komputerze Twin 650/800 GS

23 postów w tym temacie

Podczas ostatniej naszej wyprawy do Albanii zaobserwowaliśmy częste błędy wskazań komputera co do stanu paliwa. Początkowo uznaliśmy iż autostradowe przeloty robiły wir w baku który się zapowietrzał i wskaźnik głupiał. Jednak po powrocie nadal mamy ten sam problem zarówno ja w mojej 650 GS TWIN jak i mój kompan na 800 GS TWIN. Zmuszeni jesteśmy latać w oparciu o km co ze względu na słaba pamięć rodzi problem.

Dodam tylko że nasze motki przed wyjazdem zostały zbadane komputerem poza stacją diagnostyczną BMW. Może serwisowy komputer był nieoryginalny i coś namieszał w naszych motocyklowych komputerach a może to faktycznie zapowietrzenie baku? Może jakieś filtry się przytkały?

Macie jakiś pomysł? Proszę o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zmuszeni jesteśmy latać w oparciu o km co ze względu na słaba pamięć rodzi problem.

Kiedyś poskarżyłem się znajomemu psychologowi, że mam słabą pamięć i czy mógłby to sprawdzić w oparciu o ichniejsze testy, a on do mnie: to dlaczego nie robisz notatek ....? Od tej pory pamięć mi się znacznie poprawiła ;)

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja od samego początku zaobserwowałem brak wskaźnika poziomu paliwa w moim 650GS-Einzylinder :) Zeruję licznik przy każdym tankowaniu i obciążam pamięć zgoła przyjemniejszymi sprawami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podczas ostatniej naszej wyprawy do Albanii zaobserwowaliśmy częste błędy wskazań komputera co do stanu paliwa. Początkowo uznaliśmy iż autostradowe przeloty robiły wir w baku który się zapowietrzał i wskaźnik głupiał. Jednak po powrocie nadal mamy ten sam problem zarówno ja w mojej 650 GS TWIN jak i mój kompan na 800 GS TWIN. Zmuszeni jesteśmy latać w oparciu o km co ze względu na słaba pamięć rodzi problem.

Dodam tylko że nasze motki przed wyjazdem zostały zbadane komputerem poza stacją diagnostyczną BMW. Może serwisowy komputer był nieoryginalny i coś namieszał w naszych motocyklowych komputerach a może to faktycznie zapowietrzenie baku? Może jakieś filtry się przytkały?

Macie jakiś pomysł? Proszę o pomoc.

TTTM :D

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na rysunku pod linkiem dla nr 4 przypisany jest taki mały oring:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=0219&mospid=55254&btnr=16_0692&hg=16&fg=11

Nie wiem czy on nie jest przyczyną bo znaleźliśmy jego kawałki po rozkręceniu .

TTTM :D

Pamiętam Tomku Twój post:

http://f650gs.pl/topic/5767-jak-to-dziala-zawor-odpowietrzenia-baku-f800gs/

Pamiętacie może czy mieliście go u siebie???? Czy też się wysypał??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na rysunku pod linkiem dla nr 4 przypisany jest taki mały oring:

http://www.realoem.c...692&hg=16&fg=11

Nie wiem czy on nie jest przyczyną bo znaleźliśmy jego kawałki po rozkręceniu .

Pamiętam Tomku Twój post:

http://f650gs.pl/top...ia-baku-f800gs/

Pamiętacie może czy mieliście go u siebie???? Czy też się wysypał??

był w "starym" moto i jest w "nowym" :-)

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

z tym błednym wskazaniem ilości paliwa, to serio - ten tym tak ma.

Mały twin potrafił pokazywać, że mogę przejechać jeszcze kilkadziesiąt km, po czym ... stanąć z braku paliwa. Działo się tak zwłaszcza po długiej sutostradowej jeździe.

W 800, BMW już nie pokazuje ile możesz przejechać, tylko ile przejechałeś do zapalenia się "księgowego".

