Skocz do zawartości
iLuke

Kontrolka rezerwy paliwa i dziwna praca prędkościomierza

Recommended Posts

Witam wszystkich

Udało mi się w końcu kupić mojego Dakar, mam jednak mały problem.

Cały czas pali się pomarańczowa kontrola rezerwy paliwa,oraz czasami nie działa prędkościomierz.

Czy ktoś może mi z tym pomóc, gdzie szukać problemu ?

Pozdrawiam wszystkich z forum

Łukasz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rezerwa - odepnij kostke na zbiorniku, jak nie zgasnie tomasz zwarcie w kablach. Zgasnie to wiadomo gdzie szukac.

Licznik - przesledz caly kabel od czujnika w tylnym kole. Cos musi nie stykac.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
. Licznik - przesledz caly kabel od czujnika w tylnym kole. Cos musi nie stykac.

Najczęściej wtyczka pod kanapą wypada.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Raby - możesz rozwinąć swoją wypowiedź o więcej szczegółów, marny ze mnie elektryk ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rezerwa - odepnij kostke na zbiorniku, jak nie zgasnie tomasz zwarcie w kablach. Zgasnie to wiadomo gdzie szukac.

Licznik - przesledz caly kabel od czujnika w tylnym kole. Cos musi nie stykac.

Co tutaj rozwijać? Prawie wszystko napisane.

Masz ABS? Czy jak jest problem z prędkościomierzem to pojawia się problem ABS'u" Kontrolka zaczyna świecić?

Jak już "rozwijamy" to jedną z częstszych przyczyn problemów z prędkościomierzem ( przy okazji z ABS'em jak jest ) jest przypalony kabel sygnałowy na wydechu - często po jakichś pracach bywa źle ułożony.

Na początek sprawdź wtyczki i czy któryś kabelek z nich nie odstaje - no i czujnik sygnałowy prędkościomierza i ABS'u z tylnego koła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzisiaj spędziłem kilka godzin na macaniu kabli mojego dakara , i kontrolka rezerwy paliwa jak świeciła tak świeci , problemy z prędkościomierzem jak były tak są nadal. Czy ktoś może mi wskazać jak laikowi gdzie dokładnie szukać tych problemów, których kostek oraz których kabli - bo jest tego trochę. Dzięki wielkie za pomoc

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Daj zarobic warsztatowi bo widze ze nie dasz rady...

Kostka na zbiorniku paliwa ta blizej tylu motonga.

A czujnik tylnego kola jest tylko 1 po lewej i lecisz po kablu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czy ktoś może mi wskazać jak laikowi gdzie dokładnie szukać tych problemów, których kostek oraz których kabli - bo jest tego trochę.

Jeżeli nie jesteś w stanie zrozumieć tego co napisał Raby:

Rezerwa - odepnij kostke na zbiorniku, jak nie zgasnie tomasz zwarcie w kablach. Zgasnie to wiadomo gdzie szukac.

Licznik - przesledz caly kabel od czujnika w tylnym kole. Cos musi nie stykac.

To znajdź elektryka bo zbyt marny z Ciebie elektryk, aby sobie poradzić ;)

Z reguły każdy motocyklista wie gdzie jest bak i tylne koło ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Warsztaty w Szkocji są baaaardzo drogie a fachowcy baaardzo słabi. Nie dał bym im do naprawy biegacza mojej córki a co dopiero mojego dakara. Czujnik jakoś ogarnę, ale kostek jest kilka - która to ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest 2 odepnij wiec obie!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1-szy post moj!

Zgasnie - zjebany czujnik, nie zgasnie zwarcie w instalacji.

Edytowane przez raby
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

1-szy post!

Zgasnie - zjebany czujnik, nie zgasnie zwarcie w instalacji.

.. a dokładnie w którym miejscu? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

.. a dokładnie w którym miejscu? :D

Samo zwarcie moze byc przy glowce ramy ale ja mu w kable nie zagladalem... Edytowane przez raby
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiedzialem ze pojawi sie komentaz ....

Ty nasz proroku :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jarosław, @raby Cię zaraz wygryzie. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ty nasz proroku :)

mam nowa kule zgadule, nie moja ale pozyczona i to ona mi podpowiada. Nie myslec ze wiem cos o elektryce! Nie pisac PW i juz kategorycznie nie dzwonic!

PS Nie pytac jak podlaczyc tempomat w TDI.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Pszemo - Ty się o nas nie martw - damy sobie sami radę ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

PS Nie pytac jak podlaczyc tempomat w TDI.

Przyjmuję do wiadomości. Nie zapytam o tempomat w TDI ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam. Właśnie wróciłem z garażu, po odpięciu białej kostki dalej kontrolka rezerwy świeci. Co teraz powinienem sprawdzić , zegary ? kable ? w którym miejscu zacząć poszukiwania? Wszelkie rady mile widziane

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wczoraj wieczorem rozebrałem mojego Dakara, wyczyściłem czujnik w kole, prześledziłem cały kabel odpowiedzialny za prędkościomierz, to samo zrobiłem z kablem odpowiedzialnym za ikonę rezerwy paliwa, oba kable są zdrowe ( z kolegą zrobiliśmy taki test żarówkowy :) . Rozebrałem też zegary na czynniki pierwsze, ktoś już tam chyba kiedyś wkładał swój nos. Nasuwa mi się wniosek że problemem mogą być zegary. Mam teraz do was 4 pytania:

1. czy mój wniosek jest słuszny, czy to zegary, czy powinienem sprawdzić coś jeszcze ? ( przypomnę że świeci się cały czas kontrolka paliwa oraz nie działa prędkościomierz, co za tym idzie nie działa też kilometromierz )

2. Czy zegary od zwykłego f650 gs będą pasować do dakara ?

3. czy ktoś ma do sprzedania zegary ( przypomnę Dakar rocznik 2005 ) ?

4. gdzie poza allegro i ebay można szukać używanych ?

Pozdro dla wszystkich

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spokojnie, a możeby dać jakiemuś zaprzyjaźnionemu elektronikowi, żeby posprawdzał (poprawił) luty?

Może gdzieś coś się rozłączyło na płytce od wiecznych wibracji.

Chyba że faktycznie chcesz nowe zegary, ale to chyba tanie rzeczy nie są.

A czy próbowałeś może podmienić na chwilę sprawne budziki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Luty dopiero .... po styczniu ;)

A tak na początek nie należałoby zmierzyć napięcie na wtyczce którą wpinamy do licznika?

Pytam - bo ja bym tak zrobił, ale pomiar przez nowy licznik tez może być :roll: ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×