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie od 2-3 miesięcy jest tak, że nawet jak pod korek zatankuję, to nie pokazuje na wyświetlaczu tej ostatniej najgrubszej kreski, czasem się ona pojawi.

Ale jeżeli chodzi o wskazania na wyświetlaczu, a faktyczną ilość paliwa, to nie zanotowałem przekłamań. Jak już paliwo w zbiorniku zejdzie do poziomu poniżej "górnej grubej kreski, to wskazania są bez zastrzeżeń. Nie wiem czy ma to związek z cioraniem moto po lesie i częstym podnoszeniem z błota, ale może mieć to jakiś związek, nie przeszkadza mi to na tyle abym zaglądał do baku i szukał przyczyny, choć może w wolnej chwili się pokuszę ;)

Przez trzy poprzednie lata było ok. U siebie nie zauważyłem zjawiska opisanego przez Tomka, nigdy w zbiorniku nie było mniej paliwa niż na wyświetlaczu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To typowa wada modelu serii TWIN, zauważcie, że wskazanie max.

poziomu paliwa utrzymuje się dość długo, dopiero jak w baku zostanie około połowa baku

to spada skala na wyświetlaczu od wskaźnika paliwa, zasada nr. 1 po przejechaniu 250 km

lub 300 km zależy kto jaką ma rękę do gazu trzeba po prostu tankować ! BMW niestety się nie popisało w tym modelu ze wskaźnikiem paliwa, pokazuje niedokładnie wskazanie, szkoda też, że po kilku latach produkcji nie poprawili tego, skomplikowany też jest kształt i budowa zbiornika paliwa co też się przyczynia do takiego wskazywania poziomu paliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie jeszcze nigdy - gdy zatankowałem full - nie pokazał >200. Może mam za silną rękę :default_biggrin:

Zajeb....cie mnie to irytuje, bo puszka po zatankowaniu do pełna pokazuje dystans ok 1000. Sądzę, że moto też powinno pokazywać realny zasięg, ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz?

Przyzwyczaiłem się, ale latam głównie dookoła domu. Tam gdzie jest cywilizacja nie ma problemu, ale jak miałbym lecieć na wsch - to pewnie byłaby sraczka  ....  

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakie rozwiązanie taka precyzja wyskalowania i odczytu położenia "czujnika". Taka konstrukcja...

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Maverick napisał:

To typowa wada modelu serii TWIN, zauważcie, że wskazanie max.

poziomu paliwa utrzymuje się dość długo, dopiero jak w baku zostanie około połowa baku

to spada skala na wyświetlaczu od wskaźnika paliwa, zasada nr. 1 po przejechaniu 250 km

lub 300 km zależy kto jaką ma rękę do gazu trzeba po prostu tankować ! BMW niestety się nie popisało w tym modelu ze wskaźnikiem paliwa, pokazuje niedokładnie wskazanie, szkoda też, że po kilku latach produkcji nie poprawili tego, skomplikowany też jest kształt i budowa zbiornika paliwa co też się przyczynia do takiego wskazywania poziomu paliwa.

Co jest oczywiście dokładnie opisane w instrukcji i każdy kto ją przeczytał wie, że nie jest to wada a taki układ mierzenia, a że nie jest najszczęśliwszy - cóż począć :default_cool:

Nie przypominam sobie jak to było dokładnie w starszej wersji, ale w nowszej dopiero od połowy wskazania są prawidłowe i nie jest to jakieś szczególnie upierdliwe przynajmniej dla mnie, być może dlatego że np. w Xsie nie mam kontrolki rezerwy i z przyzwyczajenia tankuję odpowiednio wcześniej :default_icon_e_biggrin:

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Twin dopiero od połowy mierzy poziom paliwa. Do połowy pływak jest maksymalnie w górze i tak pokazuje. Da się z tym żyć. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skoro już taki wykop, to może się komuś przyda :D Na takie coś:

Dnia 15.07.2015 o 07:51, lcoo napisał:

U mnie od 2-3 miesięcy jest tak, że nawet jak pod korek zatankuję, to nie pokazuje na wyświetlaczu tej ostatniej najgrubszej kreski, czasem się ona pojawi.

U mnie pomogło kilkukrotne zatankowanie na BP. Nie wiem czego dodają do paliw "active" (czy jak to się tam nazywa), ale podziałało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem Jacku jak to się nazywa. Dopiero zaczynam w branży. Najważniejsze, że dobra kasa jest.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 15.11.2016 o 19:22, Pszemo napisał:

U mnie jeszcze nigdy - gdy zatankowałem full - nie pokazał >200. Może mam za silną rękę :default_biggrin:

Zajeb....cie mnie to irytuje, bo puszka po zatankowaniu do pełna pokazuje dystans ok 1000. Sądzę, że moto też powinno pokazywać realny zasięg, ale co zrobisz, jak nic nie zrobisz?

Przyzwyczaiłem się, ale latam głównie dookoła domu. Tam gdzie jest cywilizacja nie ma problemu, ale jak miałbym lecieć na wsch - to pewnie byłaby sraczka  ....  

 

U mnie juz zrezygnowali w oprogramowaniu licznika z funkcji dystansu bo nie ma to sensu...

Złota rada: przy tankowaniu kasować licznik i kompa i jechać na spalanie. Rezerwa zapala się prawidłowo wiec nie ma problemu.

A jak komuś nie pokazuje ostatniej kreski to trzeba wyczyścić ręcznie opornik czujnika.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eee... Jak to zrezygnowali? Masz pozostałe funkcje (spalanie średnie, chwilowe, prędkość średnia, termometr) a nie masz dystansu do "suszy"?

Mnie tam to wskazanie jak najbardziej pasuje i działa. Po zatankowaniu pokazuje że mogę przejechać więcej niż (akurat u mnie) 189 - czy to istotne czy to jest 200 czy 300? Znam motocykl, wiem jaki mniej więcej ma zasięg, a istotne są dokładniejsze wskazania jak już paliwo się kończy. Jak się kontrolka załącza - to pokazuje 70-80 km i faktycznie tyle mogę zrobić (zdarzyło mi się tankować kiedy do zrobienia został... 1 km, kiedyś sprawdzę ile mogę przejechać "poniżej zera")

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Reszta jest tak samo tylko brak dystansu a po zapaleniu rezerwy nie pokazuje ile przejadę tylko liczy km od zapalenia rezerwy. Bmw jakoś musiało naprawić ten bubel i załatwili to częściowo softem licznika. Nie wiem kiedy zmienili soft ale 2012 ma juz inaczej. A od 2013 roku licznik wyświetla nieco inaczej poziom paliwa.

Przed liftem

b4f00f68ac4b023bmed.jpg

Po lifcie

1215e8daca74b6eamed.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, arthurr napisał:

Eee... Jak to zrezygnowali? Masz pozostałe funkcje (spalanie średnie, chwilowe, prędkość średnia, termometr) a nie masz dystansu do "suszy"?

Mnie tam to wskazanie jak najbardziej pasuje i działa. Po zatankowaniu pokazuje że mogę przejechać więcej niż (akurat u mnie) 189 - czy to istotne czy to jest 200 czy 300? Znam motocykl, wiem jaki mniej więcej ma zasięg, a istotne są dokładniejsze wskazania jak już paliwo się kończy. Jak się kontrolka załącza - to pokazuje 70-80 km i faktycznie tyle mogę zrobić (zdarzyło mi się tankować kiedy do zrobienia został... 1 km, kiedyś sprawdzę ile mogę przejechać "poniżej zera")

Zgadzam się z przedmówcą :)

Tyle, że w moim egzemplarzu nie zjadę "do zera". Przy 20-30km jest koniec jazdy, ale nauczyłem się z tym żyć :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz